Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Teljes a mezőny - autóbemutatók III.rész

2009.03.13. 20:58 :: SilverMike

Ennek az írásnak még valamikor Februárban, a „sereghajtók” címet szántam, az ok egyszerű volt. A 2008-as évben a Force India pontot sem szerzett, a Honda már második éve a padlón volt, majd gyorsan le is léceltek, a lehetséges utódcsapatot meg mindenki leírta, mondván teszt nélkül sehol sem lesznek. De a Toro Rosso kilógott a sorból, a faenzai istálló a tavalyi teljesítményével (főleg a győzelemmel) bebizonyította, hogy innen a mezőny hátsó régióiból is fel lehet jutni a csúcsra. És nyilván ez lesz a célja a Force India – Mercedesnek is, melyet mindenki csak dicsért az első tesztek után (hol volt ekkor még a Brawn?) Arról, hogy ez a cím nem idevaló csak akkor győződtem meg végleg, mikor a Hondát megvette Ross Brawn, és ezzel teljessé vált a 2009-es mezőny, majd a csapat eddigi teljesítményét látva, jobbnak láttam, ha azt az ominózus címet is lecserélem…

                                          Brawn GP: Mi folyik itt Brackley-ben?

Nem is oly régen, mikor a Honda végleg „lehunyta szemeit”, és Ross Brawn átvette az irányítást, még mindenki örült annak, hogy a csapat ott lehet a rajtrácson, nagy elvárások nem voltak feléjük, úgy voltunk vele, hogy majdcsak elcsípnek egy két pontot. Azt is sikernek kell elkönyvelni…
Ehhez képest nagyot fordult a világ, az eheti teszt után, az emberek, már világbajnoki esélyekről, és futamgyőzelmekről beszélnek. Történt ugyanis, hogy az újonc csapat a teszten minden egyes istállóra rávert egy egész másodpercet! Jenson Button és Rubens Barrichello felváltva nyerték a gyakorlásokat, és a beszámolók szerint borzalmas versenytempót diktáltak, kvalifikációs köreiket (azokat a bizonyos másodperccel gyorsabbakat) pedig a csapatvezető állítása szerint majdnem telitankolt autóval futták.
"Ha a vetélytársak ismernék a benzinmennyiséget, meglepődnének. Még a motorpartnerünk, a Mercedes is csodálkozott, amikor elmondtuk nekik, hogy mennyi benzin van a gépben." Mondta Brawn miután a riválisok, és a „nép” is arra gyanakodott, hogy a csapat a szponzoroknak kíván hízelegni a sok – sok gyors körrel, amiket persze alig megtankolt autóval futottak. Brawn kijelentése után nem kicsit lepődött meg a Forma 1 népe: egy telitankolt autóval kapnak másodperceket az egész évben szorgosan tesztelők, egy újonc csapattól? Most akkor, hogy is van ez? Rubens Barrichello szerint ez az egész visszavezethető arra, hogy a csapat barátságosabb lett a Honda távoztával, mivel a japánok már nem dirigálnak száz és ezer kilométerekről, ezáltal már nézeteltérések sincsenek a Japánban és az Angliában dolgozók között. Sőt ugyanezen oknál fogva a nyelvi problémák is elhárultak, Ross Brawn pedig kibontakozhatott, már nem kötötték meg a kezét a Hondások, megalkothatta saját autóját, ami…
De ne szaladjunk ennyire előre, a tesztek eredményeit még mindig nem kell véresen komolyan venni, a Brawn GP nem fog mindenkinek kört adni Melbourne-ben (ahogy, azt Sam Michael a Williams mérnöke mondta). Abban azonban biztosak lehetünk, hogy a csapat nem használ extra gyors autót (kisebb súly, kevesebb üzemanyag) csupán azért, hogy szponzorokat szerezzenek, az éves költségvetés biztosított, sőt miért tenne ilyet egy olyan csapat, amelyik eddig egyetlen teszten sem vett részt? Egy biztos, amennyire nem kell komolyan venni a teszteredményeket, annyira kezdhetjük komolyan venni a Brawn GP-t…

                                    Force India: Cél a pontszerzés!

Legalábbis a reális célja mindenképpen ez lehet a csapatnak, főleg a téli nagyberuházás után, mely során a Ferrari motorokat Mercedes erőforrásokra cserélték. Sőt, Vijay Mallyáék még egy „teljeskörű technikai partnerszerződést” is aláírtak a McLaren csapattal.  A szerződés minden pontja – értelem szerűen – nem látott napvilágot, de annyi kiderült, hogy a wokingi alakulat nem csupán a KERS és a különböző technikai eszközök, hanem egy szerelőgárda, és egy tapasztalt mérnök (Simon Roberts) „kölcsönadásával” is segíteni fogja a kiscsapatot.  Ezután, (ahogy az már csak lenni szokott) egyből megindult a találgatás, hogy a Mercedes szerződés miatt, a Force India kénytelen lesz megválni pilótáitól, de az indiai csapat teljhatalmú ura Vijay Mallya egyértelművé tette, hogy ezen a téren független marad a McLarentől, és idén is a Fisichella – Sutil párossal óhajt részt venni a bajnokságban.  Miután minden körvonalazódott a csapat nekilátott a „szívátültetésnek”, azaz a Ferrari erőforrás eltávolításának, és a Mercedes motor beépítésének.  Miután minden a helyére került az indiai csapat, Március 1-én a silverstonei versenypályán mutatta be a vadonatúj versenygépet. Az új autó gyönyörűre sikeredett, a vonalai az igazi klasszikus versenyautók (az 1990-as évek elején és közepén futott gépszörnyek) vonalait követik, az orra magas, és keskeny a vezetőszárnyak pedig a 2009-es normáknak megfelelően vannak kialakítva. Az autó oldalán egy a Toyotáéhoz hasonló kiegészítőszárnyat is találhatunk, ami kisebb meglepetésre még ezekben az „aero szegény” időkben is használható. (Egy oldalsó légterelő elem minden autón elhelyezhető.) A külsőségek közül a legszembetűnőbb az autó vadonatúj festése, ami az indiai nemzeti színeket követi, azaz narancssárga, zöld és fehér színekben pompázik. A bemutatón a csapat vezetői a stabil pontszerzést és az időmérőn nyújtott teljesítmény javítását tűzték ki célul. Ami a két rettentően szimpatikus, és mellesleg gyorsnak is nevezhető pilótának, és a McLarennel kötött együttműködésnek köszönhetően nem is lesz egy elérhetetlen cél. Sőt (a Brawn GP megjelenése előtt) a legtöbb fejes őket tartotta 2009 meglepetéscsapatának…

                            Toro Rosso:  „ A Toro Rosso nem egy átfestett Red Bull!”

Való igaz, mert ha rosszmájú akarnák lenni, még az is írhatnám, hogy már a két autó festése is évről évre kezd teljesen egyformává válni. De tényleg, még a szponzormatricák is ugyanott vannak az autókon…
Ennek ellenére, a két versenygép mégis más, a „kisbikások” gépében a Ferrari vadonatúj motorja fog duruzsolni, sőt Bourdaisék, még a Scuderia KERS rendszerét is megkapták, ellenben Vettelékkel, akik a Renault csomagját fogják használni. És bizony ezeknek az alkatrészeknek a beépítéséhez (még ha az nem is látszik) alaposan át kellet szabni a sasszét. Amit a faenzai kiscsapat lassan, de biztosan meg is oldott, majd Március 9-én Barcelonában a nagyközönségnek is bemutatták az STR4 kódjelet viselő autót. A tavalyi futamgyőztes gárda ugyan jelentősen átalakult (elvesztették a győztes pilótát Vettelt, sőt a sikerek kovácsa Gerhard Berger is kiszállt a csapatból), de nem adták fel a folyamatos pontszerzésről szóló álmaikat. Igaz, hogy az istálló lelkes vezetője Franz Tost elmondta, hogy a szabályváltozások nem kedveznek az alakulatnak:
"A korábbi nagy szabályváltoztatások a nagy csapatoknak jelentettek előnyt, mivel a hatalmas apparátusuknak köszönhetően hamar alkalmazkodni tudtak. A Toro Rosso ellenben azért tudott előrelépéseket tenni az elmúlt időszakban, mert stabil volt a szabályozás."
Ennek ellenére a „másik olasz csapatnál” bíznak a sikerben, ennek fő oka a Red Bull autó eddig kiváló teszteredményei lehetnek. Pilótafronton az állandóságot a már második évét kezdő Sebastien Bourdais fogja jelenteni, aki csapattársául a szezon egyetlen újoncát Sebastien Buemit kapta. A Scuderia (szó szerint istállót jelent) többi tagjához hasonlóan a két Seb is abban bízik, hogy a csapat ott folytatja ahol 2008-ban abbahagyták…

11 komment

Címkék: vélemény hírek érdekesség csapatok forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr261000768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.03.13. 21:15:05

Hát igen... A Brawn GP elég nagy meglepetést hozott a heti teszteken. Szerintem senki sem gondolta volna, hogy a teszteken ilyen jó időket fog futni. Azt hogy a versenyeken hogy fog szerepelni, majd később, egy pár verseny után meglátjuk :)!! Ami hál istennem mindjárt itt lesz:) !!

Ha megnézzük a Torro Rosso elég azonos időt futott a Red Bullall.. egy két tesztnapon, és tényleg kísértetiesen hasonlít egymásra a két autó... kívülről. A többit pedig majd meglátjuk!!

Jó a cikk Mike!!!! Mint mindig! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.14. 09:49:22

@Vick08:
14 nap múlva végre megtudjuk, hogy ki hol is áll. A Brawn tuti előrelépett a tavallyi (Honda) szinthez képest, de hogy a többiek hol tartanak arról ötletem sincs. De egy két futam után úgyis kirajzolódnak az erőviszonyok.
Addig csak találgatni lehet :)

tfefe 2009.03.14. 10:24:43

Hát ez is jó lett Mike, most végre van is mit hozzáfűznöm... persze hogy a meglepi csapat, a Brawn GP okán. Ki nem lepődött meg rajtuk? Még ők maguk is... :)
A "nagy csapatok" valljuk be a szabálymódosításban is kényszerítettek ki szerepet maguknak, mondhatnék a flexi szárnyaktól a KERS-ig néhány példát... mégis, vezetőik szinte minden nap találnak okot minimum 1 új panaszra. Ekkor megjelenik az esélytelenség ködéből az ex-Honda Brawn GP, és minden szabályhoz alkalmazkodva, szerényen, egyszerűen gyorsak... a leggyorsabbak. Érdekes hogy a tempót igazán az egyik edzésnapon, sokáig csak a hasonló cipőben járó Williams bírta, pedig akkor már leszerelték róla a kiegészítő szarvacskákat.

Lehet hogy hatásosabb a szabályokhoz inkább alkalmazkodni, mint azokat alakítani próbálni? Lehet hogy a diffúzorokat nem lesni, és betiltatni kell, hanem jobbat csinálni? Én értem a nagy csapatok kémkedését, jelentgetését stb, de az FIA a verseny előtt úgy sem engedné a dolgokat ha azok szabálytalanok. Ezt tudják a nagy csapatok is, és ha biztosak lennének a szabálytalanságokban, azokat nem is jelentenék, mert ugye akkor a verseny előtt pár nappal derülne csak ki, és nem tudna az érintett újat fejleszteni helyette. Ez nekik előnyösebb lenne... De nem tudják biztosan hogy a látott dolgok szabályosak-e, és hatásfokát nem tudják utánozni sem. Vagyis félnek... ismét a kreatív megoldásoktól rettegnek, és ez ha így marad, akkor az általunk remélt f1 új aranykor kezdetén vagyunk! Nem lehet pénzzel dobogóra menni, csak versenyképes autóval, és jó pilótával... lehet hogy kedvenceink kicsit visszaesnek egy időre, de ismét jó f1-et láthatunk! Nincs ezen mit sajnálnunk, csak reméljük hogy kedvenceink is képesek lesznek ehhez alkalmazkodni. Nem először tennék... :) Ők is ilyen f1-ben lettek nagyok, ezt ne felejtsük... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.14. 14:53:17

@tfefe:

Köszönöm, a kommentet Fefe, örülök, hogy tetszett az írás, és annak is, hogy kommentáltad. :)

Amit leírtál az valószínűleg az egyik legjobb magyarázat arra ami most zajlik. Én nem nagyon szomorkodom (még) amiatt, hogy a kedvenceink lemaradtak (vagyis úgy látszik). Mert lesz még idő a javításra, év közben (péntekenként) és még az utolsó teszten is. Addig meg egyáltalán nem is bánnám, ha a kisebb csapatok bezavarnának. Mint pl a Brawn, (de én sokkal jobban örülnék a Williamsnek). Jó kis év lesz ez, vajon tényleg az új aranykor kezdete???

tfefe 2009.03.14. 16:19:52

@SilverMike:

Hát hogy ez az új aranykor kezdete? Én remélem! De ezt csak évek múlva tudjuk majd biztosabban, mert egy kor az ugye nem egy évad. Az irány minden esetre jónak tűnik, főleg ha a 2010-es terveket is figyelembe vesszük.
Attól nem tartok hogy kedvenceink komolyan lemaradnának, de az most úgy látszik, hogy a Williams és a Brawn csapatok nincsenek lemaradva behozhatatlanul. Nem úgy néz ki hogy sereghajtók lesznek, vagyis bele tudnak szólni a gyáriak versenyébe remélhetőleg. Az már óriási előrelépés lenne az eddigi helyzethez képest. Főleg ha reális esélyük lesz nekik is a fejlődésre, hogy esetleg megpróbálják tartósan tartani a tempót a gyáriakkal.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.14. 17:03:23

@tfefe:
Én is ebben bízok, a tervek nekem is bejönnek és, reménykedem abban, hogy egy szép kor kezdetén vagyunk. :)
De azért ha belegondolunk azért az előző évadokra sem lehet panasz, egy kicsi se. Főleg a 2008-as ra!

A Williams, és a Brawn szerintem nemhogy nincs lemaradva a többiek mögött, hanem akár egy szinten is áll velük, a nagyokkal (a kedvenceinkkel ;) )
És ezért is gondolom azt, hogy egy szép korszak következik, mert remélhetőleg nem lesz nagy különbség, és egyik alakulat sem fog túlságosan elhúzni. Kicsik lesznek a különbségek, és sok sok előzést láthatunk!

Nadja*Nórííí 2009.03.14. 20:12:32

Hát számomra elég érdekes ez a Brawn Gp-s rész. Én innen értesültem a tesztes eredményekről, hát eléggé meglepő. Még elérjük, hogy félnünk kell majd az ilyen kiscsapatoktól?!
Olvastam, hogy a McLaren is gyengélkedik, de ez...hát erre szavakat se találok. De tényleg...Hát először a hét viccének gondoltam ezt, de ezek után. Nem tudom, milyen meglepetéseket hozhat nekem még ez az F1, de örülök a Brawn Gp fellendülésének. Én bíztam benne, de amint mondtam ez már meglepő. =D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.14. 20:17:28

@Nadja*Nórííí:

Ez most mindenkinek érdekes! Félni nem kell, nem bántanak azok! Csak jó lesz odafigyelni rájuk! :)
A McLarent még nem kell temetni szerintem, azért ez a teszt még nem ért fel egy versennyel. Majd ha ott is gyengélkednek, akkor baj van... no de erről majd bővebben a holnap írásban! Abban szeretném kivesézem a teszteket. Remélem sikerül megírni!

Nadja*Nórííí 2009.03.14. 20:18:01

@SilverMike: Jó nem félek tőlük, nem is úgy értettem! =D
Én is remélem, mert már tényleg kíváncsi vagyok ki hol áll! =D
De várom már a versenyt! =P

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.14. 20:20:07

@Nadja*Nórííí:
Én is várom már elhiheted, de már tényleg nem sok választ el minket a futamtól! Két hét múlva ilyenkor már tudni fogjuk azt, hogy ki indul az első helyről! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.21. 19:21:33

A mai napon lenne 49 éves Ayrton Senna...

Az örök bajnok emlékére érkezik majd, holnap egy cikk.
(A pont rendszer körüli huza-vonáról, is igyekszem majd firkálni, ha végre kiderül, hogy melyik rendszer lép életbe)
süti beállítások módosítása