Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Ring 2009: A szurkoló szemével

2009.07.27. 20:35 :: SilverMike

Amikor az ember kiszáll az autóból, buszból, vonatból, vagy akár le a bicikliről, legvégső esetben egy hosszú séta után hazaér a Magyar Nagydíjról, és otthon megnézi a verseny ismétlését, vagy visszanézi azt videóról, dvd-ről, esetleg letölti valamelyik (természetesen) száz százalékosan legális, és fizetős oldalról, akkor (saját tapasztalatomból szólok) elfogja a honvágy. Mert nekünk rajongóknak, a Hungaroring valamilyen szinten az otthonunk, vagyis az év négy napján biztosan az. Valamelyik forró nyári hétvégén csütörtöktől vasárnapig a színesebbnél színesebb ruhákba öltözött rajongók lepik el a Mogyoród környékén található dimbes – dombos létesítményt, hogy megnézzék a Magyar Nagydíjat, hazánk legnagyobb éves sportrendezvényét. Aztán megjönnek a színesebbnél színesebb autók is, a világhírű versenyzőkkel, hogy a szűkös, kanyargós, poros meg huplis pályán versenyezzenek egy jót. Igaz, hogy a magyar betonkör nem a legmodernebb, „legTilkésebb” a világ ilyenfajta létesítményei közül, de a MIÉNK! És szíve is van, mint a legtöbb klasszikus pályának, sőt a legnagyobb örömünkre – testvéreivel ellentétben – immáron (biztos) jövője is.
2016-ig biztosan!

Séta a bokszban

A legjobb az egészben a verseny előtti hét, amikor a legtöbb szurkoló már úgy várja a versenyt, mint a kisgyermek a karácsonyt, vagy az idősebbik generáció a nyugdíjat. Az idei évben azonban ebbe az „örömbe” nem kis szomorúság is vegyült (legalábbis számomra, de bízom benne, hogy nem vagyok ezzel egyedül) a tragikus kimenetelű Forma 2-es baleset után. Azonban egy igazi rajongónak nincs is jobb gyógyír erre a szomorúságra, mint a „mogyoródi dombok” megpillantása egy év (vagy több hónap) után. Erre (a Formula 1-es hétvége keretében természetesen) először csütörtökön van lehetőség, amikor az immáron szokásosnak nevezhető bokszutca látogatást tartják. Az előzetes spekulációkkal ellentétben 2009-ben sem voltak kevesebben a hétvége nyitónapján. Már a kapunál tömegnyomor volt, de a „szardíniás doboz szindróma” után egy kicsit szellősebben lehetett haladni a bokszutca felé vezető szerviz úton. Majd amikor az ember megérkezik „mekkába” azaz a Hungaroring talajára lép, jön a szokásos csók a pályának, és a rohanás a bokszokig, ahol ismét tömegnyomor fogad minket. Mert a sor elején van a Ferrari meg a McLaren, és Brawn GP ide – oda, a legtöbben még 2009-ben is pirosban meg szürkében rohangálnak a Ringen. Fényképet készíteni, és a csapatok munkáját figyelni itt még ugyan nem lehet, de lentebb a kisebb csapatoknál akár beszélgethet is az ember a szerelőkkel. Például a Force India bokszban George-al, akivel már tavaly is váltottunk pár szót. A srác egyébként (ahogy az egész „team”) nagyon közvetlen, itt látszik, hogy őket még nem mérgezte meg a siker, mint a húsz méterrel arrébb dolgozó sikeresebb, de arrogánsabb társaikat. A bokszlátogatásban ezen kívül persze a legjobb a cirkusz közelsége, hogy pár méterről figyelhetjük a szerelőket miközben kereket cserélnek (ez a BMW-nél bevett szokás) és ahogyan felkészítik az autókat a hétvége megmérettetéseire. Az ember itt láthatja a Renault, „pit stop box” névre hallgató dobozkáját is, amiben különböző szerszámok és tűk is találhatóak, majd ha tovább áll láthatja a Toyota „secret box-át” azaz a titkos dobozt is. Az idei évben a szervezők egy újítást is a mélyvízbe dobtak, persze kénytelenek voltak ezt meglépni miután 2009-ben már az FOTA által kreált „törvény kötelez”. Az újítás a kötelező autógramm osztás volt, ami annyiból állt, hogy a célegyenes elején három sátrat állítottak fel, melyben tíz (?) percenkét három pilóta ült és osztotta a firkantásokat a szerencséseknek. A szerencsétlenebbek meg nyomoroghattak a „szardíniás dobozban”. Ezen persze lesz még mit tökéletesíteni, de egy két arcra (a legörömtelibb a kissrácok vigyora volt) így is sikerült mosolyt varázsolniuk. 

A hétvége


A „pit” után a figyelem magára a pályára terelődik, amikor a Nagydíj programjai „hivatalosan” is megkezdődnek. A legtöbben persze csak a főműsorra, azaz magára a Formula 1-re kíváncsiak, de az igazi rajongók már reggel kint vannak, hogy megnézhessék az IFM mezőnyét, és egészen estig kinn is maradnak a Forma BMW-k miatt. Egyébként érdemes ezeket a kategóriákat is figyelemmel követni, mert a jövő igazán nagy tehetségei már bizony betették a lábukat ezekbe az előszobákba. Nézzük csak meg az IFM mezőnyét melyben a két éllovason kívül (Leimer és Kral) szinte az összes ifjonc megcsúszik és időt veszít a tizenkettes kanyarban. Persze a Forma BMW-k pénteki edzésén is csúszkáltak a srácok rendesen, de (a profik) a GP2 és a Forma 1 mezőnyében már csak néha – néha láthattunk ilyen és efféle hibákat. Ezért is jó élőben, kintről nézni a versenyeket és az edzéseket, persze erősen tartja magát az - az öreg tévhit miszerint a TV-ből sokkal jobb nézni a viadalokat, de a nagy színes doboz ezeket az apró különbségeket versenyző és versenyző között (a hibák, az ívek figyelése) nem adja vissza. Valamit, a hangulatot sem, ami ebben a pár napban valóban fantasztikus, az ember teljesen nyugodtan odamehet egy másik csapat szurkolóihoz vagy egy másik ország és földrész lakóihoz, hogy képet és aláírást is kérjen tőlük emlékbe, a másik fél garantáltan mosolyogva fogja viszonozni a kedvességet. Azaz mindenki békésen, de gőzerővel szurkol a sajátjának, a legnagyobb hangzavar persze még mindig egy – egy Ferrari és egy McLaren elhaladtával keletkezik, de rengetegen szorítanak Alonsonak, és az új menők szurkolói is gombamód elszaporodtak. Ezen felül a TV a motorhangokat sem adja vissza, az F1-es erőforrások „éneklését” mikor a rajtnál húszan egyszerre indulnak, ezen felül a GP2-es Renault-ok durrogása és az autók kipufogójából kicsapó (lefotózhatatlan) lángnyelvek. Az utánpótlás sorozatokban sikoltozó BMW-k meg Hondák (IFM) hangja még így sok év távlatából (már ötödik éve voltam kinn minden nap) is leírhatatlan élményt ad az igazi fanoknak, ahogy az öreg 911-es kupás Porschék dörmögése is. A kételkedőknek annyiban igazuk van, hogy a televízióban sokkal több információt kap a néző, mint kinn, de a mai modern telefonos, sms-es világban már ez a probléma is orvosolható. Az ember áll a domb tetején, és nézi ahogy Fernando Alonso három kerékkel döcög be a bokszba, majd megkapja az üzenetet, a spanyol kerekét rosszul rögzítették, kiesett. Ezen felül a pályán elhelyezett kivetítők is segítenek a tájékozódásban, ha valami történik az ember rohan le és olvassa a fontos tudnivalókat. Így volt ez Felipe Massa sajnálatos baleseténél is, amikor a motorokon felül a dudák, és a szurkolók is elcsendesedtek, mindenki telefonált a brazil állapotáról érdeklődött, erről azonban az otthoniak sem tudtak semmi újat mondani. Azt mindenki látta, főleg a „mi dombunkról” ahogyan Felipét beteszik a mentőhelikopterbe és elviszik a pályáról. Az edzés után már mi is megkaptuk az infót, hogy a brazil életben van, műteni kell, állapota stabil, a hír a szurkolók között is futótűzként terjedt, és az arcok szépen sorra felvidultak. A „Massa is OK” mondat gyógyír volt talán minden szurkoló bajára. Ennek ellenére vasárnap a még biztatóbb hírek után is látszott az aggodalom a feszültés a szurkolók arcán, a himnusz után Massa nevét skandáltuk és tapsoltunk, így kívántunk jobbulást a tavalyi ezüstérmesnek. Mert ilyenek vagyunk mi az autó és a motorsportok rajongói, a legtöbb népszerű sport rajongóival ellentétben, mi a mai napig egy család tudtunk maradni, egy emberként tudunk szorítani egy ilyen baleset után.

És nagyon remélem, hogy ez a jövőben sem fog megváltozni!

 

4 komment

Címkék: vélemény hírek beszámoló érdekesség magyarnagydíj forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr101272362

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.07.27. 22:18:27

Hmm hát sziasztok!!!

Először is sajnálom de én még sohasem voltam kint a ringen, semmilyen rendezvényen, de most megígérem magamnak, hogy 2016-ig egy f1-es hétvégére ki fogok menni:) !
Másodjára nagyon sajnálom Massát. Szörnyű volt végignézni azt a hosszú időt amíg nem kaptunk hírt róla. Jó búlást neki, nagyon remélem mihamarabb meggyógyul, bár értesüléseim szerint nem valószínű hogy ebbe a szezonba autóba ülhet már.
A verseny nagyon igazi magyaros volt:) Nekem tetszett. Hozta a formáját a ring:) És hál istennek nem esett és nem is volt 40 fok ahogy azt előtte másfél héttel jósolták. Örülök Hamilton győzelmének sőt Kimi 2. és Mark 3. helyének is. DE még mindig jobban örülnék egy BMW dobogóra kerülésének, és mégjobban örültem volna, ha kubica előrébb él a célba, és esetleg pontot is szerez. De mint ezt tudjuk a BMW idei teljesítménye igazán lehangoló... Egyébként nem tud valaki valami pontosabbat Kubicáról mert úgy hallottam jövőre nem valószínű hogy a BMW csapatánál lesz. De akkor hol?

Összegezve, szép volt a hétvége, természeten a balesetet leszámítva.

Köszi Mike az élő bejelentkezésedet :) Nagyon jól esett, és jó volt hallani az autókat!!! (Még telefonon keresztül is jobban hallani hogyan duruzsolnak az autók, mint tv-ben!!)

Remek a cikk:) ügyes vagy , így tovább!!:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.07.27. 22:25:47

Szia!

Én köszönöm a kommentet! Oké 2016-ig még szavadon fogunk ;)
Massa balesete az évtized legdurvább esése volt, igaz nem látványra. Nem hiszem, hogy idén autóba ül, ha igen akkor Brazíliában talán visszatér, de a lényeg, hogy jól van, egyre stabilabb az állapota.
Most ennek kell örülnünk :)

A futam hozta a formáját, olyan papírforma borogatós, előzgetős de mégis vonatozós, meleg kicsit nyugis, de mégis nagyon igzis volt. Olyan Ring-es. Hamilton pedig letette a mestervizsgát, nyert ezzel az autóval is! :) No de erről majd az összefoglalóban ami most majd kicsit késik.

BMW? Kubica? Majd jövőhét elején erről írni is szeretnék bővebben.
Kubicát tavaly (idén még nem hallottam erről semmit) a Rnault-val, meg a Ferrarival hozták össze. De én el tudom képzeli ezüstben is :)

Vick08 2009.07.29. 20:57:25

Ez nem az én napom.
Délelőtt a BMW bejelenti kilépését. Na én már ennél a pontnál kiakadtam. Hogy lehet ilyen? Akkor azért mondták azt, hogy 90% hogy Kubica nem marad a BMW-nél? Áhhh. Remélem valaki megtudja menteni a csapatot. És szerintem igaza van Eccleston-nak. Vagy csak a pénz fogyott el nálluk?
A másik természetesen Michael. Egyátalán képes lenne rá,(?) hisz másfél éve nem vezetett f1-es autót, ezt meg főleg nem(!)... És az erőnléte? Nem hinném, hogy formában van. És miért nem a tartalékokat használja a ferrari(?), hiszen azoknak az élete álma, hogy autóban üljenek és vezethessenek (még ha ilyen áron is) Ezért fizetik őket. Nem értem én ezt. Belefér ez Michael egójába?? Vagy profira akarták bízni? Aki tényleg tud vezetni?

Nem is tudom. De kíváncsi lennék a válaszokra...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.02. 13:49:28

@Vick08:

Sziasztok!

Nemsokára írok egy bejegyzést amiben próbálok majd válaszolni ezekre a kérdésekre is.

De előbb jön a futamösszefoglaló, kb ma este. Ennyi késés ígérem nem lesz többet, de a héten nem voltam itthon!
süti beállítások módosítása