Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Hatvan éves a nagy visszatérő - Niki Lauda

2009.02.22. 18:02 :: SilverMike

A mai napon ünnepli hatvanadik születésnapját, az autóversenyzés egyik, ha nem a legismertebb alakja, az osztrákok háromszoros világbajnoka Niki Lauda. Hogy, miért is vált Ő korának legnagyobb legendájává azt csak találgatni lehet, de egy biztos Lauda nevét tízből kilenc ember felismeri, sőt legtöbbünknek egyből beugrik a bajnok legendás nürburgring balesete, vagy a „szuperpatkány” (ahogyan akkoriban becézték) egy két legendás versenye. Ezzel szemben, ha megemlítjük a szintén zseniális Ronnie Petterson nevét, már azt is sikerként kell elkönyvelnünk, ha tízből kettő embertársunk felismeri a svéd legendát. A méltán népszerű „életművészúr” tehát a mai napon töltötte be hatvanadik életévét, ezen alkalomból szeretném feleleveníteni Andreas Nikolaus Lauda pályafutását. 
Hősünk 1949. Február 21-én látta meg a napvilágot Bécsben. Egy igen tehetős családba „érkezett”, de szülei egész tinédzser korában, (sőt még később is) le akarták beszélni gyermeküket az autóversenyzésről. Nikolaus azonban nem hallgatott rájuk, és versenyzésre adta a fejét. A legenda szerint tizenöt évesen vásárolta élete első autóját, egy VW Bogár Kabriót, de a részeltet nem tudta fizetni, ezért teherautó kísérőnek szegődött. Versenyzői álmait azonban nem adta fel, és pár évre rá hegyi versenyeken indult, melyeken egyre több sikert ért el. Innen pár éven belül beverekedte magát a Formula 2 mezőnyébe, ahol nem titkoltan csak a Forma 1-hez szükséges pénz megkeresése miatt versenyezett. Miután összeszedte a kellő összeget sikerült befizetnie magát a March csapatba, és rajthoz állhatott az 1971-es Osztrák Nagydíjon. A következő esztendőben már egy teljes szezont töltött a csapatnál, a sikertelen versenyek után a BRM istállónál vásárolt magának versenyzői ülést. Ezen a ponton Lauda pályafutás akár zátonyra is futhatott volna, ugyanis az elmúlt években rengeteg adósságot szedett össze, és fizetős pilóta lévén (nem kap fizetést, Ő fizet, hogy versenyezzen) nem tudta azokat megtéríteni. Niki azonban nem adta fel, és megszerezte az első pontjait a Belga Nagydíjon. Ezt a bravúrt látva a Ferrari mindenható ura leszerződtette a fiatal osztrákot az 1974-es esztendőre. A  legtöbb szakértő egybehangzó véleménye szerint nagyszerű választás volt, szerintük Ő volt az, az ember aki „visszatette a Ferrarit az autóversenyzés térképére”. A Ferrari ekkor már évek óta nem nyert bajnokságokat (akárcsak Schumi előtt, ezért is hasonlítják a németet rengetegen Laudához), hősünk érkezésével azonban megváltoztak a dolgok, és a csapat ismét régi fényében tündökölhetett. Niki a csapat meghatározó alakja lett, nem csupán versenyzett, hanem az autó fejlesztésében, és megtervezésében is segítő kezet nyújtott. Ennek eredményeképpen már az első közös évükben kilencszer (!) megszerezte az első rajtkockát, ám a legtöbbször a futamgyőzelem még nem jött össze. Nem úgy 1975-ben mikor, ellentmondást nem tűrve utasította magamögé az ellenfeleket, és végre valahára elhódította a bajnoki címet. Mely címet később a tragikus sorsú, Jochen Rindt emlékének ajánlott. Az ilyen és az ehhez hasonló megnyilvánulásai tették Őt a kor legnépszerűbb versenyzőjévé, valamint az a hihetetlen akaraterő és nyerniakarás, amit a már - már legendássá váló balesete után tanúsított. 1976 remekül indult Lauda számára, az első hat versenyből négyet megnyert, és a legjobb úton haladt a bajnoki cím megvédéséhez. Azonban a Német Nagydíjon megtörtént a tragédia, a szakadó esőben, a szárazgumival versenyző Niki Lauda autója a szalagkorlátnak csapódott, majd kigyulladt. Nikit a versenytársai mentettékki a lángokból, ha Ők nem lépnek, Lauda már nem lenne köztünk…
Andreas Nikolaus Lauda az 1976-os Olasz Nagydíjon vált legendává, mikor alig négy héttel a balesete után, (melyben elveszette egyik fülét, és arcának több mint ötven százaléka megégett) rajthoz állt. Niki bekötözött fejjel, és hatalmas kínok között (később nyilatkozta, hogy nem bírt pislogni, és alig kapott levegőt) behozta autóját a negyedik helyre, ezzel életben tartotta világbajnoki esélyeit. A duplázás azonban mégsem sikerült, a Japán nagydíjon a negyedik körben kiállt a versenyből. Mondván „hülye aki ekkora esőben versenyez”, kiállása után legnagyobb riválisa James Hunt behozta az autót a harmadik pozícióba, így Niki egyetlen egy ponttal lecsúszott a címvédésről. 1977-ben utolsó Ferraris évében visszahódította a világbajnoki címet, aztán váratlanul az év végén elhagyta a csapatot, mert nem bírt megállapodni a fizetéséről Enzo Ferrarival.(Mr. Ferrari állítása szerint, Niki akár ötszörös bajnok is lehetett volna, ha a Scuderiánál marad.) De Laudát ekkor már a repülés érdekelte, és a több pénz reményében leszerződött Bernie Ecclestone Brabham csapatához. Itt még szerzett két győzelmet, majd év végén visszavonult, és megalapította légitársaságát a Lauda Air-t. Becenevét, a szuperpatkányt innen kapta, ugyanis a cég logója egy nagy integető egér (patkány?) lett.
1982-t írunk, a Forma 1 legkaotikusabb évében járunk, Gilles Villeneuve halott, a FIA és az FOCA politikai csatákat folytat a sportág feletti hatalomért. Ebbe a káoszba csöppent bele Niki Lauda, történt ugyanis, hogy a Lauda Air pénze elfogyott, és hősünknek munka után kellet néznie. Nem is gondolkodott sokáig, és elfogadta Ron Dennis a McLaren akkor még ifjú csapatvezetőjének az ajánlatát.  A bajnok visszatért! Az első években azonban nem sok sikert ért el, a gyenge Ford motorral szerelt McLaren nem tudta felvenni a versenyt a Williamsekkel, és a Renaultokkal. 1984-ben azonban a szupercsapat összeállt! Niki csapattársául a fiatal Alain Prostot kapta, az autóba pedig beszerelték a világverő Porsche TAG motorokat. És ahogyan azt várni lehetett, a két pilóta felváltva szerezte a futamgyőzelmeket. A fiatal Prost azonban többet hibázott, és az akkora már nyugodt „matematikus” Lauda, (aki szinte minden futamon a középmezőnyből indult, kimaradt a balhékból, de a verseny végére levadászta az előtte állókat, és rendre a dobogón állt) fél ponttal (!) többet szerzett és harmadszor is felkerült a világ tetejére! Ténylegesen a következő szezon végén vonult vissza, miután már nem bírta felvenni a versenyt ifjú csapattársával. Az F1 világának azonban nem intett búcsút, egy ideig a Ferrari technikai igazgatója volt, sőt „kormányozta” Ő a szépreményű Jaguár istállót is. Ezen próbálkozások után, a szókimondó Lauda, - aki annakidején kijelentette, hogy Ő ugyan nem mentett volna ki senki sem a tűzből, sőt azt is felvállalta, hogy ’82-ben csupán a pénz miatt tért vissza – megtalálta a hozzá illő szakmát!  Napjainkban a Német RTL Formula 1-es szakkommentátora, és nem mellesleg az F1 egyik „kotnyeles veteránja”, aki szívesen kifejti véleményét az aktuális eseményekről is. De ő már csak ilyen, és ezért szeretjük…

Boldog születésnapot Niki Lauda!

10 komment

Címkék: hírek pilóták forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr73958842

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.02.22. 18:41:37

Hát igen. Niki Lauda a Formula 1 egyik legnagyobb alakja, tényleg mindenki tudja legalább azt, hogy autóversenyző volt. És ő is az egyik példa arra, hogy ha valaki kitart álmai mellett, és mindent megtesz érte bármi sikerülhet.

Tetszik a cikk Mike!! :) Grat Tiszta profi vagy már!:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.22. 19:05:11

@Vick08:
Bizony, Lauda igazi legenda! :) És tényleg mindenki ismeri így vagy úgy. És nagy példakép lehet mindenkinek azért amit írtál, no meg azért is, ahogyan fel tudott állni a padlóról a balesete után.
Köszi a kommentet! :)

Rex · http://albavolanesen.blog.hu/ 2009.02.23. 02:17:18

Most találtam rá erre a blogra, elkezdtem olvasgatni és megtetszett. Eddig csak az f1hireket olvastam. A jégkorong mellett a F1 jelenti nekem a sportot. Egész kis korom óta nézem, körülbelül Senna halála óta. Az elmúlt években már olvasgattam is F1es híreket blogokat, de ez most kimondottan megtetszett! Azt hiszem visszajáró vendég leszek! Sok sikert! Helló!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.23. 16:56:10

@Rex:

Szia! Üdv ezen a blogon. Nagyon örülök, hogy tetszik neked, és hogy ismét megismertem egy igazi F1 rajongót. :)
Köszönöm a kommentet!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.02.23. 18:57:14

Bravó, szép munka! Nekem márcsak Niki "Viagraman" Lauda marad a továbbiakban.:D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.23. 20:54:29

@Dave985:
Köszi Dave! :)
Miért is fogod így hívni? :D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.28. 16:23:22

Ha minden igaz, akkor ma este (technikai gondok miatt most nem tudok írni ezért lehet hogy Vasárnap este) jön egy cikk. Az új Force Indiáról, az USF1ről, meg a Honda kálváriájáról.

Vick08 2009.03.01. 09:56:44

Én már nagyon várom az új cikket!!! :) Kíváncsi vagyok egy-két dologra!!! :)
süti beállítások módosítása