Alonso – Ferrari: kétszázhuszonharmadik felvonás
Az elmúlt napokban ismét felreppent az a hír, miszerint a kétszeres spanyol világbajnok a Scuderiához szerződik, a bombahírt természetesen egy spanyol (majd tegnap egy olasz) újság közölte. A hispánok már azt is tudni vélték, hogy versenyzőjük 2014-ig a Ferrari pilótája marad, és már 2010-ben csatalakozik a vörös sereghez. Sokan már a cikk leközlésekor örömtáncot jártak, mondván Alonso visszajuttathatja a Ferrarit oda ahová az való, azaz az élre. A fáma arról már nem szólt, hogy a vörösök juttathatják oda a spanyolt ahová ő való, azaz a dobogó legtetejére. De azért azt sem felejthetjük el, hogy Alonso szinte otthon van a Renault-nál. Briatore már 2000-ben felkereste az ifjú titánt és közölte vele, hogy a Renault hamarosan visszatér, a csapatba pedig kell egy zászlóvivő, akire építhetnek. Pár éven belül a jóslat beteljesült Alonso futamot, majd bajnokságot nyert a csapattal, majd fogta magát és elment a McLarenhez, mert - ahogy azt Ő elmondta – már unta a kékeket. A szürkékhez viszont sosem tudott beilleszkedni, Angilában mindent másképp csináltak, mint Franciahonban, a csapat mentalitása nem passzolt Alonsóéhoz, így a bajnok onnan is hamarosan elszegődött, pontosabban hazatért a Renault-hoz. Ahol ismét otthon van, nagyon jól érzi magát. Azt pedig előre nem tudhatjuk, hogy Olaszországban hogyan érezné magát, ahogy azt sem, hogy a gallok boszorkánykonyhájában mit főznek. Mert az sem biztos ám, hogy 2010/11-ben a Ferrari előbb lesz, mint a Renault. Egyáltalán most előbb van, mint Alonso? A fejtegetések után, a Ferrarinál letagadták a szerződést, és megerősítették, hogy 2010-ben is marad Kimi és Felipe. Persze az internethez jobban értők, azonnal előkeresték Schumacher 1995-ös Ferrari szerződésének tagadását, azt a nyár közepi sajtóközleményt, melyben még az összes lehetséges módon tagadták a „kaiser” érkezését, majd a télen már a német versenyzővel teszteltek. Míg mások már a spanyol versenyző fejét is beleoperálták a Ferraris szerelésbe, a gyengébb munkákon azonban ott maradt a Schumacher vagy a Räikkönen felirat. Ennyire azért 2010-ben sem lesz költségcsökkentés, hogy használt overallt adjanak a versenyzőknek.
Magyar versenyző a WTCC-ben!
Aki eddig nem követte figyelemmel a Túraautó Világbajnokságot, de szereti a szép magyar sporteredményeket, annak (is) a figyelmébe ajánlom a Július 19-én megrendezésre kerülő Brit Nagydíjakat. Történt ugyanis, hogy a Seat Leon Európa Kupában versenyző Michelisz Norbert szerezte meg az angol futam szabadkártyáját. A Seat szabályszerűsége ugyanis úgy szól, hogy a Kupában a legtöbb pontot szerző pilóta lehetőséget kap arra, hogy a következő hétvégén a világbajnokságban bizonyítson egy gyári géppel. Norbi tizenkét pontot szerzett Portugáliában, melyből tízet egy győzelemmel zsebelt be, ez volt a magyar pilóta második győzelme az évben, mellyel a pontversenyben is feljött a második pozícióba. Aztán, hogy tovább bonyolítsuk a szabályokat Norbi tizenkét pontja „csak” a második legtöbb volt, amit a hétvégén egy versenyzőnek kiosztottak, a tizennégy pontos Diego Puyo azonban már indult a WTCC-n (a Túraautó Világbajnokság), és a törvény azt is kimondja, hogy egy versenyző egy szezonban csak egyszer „használhatja el ezt a Jokert”. Ezért szállt a lehetőség a tehetséges magyar srácra, akit már egy tesztre is meghívott a spanyol csapat vezetősége (még a győzelem előtt!). A próbakörök pont kapóra jönnek a brands hatch-i megméretetés előtt, ahol Norbert a 2008-as Japán verseny után ismét bizonyíthat. Mi pedig ismét szurkolhatunk, egy honfitársunknak, egy világ szintű bajnokságban!
Villeneuve visszatér?
A kanadai világbajnok rajongói az elmúlt hetek eseményei után úgy számolják vissza a napokat a 2010-es rajtig, mint a kisgyerekek karácsonyig. Örömük érthető, hiszen Jacques esetleges visszatérésével a Forma 1 gazdagabb lenne egy igazi egyéniséggel, amiből a mai felhozatalban (egyesek szerint) oly kevés van. De vajon jól érezné magát a jelenlegi mezőnyben, a mostani közegben a szókimondó Jacques? Gondoljunk csak Mark Webber legutóbbi „Kimis – vodkás” nyilatkozatára, amiért a legtöbb rajongó már az ausztrál versenyző lincselését tervezte. Villeneuve pedig mondott ennél vadabbakat is, gondoljunk csak a Juan – Pablo Montoyával folytatott szóváltásaira, persze az operatőrök rémét, a jó öreg JPM-et sem kellet félteni. De ezek az idők elmúltak, 2009-ben már nincsenek DC-k, Montoyák, Herbertek meg Irivine-ok, mostanság csupa „eminens tanuló” ül a száguldó iskola padjaiban, akik ezt a rosszfiút hamar „kiközösítenék”. Sőt, a modern kor rajongójának a szívét sem hódítaná el, egy – egy ütősebb nyilatkozat után. Ezt Ő maga is elmondta egy hétvégi nyilatkozatában, melyben azt is elszavalta, hogy ez a közeg egy cseppet sem zavarná, mivel a versenyzés sokkal élvezetesebb lett, örül az aerodinamika megnyirbálásának, a slick gumik visszatérésének, és a tankolás 2010-es betiltásának. Az 1997-es év világbajnokától azt is megtudtuk, hogy több csapattal is tárgyal (legnagyobb esélye szerintem az USF1-nél van) és készen áll arra, hogy (harmadszor is) visszatérjen a száguldó cirkuszba. Egy biztos, a jelenlétével csak nyerne a Forma 1.
Mit hoz majd a jövő?
Jacques Villeneuve-el, vagy nélküle a Formula 1 ismét gyökeres változások előtt áll. A csapatok szövetsége (az FOTA) a Német Nagydíj alatt ül ismét össze, hogy immáron a 2010-es szabályokról tárgyaljanak. A szervezet új pontrendszert, új időmérőt és rengeteg változtatást szeretne bevezetni. Ilyen például a tankolás betiltása, ami véleményem szerint már időszerű lenne a Formula 1-ben (is). Mivel az elmúlt években túl nagy szerepet kapott a versenytaktika, nem elég, hogy az ember egész verseny alatt a tankolások kimenetelét latolgató kommentátorokat hallgatja, de a futam sem lesz izgalmasabb tőle, mert 2009-től már minden adat nyilvános. Ha valóban betiltják, az üzemanyagfelvételt a versenyzőknek a pályán kell megküzdeniük a pozíciókért. Persze az előzés nem a Formula 1 legegyszerűbb mutatványa, de ha nem lesz esély a bokszban átlépni a másikat, akkor a pilótáknak többet kell vállalniuk a pályán így a „show” is látványosabb lesz. Az FOTÁ-nál a napokban azt is elmondták, hogy a szabályok megalkotásánál a rajongók szavát is figyelembe fogják venni, szintén azért, hogy a „show-t” jobbá tegyék. Ezért lenne szükség új pontrendszerre (12-9-7…) és egy teljesen új időmérőre. (Még jó, hogy ők emelték fel a hangjukat a folyamatos szabályváltoztatás ellen.) A másik nagyhatalom az FIA pont tegnap adta ki közleményben, hogy addig nem hajlandó életbe léptetni a 2010-es szabályokat, amíg az összes istálló (az FOTA tagjai és a kívülállók) el nem fogadja a tervezettet. Úgy néz ki, hosszú hetek után ismét egyetértés uralkodik, mert a szövetségesek is hajlandóak bevenni az újakat, és visszafogadni Williamséket azért, hogy együtt „tegyék szebbé a sport jövőjét”.
Kivételes eset, tessék feljegyezni!
Beszélő