Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Ünnepek után, tesztek előtt

2009.01.03. 21:08 :: SilverMike

                              Alonso – Ferrari, tényleg létrejön az „álompáros” ?

Az ünnepek ismét véget értek, de a Formula 1 világa a jeles napok alatt is telis – tele volt történésekkel. Alonso a Ferrarninál? Elkelt a Honda? Ilyen és ehhez hasonló híresztelések láttak napvilágot az elmúlt hetekben. Igaz, hogy a legtöbb csupán kacsa volt, és szinte azon nyomban le is lőtték őket, de egy – kettő még most is erősen piszkálja a rajongók, és persze a sajtósok fantáziáját. Gondoljunk csak az „Alonso – Ferrari ügy” sokadik felvonására. A híresztelés miszerint a spanyol, a Scuderiához igazol messze nem új keletű. Már a nyáron elindultak a találgatások, (elsősorban a sajtó részéről) hogy Alonso egy világbajnokságra esélyes autó reményében a Ferrarihoz igazol, már 2009-ben. Erre azonban nem került sor, miután a Ferrari Monzában bejelentette: „Kimi 2010-ig marad a csapatban.” A találgatások még ekkor sem értek véget, és Luca di Montezemolo kijelentése: „Alonso nagy bajnok, az élet hosszú, ő pedig fiatal.” Már csak olaj volt a tűzre. Ez után Luca azt is elmondta, hogy nagyon elégedett a jelenlegi pilótákkal, és 2011-ig biztosan nem kerül sor Alonso szerződtetésére. A kedélyek hamarosan lenyugodtak, Alonso pedig bejelentette, hogy 2010-ig biztosan marad a Renaultnál. Érdekes módon pont a Ferraris pilóták szerződésének lejártáig, és Flavio Briatore távozásáig. Igen ám, de uborkaszezon lévén, a pletyka ismét felütötte a fejét. Azzal a különbséggel, hogy a sajtó munkatársai ezúttal azt vélik tudni, hogy Fernando 2011-2014-ig írt alá a vörösökhöz. Sőt, mint kiderül a Ferrari 2009-es kollekciójában (ruhák, cipők, sapkák stb.) szerepelt Alonsos termék! A hír arra enged következtetni, hogy a vörösök igenis megpróbálták megszerezni a kétszeres világbajnokot. Érdekes módon a hírt egyik fél sem cáfolta, sőt Alonso menedzsere még meg is erősítette, hogy védencének a Ferrari az álma. Ezek után egyes források szerint már nem az a kérdés, hogy Alonso megy- e a Ferrarihoz hanem az, hogy mikor!
Érdekes, mivel a legtöbb uborkaszezonban lábra kélt kacsát szinte azonnal cáfolják. Ilyen volt a Honda állítólagos megvételéről szóló szóbeszéd is. A feltételezések szerint a kalapács alatt lévő istállót, a világ második leggazdagabb embere a mexikói Carlos Slim vásárolta meg. Sajnos a hírt szinte azonnal cáfolta mindkét fél, így az istálló továbbra is eladó. A helyzet azonban nem reménytelen, Ross Brawn szerint ugyanis három vevő jelölttel is tárgyalnak, miközben a gyárban sem álltak le a munkálatok, a mérnökök gőzerővel dolgoznak a 2009-es autón.

Michael Schumacher 40 éves

Michael Schumachert karriere kezdetén nagyon sokan nem kedvelték, a rajongók túlságosan arrogánsnak, a sajtó munkatársai pedig visszahúzódónak, megközelíthetetlennek tartották. A fiatalember azonban már rögtön élete első futamán felhívta magára a figyelmet! A hetedik helyre kvalifikálta magát, a gyengécske Jordannal. Nem is akárhol, hanem a legendás Spa – Francorchampsban, tette mindezt „beugró” pilótaként. Történt ugyanis, hogy a Jordan pilótája Bertrand Gachot Londonbangáz-spray-vel lefújt egy taxisofőrt (!), és bizony egy ideig a hűvösre került. Eddie Jordannak pedig pilóta kellett, de sürgősen,  így került a képbe Michael, és az Ő ravasz menedzsere Willi Weber. Az említett úriember szervezte be a Jordan csapatba Schumit, mondván, a német srác itt született a közelben, úgy ismeri a pályát, mint a tenyerét. Michael valóban a pályától nem messze született, és nőtt fel, de az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Spái aszfaltcsíkon a verseny előtt nem nagyon körözgetett.  Szóval ezek után kvalifikálta magát a hetedik helyre, azonban a versenyben még az Eau Rouge-ig sem jutott el, mivel kiesett az első körben. A pálya azonban Schumi kedvencévé vált, egy évre rá 1992-ben itt szerezte meg éltet első nagydíjgyőzelmét, egy Benetton volánja mögött. 1994-ben Ayrton Senna halott volt, Damon Hill pedig csak szenvedett a világverő Williams-el, miközben Schumi öt versenyt nyert zsinórban, és a világbajnoki cím legnagyobb várományosává lépett elő. Az év végi drámai harcban el is hódította azt, mindössze egyetlen ponttal megelőzve Hill-t!  A világbajnokságot megnyerte, de az emberek rokonszenvét nem, az adelaidei, és a 97’-es jerezi ütközéssel rengeteg haragost szerzett magának. Hamarosan minden megváltozott, 2000-ben megnyerte a hőn áhított bajnoki címet a Ferrarinak, ezzel rengeteg rajongó szívét hódítva el. A következő években pedig szó szerint megosztotta a Formula 1 világát, Őt vagy szerették, vagy utálták a rajongók. A legnagyobb elismerést, és ha lehet így mondani szeretetet mégis utolsó évében 2006-ban kapta, fantasztikus búcsúversenye, és az egész évben mutatott küzdeni akarása (tudása) után. Nyolcadszorra ugyan nem lett bajnok, de először karriere során elnyerte az emberek „osztatlan” elismerését. A mai napon pedig, negyven esztendős a „Formula 1 történetének legeredményesebb pilótája.” Ennek alkalmából egy remek kis interjú készült vele, amiben negyven híres ember tett fel neki kérdéseket, melyekre a hétszeres világbajnok meglehetősen nyíltan, és vidáman válaszolt. ( Az interjú Magyar fordításban: http://www.formula.hu/f1/40-ev---40-kerdes-c24639.html ) Ahogy azt már említettem az egykoron magának való, és még a német újságírók számára is ellenszenves pilóta, mára igazi vérprofivá vált, és barátságosan, készségesen, és nem mellesleg nagyon intelligensen nyilatkozik, szinte minden fórumon. Emellet visszavonulása óta, motorozással és persze családjával tölti szabadidejét. A kétkerekűek világába csupán szórakozásként kóstolt bele, mivel nemrégiben utasította vissza a Honda szerződését, mely elfogadása esetén a Super Bike Világbajnokságban indulhatott volna.
Boldog születésnapot kívánunk!
Schumi karrieréről én magam is próbáltam írni egy kisebb cikket, ha valakit még érdekelne:
http://silvermike.blog.hu/2008/08/19/az_ember_aki_megosztotta_a_vilagot

Sorsdöntő tesztek következnek

Az elkövetkezendő hetekben a csapatok ismét pályára lépnek, egy –egy tesztsorozat alkalmával. Minden bizonnyal sorsdöntő tesztek következnek, mivel az évközti teszteket immáron betiltották, az istállóknak most kell ütőképes autót építeniük, és azt fejlesztgetni, tökéletesíteni a tesztek során. Mert aki most lemarad, vagy rosszul kezdi a szezont, annak nem lesz annyira könnyű javítani, mint azt tavaly láthattuk a McLaren, és a Renault esetében. A csapatok Januárban is két helyszínen tesztelnek egyszerre. A mezőny egyik része a jó öreg valenciai tesztpályán rója majd a köröket, míg a többiek az ultramodern portimaói versenypályán. Ott ahol a Mclaren és a Ferrari nemrég tesztelt. Mely teszt után mindkét nagycsapat elégedetten nyilatkozott, a világ „legmodernebb versenypályájáról.” Ahol a hírek szerint több mint harminc vonalvezetés alakítható ki, és még esős körülményeket is tudnak szimulálni!
Itt tart most a világ!

13 komment

Címkék: vélemény hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr4855869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.03. 22:29:25

Nem is én lennék, ha nem késnék ismét :), de ígérem holna délelőtt már fent lesz a cikk! :) Eléggé hosszúra sikeredett, és nem akarok félmunkát végezni, vagy pocsék írást kiadni! Köszi a türelmet! :)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.04. 17:47:49

Zsolty cikke elég sokat mondó volt. Merthogy ez egy formula.hu-s értesülés volt, s bármennyire is kötötte az ebet a karóhoz RED, bizony abszolút hihető is egyben.:)

2011-től legkésőbb érkezni fog Alonso a Ferrarihoz, ez egyértelmű, de ha úgy adódik, akár jövőre is.

Schumacherről nem nyilatkoznék. Sosem kedveltem, kezdetben kifejezetten rühelltem, majd utolsó két évében (lehet, mert nem ő volt az élen?...) egészen megkedveltem, egy hangyányit meg is sírattam, mikor feltett sisakját a szögre.

A következő tesztekből már többet szűrhetünk le, minden csapat be fogja mutatni, hol is tart KERS és aero ügyileg. Kíváncsian várom, és:

GO McLAREN!!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.04. 17:54:43

Ja, ezt ajánlom:

idogep.blog.hu

1998 Melbourne, az első "igazi" Mika-győzelem krónikája.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.04. 18:34:29

Dave:
Szerintem is helytálló volt a formula.hu értesülése. Főleg, hogy én még a nyáron olvastam valahol az Alonsos Ferrari termékről, asszem egy Puma cipő volt...
Schumit én sem szerettem sosem, de a teljesítménye eéőtt maximálisan fejet hajtottam mindig, és fogom azt tenni eztán is.
bizony bizony HAJRÁ :)

olvastam a cikket! nagyon jól sikerül:) remélem Semp írja tovább... én Spa-t várom. No meg Suzukát ;)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.04. 18:37:14

Nyáron? Lemaradtam ezek szerint vmiről? Vagy ennyiree bennfentes vagy, s egészen eddig kussolnod kellett,mint Zsoltyéknak?:P

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.04. 18:45:01

:) hááát...
Még egy fórumon olvastam valahol, hogy létezik ez a cipő. Akkor mosolyogtam egy jót rajta, erre tessék tényleg volt alapja :)

tfefe 2009.01.05. 20:30:43

No végre én is regeltem ide... :)
Először is ismét megdicsérném a cikk összeszedettségét!
Mint látom az Alo-Ferrari pletyka miatti Red féle vita emlékezetes lett... :) inkább nem kommentálom a dolgot, ott olvasható a véleményem erről.
A KERS bemutatása pedig már megkezdődött:

www.f1-live.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=6070&Itemid=82
sőt a német rtl már tavaly bemutatott egy

kisfilmet erről:

www.youtube.com/watch?v=uJYmf9mlzyI

Minden esetre a BMW nagyon nyomul KERS terén... :)
Nem tudom de érdekes lenne értekezni a Renault ködösítéséről is... Flavio azt mondta nem lesz átmeneti autójuk, de Brazíliában a roadshown, Nelsinho egy 2009-esre hasonlító első szárnnyal ellátott autó mellett áll, amiről a kiegészítő szárnyak is le vannak pucolva. Valami hasonlóról beszélek:

www.youtube.com/watch?v=4j6-8Iu8WIw&feature=related

Lehet hogy csak porhintés az egész, de valamit ködösítenek... A Toyota ilyen tevékenységéről pedig már beszéltünk...
Szóval vannak itt uborkaszezonbeli pletykák... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.05. 20:42:47

tfefe: Üdv az oldalon! :) a lehető legjobbkor regeltél, én is pont most kukkantottam rá az oldalra, meg a mai F1 hírekre! Úgyhogy még "gyorsan" tudok válaszolni is! :)
No igen, az a vita is bekerül a formula.hu "aranykönyvébe" persze ha van ilyen!
Igen, jók ezek a KERS bemutatók, ismertetők, mert bizony sokan nem ismerik a rendszert, az F1 Racing felméréséből kiderült, hogy a rajongók 7%-a nem érti hogyan működik, nem tudja mi az! A videók amúgy nagyon jók, köszi:)

A BMW valban nagyon nyomul régóta kisérleteznek a rendszerrel, majd meglátjuk mi sül ki belőle!
A Renault-os felvetés nagyon érdekes... Mik ki nem derülnek:) Flav nagy csibész volt mindig, és valami nagy dobásra készülnek! Szintén F1 RAcing: (flav intejú:
Melyik és a kedvenced?
A Következő....)
Igen a Toyo megvolt! De nekem a sötét lovam továbbra is a Williams ;)

Végül köszi a dicséretet, meg a kommentet! remélem nem az utolsó volt :)

tfefe 2009.01.07. 18:17:20

Lewis szülinapjára egy cikk se... :)
Ejnye-bejnye... :)

Bocs hogy ideírom, de egy kihagyhatatlan poénfelületet adtál... :)... még egyszer bocs...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.07. 18:51:31

tfefe: ami késik nem múlik! :-) főleg, ha csak 1 napot késik :)

tfefe 2009.01.09. 18:10:19

A cikkel kapcsolatban, felhívnám figyelmedet erre:

www.f1-live.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=6071&Itemid=82

Csak ha már Alo-Ferrari... meg ilyenek... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.09. 20:46:55

tfefe: Megjött az új cikk :-)!

Jó kis cikk! Köszönöm a linket!
süti beállítások módosítása