Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Vicc

2009.04.02. 20:07 :: SilverMike

"És azt ismeritek, hogy?"
"A tanár nincs megelégedve az elsősök szellemi színvonalával, ezért gúnyosan így szól hozzájuk:
-Kérem, aki idiótának érzi magát, az álljon fel!
Nagy csend, mindenki ülve marad. Egyszer csak egy fiatalember óvatosan feláll.
-Nos, maga úgy gondolja, hogy rászolgált az idióta elnevezésre? - kérdi a tanár gúnyosan.
-Az igazat megvallva nem, de nem bírtam nézni, hogy a tanár úr egyedül álldogál."

Tudom, régi vicc.
És nem is magára a viccre gondoltam a címben, hanem az FIA-ra, azaz a Nemzetközi Automobil szövetségre, pontosabban annak „sport” részlegére. Arra, amit a 2009-es szezonban eddig alkottak. Mert ugye itt van nekünk, ez a Trulli – Hamilton ügy, amit egy héten keresztül csűrtek csavartak. Volt már Trulli a harmadik, a tizenkettedik, és most ismét a harmadik. Míg a regnáló világbajnok már érezhette magát dobogósnak, pontszerzőnek és kizártnak is. A történet ugye ismert: Trulli a biztonsági autós fázis alatt megcsúszott ezért Hamilton megelőzte, de félve a büntetéstől maga elé engedte,  Trulli előzését viszont (négy napig) szabálytalannak tartották, ezért  az olaszt a tizenkettedik helyre sorolták. Ma meg bejelentik, hogy:
„"Figyelembe véve az új adatokat az Ausztrál Nagydíjról, a versenybíróság úgy vélekedik, hogy az egyes rajtszámú versenyző, Lewis Hamilton és csapata, a Vodafone McLaren-Mercedes nem megfelelően járt el március 29-én, és szándékosan vezették félre a versenybíróságot. Ezért Lewis Hamiltont és a Vodafone McLaren-Mercedes istállót kizárjuk a 2009-es Ausztrál Nagydíjról.”
Ezen vitatkoztak négy napon keresztül. De nem is a büntetés a lényeg, sem Jarno Trulli, sem Lewis Hamilton nem fog belehalni a pozícióvesztésbe. A lényeg az, hogy az FIA lassan, de biztosan „vásári komédiává” változtatja a Forma 1-et. Kijelenteknek valamit vasárnap, aztán vitáznak egy kicsit, és megváltoztatják a döntésüket csütörtökön. Ami nem jó, mert a legtöbb néző nem napi rendszerességgel követi az eseményeket, és mikor szembesülnek a büntetés tényével csak néznek egy nagyot, majd felteszik a kérdést:

                          Miért kell minden versenynek a zöld asztalnál eldőlnie???

Ennyi erővel felesleges megnézni a versenyt, akár be se kamerázzák a pályát, kamerázzák be az FIA „zöld asztalát” aztán közvetítsenek onnan. Ahogy a pókert! Nézzük azt, hogy mikor és ki kap büntetést, ki óv, ki lebbez fel, és hogyan módosítják meg a döntéseiket a „stewardok”. Ez lenne ám, az igazi költségcsökkentés. Mert sajnos ott tartunk, hogy a helyezések lassan ötven százalékáról tényleg itt döntenek.

                                      És ennek a sportnak nem erről kellene szólnia!

Hanem arról, amiről az Ausztrál Nagydíj végre szólt, az előzésről, a csatáról. A nagyszerű emberi teljesítményekről. Mint Trullié, meg Hamiltoné. És tessék, egyikük eredményét így is,úgy is megsemmisítették volna. Ahogy büntették Vettelt is, azért mert, mert versenyezni. Kapott is érte egy tíz rajthelyes büntetést a Maláj Nagydíjra.
De ez még csak a kisebb baj, vitatható döntések mindig is voltak, és lesznek  minden sportban. Ezt meg kell szokni ezt a békát le kell nyelni. Az azonban már tényleg vicc, hogy a „szövetség” nem bírt egy épeszű szabályt hozni a diffúzorokra vonatkozóan. Mert ugye itt is áll a bál. A sztori ismert, a Williams, a Toyota, és a Brawn GP a legtöbb csapat szerint szabálytalan diffúzort használ. Az ügyet már kivizsgálták a téli tesztek alatt, aztán kivizsgálták Melbourne-ben is, és ki fogják vizsgálni Április 14-én Párizsban az FIA Világtanácsán. Mert hiba nyilvánították az elemet szabályosnak kétszer, az ellenzék (Ferrari, Red Bull, Renault) fellebbezett, így mehetnek tárgyalni harmadszor is. És sajnos ebben az ügyben is nyakig benne van az FIA, az ok egyszerű:
A diffúzorokra vonatkozó szabályt minden csapat másképpen értelmezte. Egyesek (akiket most támadnak) mertek élni a szabályok nyújtotta lehetőségekkel, és megépítették azt a bizonyos „dupla diffúzort”, míg mások ezt nem merték meghúzni, és maradtak a jól megszokott elemeknél.
Majd a két fél elkezdett vitatkozni (ismét) a semmin. Hivatalos döntés még nincs, ahogy azt említettem arra csak Április 14-én kerül sor.
Ha betiltják az elemet, akkor annak a legnagyobb vesztesei ismét a pilóták lesznek, mert az eddig megszerzett előnyük semmivé válik, és kezdhetik az egészet elölről. Ahogy most is a pilóta bűnhődött a csapat butasága miatt. Ugye Hamiltont a rádión tájékoztatták félre, így ugrott a versenyző pozíciója is. Négy nappal az esetet után…

A vicc a viccben pedig az, hogy a cím után idézett „humorbonbon” lassan kezd aktuálissá válni az F1 világában. Mert ugye Max Mosley mellé is fel szokott állni egy – két „idióta”, csakhogy az elnök ne maradjon magára az ötleteivel..

Sajnos.

7 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr331042468

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadja*Nórííí 2009.04.02. 20:23:58

Teljesen egyetértek veled!
Amit ezt olvasgattam, eszembe jutott egy idézet a történelem tanulmányaimból, ami valamilyen szinten idevág.
Az idézet a következő: "Kenyeret és cirkuszt!"
Hát itt aztán van cirkusz. Tényleg nem tudom, hogy miért cseszi el állandóan a FIA. Amit egyszer jónak talál, megcáfolja aztán meg visszacsinálja. Naneee!
Lehet az lenne a megoldás, hogy Mosley-t le kéne váltani, de én sajnos csak egy kis ember vagyok, kevés vagyok ehhez, de ez már tényleg röhejes.
Megbüntetni egy csomó embert a semmiért?!
A diffúzor ügyben meg ők hibáztak. Miért nem adtak ki egy normális, érthető leírást vagy rajzot, amiből nem lenne ekkora vita?
Egyszerűen csak ülök és nézek, hogy ezek lassan tönkreteszik ilyen "hülyeségek"-kel az F1-et és senki nem tesz ellene semmit. :(
Ez nem is szomorú, hanem TRAGIKUS...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.03. 21:48:16

@Nadja*Nórííí:

Igen, erre sajnos nem nagyon tudok mit írni. A hasonlatod nagyon találó, mert részben az egész arról is szól, hogy ezzel is fenn tartsák az érdeklődést. De nem erről kellene szólnia... :S
Szomorú, de én azért "hiszek, egy szebb jövőben" :)

Holnap jön, a futamelőzetes a Maláj GP-hez!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.04.04. 01:47:49

Kész röhej.
Nadja örökbecsüjére (Panem et circenses!) kapcsolnék egy másikat: Divide et impera! Oszd meg és uralkodj!...

Nadja*Nórííí 2009.04.04. 17:27:53

@SilverMike:
De mégi sajnos erről szól, hiába nem kéne. Én is hiszek benne, de nem tudom, hogy megvalósul-e ez valaha...Én ebben már csak kételkedni tudok sajnos. :S

@Dave985:
Ez nem jutott az eszembe, de teljesen igaz! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.04. 20:56:30

@Dave985:
Ez is nagyon találó. És pont idevág. Megosztani a csapatokat, és uralkodni. FIA, diffúzor ügy, nem folytatnom... :)

@Nadja*Nórííí:
Ne add fel, a remény hal meg utoljára!

tfefe 2009.04.10. 18:53:00

Lassan megtudjuk mi lesz ebből, remélem pont kerül az ügy végére. Az újabb óvások egyébként annak köszönhetőek, hogy ezúttal az óvást benyújtó csapatok nem a diffúzor kialakítását vitatták, hanem azt az indokot írták: a 3 kettős diffúzort használó autó olyan légörvényeket kelt amelyek megnehezítik az autó közelében való közlekedést így az előzést is, és ezzel ellent mondanak a 2009-re közösen megfogalmazott irányelvnek, miszerint az előzéseket kell könnyebbé tenni.

Az már egy másik kérdés hogy ezt sztem nem tudják majd bizonyítani, mivel a versenyeken ez a jelenség ugye nem volt tapasztalható... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.10. 22:35:30

@tfefe:

Igen, kedden minden ki derül. De mindenki derülni fog???
Hát annyian óvtak már annyit dolgot, hogy az lassan tényleg vicc lesz. De a lényeg az, hogy nemsokára végre pontot tesznek az ügy végére.
Szerintem sem lehet ezeket a dolgokat egyszerűen bizonyítani. Kíváncsi vagyok végül kinek lesz igaza, én csak egy valamiben bízok: abban, hogy nem piszkálják meg utólag a versenyek eredményeit. Mert az negatív hatással lenne az F1-re. Ahogy a McLaren eltiltása is... Nemsokára erre is fény derül. Addig:

"Hivatalos bejelentésre várunk" :)
süti beállítások módosítása