Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A Renault-nál is zajlik az élet

2009.08.14. 20:23 :: SilverMike

Ez a bejegyzés már hetek óta íródik, legalábbis a soros által. A szerző ugyanis a mai napig csak ígérgette, azonban (virtuális) tollával mégsem erről, hanem a cirkusz más eseményeiről írt. Először a kékek távozásával, és a vörös báró visszatérésével akarta egybecsapni, azonban mindkét hír csak dagadt és dagadt, ezért úgy döntött, hogy a sárgák is (teljesen megérdemelten) kapnak egy saját fejezetet, az ominózus büntetésről, Alonso egyik aktuális nyilatkozatáról és a menesztett Piquet-ről!

A Renault-t ügy még a Magyar Nagydíj utáni órákban vette kezdetét, amikor az FIA bírái hosszas megbeszélés után úgy döntöttek, hogy a sárgákat eltiltják a következő versenyhétvégétől. Az ok, Fernando Alonso lerepülő kereke, ami történetesen emberi mulasztásból (a szerelő rosszul rögzítette azt) hagyta el a versenyautót, ennek ellenére (a bakiról tudván) a csapat mégis a pályára küldte a kétszeres világbajnokot. A spanyolnak azonban volt annyi rutinja, és esze (tegyük össze a két kezünk, hogy Ő ült abban az autóban) hogy a hiba észlelése után lelassított majd elengedte társait. A kerék azonban így is lerepült, és a szövetség (Surtees és Massa balesete után teljesen érthetően) vizsgálódni kezdett. Ezután kapta meg a csapat az említett eltiltást a mulasztásért, és amiért elfelejtették figyelmeztetni pilótájukat, veszélyeztetve ezzel a többi versenyző és a pályabírók testi épségét.  Az egész eltiltásból talán nem is lett volna ekkora ügy, ha nem Alonso hazai versenye előtt történik, magyarán ha a kétszeres világbajnokot „ki nem veszik” az Európa Nagydíj „paklijából”. Annak a versenynek a mezőnyéből, amelyre a látogatók nyolcvan százaléka csak miatta megy ki. Aztán itt a másik (egyébkén teljesen ésszerű) ellenérv (ami sajnos az F1-ben nem új keletű, és legalább annyira igazságtalan, mint ahány versenyző már szenvedett miatta): Miért a versenyző bűnhődjék a csapat hibája miatt? Magyarázat persze erre is van, mégpedig eléggé egyszerű, mondván: „Az F1 csapatsport!” Igen ám, de azt sem kellene elfelejteni, hogy (ez a véleményem, vállalom) a tragédiától Fernando Alonso érettsége, és fair viselkedése mentett meg minket, erre Őt és nem (CSAK) a felelőtlen mérnököt, aki nem szólt neki, vagy a szerelőt, aki nem jól csavarozott tiltják el a hazai versenyétől. És akkor arról a rengeteg szurkolóról még nem is beszéltünk, akik miatta látogatnak ki Valenciába, és éppen olyan vétlenek az ügyben, mint én vagy a kedves olvasó. No, de van még remény számukra, és a többi Alonso rajongó számára is! Mégpedig a csapat fellebbezése, amit közvetlenül az ítélet után adtak be (a szabályoknak megfelelően kevesebb, mint fél órával a szankció után), és az FIA el is fogadta azt, majd kitűzte a tárgyalás időpontját Augusztus 17-ére. A „nagy vitán” jelen lesz a spanyol motorsportszövetség elnöke is, aki a hazai nézők és Fernando érdekében a büntetés enyhítését (vagy csúsztatását) kéri, mégpedig az FIA-nak írott nyílt levelében. A legtöbb szakértő szerint a szövetség ésszerű döntést fog hozni, a valenciai jegyüzérek pedig (már most!) kijelentették, hogy olyan információik vannak melyek szerint Fernando ott lesz a versenyen, és arra kérik a rajongókat, hogy ez az ügy ne befolyásolja őket a jegyvásárlásban.

Alonso: Jobb versenyző lettem!

Az előzős sorok hőse egyébként bőségesen nyilatkozott az elmúlt napokban, először kijelentette azt, hogy az elmúlt két szezon során sokkal jobb versenyzővé vált, mint világbajnoki éveiben volt. Az interjút egyébként a formula.hu-n is olvashattuk szakértő tolmácsolásban: "2005-ben és 2006-ban a versenyek hetven százaléka során mindent beleadtam, majd az előnyömmel gazdálkodhattam. Védekező stílusban vezettem. Most mindig támadnom kell, amit meg kellet tanulnom. Ennek következtében jobb versenyző lettem. A gumihasználat, a boxkiállások, a boxba hajtás is jobban megy, és számos részleten tudok javítani minden versenyen. Habár a teljesítmény nem tükrözi, sokkal jobb versenyző lettem."
Ezen sorokban a spanyolnak egyébként teljesen igaza van, a mezőnyben harcolva sokkal több tapasztalatra tett szert, mint a sor elején magányosan kóvályogva. Sőt, a rengeteg előzés és csata, amit a boly hátsóbb régióiban folytatott egy napon még a hasznára válhat. Annak idején Jenson Button is tett egy hasonló kijelentést, miszerint a két gyenge éve során vívott rengeteg „test – test elleni harctól csak edzettebb lett”, és (ha lesz még rá lehetősége) akkor ezt a tapasztalatot az élen harcolva kamatoztatni fogja. Az égiek megadták neki azt a várva várt lehetőséget, és mint látjuk tartotta is a szavát, ugyanis az idei évben bajnoki esélyesként is gyakran előz és több csatából is kiveszi részét. És senkinek se legyen kétsége afelől, hogy „el matador” vissza fog térni (a mezőny élére), és a „button-i utat” követve a gyenge évek hasznára válnak majd. És még valami, amit Ő maga ugyan nem emelet ki, de ez a változás is szemmel látható. Az, hogy Fernando az elmúlt két esztendő során sokkal érettebb, és nyugodtabb versenyzővé vált, azaz lehiggadt vagy mondjuk úgy, hogy fejben is megérett a győzelemre.

Piquet: Vége!?


Alonso előtt Piquet is megnyilatkozott, igaz Ő nem a szokásos módon (hanem a saját weboldalán) és nem annyira optimistán, mint csapattársa, aki egyébként a Renault új fejlesztéseitől dobogós helyeket vár. Ezzel ellentétben Nelsinho csak a pontszerzést tűzte ki célul, majd a Flavio Briatoréval folytatott szópárbaj után (de nyilván nem amiatt) azt is megírta, hogy a Renault ezentúl nem tart igényt a szolgálataira. Hosszú sorokon keresztül szidta a csapatvezetést amiért (szerinte) Alonsót favorizálták, sőt Flaviót saját hóhérjának nevezte! Abban nyilván van valami igazság, hogy a Renaultnál nem Piquet volt az „első számú pilóta”, de a sok – sok egyéb érvvel már csak kevesen tudtak egyetérteni. Az igazság az, hogy Nelson jr.-nak volt másfél éve arra, hogy bizonyítson, erre azonban nem került sor. Pedig minden olyan szépen indult, a GP2-ben méltó ellenfele volt Hamiltonnak, talán ezért és sok más „kiskategóriás eredménye” okán még az is kijelenthető, hogy nem a neve miatt került be a cirkuszba! De ahhoz sem fér kétség, hogy a katasztrofális 2008-as szezonja után csak azért maradt benn. A szenvedés a második (fél)évben is folytatódott, a Magyar Nagydíjjal bezárólag nulla pontot szerzett, és a legtöbbször borítékolható volt a kavicságyban poroszkáló Renault sofőrének kiélte. Ezután indult meg a nyilatkozatharc, amiben Piquet „a Formula 1-hez szart sem értő, pénzéhes” figurának nevezte csapatfőnökét és menedzserét, akinek azt is a szemére hányta, hogy menedzserként szinte semmit sem tett a pályafutása érdekében. Ezután „Flav” egyszerűen csak annyit mondott, hogy a Forma 1 nem Piquet-nek való. A következő napokban került fel az említett bejegyzés Nelsinho oldalára, azonban a Renault mindmáig nem adott ki hivatalos közleményt, sem a menesztésről, sem az esetleges utódlásról. A bennfentesek azonban már tudni vélik, hogy a „KisPiquet” franciaországi kalandjának vége, és az autójába Valenciában (vagy a Renault számára kedvezőtlen ítélet esetén Spa-ban) már Romain Grosjean fog helyet foglalni. Ezt az elméletet támasztja alá a franciák legújabb és talán jelenlegi legnagyobb tehetségének az („egyenes futású” a szabályoknak megfelelő), tesztje és a gyárban tett látogatással egybekötött üléspróbája.

 

5 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr561309942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.08.15. 01:21:51

Szia Miki!

Örülök, hogy meglátogattál. Én is jövök ahogy csak tudok. Nagy munkán dolgoztam, elkészült, most végeztem vele. Nem sport, hanem a neten lévő csalásokról, szélhámosokról szól. Ha megengeded belinkelném, hogy minél több emberhez eljusson, mert ezt nagyon fontosnak tartom:

napimarketing.blog.hu/2009/08/14/hogyan_csaljak_ki_tolunk_a_penzunket

Ha mégis gond, megértem ha törlöd a kommentet, bár remélem sokan megtalálják, hiszen ezt tényleg emberbarátiságból írtam.

Üdvözletem az Úrnak!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.15. 08:15:17

@safranynorbert:

Szép napot!
Köszi a linekt, elolvastam nagyon hasznos, és sajnos igaz is...
A reklámmal semmi gond nincs, itt nyugodtan hirdetheted!

2009.08.15. 08:58:49

@SilverMike:

Na de korán keltem....

köszönöm. ma mit kapunk tőled? vagy ma szabadnap van?

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.15. 10:41:56

@safranynorbert:

Jó reggelt!

Ma a MotoGp időmérőjének írom majd meg az összefoglalóját, de azt itt: www.formula.hu olvashatjátok majd. Ide holnapra tervezek egy "meglepetést" egy kis "történelem óra F1 módra" :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.17. 19:20:23

Elmaradt a töri óra, de ami késik az nem múlik :)
süti beállítások módosítása