Alonso – Ferrari, tényleg létrejön az „álompáros” ?
Az ünnepek ismét véget értek, de a Formula 1 világa a jeles napok alatt is telis – tele volt történésekkel. Alonso a Ferrarninál? Elkelt a Honda? Ilyen és ehhez hasonló híresztelések láttak napvilágot az elmúlt hetekben. Igaz, hogy a legtöbb csupán kacsa volt, és szinte azon nyomban le is lőtték őket, de egy – kettő még most is erősen piszkálja a rajongók, és persze a sajtósok fantáziáját. Gondoljunk csak az „Alonso – Ferrari ügy” sokadik felvonására. A híresztelés miszerint a spanyol, a Scuderiához igazol messze nem új keletű. Már a nyáron elindultak a találgatások, (elsősorban a sajtó részéről) hogy Alonso egy világbajnokságra esélyes autó reményében a Ferrarihoz igazol, már 2009-ben. Erre azonban nem került sor, miután a Ferrari Monzában bejelentette: „Kimi 2010-ig marad a csapatban.” A találgatások még ekkor sem értek véget, és Luca di Montezemolo kijelentése: „Alonso nagy bajnok, az élet hosszú, ő pedig fiatal.” Már csak olaj volt a tűzre. Ez után Luca azt is elmondta, hogy nagyon elégedett a jelenlegi pilótákkal, és 2011-ig biztosan nem kerül sor Alonso szerződtetésére. A kedélyek hamarosan lenyugodtak, Alonso pedig bejelentette, hogy 2010-ig biztosan marad a Renaultnál. Érdekes módon pont a Ferraris pilóták szerződésének lejártáig, és Flavio Briatore távozásáig. Igen ám, de uborkaszezon lévén, a pletyka ismét felütötte a fejét. Azzal a különbséggel, hogy a sajtó munkatársai ezúttal azt vélik tudni, hogy Fernando 2011-2014-ig írt alá a vörösökhöz. Sőt, mint kiderül a Ferrari 2009-es kollekciójában (ruhák, cipők, sapkák stb.) szerepelt Alonsos termék! A hír arra enged következtetni, hogy a vörösök igenis megpróbálták megszerezni a kétszeres világbajnokot. Érdekes módon a hírt egyik fél sem cáfolta, sőt Alonso menedzsere még meg is erősítette, hogy védencének a Ferrari az álma. Ezek után egyes források szerint már nem az a kérdés, hogy Alonso megy- e a Ferrarihoz hanem az, hogy mikor!
Érdekes, mivel a legtöbb uborkaszezonban lábra kélt kacsát szinte azonnal cáfolják. Ilyen volt a Honda állítólagos megvételéről szóló szóbeszéd is. A feltételezések szerint a kalapács alatt lévő istállót, a világ második leggazdagabb embere a mexikói Carlos Slim vásárolta meg. Sajnos a hírt szinte azonnal cáfolta mindkét fél, így az istálló továbbra is eladó. A helyzet azonban nem reménytelen, Ross Brawn szerint ugyanis három vevő jelölttel is tárgyalnak, miközben a gyárban sem álltak le a munkálatok, a mérnökök gőzerővel dolgoznak a 2009-es autón.
Érdekes, mivel a legtöbb uborkaszezonban lábra kélt kacsát szinte azonnal cáfolják. Ilyen volt a Honda állítólagos megvételéről szóló szóbeszéd is. A feltételezések szerint a kalapács alatt lévő istállót, a világ második leggazdagabb embere a mexikói Carlos Slim vásárolta meg. Sajnos a hírt szinte azonnal cáfolta mindkét fél, így az istálló továbbra is eladó. A helyzet azonban nem reménytelen, Ross Brawn szerint ugyanis három vevő jelölttel is tárgyalnak, miközben a gyárban sem álltak le a munkálatok, a mérnökök gőzerővel dolgoznak a 2009-es autón.
Michael Schumacher 40 éves
Michael Schumachert karriere kezdetén nagyon sokan nem kedvelték, a rajongók túlságosan arrogánsnak, a sajtó munkatársai pedig visszahúzódónak, megközelíthetetlennek tartották. A fiatalember azonban már rögtön élete első futamán felhívta magára a figyelmet! A hetedik helyre kvalifikálta magát, a gyengécske Jordannal. Nem is akárhol, hanem a legendás Spa – Francorchampsban, tette mindezt „beugró” pilótaként. Történt ugyanis, hogy a Jordan pilótája Bertrand Gachot Londonbangáz-spray-vel lefújt egy taxisofőrt (!), és bizony egy ideig a hűvösre került. Eddie Jordannak pedig pilóta kellett, de sürgősen, így került a képbe Michael, és az Ő ravasz menedzsere Willi Weber. Az említett úriember szervezte be a Jordan csapatba Schumit, mondván, a német srác itt született a közelben, úgy ismeri a pályát, mint a tenyerét. Michael valóban a pályától nem messze született, és nőtt fel, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Spái aszfaltcsíkon a verseny előtt nem nagyon körözgetett. Szóval ezek után kvalifikálta magát a hetedik helyre, azonban a versenyben még az Eau Rouge-ig sem jutott el, mivel kiesett az első körben. A pálya azonban Schumi kedvencévé vált, egy évre rá 1992-ben itt szerezte meg éltet első nagydíjgyőzelmét, egy Benetton volánja mögött. 1994-ben Ayrton Senna halott volt, Damon Hill pedig csak szenvedett a világverő Williams-el, miközben Schumi öt versenyt nyert zsinórban, és a világbajnoki cím legnagyobb várományosává lépett elő. Az év végi drámai harcban el is hódította azt, mindössze egyetlen ponttal megelőzve Hill-t! A világbajnokságot megnyerte, de az emberek rokonszenvét nem, az adelaidei, és a 97’-es jerezi ütközéssel rengeteg haragost szerzett magának. Hamarosan minden megváltozott, 2000-ben megnyerte a hőn áhított bajnoki címet a Ferrarinak, ezzel rengeteg rajongó szívét hódítva el. A következő években pedig szó szerint megosztotta a Formula 1 világát, Őt vagy szerették, vagy utálták a rajongók. A legnagyobb elismerést, és ha lehet így mondani szeretetet mégis utolsó évében 2006-ban kapta, fantasztikus búcsúversenye, és az egész évben mutatott küzdeni akarása (tudása) után. Nyolcadszorra ugyan nem lett bajnok, de először karriere során elnyerte az emberek „osztatlan” elismerését. A mai napon pedig, negyven esztendős a „Formula 1 történetének legeredményesebb pilótája.” Ennek alkalmából egy remek kis interjú készült vele, amiben negyven híres ember tett fel neki kérdéseket, melyekre a hétszeres világbajnok meglehetősen nyíltan, és vidáman válaszolt. ( Az interjú Magyar fordításban: http://www.formula.hu/f1/40-ev---40-kerdes-c24639.html ) Ahogy azt már említettem az egykoron magának való, és még a német újságírók számára is ellenszenves pilóta, mára igazi vérprofivá vált, és barátságosan, készségesen, és nem mellesleg nagyon intelligensen nyilatkozik, szinte minden fórumon. Emellet visszavonulása óta, motorozással és persze családjával tölti szabadidejét. A kétkerekűek világába csupán szórakozásként kóstolt bele, mivel nemrégiben utasította vissza a Honda szerződését, mely elfogadása esetén a Super Bike Világbajnokságban indulhatott volna.
Boldog születésnapot kívánunk!
Schumi karrieréről én magam is próbáltam írni egy kisebb cikket, ha valakit még érdekelne:
http://silvermike.blog.hu/2008/08/19/az_ember_aki_megosztotta_a_vilagot
Sorsdöntő tesztek következnek
Az elkövetkezendő hetekben a csapatok ismét pályára lépnek, egy –egy tesztsorozat alkalmával. Minden bizonnyal sorsdöntő tesztek következnek, mivel az évközti teszteket immáron betiltották, az istállóknak most kell ütőképes autót építeniük, és azt fejlesztgetni, tökéletesíteni a tesztek során. Mert aki most lemarad, vagy rosszul kezdi a szezont, annak nem lesz annyira könnyű javítani, mint azt tavaly láthattuk a McLaren, és a Renault esetében. A csapatok Januárban is két helyszínen tesztelnek egyszerre. A mezőny egyik része a jó öreg valenciai tesztpályán rója majd a köröket, míg a többiek az ultramodern portimaói versenypályán. Ott ahol a Mclaren és a Ferrari nemrég tesztelt. Mely teszt után mindkét nagycsapat elégedetten nyilatkozott, a világ „legmodernebb versenypályájáról.” Ahol a hírek szerint több mint harminc vonalvezetés alakítható ki, és még esős körülményeket is tudnak szimulálni!
Itt tart most a világ!
Beszélő