Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Kínai Nagydíj: Lépés

2008.10.20. 16:00 :: SilverMike

„Nagy lépés ez nekem, de borzasztóan kicsi a csapatnak.” 
Mondhatta volna Lewis Hamilton a Kínai Nagydíj után, egy kicsit átalakítva a legendás szállóigét. Nem is tévedett volna nagyot. Mert még neki kijött az a bizonyos lépés a hétvégén, és egy újabb lépcsőfokkal közelebb került a bajnoki címhez, addig a csapat szinte már búcsút inthet a „konstruktőrök aranyának”. Az érem másik oldala a Ferrari. Míg Felipe Massa egyre távolabb kerül a bajnoki címtől, a csapat lassan megnyeri a „tervezők bajnokságát”.
Gondom nem mondtam semmi újat!
Aztán, hogy miért is használtam ennyi már-már költői kifejezést a konstruktőri világbajnoki címre, annak persze oka van. Mivel az egész éveken belül eltűnhet. Ugyebár szó van itt „egyen motorokról”. Ami miatt ismét kárognak a varjak, persze, hogy ismét feleslegesen. Mivel ennek is két oldala van: a költségeket nyilván csökkenteni kell, de nem így! Nem „egyen motorral”, megoldható ez másként is. Szóval ha bevezetik ezt a "rendszert", akkor feleslegessé válik az egész "csapat vébé", mindenki „azonos” motorral köröz majd. Persze nem úgy kell elképzelni, mint a tengerentúlon, nem egy beszállítóról lenne szó. „Csupán” egy egységes terv alapján építenének motort. Ami persze badarság, de nekem van egy ennél sokkal csúnyább vízióm:
Személy szerint azon sem lepődnék meg, ha ugyan bevezetnék az „egyenruhát”, de ezt szépen eltusolnák. Ugye az FIA és a csapatok szépen csendben kijelentik, hogy nem lesz itt változás, közben meg a háttérben szépen megépítik az egyen motor! Csökkentik a költségeket, és a gyárak hírneve sem csorbul meg. A kecske is jól lakik a káposzta is megmarad. A rajongók meg nem tudják „leellenőrizni”, az egészet. Igen ez úgy butaság, ahogy van, viszont sosem tudhatjuk mi zajlik a háttérben.
Kisemberek vagyunk mi ahhoz. Nemde?
No, de vissza Kínába. Ahol való igaz, hogy nem az év legizgalmasabb versenyét láthattuk, viszont ez most nem is volt akkora szívfájdalom. Mert ennyi balhé után jó volt ez a nyugis futam. Ugye milyen jó volt úgy felébredni másnap, hogy nem zártak ki senkit? Előzetesen mindenki Ferrari sikert várt, erre tessék jött Lewis aki már pénteken „uralta” a mezőnyt, behúzta mindkét szabadedzést, ami persze nem jelent semmit. Az egész csupán bemelegítés a nagy attrakció előtt. A futam egyetlen „huncutsága” az időmérőn történt. Mikor is Nick Hedifeld feltartotta DC-t. Kár volt érte, mert az utolsó előtti futamán induló Skót egész jó köröket ment addig. Heidfeld persze megkapta a „méltó” büntetését. Az időmérőt Hamilton nyerte, Kimi és Massa előtt. Tehát minden adott volt egy jó kis „bulihoz”. Mint Japánban. Előzetesen mindenki Hamilton bukását várta, ami nem volt alaptalan, miután Japánban is elbutáskodta a rajtot! Sőt elég nagy nyomás is volt rajta, mivel a két Ferrari közvetlenül mögüle rajtolt. Ezzel szemben, Robert Kubica volt a hétvége vesztese. Csupán a tizenkettedik helyre kvalifikálta magát, a szenvedő BMW-vel. És bár hiába küzdötte fel magát a versenyen a hatodik pozícióba, a bajnoki cím elúszott. A rajt simán lezajlott. Igaz Bourdais kiforgatta Trullit, aki kénytelen volt feladni a versenyt, de a többiek remekül eljöttek. Egy klasszikus csatát is láthattunk Alonso és Kovalainen között. A finn ugyan lerajtolta Alonsot, de az nem adta fel a pozícióját és egy frappáns visszaelőzéssel Kovalinen elé vágott. A futam izgalmasabb része ezzel véget is ért. Igaz, hogy a sereghajtók ismét remek csatát vívtak, közülük is Webber és Glock igyekezett legjobban. Azonban pontot csak a fiatal német kapott. Aki ravasz egy kiállásos taktikával bejött hetediknek. A versenyen végig Lewis Hamilton vezetett, őt követte Kimi Raikkonen majd az egész hétvégén gyengélkedő Massa. Sajnos a verseny végén Kiminek el kellet engednie Massát, ami persze jogos volt, mert minden csapat ezt tette volna. Viszont kicsit fájó volt látni a bajnokot ahogy eldob 8mp előnyt, és mint egy lekörözött engedi maga elé Felipét. Kimi, a verseny végén még őszintén el is mondta, ezt várták el tőle, Ő megtette „mit megkövetelt a haza”. Egyenes, nyílt beszéd. Amolyan „Kimis”. Szenvedett a másik finn is. Heikki Kovalainen a verseny közepe felé kapott defektet. Mire bekocogott a depóba, és megkapta az új papucsokat el is ment a fele mezőny. Sőt, Heikki a végén ki is állt a bokszba, nyilván a taktika miatt, így friss motorral mehet Interlagosba. A másik McLarennel Hamilton megynyerte a versenyt, őt a két Ferraris, és az ismét remek formában versenyző Alonso követte. Mögötte pedig a két BMW kocogott be. Heikki pontjai kétségtelenül hiányoztni fognak a csapatnak. Főleg úgy, hogy a két Ferraris a dobogóra állt. A dobogón Massán látszott a csalódottság, tudta Ő, hogy ez a második hely nem az igaz. Hamilton viszont örült a tíz pontnak, melynek hála immár hét pont az előny Massával szemben.
Viszont igaz a mondás:
„A Forma 1-ben bármi megtörténhet!”
 

18 komment

Címkék: vélemény futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr30724830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.21. 16:04:57

sziasztok!!!
Remélem most már látható, a bejegyzés. Többeknek nem volt látható, ezért újra bemásoltam! Bocsi amiért eddig nem volt tökéletes

dave985 2008.10.21. 16:50:22

Váratlanul sima verseny volt ez, mivel a konstruktőri trófea messzire került, inkább az egyénivel kell foglalkozni a szezonzárón. Nagyon rövid első etap,el kell húzni, aztán vissza a 3. helyre, és ott végigbattyogni. Ha a Ferrarival vmi gigszer állna be, ottleszünk lecsapni rá. Persze ha jobbak lesznek a kilátások, ill. eső jön, szabad a győzelem is.:)

Más! A F1 a királykategória. Nevetséges még ötletszinten is,hogy egyenmotorokat vezessenek be.

Kimi&Schumi 2008.10.21. 22:05:54

Kedves Miki! :)
A stílushodhoz megfelelő cikk lett!:) Tehát nagyon egyedi és szuper :D A verseny meg borzasztóan uncsi volt:D Alonso megmozdulása volt az egyetlen ,ami ért is vmit :D A Massa-Kimi helycsere pedig szégyen volt.. Acsoda,hogy Kimi tényleg nem ment már lükfercbe :D

Üd : Viv

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.21. 22:25:37

dave: Igen eléggé sok tényező izgalmassá tehette volna a versenyt, de nem sikerült most annyira izgalmasra! Igen, szóljon a próféta belőled, és legyen meg a 3. hely Interlagosban!
"A F1 a királykategória. Nevetséges még ötletszinten is,hogy egyenmotorokat vezessenek be." Ott a pont!

Kimi&Schumi: köszönöm, igyekeztem! :) kb az eleje volot eseménydús, de összességében nem volt ez annyira rossz! sőt, nekem tetszett. Az elengedés tényleg szégyen volt. nem szépen oldották meg, de ez benne van a pakliban!

Kimi&Schumi 2008.10.21. 22:29:08

Hát igen lehetett volna szebb is.. Vagyis inkább vki lehetett volna gyorsabb is .. -.-

jpm 2008.10.22. 08:40:32

Szép összefoglaló ismét!
A következő futamon Lewis motorja második versenyes, tehát szerintem nagyon ésszel kell mennie. Lásd Kovalainen-t Japánban.

Remélem, lesz annyi önuralma, hogy akár Alonso-t is hagyja elmenni maga mellett, nem úgy, mint tavaly. Nem szabad kakaskodásba kezdeni, mert az elmúlt hetek nyilatkozatai alapján bármelyik versenyző könnyű szívvel kiteszi a pályáról, ha módja lesz rá.

Az egyenmotorokat én nem tartom annyira rossz ötletnek. Kétésgtelen, hogy néhány motorgyártó nyilván rossz néven venné, ha bevezetnék, de kiegyenlítettebbek lennének az erőviszonyok, és több múlna a pilótán. Egyébként az ehhez hasonló rendszer nem működik rosszul a tengerentúli sorozatokban.

Az elengedés Massa számára elég megalázó lehetett, mert Kimi lassan úgy vezetett, mintha időmérő levezető körön volna, és még így is alig bírta utolérni.

Kimi&Schumi: A "lükferc"-et nyilván rückwerz-nek gondoltad, ugye? :))

jpm 2008.10.22. 11:28:09

Csak halkan jegyezném meg: Ha az igen felkészült, hozzáértő versenybírók nem bohóckodnak Belgiumban, Lewis 15 ponttal vezetne Massával szemben....

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.22. 13:32:36

jpm: először is köszi a dicséretet! Szóval! igen, abban az esetben már lefutott lenn a bajnokság. Csak sajnos a sportban nincs ha...Viszont ha lenne ;)

Brazíliától tartok, majd meglátjuk, most nagyon előre nem akarok semmit mondani.

Az egyenmotor szerintem szörnyű lenne, de ha nincs más megoldás legyen.
Ide kapcsolódik, hogy egyre kisebb a valószínűsége annak, hogy lesz. A kiadásokat fogják egységesíteni, határt szabnak nekik. a jelenlegi állás szerint.

Kimi&Schumi 2008.10.22. 17:42:43

Kedves jpm!
Igen annak,bár nem gondoltam,hogy így kell leirni xD Kressz könyv meg ilyen autós könyv nem igen volt még a kezemben:D

Nadja*Nórííí 2008.10.22. 18:28:59

Hát Miki, (tudom, háttal nem illik mondatot kezdeni, de nem nagyon izgat xD) ismét egy fantasztikus cikket írtál. Igaz, hogy történt a versenyben vmi, de sztem akkor is uncsi volt. Hamilton simán vezetett(aminek örültem), de azon kívül szinte nem történt semmi. A Ferrari és Massa elengedése?...Inkább nem kommentálnám. Inkább csak annyit mondok, hogy szebben is meglehetett volna oldani. Ez nagyon megalázó volt Kimi számára sztem. Nem rajongok Kimiért, sztem jó pilóta, de azért most megsajnáltam.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.22. 21:44:36

Nóri: köszi, igen az elengedés nekem is "fájt". sajnos ez van... amúgy tényleg nem volt egy körömlerágós futam, de ilyen is kell :D ennyi balhé után !!!

Nadja*Nórííí 2008.10.23. 18:43:52

Igazad van! Mindig kell egy kis nyugalom. Egy két nyugodt futam, de ez már túúl nyugodt volt sztem. Kicsit több izgalomra számítottam. :D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.26. 11:32:48

Nóri: igen, mint mindenki többet várt az előjelek után, de ez van :) nem volt ez rossz!

jpm: igen, érdekes kis interjú :P :) Főleg Eddie től, nagyon nagy színfoltja volt Ő az F1-nek annak idején!

jpm 2008.10.26. 12:20:41

Eddie-t én is szerettem. Egyszer megkérdezték tőle, hogy ha szabadon választhatna a összes csapat eszközeiből mit kérne. Azt válaszolta, csak Ayrton Senna-t, ő majd megmondja mire lesz még szükségük. :)

jpm 2008.10.26. 12:22:58

Braziliával kapcsolatban szerintem Dave-nek igaza van. Könnyű autó, pole, eltűnni a sűrűből mihamarabb. Az első kiállásig úgyis széthúzódik a mezőny, és akkor már kisebb a kockázat, hogy valaki "megoldja" a VB-t.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.10.26. 13:26:58

jpm: látod ebben is igaza volt :)
Brazíliában pedig tényleg ez a legcélravezetőbb taktika. remélem be is jön. bár felesleges jósolgatni még! hajrá hajrá!!!

jpm 2008.10.28. 08:23:31

www.f1hirek.hu/hir/Hamiltonnak_mar_ketszeres_bajnoknak_kellene_lennie_200811271356

És pont Fisichella mondja... :( Miért nem megy inkább nyugdíjba? Két évet ült ő is VB autóban, x év F1-es tapasztalatal, de Alonso mégis csúnyán elverte (meg az élmezőny többi tagja)
süti beállítások módosítása