A mai bejegyzésben, egyik kedves "olvasóm" "Nadja" kérésére próbálok választ adni: Mikor, és hogy ég ki, válik motiválatlanná egy Forma 1-es pilóta?
A Formula 1-es versenyzőket, egy megmagyarázhatatlan szenvedély, egy belső ösztön egy mindennél erősebb vágy hajtja. A tűz. Van akiben egy életen át ég, és hajtja a siker felé, van aki megérzi mikor kezd benne pislákolni, és van akiben még visszavonulása előtt ki

ég... Ez így van, így volt és így lesz! Vegyük például "a Maestro" Manuel Fangio esetét! Agyon nyerte magát, ötszörös bajnok volt, fele futamon nyert amin elindult. És kimondta vége, nem akar meghalni! Akárcsak Mike Hawthorn és Jackie Stewart, mindketten letették a sisakot, egy bajtársuk, barátjuk halála után. Szintén gyorsan kiszállt Jody Scheckter, ő mondta ki, hogy "Ez nem tenisz, ahol évekig elütögetheted a labdát, itt az életeddel játszol". És elment miután bajnok lett! Aztán, hogy a közelmúltból vegyek egy példát, Michael Schumacher, ugye erre még emlékszünk? Ő is megérezte, hogy pislákol már benne a tűz, nincs értelme vásárba vinni a bőrét... Ők tudták hol a határ. Mikor kell menni! Voltak akik visszatértek, Lauda Prost, igaz előbbi állítólga pénzéért, utóbbi pedig a nyugdíjból jött vissza egy új cél, egy új tűz kigyulladása miatt!Viszont rengetegen kiégtek, például Ralf Schumacher "Kis Sumi" persze sosem tudott volna Michael nyomdokaiba lépni, azért voltak jó futamai. És jött a Toyota korszak, egyre fásultabb, egyre "motiválatlanabb" lett. Tavaly pedig, már egyszerűen a Toyota által kicsengetett rekordfizetésért "versenyzett". De, hogy ég ki a tűz? Egyik oka lehet ennek, a fár

adtság, az ember ugyanis 10-15 év Forma 1-és előtte több tíz év gokart és "kis kategóriák" után elfárad. Ezt a fáradtságot pedig hamarabb előidézi az, eredménytelenség. Ugye mint említettem, mindenki a szívében lobogó tűzzel jön, és ha nem sikerül nyerni, akkor ez a tűz egy bizonyos idő, után elkopik. Sajnos a mostani mezőnyben is van, szerintem egy-két "tűzemúlt" pilóta. Tévedés ne essék! A kiégés nem egy a "veteránisággal". Például itt van az aktuális rekord emberünk Barrichello, rajta is éreztem a kiégettséget 2005körül a Ferrari korszaka végén, sőt tavaly, mikor nulla pontot gyűjtött be! De az idei éveben megfiatalodott! A rekord felért egy vérátömlesztéssel... De itt van Heidfeld, sajnálom, hogy ezt kell mondanom ő rajta érezni legjobban azt, hogy reményvesztett. Egész életében "kemény német melós" ként tűrt, majd egy új cél vezette, hogy nyer a BMW-vel, ez sem jött be! Sőt már egész évben alul teljesít! DC-n is lehetett efféle jeleket észleni, de rajta lehet hogy segít majd a Kanadában elért "Pódium". Webber is nyilatkozta, nem megy neki, kiszáll. De már ez is tavalyi hó! Webbo idén remekel a Red Bullal! Ahogy Trulli is a Toyotával! Sajnos velük ellenben Jenson Button... Az örökifjú britben már-már érezni lehet, hogy pislog az a bizonyos tűz! A tavalyi borzasztó éve után idén sem tudott "autót" ad

ni neki a Honda! És "Jens" sem lesz már fiatalabb, ha nem akarja, hogy végleg kialudjon a tűz, váltania kellene a Hondáról, hogy új célok és tűz gyúljon benne! Csak az a kérdés megéri-e egy csapatnak, egy régen volt csillagot alkalmaznia egy újonc helyett! A válasz igen! A tapasztalat, és az új célokkal érkező Button például remek kettőst alkotna a Williamssel! Igaz, az új célokról és azok sikeréről kudarcáról fentebb már írtam! Persze lehet, hogy idővel a Honda is visszatér a "sárga köves útra". Az pedig már egy másik történet, hogy aki kiszállt az F1-ből általában folytatja LeMans-ban, DTM-ben... Tehát a kérdés jogos: Kiég az a tűz valaha is?
Beszélő