Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A kihívók - autóbemutatók 2009 II.rész

2009.01.20. 14:03 :: SilverMike

Az autóbemutatók sora még messze nem ért véget a múlt heti publikációkkal. A két élcsapat után, a követőboly, a trónkövetelők is bemutatták vadonatúj gépeiket. A Renault és a BMW nem titkoltan a világbajnoki címre tör, míg a Williams a régi nagy sikerek útjára kíván lépni. Nézzük hát a három legújabb Formula 1-es csodát:

                                       Williams FW31: A csodálatos „Willie”

Január 19-én reggel, egy esős portugáliai napon mutatkozott be a Williams legújabb versenygépe. Sir Frank csapata nem csapott „világraszóló lakomát”, sőt egyáltalán nem csinált nagy ügyet a bemutatóból. Délelőtt tíz óra körül kitolták az autót a bokszutca elé, majd Nico Hülkenberg (a csapat teszt és tartalék versenyzője) társaságában bemutatták azt a nagyvilágnak, és az ott megjelent fotósoknak.  A kritikus közönséget ismerve, elmondható, hogy: Nagy meglepetésre a rajongók el voltak ájulva az új autótól.  Egybehangzó vélemények szerint ez a legszebb az eddig bemutatottak közül. A versenyautó vonalai letisztultak, orrkúpja ívelt, és a mérnökök a légterelőkből is a maximumot hozták ki (kinézetre). A megjelent képekből csak úgy sugárzik az erő, és az elegancia, azonban sokak nagy bánatára a festés (egyszínű sötétkék) még nem a végleges. Csupán egy a teszt szezonra kialakított fényezés, a „valódi” színek majd februárban debütálnak.
De a lényeg itt is a részeltekben, pontosabban a karosszéria alatt rejlik, gondolok itt a KERS-re. Ugyanis a Williams egy teljesen egyedi, fékenergia visszaalakító rendszerrel rukkolt elő! A többi csapattól eltérően nem elektronikus, hanem mechanikus rendszert fejlesztettek ki, az úgynevezett „lendkerekes” KERS-t. Melynek az előnyeiről még keveset tudunk, egy dologban azonban biztosan lehetünk, a Williams megoldása sokkal környezetkímélőbb lesz, mint riválisaié.  Ami nem elhanyagolandó tényező, ebben az egyre inkább „zölddé váló Forma 1-ben.” A nyilatkozatokból kiderült, hogy a csapat nagy reményekkel vág neki a 2009-es esztendőnek. Rengeteg pénzt (és persze energiát) öltek bele az új autóba, melynek a fejlesztése már a tavalyi szezon közepe óta tart. Tehát érthetően nagyok az elvárások az FW31-től, főleg annak fényében, hogy a többszörös világbajnok csapat 2004 óta nem tudott futamot nyerni! Ezt a rossz sorozatot szeretnék megtörni idén, ennek érdekében rögtön a bemutató után nekiláttak az autó tesztelésének, a már említett Nico Hülkenberg segítségével. Aki meggyőző eredményeket ért el a nedves portimaói versenypályán. Igaz, hogy összetörte az autót, de a csapat elismerően nyilatkozott a fiatal németről, aki a harmadik legjobb időt autózta az FW31-el. Avval az autóval, mellyel Frank Williamsék szeretnének visszatérni a győztesek útjára…

                                           Renault R29: Támad a cápa

A Renaultot nevezeték már sok mindennek, kezdetben mikor beléptek a cirkuszba „sárga teáskannának” becézték őket. Majd az utóbbi időkben a „tulipános” Holland bank (ING) „oroszlános” csapataként tartották számon őket. Mostanáig!
A csapat legújabb beceneve a „cápa” lett. Igen hamar, már a bemutató után megkapta ezt a kecsegtető jelzőt. A bemutatkozásra január 19-én került sor, rögtön a Williams bemutatója után. Az angolokkal ellentétben a franciák már csaptak egy kisebb fajta „leleplezést”. A fehér leplet a két versenyző rántotta le az autóról, mely láttán a legtöbb rajongóban meghűlt a vér. A versenygép vadonatúj festést kapott, az eddig kék színt felváltotta a piros (az új szponzor a TOTAL miatt), és a sárga is több „szerepet kapott.” Mindemellett az eddig látott legegyedibb autó tárult a szemünk elé, minden eddiginél nagyobb orrésszel, orrkúppal. Erre feltehetően az autó súlyeloszlása miatt volt szükség, mivel a Renault évek óta orr nehéz autóval vág neki a bajnoki szezonnak.  A cápa jelzőre az autó hátulján díszelgő, a tavalyi évben feltalált „cápauszony”, és a már említett óriási a tengeri ragadozóra emlékeztető orra miatt tett szert. De vajon harapni is fog az a cápa? Erre a kérdésre leghamarabb csak márciusban kapunk majd választ, de a gallok gőzerővel dolgoznak azon, hogy az autó minél jobb eredményeket érjen el.  A Williams-hez hasonlóan Ők is azonnal nekiláttak az autó tesztelésnek, a volán mögött Nelson Piquet jr.-al. Az ifjabbik Piquet 33 kört teljesített, nagyobb hibát ugyan nem vétett, de rengetegszer megcsúszott a nedves pályán. Az eredményeket azonban nem tőle, hanem a kétszeres bajnok Fernando Alonsótól várja a csapat. Az interjúkban ugyan csak dobogós helyezésekről beszéltek, de az egykori világbajnok csapat célja egyértelműen a trófea visszahódítása lesz…    

              BMW – Sauber   F1.09: A bajorok készen állnak a vb cím megszerzésére

A BMW mindig is az élen járt az új technikák kipróbálása, bevezetése terén. Gondoljunk csak az 1980-es évek elején a Brabhammal közösen megalkotott „ékautóra”, vagy a 2004-ben futtatott „rozmárra”, de a 2006-ban kipróbált „ikertornyokat” is említhetném. Napjainkban Ők szorgalmazták legjobban a KERS bevezetését, ami érthető, hiszen a svájci/német istálló az élen jár a rendszer fejlesztésében. A csapat hatalmas erőfeszítéseket tett azért, hogy a rendszer bevezetését ne halasszák el, és már a 2009-es szezonban használatba lehessen venni azt.  A legújabb versenygép bemutatására január 20-án került sor a spanyolországi Jerezben, a pilóták, mérnökök és a csapat vezetőségének részvételével. A Williams és a Renault bemutatójával ellentétbe a bajorok még „stúdiófotókat” is kiadtak az új autóról. Ezután a hivatalos prezentációra a spanyol tesztpálya célegyenesében került sor. A versenygép nem okozott nagyobb meglepetést a rajongóknak. Főleg azok után, hogy a BMW „mutatatta be” először a 2009-es légterelőket, még a tavalyi téli tesztek során. Az átmeneti autóhoz képest mégis jelentős változáson esett át az F1.09-es. A csapat egy sokkal, szebb betontorpedóval rukkolt elő a mostani bemutatóra. Az autó „egyszerű, de nagyszerű”, a hinwilli gyárban sem a színezést, sem az autó „idomait” nem csúfították el felesleges elemekkel. Az elegáns (klasszikus kék – fehérre) mázolt versenyautó, karosszériája a legegyszerűbb az eddigiek közül, az első légterelők pedig legtöbbünknek a 2004-es „rozmárt” juttatják az eszünkbe.
A BMW a többiekhez hasonlóan azonnal a bemutató után nekilátott az autó tesztelésének. A „bajor szörnyeteget” először a lengyelek legnagyobb reménysége Robert Kubica vitte a pályára. A Portugáliában tesztelőkkel ellenben „Sauberéket” ragyogó napsütés fogadta Spanyolországban.
Az eredményekről még nem szivárogtak ki információk, de az autó tesztelése sínen van, ahogy a BMW körül mostanában szinte minden! A négy éve önálló csapat eddig minden célját elérte, idén pedig a bajnoki cím elhódítását vették célkeresztbe. A csapatvezető Mario „a varázsló” Theissen még szerényen nyilatkozott a bemutató után:
"Azt a feladatot adtuk magunknak, hogy tovább javítsunk a teljesítményünkön"
A csapat eszével ellentétben Robert Kubica, sokkal bizakodóbb volt az első teszt után:
„Abban reménykedem, hogy a BMW egyike lesz azon csapatoknak, aki előnyt kovácsol majd az új szabályokból”.
A Bayerische Motoren Werke (a BMW becsületes neve) ambícióját, és gyors fejlődését ismerve még igaza is lehet…


További autóbemutatók:
Red Bull Racing: Február 09/Jerez
Force India: Március eleje/még nincs helyszín.
Toro Rosso: ?
Honda: A csapat indulása kérdéses a 2009-es idényben.

20 komment

Címkék: hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr91890652

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.20. 16:59:38

Hejj, látom most belelendültél rendesen a blogírásba. Gondolom itt a félév, mindenből lezártak remek jegyre, aztán most pihenhetsz, míg a többiek güriznek. Ismerős.:)

Az a nagy helyzet, hogy nincs mit hozzáfűznöm a cikkhez, teljesen korrekt, s műszakilag is átgondolt.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.20. 19:24:10

@Dave985:
Igen, most megjött az ihlet! Belejöttem a blogolásba, és végre beindult az élet az F1-ben is! :)) A héten még egy teszt jelentéssel jövök (ami be van tervezve)...

Jah a félév elég jó lett... :) van időm "gondozni a blogot"
Köszi a dicsérő szavakat! :)

GentleSpecter 2009.01.20. 20:12:52

Húúúú!
Jól néz ki a BMW nagyon! De én, mint mondtam, elfogult vagyok vele kapcsolatban. :)
Emberek... nagyon jó évadnak nézünk elébe.
Jól megkeverték megint a paklit!

GentleSpecter 2009.01.20. 20:14:40

Ja, egyébként -ha szabad beleszólnom és eldicsekednem- nekem is remek lett ez a félév! :D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.20. 20:39:18

@Biro_Peti:

Szép lett! Egyszerű, nagyszerű! :) A karosszéria kialakítása szerintem nagyon szépre sikerül. Szóval benne van a top3-ban szépség tekintetében :)

Gratulálok! :)

Semp 2009.01.20. 23:27:11

Nekem mindegyik tetszik egyelőre, de ez biztos változik még. A 2004-es rozmárra engem inkább az új Renault emlékeztet, valahogy ez is olyan esetlenül bufli.

(Ha már a bloggondozás szóba került, nem lehetne kicsit nagyobb betűket használni? Vagy ne olvassam másfél méterről?)

GentleSpecter 2009.01.21. 11:00:37

Nézzétek meg ezt a Renault-t! Az orrát figyeljétek! Ez milyen kocsi, mert ez nem az új r29, sokkal vékonyabb, kecsesebb az orra.

kepfeltolto.hu/i/?344943

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 14:37:26

@Semp:
Már nekem is egyre jobban tetszenek! A karosszéria formája és a slick gyönyőrű!!!! :) Az első szárny furcsa még mindig...
Nagy betű, közelebbről olvasás :) mindkettő egy járható út ;)

@Biro_Peti:
Hát ha ezt a képet nem egy rajongó készítette márpedig benne van a pakliban, hogy nem... Akkor ez nagyoooon érdekes! Köszi a képet!

GentleSpecter 2009.01.21. 17:07:51

Hát én nem értem! Itt van még két kép, mindkettő a hivatalos!!! Renault f1 team honlapról való, a fantomautós az egy ilyen fejléc volt, elég homályos, de egyértelmű, hogy nem a hivatalos r29-es!

A "fantom" autó: kepfeltolto.hu/i/?345283

És itt egy kép oldalról, a hivatalos r29-ről: kepfeltolto.hu/i/?345284

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 17:27:40

@Biro_Peti:
ez érdekes!!! :)
Lehet, hogy a Renault ködösít?
Vagy a kép a bemutató előttről származik (de hogy?), és nem a végleges autót ábrázolja...

GentleSpecter 2009.01.21. 17:42:10

De a színezése meg majdnem ugyanaz, tehát új autóról van szó, csak az orránál találtam eltérést.
A hátsó szárny, slick gumik, az új szponzor(total), a cápauszony ugyanaz csak az orr....
Én nem értem mi ez, de nekem ez a vékonyabb orr jobban bejön. :)

Na mindegy, egyszer majd csak rájövünk. :D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 17:52:08

@Biro_Peti:
Igen ez a furcsa benne.. Minden ugyanojan csak az a bizonyos "cápaorr" karcsúsodott meg egy kicsit...
Egy biztos, a teszteken még a cápával mentek! :)
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39192
(de a tesztekről majd bővebben a hétvégi cikkben)
azért még egy érdekesség:
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39189

GentleSpecter 2009.01.21. 18:12:17

@SilverMike: Majd kiderül, biztos nem csak nekem tűnt fel ez. De ha tudsz valami érdemi infót majd, akkor oszd meg velünk itt. Engem legalábbis érdekel. :)

A Toyota az kemény. :D Hát előfordul az ilyesmi... Nem hiába kell tesztelni.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 19:24:47

@Biro_Peti:
Ígyvan! Előbb utóbb minden ki derül... :) csak győzzük kivárni! :) Amit tudok valamit megosztom veletek, de ti is ha rábukkantok valamire!

"teszt a lelke mindennek" :)

Vick08 2009.01.22. 20:26:29

Hát igen megérkezett az egyik kedvenc istállóm autója:) a BMW új kocsija. Elsőre a pöröly cápára hasonlít szerintem. Szebb mint a régi, kisebb, reméljük gyorsabb:) De a többi csapatnak is ezt kívánom, hogy gyorsabbak legyenek, és az idény legyen legalább olyan legyen, mint a tavalyi!!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.22. 20:41:20

@Vick08:
Köszi a kommentet! :)
A Pöröly cápa... hmmm milyen jó jelző! És talán gyorsabb is lesz mint a sima cápa (Renault)... Amúgy szerintem most ők állnak legjobban! Jó időben tesztelhettek probléma nélkül, nem úgy mint a többiek, akik áztak és hibáztak Portimaóban...
Biztosan bele fognak szólni a vb csatába...

Vick08 2009.01.22. 20:44:38

Remélem:) De sajnos még messze van március 29.-e :( És tényleg szóljon bele a vb-be:)

Suunnyboy 2009.01.25. 08:19:48

Szia SiverMike!
"Átrágtam" az írásaidon, és HM!..., tetszett nagyon.Jó a stílusod, és mivel tudom kiknek szúrkolsz díjjazom a pártatlanságodat.Csak így tovább.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.25. 10:58:52

@Suunnyboy:

Szia Suunnyboy! Üdv itt a blogon is!
Köszönöm a kommentedet, és a dicsérő szavakat. Igyekszem! :-)
süti beállítások módosítása