Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A Király Korona nélkül

2008.07.18. 17:01 :: SilverMike

A Király ezen esetben Jochen Rindt, a korona pedig a Formula 1 Egyéni Világbajnokának járó trófea. 1970-et írunk, mikor ezt a remek pilótát, királlyá kellett volna ütni, sőt királlyá is ütötték, csak a sors kegyetlen fintoraként ő azt már nem élhette meg... Bátor volt, gyors, egy ember aki világbajoknak született! Ilyen és efféle jelzők maradtak fenn, erről a csendes osztrákról. 1942-ben látta meg a napvilágot, sorra járta az akkoriban megszokott "szamárlétrát", 1964-ben szabad kártyával indult hazai futamán, egy Brabhammal! Szép tempót ment, bár a futam közepe felé kiesett! A következő esztendőben már egész évben versenyzett, és nem mellesleg kiugrott LeMans-ba, és ha már ott volt, hát megnyerte a "Huszonnégyórásat"! Micsoda figura! Ekkor volt 23esztendős! Nem csak Le Mans-ba keveredett el, hanem a Forma 1-el párhuzamosan Forma 2-ben is kalandozott! Olyannyira, hogy 1967-ben nyert kilenc futamot! Ezekben az időkben viszont a Forma 1-ben sem volt sikertelen, három évig a Cooper-Climax-okat nyűtte, de győzelemre nem vitte, a legendás Brit márkát, majd váltott! Ezerkilencszáz-hatvannyolcra visszatért Mr. Brabham csapatába, voltak szép megmozdulásai, a Brabham szivarautóival, de a győzelem ismét váratott magára, nem sokáig! 1969-ben immáron a világverő Lotus-ban ülve megnyerte az Amerikai Nagydíjat! De úgy megnyerte, hogy a második Courage-nak 46másodpercet a a harmadik, negyedik helyezettnek pedig 2kört adott! Elképesztő, ugye? A következő esztendőben Rindt nem talált legyőzőre! Nyert a Monacói Hercegségben, aztán nyert négy futamot zsinórban, ezek közül a Hockenheimben aratott győzelme mára legendává nemsült, életre-halára vívott csata volt az Jacky Ickx-el! És nyert! A sors furcsa fintora, hogy élete legszebb győzelme, egyúttal az utolsó is volt! 1970.Szeptember.05.-én Monzában, egy időmérő során Jochen Rindt életét vesztette. A piros-arany színű Lotus amivel addig a világot verte, cserben hagyta. Kicsúszott a Parabolica kanyarban, bele a védőfalba, a fiatal osztrák "menedzsere" egy bizonyos Bernard Ecclestone, azonnal a helyszínre rohant, de már ő sem segíthetett...28 éves volt. Ezután még három futam volt hátra, Rindt legnagyobb ellenfele Ickx viszont már nem bírta(nem akarta???) ledolgozni a ponthátrányát az osztrákkal szemben. Így esett meg az, hogy a Forma 1 története során példátlan módon posztumusz bajnokot avattak! A Korona király nélkül maradt, a trófea nem jutott el méltó tulajdonosához! A Forma 1 legszomorúbb korszak volt ez, a koronát a király felesége vette át. 1975-ben egy Niki Lauda nevű osztrák fiatalember nyerte meg a világbajnokságot, és a korona átvétele közben az új király győzelmét Jochen Rindt-nek, a mesternek, ajánlotta! 

Megérdemelte!

1 komment

Címkék: pilóták forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr44574625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Niki Lauda 2008.07.19. 10:57:16

Találó a cím drámai a történet.

Ez egy remek cikk egy kiváló sportoló kiváló sport teljesítményéről.
süti beállítások módosítása