Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Egyszer volt, hol nem volt...

2008.06.21. 10:58 :: SilverMike

"Az autóversenyzés hazatért", Franciaországba! Ugyanis a világ első hivatalos Grand Prix-jét „Galliában” rendezték 1906-ban! Persze azelőtt is voltak futamok 1894óta, amik ugyan „csak”  arról szóltak, hogy megdöntsék a bizonyos szakaszon felállított kerékpáros időrekordod, amelyeken még gőzautók is indulhattak...! Igaz, ezeket a futamokat is Francia földön futották! De az igazi autóversenyzés 1906.június 26-27.-én indult! A LeMans környékén kijelölt háromszög alakú 104km-es pályán(!!!), két napig zajlott a verseny! Egy nap hat kört tettek meg, tehát a két nap alatt 12kört, és 1239km-t teljesítettek! A két napos száguldás végén a kockás zászló egy MAGYAR pilótát intett le elsőnek... Szisz  Ferenc 1873-ban, Magyar földön Szeghalomban látta meg a napvilágot! A motorizáció hajnalán született férfiú 1901-ben szegődött a Renault gyárhoz, mint gépészmérnök! A Renault testvérek azonnal felfedezték mérnöki zsenijét! 1902-ben a Renault-t is megfertőzte a versenyláz! Louis Renault 1903-ban bekövetkezett, tragikus halála után, Szisz lett a Renault gyári versenyzője! Igazi tündérmese ez, a szegény fiú elindul nyakába veszi a világot, és  rengeteg próbatétel után ő lesz a király! Szisz 1906.június.27.-én lett király! Legendás 3B rajtszámú Renult-jával 12óra 18perc alatt megnyerte a világ első Grand Prix-jét! A "Huszár" Olyan emberré vált, aki örökre beírta nevét a sporttörténelembe! Ő lett az "Első az elsők között"! A futam megnyerése után, az akkori Európai közélet egyik, hanem a legkedveltebb szereplője lett! Fotók, poszterek hirdették csodálatos diadalát! Világszerte! Ezután még indult futamokon, több kevesebb sikerrel! Idősebb korára, már saját vállalkozást indított. Harcolt az I. világháborúban, majd betegségéből felépülve a 30-as években vonult végleg vissza a autósporttól! 1944-ben halt meg 71évesenen, Franciaországi otthonában! Itthon egy szobor őrzi emlékét a Hungaroring főbejárata mellet! Mert ha valaki, akkor ő igazán megérdemli!

3 komment

Címkék: forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr92533236

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadja*Nórííí 2008.06.22. 13:11:11

Ismét egy nagyon jó cikk!
Sziszt nagyon szeretem, mint versenyzőt. Az egyetlen magyar, aki elért mindent, amit lehetett... Igazán megérdemelte már ezt a cikket... Gratulálok... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.06.22. 13:15:31

köszönöm!!!! eddig ő az egyetlen! meg volt azért egy Hartman László, Kesjár Csaba no meg Baumgartner Zsolti! :) sajnos a következő magyar 10éven belül nem hiszem hogy eljut a Forma 1-ig...

dave985 2008.06.22. 18:11:13

Örvendetes, hogy Szisz Ferencről is megemlékeztél.
süti beállítások módosítása