Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A bajnok portréja: Andy Soucek

2009.09.21. 18:55 :: SilverMike

Legalább akkora fölénnyel, és legalább olyan ellentmondást nem tűrően nyerte meg a Formula 2-t, mint „sorstársa” Nicolas Hülkenberg a maga bajnokságát. Vagy talán egy kicsit könnyebben, mivel hősünk (ellenben másik bajnokunkkal) már a szezon első hétvégéjén bizonyította (akkor még Robert Wickens árnyékában) rátermettségét. Igaz Valenciában a főversenyen (majd az egyik csehországi futamon) hibázott, de innentől kezdve nem adta alább a negyedik helynél. Brno után diadalmaskodott a tragikus Brands – Hatch-i hétvégén, majd Donningtonban, és az oscherslebeni aszfaltcsíkon is. Legnagyobb ellenfelei eközben (focinyelven szólva) keresztbe verték egymást (és néha saját magukat is), így a huszonnégy éves osztrák – spanyol versenyző tetemes előnyre tett szert. Sőt a hétvégén megrendezett Olasz Nagydíjon már a bajnoki címet is elhódította. Úgy ahogy Hülkenberg, azaz egy hétvégével (két derbivel) a sorozat vége előtt. Azonban a statisztikákat leszámítva semmi közös nincs a két (rivális) széria nyertesében. Sok rajongó (köztük eme bejegyzés írója szerint is) Nicolas a „született zseni”, az ösztönember, aki mindig mindent a lehető legtermészetesebb módón nyer meg. Soucek pedig egy „favágó”, aki kemény munkával verekedte vissza magát az elitbe. Oda ahol pár évvel korábban már járt, azonban egy félresikerült GP2-es pályafutás után, szépen lassan eltűnni látszott a „be nem váltott ígéretek” mocsarában. Ekkor került (a totális ismeretlenségnek örvendő Formula Szuperligából) az újjászülető Forma 2-be (ha jól emlékszem a huszonöt fős mezőny huszonkettedik tagjaként), ahol a fent (és majd a lent) említett módon (1984 után első emberként) bezsebelte a legjobbnak járó serleget. Andy Christian Soucek 1985. Június. 14-én született Madridban, azonban „spanyolságot” csak édesanyjától örökölhetett, lévén édesapja osztrák származású. Andy (Grosjean-hoz hasonlóan) maga is kettős állampolgár, azonban a versenyeken spanyol színekben indul, és elmondása szerint „a magánéletben is annak érzi magát”, hiszen gyermekkorát a déli országban töltötte. Formulaautós pályafutását (csak, hogy csavarjunk egyet az így sem túl egyszerű szálon) mégsem itt, és nem is a „sógoroknál” hanem a Portugál Formula – Fordban kezdte 2002-ben. Ezelőtt (sőt még a 2002-2003-as szezonokban is) mint minden hasonszőrű ifjonc gokartokkal körözgetett. A Formula – Fordról 2004-ben Spanyol Forma Háromra váltott, ahol két év után bajnokká koronázták. A „kisszériák nagyfőnökei” ekkor figyeltek fel a madridi pilótára, közülük is az osztrák Interwetten Racing tehetségkutatói voltak a leggyorsabbak, akik a WSR 2006-os idényére magukhoz láncolták őt. Mint később kiderült jól döntöttek, ugyanis hősünk egy futamgyőzelemmel, és egy bajnoki negyedik hellyel ajándékozta meg őket. Pályafutása első fénykorában (a remek Forma Renault-os kezdés után) nem kevés önbizalommal igazolt a David Price Racing GP2-es csapatába, ahol az egyik legnagyobb reménységként (legalábbis sokan sok jót vártak tőle) kezdte meg a 2007-es szezont. Azonban a csapat (ami ekkoriban indult el a lejtő legalja felé) és a saját hibái okán a naptári szakasz első felének egyik csalódást keltő versenyzőjévé vált. Az esztendő végére azonban összeszedte magát, és dobogóra állt (második lett) a legendás spai, és az általa oly annyira ismert valenciai pályán. 2008-ban a Colonival történt incidens (a csapat a szezon startja előtti utolsó pillanatokban bontotta fel a szerződését) után a Super Nova istállóhoz szerződött, ahol ismét csalódást keltő eredményeket ért el. Mindenki tudta, hogy borzasztóan tehetséges, de több buta hibát is elkövetett, és (mint annak idején Juan – Pablo Montoyának) neki is csak akkor jöttek a jobbnál – jobb eredmények, ha kedve volt versenyezni, ha „a góllövő cipőjében lépett a pályára”. Először a Hungaroringen öltötte fel az említett lábbelit, és (az azóta Forma 1-essé előléptetett) Sébastien Buemi mögött haladva megszerezte a második helyet. Mindeközben (tudván, hogy a Novánál nem lesz helye) a Formula Szuperligában (ebben a sorozatban focicsapatok indítanak autókat, és öregbítik hírnevüket) is szerencsét próbált, előbb az SC Corinthias majd a (hazai) Atlético Madrid csapatában. Itt bújt elő az a „szorgos favágó” aki foggal – körömmel harcolt a jobb helyek, és egy nevesebb sorozat versenyzői ülésének megszerzéséért. Ezt a lehetőséget végül (éppen a jelentkezési határidő végén) az év elején újjászülető Forma 2-ben kapta meg. Itt aztán megtáltosodott! Rögtön a szezon elején begyűjtött egy negyedik helyet, majd Csehországban (minden kategóriát figyelembe véve, több év elteltével a Spanyol Forma 3 után) nyerni tudott. A rajta lévő nyomás és azok a bizonyos „gátak” ekkor szakadtak át, Soucek újra megtalálta (és végletesen magához láncolta) a nyerőformát. Brands – Hatchben azon a tragikus futamon uralta a káoszt, Donningtonban az élre repítette a hófehér autót, sőt a második futamon a semmiből jőve (klasszikus párharcokat vívva) a negyedik helyig jutott. Ekkor már a bajnokságot is több autóhosszal vezette, de a biztos pontszerzés helyett nem egyszer a bizonytalan dobogós helyezést választotta, és remek csatákat vívott a Red Bull titánjaival Bortolottival és Wickensszel, meg a „kemény orosszal” Mikhail Aleshinnel. Emellett emberségéről is tanúbizonyságot tett, amikor Henry Surtees halála után (jóformán) első (nem hozzátartozóként) emlékezett meg az ifjú angolról, majd donningtoni győzelmét is neki ajánlotta. Az említett formában érkezett Imolába, ahol az első futamon megszerezte a bronzérmet és behozhatatlan előnyre tett szert a bajnoki pontversenyben. Másnap mindenféle tehertől megszabadulva a harmadik helyről (két autó között elillanva) lőtte fel magát az élre, és szerezte meg ötödik győzelmét. A dobogón aztán már, mint (Mike Thackwell utáni első) F2-es bajnok járta el az örömtáncot. Címe mellé egyébként egy tesztlehetőséget is nyert a Williams csapatban (ők gyártják az F2-es versenygépeket) és (az FIA „kegyéből”) ingyen kapott egy Forma 1-es szuperlicenszet, azaz jogosítványt. Sir Frank a tesztlehetőség mellet, a legújabb hírek szerint versenyzői állást is biztosíthat a spanyolnak, amiről az idei Európa Nagydíj alatt már egyeztettek is. És ha a bokszutcai pletykák igazak (mérget senki se vegyen rájuk) Nicolas Hülkenberget kaphatja csapattársául.
Az bizony szép páros lenne!

 

3 komment

Címkék: vélemény hírek pilóták

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr381397628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.09.25. 19:50:36

Sziasztok, a tervek szerint holnap jön (tudom nagyon kései, de ez most így alakult) a futamelőzetes, és a "renault-ügy" összefoglalója ( új fejlemények már nem lesznek). Remélem a kettő (együtt) senkinek sem fekszi meg a gyomrát :)

2009.09.26. 12:03:59

lassan egy hete nem nagyon vagyok gépnél. ma bekapcsoltam, csak azért, hogy futamelőzetest olvassak itt...

és semmi:(

az F2-es kitekintőnek azonban örülök :D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.09.26. 12:40:51

@safranynorbert:

Most jön egy (egyedi) összefoglaló a "Renault botrányról". A futamelőzetes helyett sajnos most erről "kellet" írni. De a pálya "történelméről" és szépségéről bőven szót fogok ejteni az összefoglalóban.
süti beállítások módosítása