Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Végre valahára Forma 1! - Európa Nagydíja előzetes

2009.08.21. 19:07 :: SilverMike

A négyhetes nyári szünetben a Forma 1 végre – valahára kezdte visszanyerni a régi arcát, a politikai csatározások (egyenlőre) véget értek a Concorde Egyezmény aláírásával, a sajtó pedig az újabbnál újabb rivális szériák létrehozásának bombabiztos információi helyett, a pilótapiac aktuális információival látta el az érdeklődőket. A híradások ismét a pilótákról, (és nem az öltönyösökről szóltak) például Michael Scumacher majdnem, vagy Luca Badoer tényleges visszatérése. A hét elején pedig megismerkedhettünk a legújabb Formula 1-es tehetséggel Romain Grosjeannal, akinek az érkezése (véleményem, és Jean Alesi szerint) új szint visz majd a száguldó cirkusz egyre szürkébb palettájára. A srác ugyanis egy igazi őrült, aki nem fél előzni, sőt saját személyisége is van! A következő napokban a 2010-es szabályok is nyilvánosságra, az FIA – FOTA ügy végére pedig (lassan, de nem biztosan) pont került. A jövő évben két fontosabb szabályváltoztatásra kerül sor, a legfontosabb a tankolás betiltása, és az időmérő edzés (ebből eredő) minimális módosítása, mely szerint 2010-ben az utolsó szakaszban (Q3) is lehet üres tankkal körözgetni. A legtöbb szurkoló és versenyző örömére a pontrendszer 2010-ben sem változik medálrendszerré, és a gumimelegítőket sem tiltják be! Ilyen (kivételesen) jó hírek után érkezett meg a Száguldó Cirkusz Valenciába.
A pályára (Valencia Street Circuit) ami annak idején a világ kilencedik (ugye emlékszünk még a Török előzetesre?) csodája volt, legalábbis a Formula 1 Julius Caesarja (más néven Bernie) szerint. Az úr 2007-ben (Fernando Alonso sikerei csúcsán) írta alá a hét évre szóló szerződést a tengerparti várossal, az akkor még Mediterrán Nagydíjnak nevezett futamról. Azonban a sors furcsa fintora, (vagy Michael Schumacher visszavonulása) miatt a Formula 1 nézettsége ezekben a hónapokban drasztikusan visszaesett a sport akkori középpontjában, a jó öreg Németországban ahol kijelentették, hogy nem tudnak két versenyt rendezni egy évben. Bernie kapva kapott az alkalmon, és az Európai Nagydíjat az imént megálmodott csodapályára vitte. Arra a (szó szerinti) betonkörre, amelyben Ő a világ legjobb versenypályáját látta! Az idők azonban változnak, alig egy hónappal később Szingapúr, ma meg már Adu Dhabi „a legjobb”. Jövőre (ismerve Ecclestone-t) a most épülő koreai, aztán meg a felújított Donington lesz a csúcs. Valencia meg (egy év leforgása alatt) annyira kegyvesztett lett, hogy (a megbízható források szerint) Ecclestone 2010-ben fogja a versenyt és elviszi Angliába. Mivel az utcai pálya sem a pilóták, sem a rajongók tetszését nem nyerte el. A lelátók kiürültek, a kritikák elszaporodtak, Bernie pedig megkezdte a tárgyalást a hétéves szerződés felbontásáról. És, hogy miért éppen Nagy Britannia (Silverstone) lehet a következő célpont? Talán azért mert a Formula 1 most ott a legnépszerűbb, a világbajnok angol, és a listavezető is hazai, emellett van két nagyszerű pályájuk, Nagydíjuk viszont csak egy.  

Ennyit változik a világ egy év alatt!

És ha ez a kegyvesztés önmagában nem lenne elég bizonyíték a Formula 1 szeszélyessége felől, akkor vessünk csak egy pillantást a világbajnoki pontvadászatra, aztán pillantsunk rá a tavalyi listára, vagy nézzük meg magát a 2008-as versenyt. Kisebb keresgélés után biztosan megtaláljuk azt egy (természetesen fizetős letöltős oldalon), ahol (a kívánt összeg befizetése után már) élvezhetjük is a futamot. Ami, ne szépítsük a dolgot szörnyen unalmasra sikeredett. Felipe Massa kilőtt a rajtnál, és ellentmondást nem tűrve megnyerte a versenyt, a lázas Hamilton előtt. A fanatikusabbak még emlékezhetnek Räikkönen füstbe ment tervére, és a zacskóra is, amit Robert Kubica BMW-je szedett össze, és „cipelte” hosszú körökön át. Kisebb izgalmakat a verseny végén élhettünk át, amikor Massa majdnem letarolta a bokszutcában bóklászó Adrian Sutilt, miután a Ferrari túl hamar engedte útjára. Egy évvel később Hamiltonnal (ütközése után) a bokszban, Kubicával pedig a mezőny hátsó részében találkozunk. Most minden Jenson Button és a Red Bull Racing ádáz harcáról szól, melyben még az angol áll nyerésre, de előnye egyre csak apad. Ennek ellenére az admirális optimistán tekint a jövőbe, elmondása szerint a csapat gőzerővel készült a versenyre és bízik abban, hogy végre – valahára sikerült megoldaniuk a gumimelegítési problémákat. Ezen felül az autón fellelhető új fejlesztésekben is hisz, de egyáltalán nem száll el magától és a csapatától, ezért azt is megjegyzi, hogy nagyon kemény, és izgalmas versenyre számít, amelyben az ő célja a minél több pont megszerzése lesz. Vettelék is kipihenten és felfrissülve (pilóta és autó egyaránt) érkeztek a kikötőbe, és készen állnak minél több pontot elrabolni az éllovastól. A kis Német azonban egyre jobban tart a fel – feltámadó nagyoktól, akik a KERS-el és az új fejlesztésekkel már (véleménye szerint) őket is átugrották. Aztán van itt nekünk egy Fernando Alonsónk is, aki a hazai közönség előtt (és a hét elején elhunyt nagymamája emlékére) kétszáz százalékot kíván nyújtani, és a dobogóra (akár annak a tetejére) szeretné kormányozni a Renault-t. A pénteki napon az említett pilóták diktálták a tempót a Brawn GP feltámad poraiból és a Red Bullok előtt zárta a napot, Alonso pedig az élen a hétvége eddigi leggyorsabb körét, és egy vitatható balesetet produkálva.

Egy fékgyilkos kör a kikötőben

A valenciai pálya egyébként jogosan vált a kritikák céltáblájává, ugyanis a környezet (bár ez csak a magánvéleményem) messze nem olyan lélegzetelállító, mint ahogy azt beharangozták. A tengerpartnak persze megvan a maga bája, és a bokszépület is gyönyörű, azonban az aszfaltcsík láttán az embernek akarva – akaratlanul is a „holdraszállás” című kép, vagy egy hipermarket parkolója jut az eszébe. Valencia egyébként gyönyörű város, de a kikötő környéke túlságosan kopár és élettelen, ehhez pedig hozzájön a betontenger, amiben az aszfaltozott bukótéren, és betonfalakon kívül semmit sem látni. De a fene bánná a külsőségeket, ha legalább a versenyek izgalmasak lennének, azonban az unalmasra sikeredett „nyitófutam”során arra is fény derült, hogy az 5,440 kilométeres aszfaltcsíkon (az ígéretekkel ellentétben) szinte lehetetlen előzni. Ez részben a szűk (?) városi jellegnek és a rekordmennyiségű (25) kanyarnak köszönhető. Melyek közül a kettes az egyik legveszélyesebb, ahol körülbelül kétszázkilencven kilométer per órás sebességről kell nyolcvanra lassítani. Ezt követi a pálya „cikkcakkos” része, melyben egyenesek és kanyarkombinációk váltogatják egymást, (természetesen) a fékek itt is óriási terhelést kapnak. A hatos kanyar után jön az egyik hosszú egyenes ahol a versenyzők a háromszázas tempót is elérhetik, a leggyorsabb pont mégsem ez, hanem a három kanyar múlva következő „hátsó” egyenes melynek a végén háromszáztizenötről kell hetvenre lassulni. A tizenkettes kanyar után ismét egy „cikkcakkos” rész jön több apró kanyarral két nagyobb egyenessel és megszámlálhatatlanul sok betonfallal. A pálya másik kritikus része az utolsó forduló, ahol ismét több mint kétszáz kilométer per órás lassulással kell számolni. A futam befejezéséhez ezt a kört kell ötvenhétszer leírni, nekünk pedig nincs más dolgunk, mint biztatni kedvenceiknek, és négy hét után ismét átadni magunkat a száguldó cirkusz „csodáinak”.

11 komment

Címkék: vélemény hírek előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr601328684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tfefe 2009.08.21. 19:33:25

4 hét után jó megint versenyről olvasni, köszi! Remélem a tavalyinál jobb lesz az idei, mert arról nekem Kimi és a lámpa esete jut eszembe először, és csak utána a Ferrari győzelem... mivel idén már volt bőven elég baki a Ferrarinál, nem bánnám ha gond nélkül menne ez a futam is... :)
Alonso eddig parádézott, meglátjuk mennyi puskapor marad benne és a Renaultban vasárnapra.

2009.08.22. 00:22:53

Megint kitettél magadért. Alonso-ra ráférne a siker, de sztem a Brawn is magához térhet. Nem is beszélve a McLarenről vagy a Ferrariról... Na mindegy, a lényeg jó kis verseny lesz VÉGRE

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.22. 10:25:18

@tfefe:
Na igen, azt az "izgalmas részletet" ki is hagytam...
Mostanában elég jól végzik a dolgukat, nem hiszem, hogy becsúszna egy ehhez hasonló baki, bár a fene tudja, az F1-ben minden megeshet.

@safranynorbert:

Köszönöm! Reméljük, hogy jó verseny lesz, nem ártana már egy igazán emlékezetes futam :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.24. 19:46:59

Sziasztok!

Egy kis "menetrend a következő hétre". Ezt kivételesen tartani fogom! :)
Szóval holnap jön a Valenciai Nagydíj összefoglalója, majd érkezik egy írás (igaz nem autóverseny, de ezt se hagyjátok ki) "Dr." Valentino Rossiról, a hét végén pedig a Belga GP előzetese kerül fel az oldalra.

2009.08.25. 14:58:23

hát elvesztettem az e-mailed és szükség lenne a segítségedre:)

nem tudom, hogytudom megváltoztatni a blogom fejlécét. Ahogy nálad ez a frappáns kis autóversenyes kép van fejlécnek. vagy a kockéás zűszlós menük. nem találom hol tudnám átalakítani a blogom egyedivé:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.25. 15:03:58

@safranynorbert:

Értem, ha minden igaz írtam neked egy e-mailt :)

2009.08.25. 15:13:18

okés

köszönöm

még nem gyött meg :D

2009.08.25. 15:23:49

akkor lassan meg kell jönnie...

van egy gmail -es is robinsaf kukac gmail kom
süti beállítások módosítása