Mester Úr: Nem!
Már akkor nagyon sokan féltették a „Mester Urat”, amikor még csak tervezgette a kétkerekűekkel való versenyzést, majd még többen ellenezték azon terveit, hogy a Formula 1-es autókból kikászálódva motorokra pattanjon. Őt persze ez egy cseppet sem érdekelte, és egyre többet hajtotta a vasparipát. A legtöbben már a MotoGP-ben látták a Német Nagydíjon, egy szabadkártyával a Ducati nyergében, a híresztelések végére aztán a bajnok maga tett pontot, amikor leszögezte, hogy a motorozás csupán hobby, és a Német Superbike bajnokságon kívül sehol sem fog versenyezni. Egy – két esés után már a család és a menedzser is le akarta állítani a rekordbajnokot, de erre (kis túlzással persze) csak a soros volt képes. Ugyanis 2009 Februárjában Michael Schumacher hatalmasat bukott, egy spanyolországi teszten. A hírek szerint a nyaka és a bordái sérültek súlyosabban, de pár hét elteltével a sebek begyógyultak, és az ügy szépen el is felejtődött. Főleg úgy, hogy a „császár” azóta nem motorozott és nem is versenyzett sehol, tehát nem szorult rá a folyamatos orvosi vizsgálatokra. Egészen addig amíg Felipe Massa balesete után be nem jelentette visszatérést, amire mint tudjuk (sajnos) mégsem fog sor kerülni. A hír legalább akkorát szólt, és ugyanolyan hirtelen jött, mint amikor azt jelentették be, hogy Schumacher visszajön. Akkor még minden „tökéletes” volt, a pilóták a csapatvezetők és a szurkolók úgy számolták vissza a napokat az Európa Nagydíjig, mint a gyermekek karácsonyig. Csak a következő napokban derült ki, hogy a nagy visszatérés még egyáltalán nem biztos, ugyanis Schuminak még át kell esnie egy orvosi vizsgálaton, ahhoz, hogy megkapja az indulási engedélyt. Az ominózus vizsgálatra vasárnap került sor, az „eredményhirdetést” pedig szerdára tűzték ki. Azonban az egész értelmét vesztette miután Michael kedden reggel a saját weboldalán bejelentette, hogy nem tud elindulni Valenciában: "Sajnos a februári motoros balesetben töréseket szenvedtem a fej- és a nyak területén, amelyeknek most is komoly hatása van. A nyakam nem bírná el a terhelést, amit a Formula-1-es autó veze
tése jelent. Ezt az elmúlt két hét során teljesített vizsgálatok és a tegnap délutáni záróvizsgálat is alátámasztja. Mivel a mugellói tesztet követően fellépő panaszok nem enyhültek úgy döntöttem, hogy már vasárnap elvégeztetem a szükséges teszteket. Nagyon csalódott vagyok. Sajnálom a Ferraris fiúkat és a rajongókat, akik szorítottak nekem. Minden tőlem telhetőt megtettem. Szívesen helyettesítettem volna Felipét. Szorítok a csapatnak a következő versenyeken." (formula.hu)
Na bumm! A motoros baleset miatt kútba esett az F1-es visszatérés! A legtöbben (természetesen) már javában gyártják az összeesküvés elméleteket, miszerint az egész visszatérés csak a jegyeladások növelése miatt, meg az érdeklődés fenntartása okán történt. De kérdezem én? Mi abban a marketing, hogy eladjuk a jegyeket aztán az emberek meg el sem jönnek (persze a pénzt kiadták) és (most figyeljünk) egy lyukas garast sem költenek a helyszínen! Fölösleges találgatni, aki látta a Michaellel készült videó interjúkat, az azt is látta, hogy ez az ember elszánt volt, és nagyon is vissza akart térni, csak a sors (lehet nem véletlenül?!) ismét közbeszólt. A nyaki sérülés ugyanis nem vicc, és azt sem ajánlatos elfelejteni (főleg az elmúlt idők balesetei után), hogy ez a sport bizony veszélyes.
Végszóként: "Michael keményen fog edzeni, hogy meggyógyuljon a sérülése. Lehet, hogy Monzában már ő ül az autóba. Luca Badoer nem megoldás, de felelőtlenség lett volna Schumacher részéről ha sérült csigolyával indul." Christian Danner szintén a formula.hu tolmácsolásában.
Egy „szeretnivaló” olasz srác
Nem sokkal Schumacher bejelentése után, a Ferrari is bejelentett azt, ami be kellet, azaz hogy Massa illetve a hétszeres helyét Luca Badoer veszi át. Az olasz versenyző neve ismerősen csenghet a Formula 1 régebbi és a statisztikák szerelmeseinek. Ugyanis hősünk már nem egyszer szerencsét próbált a száguldó cirkusz világában. Először 1993-ban a tarka – barka Lolában majd később a hazai csapatok kötelékében, de sem a Minardi sem a Forti volánja mögött nem sikerült a hőn áhított pontszerzés. Pedig 1999-ben második Minardis korszaka közepén, az Európa Nagydíjon sokáig a negyedik helyen haladt, a csoda azonban elmaradt miután a technika ördöge kibabrált a Ford V10-esével. A kiesés után Luca az autójára omolva sírt… Ezután szegődött (véglegesen) a Ferrarihoz, ahol kilenc hosszú éven keresztül tesztelte a vörös gépet. Részese volt a Schumacher korszak sikereinek, és a következő évek drámáinak, megszámlálhatatlanul sok kilométert tett és rengeteg elemet tesztelt a világbajnokok autóján, de „éles bevetésre” egyszer sem küldte istállója. A mostani kinevezés is csak a balsorsnak köszönhető, Massa balesete és Schumacher visszalépése után valóban Ő lett a harmadik számú versenyző. A legtöbben kétkedve fogadták a montebelluna-i érkezését, mondván harmincnyolc évesen, kilenc év kihagyással a háta mögött jó, ha az áhított pontot meg fogja szerezni. Én azonban bízom ebben a talpig olasz srácban, akinek a kitartásán kívül (tizenegy éve tesztel) még személyisége is van, és az ominózus „sírós jelenettel” azt is bebizonyította, hogy érzései is. Ami ebben a „pénzorientált” (de szép szó ez) világban igen ritka! És nem mellesleg Ő lesz az, aki tizenöt év után ismét beteljesíti az „olasz álmot” azaz a tifosik legnagyobb örömére Nicola Larini után első itáliaiként helyet foglal abban a lovacskás autóban!
Beszélő