Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Bahreini Nagydíj: Szép új világunk

2009.04.29. 18:24 :: SilverMike

Az egész a télen kezdődött, akkor, amikor a Honda bemondta az unalmast, kilépett a cirkuszból, és áruba bocsájtotta a Formula 1-es csapatát. És annak rendje és módja szerint, a sajtó egyből fűvel - fával összehozta az istállót, egyik nap a Hyundai, másik nap egy görög milliárdos akarta „megvenni” azt, persze egyikük sem vált megmentővé, így a „közvélemény” eltemette az alakulatot. Míg a lelkes firkászok egy része „eladta a gárdát” addig kollegáik egy csoportja visszavonultatta a „kiöregedett, béna” Barrichellót, és leírta a „kékvérű” Jenson Buttont, mondván az Ő pályafutása már akkor zátonyra futott, amikor a Renaulttól a Hondához igazolt. Ezután pedig nem hogy világbajnokságot, versenyt sem fog nyeri, sőt már rajtvonalhoz sem fog állni. Ahogy szerintük a gyárak sem, és 2009-ben, de legfeljebb 2010-ben csupán tizenhat autó fog körözni a versenyeken. Mégpedig a „ronda autókkal”, mert lehurrogták ám azokat is, az új szabályokkal együtt. Hogy miért? Mert az első vezetőszárnyat hókotróként, a hátsót meg ruhaszárítóként kellene alkalmazni, nem pedig az F1-ben.
Majd láss csodát! Az a Jenson Button nyerte az Ausztrál GP-t, akinek egy hónnappal a verseny előtt még csapata sem volt. És ki végzett mögötte?
Nem más, mint az „öreg, béna” Barrichello. Magyarul kettős győzelmet aratott a Brawn GP, az a csapat, ami a Honda poraiból „főnixmadárként” éledt fel, a legendás atomfizikus kezei között. Aki jött látott, és egy – két nap tesztelés után csapatával diadalmaskodott az első két futamon. És micsoda versenyek voltak ezek? Azokkal a bizonyos hókotrókkal, melyekkel szinte mindenki szerint jobbá
vált az F1, ismét lehet előzni, meg harcolni, és mindent ami szem szájnak ingere. Ja, és az elmúlt két hétben három csapat jelezte, hogy csatlakozni szeretne a cirkuszhoz! Az USGPE mellet az angolok szimbolikus gyártója az Aston Martin, a GP2-es széria egykori bajnokcsapata az iSport, és a legendás brit „garázscsapat” a Lola vágna bele a Forma 1-es kalandba.
Slusszpoén: az első három verseny után az eddigi nagyok, (akiket szinte mindenki a mezőny elejére várt, mondván mit sem számít majd a szabályváltozás) nem voltak sehol. Három versenynek kellet eltelnie ahhoz, hogy a Ferrari pontot szerezzen, és négynek ahhoz, hogy a McLaren kimásszon a „hazugságbotrányból”.
Ennyit a firkászokról!

                                      Tetszik, nem tetszik, új világ „született”…

Persze egy kicsi megmaradt a régiből is. Erre a legjobb példa a Bahreini Nagydíj (ami ennek a bejegyzésnek a fő témáj
a lenne). A versenyzők ezúttal nem „kényeztettek” el minket, az előző három versenyen látott izgalmakkal. A vasárnapi egy kissé unalmas, taktikus a „múltat” idéző derbi volt. Sőt hat éve (az első sivatagi Nagydíj óta) nem aratott senki ennyire egyértelmű győzelmet a bahreini homoktengerben. Akkor Michael Schumacher diadalmaskodott, most pedig a már említett Jenson Button. Aki még csak meg sem erőltette magát, igaz a rajt után hamar megelőzte Lewis Hamiltont, ami állítása szerint a győzelem kulcsa volt. Van benne valami, mert a címvédő lehagyása után a „kihívó” zavartalanul futhatta a gyors köröket, igaz csak a két Toyota mögött. Akik az időmérőn (Trulli – Glock sorrendben) kisajátították az első két rajtkockát. És végre úgy vághattak neki egy versenynek, hogy most, hét évnyi szenvedés után megszerzik a csapat első diadalát. Sőt a futam elején, egy remek rajt, és egy kis házon belüli helycsere után, még minden esélyük megvolt a győzelemre. A negyedik pozícióban Lewis Hamilton haladt, aki ismét remekelt a McLarennel, míg csapattársa újra beleszürkült a mezőnybe. Hasonló volt a helyzet a Red Bullnál is, Sebastian Vettel Hamilton mögött (majd később előtte) autózott, míg az időmérőn feltartott Webber a középmezőny közepén kakaskodott. Amivel valószínűleg megmentette a verseny izgalmait, mert ha nem verekszik a rajtál, és nem harcol derekasan a pozíciókért, akkor a futam nagy valószínűséggel unalomba fullad. Persze érdekes helyzeteket azért láthatott a nagyérdemű, a legemlékezetesebb kétség kívül a rajt utáni gokartverseny, melyben nem egyszer négyen próbáltak beférni egy kanyarba. Ennek vált áldozatává Robert Kubica és Felipe Massa is, akiknek negyedik nekifutásra sem jött össze a pontszerzés. És olyan, hogy a Ferrari három egymást követő versenyen ne szerezzen pontot már nagyon – nagyon régóta, pontosan huszonnyolc éve nem fordult elő. Az pedig még soha sem történt meg, hogy a Scuderia négy futamon keresztül szenvedjen egységek nélkül. Így hát a Bahreini hétvége egyik legnagyobb kérdésévé vált, hogy az olaszok megszerzik-e azt az egyetlen egy „életmentő” pöttyöt. Végül a csapat becsületét a sokak által már eltemetett Kimi Räikkönen mentette meg, aki hasznot húzott a púposra tankolt autóból, majd visszaverte Timo Glock támadásait. Így nem „döntenek” negatív rekordot a Maranellóiak. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy megszerezték azt a várva várt pontot.

                                     
                     Pont jókor!

És amíg a Ferrarinál pont jókor szereztek pontot, addig a Toyotánál a lehető legrosszabb időben, a lehető legrosszabb taktikát választották. A verseny középső részére a keményebb keverékű gumit szerelték fel a versenyzők autójára, míg a legnagyobb ellenfelek a lágyabbat. Így Jenson Buton, aki ismét az élre került a depózások után (nem hiába Ross Brawn), elkezdte építgetni az előnyét a belassuló Trullival szemben. Fantasztikus köröket futott, olyanokat, mint annak idején Schumacher, azon a bizonyos első Bahreini Nagydíjon, vagy kilencven másikon. Jenson „admirális” itt nyerte meg a versenyt, annyi előnyt kovácsolt magának, hogy a következő kiállás után bőven visszatért Trulli elé, aki ekkor már nem is a győzelemért, hanem az e
züstéremért harcolt. Kisebb meglepetésre elbukta azt is, (a Red Bull egy hibátlan kiállással Jarno elé repítette Vettelt) így végezetül a győzelemről álmodozó borásznak be kellet érnie a bronzéremmel.
A negyedik Lewis Hamilton lett, az ötödik pozíciót a remekül vezető, de érthetetlen három kiállásos taktikára belőtt Barrichello csípte meg, aki a Nelson Piquettel folytatott csatában bebizonyította, hogy a reflexei bizony még nem koptak el. Mögötte Kimi Räikkönen, és Timo Glock (aki szintén a Toyota „
taktikai zsenijének” vált áldozatául) vívott hatalmas csatát. Sőt a futam végén még a kétszeres világbajnoknak Fernando Alonsonak is jutott egy pont.
A semminél, az is több!
Apropó, az újságok már azt is megírták, hogy Alonso a Ferrarinál folytatja…

5 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr651094099

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GentleSpecter 2009.04.30. 22:45:08

Úristen Mike, hallottad az új híreket?

Bohócokat ültettek az FIA bizottsági tagok helyére, vagy mi van? Hát az egész F1 kezd hasonlítani valami rossz komédiára. Egy vicc az egész....

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.01. 12:36:15

Szia Peti!

Olvastam a legújabb agymenésről...
Majd lesz egy bejegyzés is róla, de előbb megvárom a csapatok reakcióját, meg ha nagyon ellenzik az esetleges változtatásokat.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.01. 22:02:01

Tizenöt éve nincs közöttünk Ayrton Senna. A legnagyobb, a géniusz.

Nyugodjon békében! Köszönjük Ayrton azt a feledhetetlen tíz évet!!!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.05.03. 02:53:06

Nos, akkor ahogyan ígértem, szólok itt is pár szót.

Az első alfejezet nagyon tetszik. Milyen mélyről állt fel a F1, ill. a BrawnGP, és hova jutottak? Kisebb csoda. Az idei konstrukciókat pedig már réges-régen megszoktam, kifejezetten bejövősek.
A Hondánál az említett görög milliárdos nem a mexikói volt, vagy vmiről lemaradtam volna?

A futamról: nem volt túl izgalmas, de hát kevés igazán jó Bahrein Nagydíj volt eddig. Alonso vs. Trulli, Button vs. Hamilton és Hamilton rajtja voltak a futam legemlékezetesebb pillanatai.
Láttunk egy erősorrendet, most húzzunk gyorsan egy cezúrát, és várjuk Barcelonát! Mert ott könnyen borulhat minden, na persze maradhat is minden régiben. Mindenesetre az biztos, hogy ott kezdődik az igazi vb.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.03. 08:38:14

@Dave985:

Volt ott mexikói milliárdos is, meg egy görög is. A nevére nem emlékeztem, de kikerestem, egy bizonyos Achilleas Kallakis is tett ajánlatot a csapatra. Most így hirtelen ezt az infót találtam erről az "üzletről":
www.f1hirek.hu/hir/Richards_komolyan_fontolgatja_a_Honda_megvetelet_200812221548

Barcelona valóban a második évkezdet lesz. Több csapat a Ferrari és a BMW szinte új autóval készül, a többiek pedig egy rakásnyi új elemmel. Biztosan érdekes verseny lesz. Úgy érzem ismét borul a papírforma.

Holnap jön egy cikk az FIA "sapkájáról".
süti beállítások módosítása