Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Nehéz idők

2008.12.05. 20:39 :: SilverMike

A világban gyűrűző gazdasági válság a Formula 1-be is betette a lábát. Ahogyan azt várni lehetett, a magas költségeknek, és az autóipar válságának köszönhetően egy csapat ismét búcsút intett a világbajnokságnak. Hatalmas meglepetésre, nem egy kisebb magáncsapat, hanem a világ egyik legnagyobb autógyártója, a Honda. A hír először a sajtó világán söpört végig, villámgyorsan. Csütörtökön megszellőztették a nagyobb újságok, internetes oldalak, pénteken pedig már a Honda vezetői hivatalosan is bejelentették, hogy vége. A döntést a gazdasági világválság okozta, autó eladás csökkenésével ( a Honda 32% al kevesebb autót adott el idén, mint a múltban) magyarázták.
A döntés derült égből villámcsapásként érte a Formula 1 világát. A tény, hogy az egyik legnagyobb versenycsapat kiszáll, már magában is sokkoló volt. Főleg annak tudatában, hogy a Honda az egész 2008-as versenyévadot beáldozta a jövőévért. Egész évben a 2009-es autót tervezték, élen jártak a KERS rendszer fejlesztésében, és hirtelen vége. A hír gyorsan érkezett, még maguk a csapat dolgozói sem tudtak róla semmit előzetesen. Egyes szakértők szerint a válság csupán egy jó indok volt a kiszállásra, és a Honda vezetői az eredménytelenséget unták meg, még mások bizton állítják, hogy a japán csapat csak az első volt a kilépők sorában.
Egy biztos, a Honda elvesztésével a királykategória elvesztette történelmének egy darabkáját.
A Honda kiszállása után, a többi gyártó azonnal jelezte, hogy elkötelezettek a Forma 1 irányába, és nem készülnek ők is elhagyni a „Cirkuszt”. Ez egy biztató jel, egy jó hír lehet a Formula 1 szerelmeseinek, az viszont már messze nem, hogy a Honda távozásával a mezőny 18 főre apadhat. Persze csak abban az esetben, ha a japánoknak nem sikerül eladni a brackley-i (Anglia) központú gyárat. Amit szinte jelképes egy dollárért is továbbadnának a potenciális vevőnek, abban az esetben, ha azok állják az éves költségvetést (kb 300 millió dollár). A vevő keresést az a bizonyos Ross Brawn vette kezébe aki idén még a Hondánál tevékenykedett, előtte pedig a Ferrari sikereinek volt egyik kovácsa. Ő lehet a kulcsember, a szakértelme, és a gyár felszereltsége vonzó lehet a vevők számára. Nem mellékesen Brawn a Ferrarit is megnyerhetné motorszállítónak, nyilván közös múltjuk okán. A hírek szerint már több komoly vevő is bekopogtatott az ajtón. Közülük David Richards ( korábbi BAR, és Benetton csapatfőnök) és csapata a ProDrive a legkomolyabb érdeklődő. A brit üzletember korábban is szeretett volna visszatérni, de tervei akkor kútba estek. Másik lehetséges vevő még egy dubai cégcsoport.
A „nehéz idők” azonban nem a Honda távozása miatt köszöntenek be a Formula 1-ben. Ez csupán az első dominó volt. Sok szakember szerint több gyár is követni fogja a Hondát, és a cirkusz jövője meg van pecsételve. Vajon tényleg ez volt „az első dominó” a vég felé? Vagy csupán az első dominó melynek eldőlése figyelmezteti a Formula 1 világát, hogy nem lehet a pénzt a végtelenségig költeni? És mely dominó eldőlés után még van idő javítani, még semmi sincs veszve.
Én a második lehetőséget tartom reálisabbnak. A FOTA (csapatok szövetsége) még a Honda kiszállása előtt tárgyalt a költségek csökkentéséről. A tárgyaláson megegyeztek a tesztek korlátozásában (30,000 helyett jövőre 15,000 km-t tesztelhetnek), és a négy hétvégét kibíró 18,000-es fordulatszámmal maximalizált motorokról. Valamint a jövőben egységesen osztanák el a bevételeket a csapatok között, és minden alakulat költségvetését maximalizálnák. Abban is megegyeztek a fejesek, hogy 2011-től a jelenlegi motorokat felváltanák a 1,8-as turbófeltöltős erőforrások.
A Honda kiszállása után az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) is elkészítette a saját mentő ötletét. Hosszú idő után, végre úgy néz ki Max Mosley elfelejti az egységesített motorokról szőtt rémálmait. Ugyan bejelentette, hogy az egyenmotorok gyártására kiírt pályázatot a Cosworth nyerte, de ugyanekkor azt is közölte, hogy amennyiben ezeket bevezetik HASZNÁLATUK NEM LESZ KÖTELEZŐ. A tervek szerint a motorokat négy csapat kapná meg (egyenként hat millió fontért), még a gyártók használhatják saját erőforrásaikat. Azzal a feltétellel, hogy azok nem lesznek erősebbek a „kosszi” erőforrásainál.
Az ötlet persze magában nem egyezik a „királykategória” elveivel, melyek szerint az F1- a folyamatos fejlődésről szól. De nem szabad elfelejtenünk, hogy ebben a válságos időszakban a költségeket feltétlenül csökkenteni kell, mielőtt többen követnék a Honda példáját. A Formula 1 túlélése érdekében a rajongóknak, és csapatoknak el kell fogadniuk ezt az átmeneti időszakot. És amint a világ felébred a „gazdasági válságból” a „nehéz idők” is véget érhetnek. A tervek szerint 2013-ban minden visszatérhet a régi kerékvágásba, és a Formula 1 újra a legmodernebb technikák kirakatává válhat.

 

A két fél az FIA és az FOTA December 12.-én ül asztalhoz, és akkor döntik el mely módszerekkel csökkentik a Formula 1 hatalmas költségeit.

 

Végül egy idézet Étienne Lavigne-től:
"A Dakar egy szimbólum és senki sem teheti tönkre a szimbólumokat.”
És ez igaz a Formula 1-re is...

12 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr75806511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave985 2008.12.06. 01:46:27

15 perc alatt összedobott vmi volt az, sokat nem írtam a témához. De az kikívánkozott...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.06. 17:15:18

Dave: jó lett az! ha van ihlet akkor elég az a 15 perc is...
én is felteszem ezt estére, délelőtt nem értem rá, eztán meg javítgatom :)

Kitt-- 2008.12.06. 20:57:10

Mikk üzeni, hogy sajnos nem tudja ma feltenni a cikket, mert a blog.hu valamiért kitilttotta 1 napra. Holnap 4 óráig türelem. :)

dave985 2008.12.09. 18:53:20

Tegnap este írtam már egy kis értékelést, aztán vmit elszúrtam, így nem rakta be.
Most újra belekezdek.
Szóval korrekt kis értékelés, látszik jóval összeszedettebb, mint az én kis hevenyészett, zsigerből kiküldött bejegyzésem, dehát annak is megvolt a maga varázsa.:)

Tegnap arról írtam egyébként, hogy a F1-et érdemes lenne felfüggeszteni egy évre, hogy aztán az új vezetőséggel újra lehessen alakítani az egész sportágat.
Mert ami most megy, az már lassan F3, s méltatlan a hagyományokhoz.
Nem az aero-cuccokról beszélek, hiszen tudod jól, annyira érdekel engem az autók formátuma, mint a kis cicik a női felsőtesten.:)
Viszont az évközi tesztkorlátozás, a 4-hétvégés egyenmotorok, a szélcsatorna keresztülvihetetlen megszorítása már sok, miközben vígan milliókat fütyörésznek el a KERS-fejlesztésekkel.
De aztán jött tfefe kommentje, ami meggyőzőtt az ellenkezőjéről:

"Viszont ilyen válságok alkalmával a szurkolók is megláthatják, ki
tekinti őket szurkolónak, és ki a marketing célpontjának,
alanyának..."

Valóban, most kell összefogni, most kell megmutatni, ki a jani, ki a legény a gáton, amikor baj van. Nem tehetik azt meg rajongóik miatt, hogy kivonulnak a placcról hónapokra. Ha kell végigkínlódva a várhatóan minden idők egyik legramatyabb szezonját, de teljesíteniük kell, nem szabad bennük csalatkozni!

Az epilógusod pedig a fal és az ördög esete.:)
A Dakart csak a név tartja össze, a szimbólum egyéb vonásai már a múlté. Mennek Buenos Auresbe, Dél-Amerikában pedig minden lesz, csak a Dakar sava-borsát adó homok és dűne nem. Akkor már inkább mentek volna Szaud-Arábiába...
Magyarán ne történjék meg az, ami Lavigne-knél már egyszer igen.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.09. 20:09:35

Dave: Ez ígyvan!!! Most kell mindenkinek összetartania, és most kell meglátnunk kik az igazi csapatvezetők, azok akik nem lépnek le azonnal! A McLaren, a Ferrari és a Williams! Most is ők jeleezték elsőként, hogy a végsőkig kitartanak! A három óriás, mind eredményben, mind sportszellemileg. Ők szívből csinálják, nem a pénzért...

szóval én is gondoltam rá, hogy a a sorozat egy évig szünetelhetne... De nem! Ahogy ide is írtam át kell ezen is esni! A válság sem tart örökké.
"A Formula 1 túlélése érdekében a rajongóknak, és csapatoknak el kell fogadniuk ezt az átmeneti időszakot. És amint a világ felébred a „gazdasági válságból” a „nehéz idők” is véget érhetnek"
Ezt tartom most is! :) Egy három, négy éves átmeneti korszakot ki kell bírnunk, egységes motor és társaik ide od. Leglább majd elmesélhetjük unokáinknak, hogy láttuk az átmeneti korszakot az F1-ben... mert szerintem a sorozat nem fog véget érni...
Erre írtam azt az utolsó mondatot is, tudom nem pont ide illő de szerintem jól hangzottés jó kis lezárás volt.

(Most lehet, hogy nagyon sok badarságot írtam ebbe a kommentbe, de ez bennem volt... bocsi a zagyvaságért... )

örülök, hogy te is így gondolod :-)

korlat 2008.12.11. 20:34:25

de a Dakar is elmaradt az idén... persze nem a válság miatt.
vagy tavaly vagy mikor

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.12. 08:13:52

korlat:
Igen, a Dakar 2008-ban (idén Januárban) maradt el, de nem a válság hanem a terrorveszély miatt. Ezért lesz a 2009-es Dél Amerikában

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.12. 16:57:28

Regelnem kellett, kiírta, hogy enélkül nem kommentezhetek.
Ha már a Dakar felmerült, még év elején írtam egy bejegyzést a verseny elmaradásáról.
Egy kicsit történelmi, de azért remélem érthető.:)

fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/01/22/A_30_Dakar_-_maskeppen/

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.12. 16:58:22

Ja, a mai döntésről írsz majd a hétvégén vmit?
Mert ha nem áll szándékodban, akkor én megteszem. Egyébként a téli sportos témát favorizálom inkább.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.13. 00:00:39

Dave: Igen írok egy bejegyzést a mai döntésről valószínűleg Vasárnapra lesz kész. És a jövőhéten még egy a tesztekkel fogalakozó cikk is lesz. A mostai és a jövőheti gyakorlásokat összefoglalva! :-)

ui: és köszi, hogy regeltél :-)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.13. 01:13:47

Ez esetben, ha szabad javasolnom, előny-hátrány vizsgálattal közelítsd meg a különböző változásokat.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.13. 22:03:41

Dave: Köszi a javaslatot! Megfontolandó :-)
Holnap jön a cikk!!! :)
süti beállítások módosítása