
Ő az az ember akit a világ csak "Bernie"-nek hív. Lehet szeretni, nem szeretni, kritizálni, vagy dicsérni. Azt itt most leszögezem, nélküle mára már nem lenne F1!!! Ezt ne feledjük el!!!
És csak ezután döntsük el hogy ki ő?
1930-ban született egy Brit kisvárosban! Az autó versenyek világába a '40-es évek végén került be. Akkoriban maga is versenyzett, sőt az 1950'es években maga is indult volna F1-es futamon! Történt ugyanis, hogy megkérte "barátját" Stirling Moss-t a kiváló pilótát, hogy kvalifikálja már őt a Monacói futamra. Ecclestone sisakjában Moss kvalifikálódott is... Persze lebuktak. Miután rájött, hogy pocsék versenyző, az autóverseny üzleti oldalával foglalatoskodott! A Connaught csapattal próbálkozott először, a tehetséges Lewis-Evans menedzsereként működött, de a kiváló

brit pilóta Marokkóban meghalt... Ezután Bernie, a '60-as években a Lotus, majd személyesen Jochen Rindt menedzselésével próbálkozott. Sajnos az Osztrák halálos balesetet szenved Monzában. Igaz máig ő az egyetlen pilóta, aki halála után nyert VB-t! Mivel, pontelőnyét már nem tudták behozni! 1972-ben megvette a Brabham csapatot! 1975-ben a kor nagy brit csapattulajdonosaival, megalapítja a FOCA-t. Később ez a szervezet, vívja a Forma 1 legnagyobb politikai csatáit a '80-as évek hajnalán, a Forma 1 kereskedelmi jogaiért! Sőt! 1980-ban Spanyolországban egy ellen-futamot is lebonyolítanak. Az Alfa, a Ferrari és még egy csapat részvétele nélkül. Később Jean Marie Balestre a "betonfejű FIA(akkoriban FISA) elnök, a futam eredményé semlegesíti. 1982-ben a "háború végetér! Berni és Jean hirtelen puszi pajtások lesznek, Jean megkapja az "FIA örökös elnöki címét". Igaz 1991-ben sikeresen eltávolította őt Max Mosley... A háborúskodás mellet, Bernie a sportban is kiváló eredményeket mutatott fel, a '80-as években. Két VB-t nyert neki a

Brabham-Piquet páros. 1981 és 1983-ban. 1988-ban eladta a csapatot, mert már "alig volt rá ideje". Bizony ekkoriban lett lett PR főnök, elnökhelyettes és minden ami jó. Nem sokkal később, már ő a "Forma 1 mindenható ura". Az ő érdemei közé tartozik, a Magyar GP életrehívása, életbentartása is! És akik most piszkálják, az új helyszínek beiktatása miatt, emlékezzenek arra miként reagált a világ 1986-ban a "Vörös futamra" Magyarországon a vasfüggöny mögött...
És végül ki-ki döntse el, ki is Mr. E. Egy ravasz, "pénzéhes" üzletember, vagy a Forma 1 megmentője?
Beszélő