Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Olasz Nagydíj: Melyiket szeressem?

2009.09.14. 17:38 :: SilverMike

Vagy az érme másik oldala: melyik ujjamat harapjam meg? Azaz ki legyen a 2009-es világbajnok és ki maradjon le ismét az aranyról, a két roppant szimpatikus versenyző közül? Az a Jenson Button aki  az év elején (most az irigyeket, meg a „károgókat” ne vegyük figyelembe) mindenkinek belopta magát a szívébe, vagy az a Rubens Barrichello aki tizenhat éve harcol a „megdicsőülésért” de a sors (a sors?) mindig közé és a siker közé állt. Mind a ketten óriási tehetségnek indultak, Rubens Barrichellóban a következő brazil világbajnokot látták (érdekes, hogy mégis Ő lehet a következő Senna után), amikor a Jordannel jobbnál – jobb helyezéseket ért el. Aztán szinte mindig rossz helyre igazolt, először az akkor alakuló Stewart- Fordhoz (holott hívták előkelőbb csapatba is), ahol ugyan meg – meg villant, de a sikerek itt is elmaradtak. Ezt követően került be a Ferrari családba, ahol egy fantasztikus versenyen megszerezte élet első futamgyőzelmét (sokáig Ő volt az a versenyző, akinek erre a legtöbbet kellett várnia), azonban a fentiek ismét úgy intézték, hogy a sikereknek még csak a közelébe se érjen. Ugyanis öt évig élt egy bizonyos Michael Schumacher árnyékában, és vált a „másodszámú pilóta” megtestesítőjévé. A folyamatos ígéretekből (majd, most engedünk nyerni satöbbi) 2005 végén lett elege, és aláírt az egyre jobb formában lévő Hondához. Az első évet leszámítva azonban tizenegy ponton és egy dobogós helyezésen kívül semmit sem szerzett, majd jött a válság, ment a Honda és megalakult a Brawn GP. Ahol a jó öreg Ross (talán a Ferraris ígéret beváltásaképpen?) megadta neki az utolsó esélyt, azaz versenyezhetett 2009-ben. A kritikusok ugyan már eltemették, de Valenciában feltámadt, Olaszországban pedig bejelentkezett a világbajnoki címért. Ennyi hányattatás után, nem lenne nagyszerű a diadala? Hasonló utat járt be a Formula 1 egykori „kékvérű angolja” Jenson Button is, 2000-ben óriási ígéretként mutatkozott be a Williams-nél, a következő években azonban szépen lassan beleszürkült a mezőnybe, miután rosszabbnál – rosszabb autókkal versenyzett. 2003-ban írt alá a Hondához, ahol a csapat zászlóvivőjeként azt a szent célt tűzte ki, hogy a csúcsra repíti a szamurájokat. Utólag okos az ember: ez nem rajta múlott, ugyanis a japánok a nyerő autót hátrahagyva léptek le, és a sikereket úgyszólván átadták Brawnéknak, akik a 2009-es év elején hétből hatot nyertek Buttonnal. Majd jöttek, az ínségesebb idők az „admirális” folyamatosan veszített előnyéből, amikor az élre szóló bérletét a hetedik helyet érőre váltotta, de Monzában ő is visszatért! Nyolc pontot gyűjtött és kigolyózta (igaz nem is kellet, mert megtették azok maguk) a Red Bullokat. Így mától fogva egyetlen egy ellenféllel kell szembenéznie, saját csapattársával, és barátjával Rubens Barrichellóval. Magyarul, a sebesség templomában a Red Bull Racing hozta meg az áldozatot, és az aranyért folyó csatát a két márkatársra hagyta. Egy olyan csapat pilótáira, mely történelmet írt, jött, látott (és igaz még nem, de) nyert! Ha belegondolunk, ilyen forgatókönyv még Hollywoodban sincs, a csapat a Honda két (tízes skálán) nullát érő éve után, halmozza a sikereket, a (szintén a bányászbéka hátsó fele alól jövő) pilóták pedig bebizonyították, hogy annyi év után tehetségük egy fikarcnyit sem kopott! Ezért teszem fel az (egyáltalán nem komoly) kérdést: Nem nyerhetnének ketten? Mert, ahogy (tessék visszaolvasni) én végig bíztam bennük a nullás évek alatt is, most úgy érezem, hogy mindkettejüknek, ez „a nagy lehetőség”. Talán az egyetlen!

Brawn (ismét) átverte a világot!

Legalábbis addig a pillanatig, amíg a súlyokat ki nem adták, addig ugyanis mindenki a McLarenre vagy (a nagy pénz reményében) a Force Indiára fogadott volna. Mivel az időmérőt Hamilton nyerte, a Force lendületét továbbvivő Sutil, a megtáltosodó Kimi és annak honfitársa Heikki Kovalainen előtt. Ezután adták ki a súlyokat, és láss csodát az eső hármast leszámítva mindenki egy kiállásos taktikával kvalifikál, sőt a táblázat tanulmányozása után már sejteni lehetett, hogy a fehér autók (ötödik, hatodik rajtkocka) a győzelemért fognak harcolni úgy, mint a régi szép időkben! A hétvége pozitív meglepetését a most beugró Tonio Liuzzi szállította, aki a telepakolt Force Indiával a hetedik helyet szerezte meg (bizonyítván, hogy egy másik Vita áll a szemünk előtt). A csalódást pedig a kilencedik – tízedik helyet bezsebelő Red Bull okozta, akik ekkor még a telitankolt autóval magyarázták a bizonyítványt, erre előttük szinte mindenkiben több volt a „nafta”. Ekkor kellet rájönniük, hogy ez az autó bizony már csak ennyit tud, a csodálatos feltámadás óta szinte mindenki javított, sőt a legtöbben lehagyták őket, a Brawn pedig ismét méltó ellenféllé vált (ezen a pályán legalábbis). A rajtot (sokadszorra) Kimi Räikkönen kapta el a legjobban, aki átugrotta Sutilt, és a kissé lassan induló Hamiltont is támadta. Hátrébb Kovalainen bizonytalankodott, és KERS ide, KERS oda több pozíciót is veszített, de még nála is balszerencsésebb volt Mark Webber, aki Kubicával ütközött és a kavicságy fogságába esett. A Red Bull álmai ekkor kezdtek szertefoszlani, ugyanis az állva maradt bikával küzdő Vettel a pontzónán kívül tartózkodott. Ellenben a Brawnokkal, akiknek még a rajt is remekül sikerült, lenyomták Kovalainent és tartották a lőtávot, azaz az időkülönbséget, amivel még a kevesebb kiállás okán megverhetik az első hármat. Akik (főleg az első Hamilton) gyorsabbnál gyorsabb köröket futottak, de az első depózásuk után fejet kellett hajtaniuk a „brawni taktikával” szemben. Hátrébb ismét remek csaták alakultak ki, Alonso átrágta magát Vettelen, Liuzzi meg Kovalainenen, a két Toyota pedig egymással vívott késhegyre menő harcot. A „világ szeme” ekkor az egy év után visszatérő Liuzzira tapadt, aki a csodálatos negyedik helyen haladt (a depózások utáni előnyét kihasználva) megelőzve Kimit, és a csapattárs Sutilt is. A sors azonban (már megint???) kitolt Liuzzival, amikor annak autója a verseny közepén megadta magát. Ennek talán az üldözők (Vettel, Heidfeld és Fisichella) örültek a legjobban, akik így közelebb kerültek az áhított (különböző okok miatt mindhármuknak életbevágóan fontos) pont megszerzéséhez. A kedélyek lecsendesedése után arra eszméltünk, hogy a két Brawn (sunyi módón) sok – sok idő után ismét az első két helyen tanyázik, most azonban nem Button, hanem az elmúlt futamokon megtáltosodó Barrichello vezetésével. A futam közepén/végén már csak Lewis Hamilton volt rájuk veszélyes, aki az utolsó kiállása előtt hihetetlen tempót kezdett diktálni, majd a „stop” után a pályán kezdte űzni a „csodacsapatot”. Mögötte Kimi Räikkönennek lehetett „de zsá vű” érzése, ugyanis egy Force India (igaz most Sutil) hajtotta őt egy egész versenyen keresztül. Őt Alonso követte, aki ismét észrevétlenül és profin küzdötte fel magát a pontszerző helyek egyikére, majd jött az óvatos Kovalainen, a mezőny egyik legstabilabb versenyzője Heidfeld, és a bajnoki címet (lassan plátói szerelemként) kergető Vettel. Giancarlo Fisichella a tízedik volt, azaz javított az időmérőn elkövetett hibáján, de a pontszerzésről (egy hellyel) lemaradt első Ferraris versenyén. És, hogy miért egy hellyel? Mert Hamilton az utolsó körben a Lesmo kanyarban falhoz csapta a McLarent, mivel nem elégedett meg a harmadik hellyel, űzte, hajtotta Buttont, majd besokallt és a gumifalba forgatta autóját. „De ő már csak ilyen harcol, és ezért szeretjük” mondta volt Martin Whitmarsh, és tegyük a szívünket a kezünkre nem sokat tévedett. Mivel a világbajnok a mostani mezőnyben szinte az egyetlen (ez a tűz egyébként mostanában még Rubens-ben, Kimiben, és néha – néha Vettelben látszik) aki nem elégszik meg a biztossal, hanem „mer”, de nem mindig nyer! A kiesés a tavalyi évben biztosan fájdalmasabb lett volna, de így sem túl örvendetes, ugyanis a harmadik helyet megöröklő Kimi óriási lépést tett, a Ferrari (és a McLaren) idei célja, a konstruktőri bronzérem felé. A futam ekkor véget is ért, Rubens idén másodszor nyert majd eljárta a „Rubinho táncot”, ismét mindenki megtapsolta, és ami a legfontosabb újabb két pontot hozott Buttonon, Kimi pedig (ahogy azt már említettem) a tifosik legnagyobb örömére a dobogóra vitte a vörös ördögöt. Újra előkerült az óriászászló, volt öröm meg éneklés.

Mert Ők már tudják, hogy ki a kedvenc!

 

3 komment

Címkék: vélemény forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr711381641

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.09.15. 12:17:14

Nagyon jó a kérdés. Hasonlóan vívódok én is, mert igazából mindketten megérdemelnék. Button ellenállhatatlan volt, Barichello pedig a hozzáállása miatt. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy ennek a két pilótának már miket kellett átélnie pályafutása során. Nem tudnék dönteni, az élet az egyiknek igazságot szolgáltat, azonban sztem a másikuk is büszke lehet a teljesítményére.

Ami nagyon szimpatikus bennük, hogy "szeretik" egymást, közösnek érzik a sikert. Főleg most, hiszen egy taktikával megettek, mindketten tudják teljesen egyenlőek a csapatban (hogy ez a vezetőség fejében is így van e nem tudom). Barrichello nyert, Button pedig gyűjtött nyolc pontot, aminek legalább úgy örült mintha nyert volna, ezért nem is bánkódott, hogy ma (is) Barrichello volt a gyorsabb.
Nagyon kíváncsi leszek, mi lesz még itt a végén.

Más: Ha a két Red Bull nem kaparja össze magát, nagy összegben mernék fogadni rá, hogy vagy Kimi - aki sunyítva egyre feljebb kúszik, - vagy Hamilton - akit meg kell dícsérni hozzáállása, győzni akarása miatt, mégha hibázott is - begyűjti a vb 3. helyet.

Plusz öröm, hogy Vitantonio Liuzzi AUTÓVERSENYZŐKÉNT viselkedett a versenyen - értd: harcolt, előzött, nem hibázott és hogy Sutil pontszerző helyen haladva elkerülte a Kimi Raikkönennel való találkozást :D

A poszt nagyon zsivány, a hosszúság miatt pedig bocsánat, de nem tudtam rövidebbre fogni :)

Üdvözletem az Úrnak

2009.09.15. 12:18:40

nem megettek, hanem mehettek :)

értd, pedig: értsd

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.09.15. 15:44:36

@safranynorbert:

A hosszú (és bárminemű) kommenteket mindig szívesen látom, úgyhogy semmi gond nincsen vele! :) Főleg, hogy nagyjából egyet is értünk :)
süti beállítások módosítása