Az autóbemutatók sora még messze nem ért véget a múlt heti publikációkkal. A két élcsapat után, a követőboly, a trónkövetelők is bemutatták vadonatúj gépeiket. A Renault és a BMW nem titkoltan a világbajnoki címre tör, míg a Williams a régi nagy sikerek útjára kíván lépni. Nézzük hát a három legújabb Formula 1-es csodát:
Williams FW31: A csodálatos „Willie”
Január 19-én reggel, egy esős portugáliai napon mutatkozott be a Williams legújabb versenygépe. Sir Frank csapata nem csapott „világraszóló lakomát”, sőt egyáltalán nem csinált nagy ügyet a bemutatóból. Délelőtt tíz óra körül kitolták az autót a bokszutca elé, majd Nico Hülkenberg (a csapat teszt és tartalék versenyzője) társaságában bemutatták azt a nagyvilágnak, és az ott megjelent fotósoknak. A kritikus közönséget ismerve, elmondható, hogy: Nagy meglepetésre a rajongók el voltak ájulva az új autótól. Egybehangzó vélemények szerint ez a legszebb az eddig bemutatottak közül. A versenyautó vonalai letisztultak, orrkúpja ívelt, és a mérnökök a légterelőkből is a maximumot hozták ki (kinézetre). A megjelent képekből csak úgy sugárzik az erő, és az elegancia, azonban sokak nagy bánatára a festés (egyszínű sötétkék) még nem a végleges. Csupán egy a teszt szezonra kialakított fényezés, a „valódi” színek majd februárban debütálnak.
De a lényeg itt is a részeltekben, pontosabban a karosszéria alatt rejlik, gondolok itt a KERS-re. Ugyanis a Williams egy teljesen egyedi, fékenergia visszaalakító rendszerrel rukkolt elő! A többi csapattól eltérően nem elektronikus, hanem mechanikus rendszert fejlesztettek ki, az úgynevezett „lendkerekes” KERS-t. Melynek az előnyeiről még keveset tudunk, egy dologban azonban biztosan lehetünk, a Williams megoldása sokkal környezetkímélőbb lesz, mint riválisaié. Ami nem elhanyagolandó tényező, ebben az egyre inkább „zölddé váló Forma 1-ben.” A nyilatkozatokból kiderült, hogy a csapat nagy reményekkel vág neki a 2009-es esztendőnek. Rengeteg pénzt (és persze energiát) öltek bele az új autóba, melynek a fejlesztése már a tavalyi szezon közepe óta tart. Tehát érthetően nagyok az elvárások az FW31-től, főleg annak fényében, hogy a többszörös világbajnok csapat 2004 óta nem tudott futamot nyerni! Ezt a rossz sorozatot szeretnék megtörni idén, ennek érdekében rögtön a bemutató után nekiláttak az autó tesztelésének, a már említett Nico Hülkenberg segítségével. Aki meggyőző eredményeket ért el a nedves portimaói versenypályán. Igaz, hogy összetörte az autót, de a csapat elismerően nyilatkozott a fiatal németről, aki a harmadik legjobb időt autózta az FW31-el. Avval az autóval, mellyel Frank Williamsék szeretnének visszatérni a győztesek útjára…
Renault R29: Támad a cápa
A Renaultot nevezeték már sok mindennek, kezdetben mikor beléptek a cirkuszba „sárga teáskannának” becézték őket. Majd az utóbbi időkben a „tulipános” Holland bank (ING) „oroszlános” csapataként tartották számon őket. Mostanáig!
A csapat legújabb beceneve a „cápa” lett. Igen hamar, már a bemutató után megkapta ezt a kecsegtető jelzőt. A bemutatkozásra január 19-én került sor, rögtön a Williams bemutatója után. Az angolokkal ellentétben a franciák már csaptak egy kisebb fajta „leleplezést”. A fehér leplet a két versenyző rántotta le az autóról, mely láttán a legtöbb rajongóban meghűlt a vér. A versenygép vadonatúj festést kapott, az eddig kék színt felváltotta a piros (az új szponzor a TOTAL miatt), és a sárga is több „szerepet kapott.” Mindemellett az eddig látott legegyedibb autó tárult a szemünk elé, minden eddiginél nagyobb orrésszel, orrkúppal. Erre feltehetően az autó súlyeloszlása miatt volt szükség, mivel a Renault évek óta orr nehéz autóval vág neki a bajnoki szezonnak. A cápa jelzőre az autó hátulján díszelgő, a tavalyi évben feltalált „cápauszony”, és a már említett óriási a tengeri ragadozóra emlékeztető orra miatt tett szert. De vajon harapni is fog az a cápa? Erre a kérdésre leghamarabb csak márciusban kapunk majd választ, de a gallok gőzerővel dolgoznak azon, hogy az autó minél jobb eredményeket érjen el. A Williams-hez hasonlóan Ők is azonnal nekiláttak az autó tesztelésnek, a volán mögött Nelson Piquet jr.-al. Az ifjabbik Piquet 33 kört teljesített, nagyobb hibát ugyan nem vétett, de rengetegszer megcsúszott a nedves pályán. Az eredményeket azonban nem tőle, hanem a kétszeres bajnok Fernando Alonsótól várja a csapat. Az interjúkban ugyan csak dobogós helyezésekről beszéltek, de az egykori világbajnok csapat célja egyértelműen a trófea visszahódítása lesz…
BMW – Sauber F1.09: A bajorok készen állnak a vb cím megszerzésére
A BMW mindig is az élen járt az új technikák kipróbálása, bevezetése terén. Gondoljunk csak az 1980-es évek elején a Brabhammal közösen megalkotott „ékautóra”, vagy a 2004-ben futtatott „rozmárra”, de a 2006-ban kipróbált „ikertornyokat” is említhetném. Napjainkban Ők szorgalmazták legjobban a KERS bevezetését, ami érthető, hiszen a svájci/német istálló az élen jár a rendszer fejlesztésében. A csapat hatalmas erőfeszítéseket tett azért, hogy a rendszer bevezetését ne halasszák el, és már a 2009-es szezonban használatba lehessen venni azt. A legújabb versenygép bemutatására január 20-án került sor a spanyolországi Jerezben, a pilóták, mérnökök és a csapat vezetőségének részvételével. A Williams és a Renault bemutatójával ellentétbe a bajorok még „stúdiófotókat” is kiadtak az új autóról. Ezután a hivatalos prezentációra a spanyol tesztpálya célegyenesében került sor. A versenygép nem okozott nagyobb meglepetést a rajongóknak. Főleg azok után, hogy a BMW „mutatatta be” először a 2009-es légterelőket, még a tavalyi téli tesztek során. Az átmeneti autóhoz képest mégis jelentős változáson esett át az F1.09-es. A csapat egy sokkal, szebb betontorpedóval rukkolt elő a mostani bemutatóra. Az autó „egyszerű, de nagyszerű”, a hinwilli gyárban sem a színezést, sem az autó „idomait” nem csúfították el felesleges elemekkel. Az elegáns (klasszikus kék – fehérre) mázolt versenyautó, karosszériája a legegyszerűbb az eddigiek közül, az első légterelők pedig legtöbbünknek a 2004-es „rozmárt” juttatják az eszünkbe.
A BMW a többiekhez hasonlóan azonnal a bemutató után nekilátott az autó tesztelésének. A „bajor szörnyeteget” először a lengyelek legnagyobb reménysége Robert Kubica vitte a pályára. A Portugáliában tesztelőkkel ellenben „Sauberéket” ragyogó napsütés fogadta Spanyolországban.
Az eredményekről még nem szivárogtak ki információk, de az autó tesztelése sínen van, ahogy a BMW körül mostanában szinte minden! A négy éve önálló csapat eddig minden célját elérte, idén pedig a bajnoki cím elhódítását vették célkeresztbe. A csapatvezető Mario „a varázsló” Theissen még szerényen nyilatkozott a bemutató után:
"Azt a feladatot adtuk magunknak, hogy tovább javítsunk a teljesítményünkön"
A csapat eszével ellentétben Robert Kubica, sokkal bizakodóbb volt az első teszt után:
„Abban reménykedem, hogy a BMW egyike lesz azon csapatoknak, aki előnyt kovácsol majd az új szabályokból”.
A Bayerische Motoren Werke (a BMW becsületes neve) ambícióját, és gyors fejlődését ismerve még igaza is lehet…
További autóbemutatók:
Red Bull Racing: Február 09/Jerez
Force India: Március eleje/még nincs helyszín.
Toro Rosso: ?
Honda: A csapat indulása kérdéses a 2009-es idényben.
A kihívók - autóbemutatók 2009 II.rész
2009.01.20. 14:03 :: SilverMike
20 komment
Címkék: hírek forma12009
A bejegyzés trackback címe:
https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr14890652
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.20. 16:59:38
Hejj, látom most belelendültél rendesen a blogírásba. Gondolom itt a félév, mindenből lezártak remek jegyre, aztán most pihenhetsz, míg a többiek güriznek. Ismerős.:)
Az a nagy helyzet, hogy nincs mit hozzáfűznöm a cikkhez, teljesen korrekt, s műszakilag is átgondolt.
Az a nagy helyzet, hogy nincs mit hozzáfűznöm a cikkhez, teljesen korrekt, s műszakilag is átgondolt.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.20. 19:24:10
@Dave985:
Igen, most megjött az ihlet! Belejöttem a blogolásba, és végre beindult az élet az F1-ben is! :)) A héten még egy teszt jelentéssel jövök (ami be van tervezve)...
Jah a félév elég jó lett... :) van időm "gondozni a blogot"
Köszi a dicsérő szavakat! :)
Igen, most megjött az ihlet! Belejöttem a blogolásba, és végre beindult az élet az F1-ben is! :)) A héten még egy teszt jelentéssel jövök (ami be van tervezve)...
Jah a félév elég jó lett... :) van időm "gondozni a blogot"
Köszi a dicsérő szavakat! :)
GentleSpecter 2009.01.20. 20:12:52
Húúúú!
Jól néz ki a BMW nagyon! De én, mint mondtam, elfogult vagyok vele kapcsolatban. :)
Emberek... nagyon jó évadnak nézünk elébe.
Jól megkeverték megint a paklit!
Jól néz ki a BMW nagyon! De én, mint mondtam, elfogult vagyok vele kapcsolatban. :)
Emberek... nagyon jó évadnak nézünk elébe.
Jól megkeverték megint a paklit!
GentleSpecter 2009.01.20. 20:14:40
Ja, egyébként -ha szabad beleszólnom és eldicsekednem- nekem is remek lett ez a félév! :D
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.20. 20:39:18
@Biro_Peti:
Szép lett! Egyszerű, nagyszerű! :) A karosszéria kialakítása szerintem nagyon szépre sikerül. Szóval benne van a top3-ban szépség tekintetében :)
Gratulálok! :)
Szép lett! Egyszerű, nagyszerű! :) A karosszéria kialakítása szerintem nagyon szépre sikerül. Szóval benne van a top3-ban szépség tekintetében :)
Gratulálok! :)
Semp 2009.01.20. 23:27:11
Nekem mindegyik tetszik egyelőre, de ez biztos változik még. A 2004-es rozmárra engem inkább az új Renault emlékeztet, valahogy ez is olyan esetlenül bufli.
(Ha már a bloggondozás szóba került, nem lehetne kicsit nagyobb betűket használni? Vagy ne olvassam másfél méterről?)
(Ha már a bloggondozás szóba került, nem lehetne kicsit nagyobb betűket használni? Vagy ne olvassam másfél méterről?)
GentleSpecter 2009.01.21. 11:00:37
Nézzétek meg ezt a Renault-t! Az orrát figyeljétek! Ez milyen kocsi, mert ez nem az új r29, sokkal vékonyabb, kecsesebb az orra.
kepfeltolto.hu/i/?344943
kepfeltolto.hu/i/?344943
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 14:37:26
@Semp:
Már nekem is egyre jobban tetszenek! A karosszéria formája és a slick gyönyőrű!!!! :) Az első szárny furcsa még mindig...
Nagy betű, közelebbről olvasás :) mindkettő egy járható út ;)
@Biro_Peti:
Hát ha ezt a képet nem egy rajongó készítette márpedig benne van a pakliban, hogy nem... Akkor ez nagyoooon érdekes! Köszi a képet!
Már nekem is egyre jobban tetszenek! A karosszéria formája és a slick gyönyőrű!!!! :) Az első szárny furcsa még mindig...
Nagy betű, közelebbről olvasás :) mindkettő egy járható út ;)
@Biro_Peti:
Hát ha ezt a képet nem egy rajongó készítette márpedig benne van a pakliban, hogy nem... Akkor ez nagyoooon érdekes! Köszi a képet!
GentleSpecter 2009.01.21. 17:07:51
Hát én nem értem! Itt van még két kép, mindkettő a hivatalos!!! Renault f1 team honlapról való, a fantomautós az egy ilyen fejléc volt, elég homályos, de egyértelmű, hogy nem a hivatalos r29-es!
A "fantom" autó: kepfeltolto.hu/i/?345283
És itt egy kép oldalról, a hivatalos r29-ről: kepfeltolto.hu/i/?345284
A "fantom" autó: kepfeltolto.hu/i/?345283
És itt egy kép oldalról, a hivatalos r29-ről: kepfeltolto.hu/i/?345284
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 17:27:40
@Biro_Peti:
ez érdekes!!! :)
Lehet, hogy a Renault ködösít?
Vagy a kép a bemutató előttről származik (de hogy?), és nem a végleges autót ábrázolja...
ez érdekes!!! :)
Lehet, hogy a Renault ködösít?
Vagy a kép a bemutató előttről származik (de hogy?), és nem a végleges autót ábrázolja...
GentleSpecter 2009.01.21. 17:42:10
De a színezése meg majdnem ugyanaz, tehát új autóról van szó, csak az orránál találtam eltérést.
A hátsó szárny, slick gumik, az új szponzor(total), a cápauszony ugyanaz csak az orr....
Én nem értem mi ez, de nekem ez a vékonyabb orr jobban bejön. :)
Na mindegy, egyszer majd csak rájövünk. :D
A hátsó szárny, slick gumik, az új szponzor(total), a cápauszony ugyanaz csak az orr....
Én nem értem mi ez, de nekem ez a vékonyabb orr jobban bejön. :)
Na mindegy, egyszer majd csak rájövünk. :D
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 17:52:08
@Biro_Peti:
Igen ez a furcsa benne.. Minden ugyanojan csak az a bizonyos "cápaorr" karcsúsodott meg egy kicsit...
Egy biztos, a teszteken még a cápával mentek! :)
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39192
(de a tesztekről majd bővebben a hétvégi cikkben)
azért még egy érdekesség:
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39189
Igen ez a furcsa benne.. Minden ugyanojan csak az a bizonyos "cápaorr" karcsúsodott meg egy kicsit...
Egy biztos, a teszteken még a cápával mentek! :)
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39192
(de a tesztekről majd bővebben a hétvégi cikkben)
azért még egy érdekesség:
www.f1hirek.hu/html_origo_silver/popup.php?id=39189
GentleSpecter 2009.01.21. 18:12:17
@SilverMike: Majd kiderül, biztos nem csak nekem tűnt fel ez. De ha tudsz valami érdemi infót majd, akkor oszd meg velünk itt. Engem legalábbis érdekel. :)
A Toyota az kemény. :D Hát előfordul az ilyesmi... Nem hiába kell tesztelni.
A Toyota az kemény. :D Hát előfordul az ilyesmi... Nem hiába kell tesztelni.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.21. 19:24:47
@Biro_Peti:
Ígyvan! Előbb utóbb minden ki derül... :) csak győzzük kivárni! :) Amit tudok valamit megosztom veletek, de ti is ha rábukkantok valamire!
"teszt a lelke mindennek" :)
Ígyvan! Előbb utóbb minden ki derül... :) csak győzzük kivárni! :) Amit tudok valamit megosztom veletek, de ti is ha rábukkantok valamire!
"teszt a lelke mindennek" :)
Vick08 2009.01.22. 20:26:29
Hát igen megérkezett az egyik kedvenc istállóm autója:) a BMW új kocsija. Elsőre a pöröly cápára hasonlít szerintem. Szebb mint a régi, kisebb, reméljük gyorsabb:) De a többi csapatnak is ezt kívánom, hogy gyorsabbak legyenek, és az idény legyen legalább olyan legyen, mint a tavalyi!!!
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.22. 20:41:20
@Vick08:
Köszi a kommentet! :)
A Pöröly cápa... hmmm milyen jó jelző! És talán gyorsabb is lesz mint a sima cápa (Renault)... Amúgy szerintem most ők állnak legjobban! Jó időben tesztelhettek probléma nélkül, nem úgy mint a többiek, akik áztak és hibáztak Portimaóban...
Biztosan bele fognak szólni a vb csatába...
Köszi a kommentet! :)
A Pöröly cápa... hmmm milyen jó jelző! És talán gyorsabb is lesz mint a sima cápa (Renault)... Amúgy szerintem most ők állnak legjobban! Jó időben tesztelhettek probléma nélkül, nem úgy mint a többiek, akik áztak és hibáztak Portimaóban...
Biztosan bele fognak szólni a vb csatába...
Vick08 2009.01.22. 20:44:38
Remélem:) De sajnos még messze van március 29.-e :( És tényleg szóljon bele a vb-be:)
Suunnyboy 2009.01.25. 08:19:48
Szia SiverMike!
"Átrágtam" az írásaidon, és HM!..., tetszett nagyon.Jó a stílusod, és mivel tudom kiknek szúrkolsz díjjazom a pártatlanságodat.Csak így tovább.
"Átrágtam" az írásaidon, és HM!..., tetszett nagyon.Jó a stílusod, és mivel tudom kiknek szúrkolsz díjjazom a pártatlanságodat.Csak így tovább.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.25. 10:58:52
@Suunnyboy:
Szia Suunnyboy! Üdv itt a blogon is!
Köszönöm a kommentedet, és a dicsérő szavakat. Igyekszem! :-)
Szia Suunnyboy! Üdv itt a blogon is!
Köszönöm a kommentedet, és a dicsérő szavakat. Igyekszem! :-)
Beszélő