A hónap hírei „rovat”, kicsit megkésve, meg „átalakulva”.
Itt tartunk most, megvolt a világ első éjszakai versenye, Kimi aláírt, de a „szakértő sajtómunkatársak, megbízható forrásokra hivatkozva” már vissza is vonultatták. Ismét. Ez meg nagyon sok minden történt még Szeptemberben. Mert, hát történt ugyanis, hogy Monzában hivatalossá vált, Kimi Räikkönen marad a Ferrarinál! Két évig még biztosan. Ezzel a bejelentéssel a Scuderia pontot tett az Alonso - Ferrari szappanopera végére. Legalábbis azt hitték. Mert a bajnok bajban van, nem jött ki a lépés. És ahogy az lenni szokott a „a varjak károgtak”, Kimit kikezdték, meg a csapatot is. Viszont olyan szívesen megnézném ezek a szakértők vajon mennyire jó pilóták illetve, mérnökök lennének. Hát...
Jogosan piszkálják tehát Kimit?
Egyáltalán nem. Bár az kétségtelen, hogy a bajok csak árnyéka tavalyi önmagának azért a baj nem akkora, mint azt sokan szeretnék. Igaz, hogy a világ bajnoka négy futamon nullázott, viszont abból kettőn biztosan önhibáján kívül! A másik kettő vezetői hiba volt, nem is kicsi. Viszont két vezetői hibát még a favorizált csapattárs is elkövetett idén. Mert, ugyebár a Ferrari Massát támogatja, erről vitáztak már régóta, kit kell „segíteni”. Hát Felipére esett a választás. Mivel idén kétségtelenül a bajok fejére nőtt, kevesebbet hibázik, és el kell ismerni tényleg jobb teljesítményt nyújt! Ez a favorizálás a napokban vált biztossá, mikor a Ferrari első embere Luca di Montezemolo, egy icike-picike utalást tett erre, miután Kimi nullázott Szingapúrban is.
Apropó Szingapúr! A világ első villanyfényes versenye, szinte minden szakértő, pilóta, és mérnök tetszését megnyerte. Ritkaság. Az embereknek nyilván tetszett a villanyfény, a körítés, és maga a futam! Mert hát a nép, a flúgos futamot szereti, ez pedig az volt ám a javából. Ezután Bernie Ecclestone fantáziája is beindult, és egyre több éjszakai versenyt akar. Japánban, Kínában, Malajziában, és Arab földön. Ami persze jó lenne nekünk, európai nézőknek, mivel nem kellene felkelni, hajnalok hajnalán. Viszont egy kicsit sok a jóból, egyszer bejött, de ne legyünk telhetetlenek. Elég egy évben egy-kettő éjszakai futam, mivel pont azért jó, mert különleges, mondhatni „egyedi”.
És essen hát szó a futam győzteséről is, Alonsóról. A pilótáról, aki ismét kezében tartja a pilóta piacot, mivel mindenki az Ő döntésére vár. A Ferrari ugyebár kilőve. Igaz nemrég ismét szóba hozták vele, pont Kimi rossz teljesítménye okán gondolja úgy a szakvélemény, hogy Alonso válthatja a Finnt. Badarság! Marad tehát a BMW, és a Honda valamit a jelenlegi csapata a Renault. Egyenlőre nem részletezném, hogy milyen dominó effektus indulhat be, ha a bajnok vált. Annyi viszont bizonyos, hogy kő kövön, pilóta a helyén akkor nem marad! Szerény véleményem szerint a kétszeres bajok a maradással járna legjobban. Mint ismeretes a 2009-es évben új szabályok, új autók lépnek életbe. Minden csapatnak lutri tehát a jövő év. Ezért járna jól Alonso, együtt tudna fejlődni a Renault-val, együtt alkalmazkodnának a szabályokhoz. És mivel a Renault bajok csapat, nem felejtettek el autót építeni. Alonso pedig még mindig tud győzni, láthattuk ezt Szingapúrban. És, ha nem jön be, Fernando még mindig válthat 2010-ben is! Ezért, nem várok nagy mozgást a pilóta keringő parkettjén!
Végül pedig, essen szó a nagy világbajoki harc másik résztvevőjéről, Lewis Hamiltonról. Mert hát ők maradtak, a Brit és Felipe Massa. És igen, itt ismét elismerem tévedtem, nem Lewis Kimi harc lett. Vállalom tehát a következményeket, a köveket, amiért egész éveben ezt szajkóztam. Szóval Hamilton! Én személy szerint az Ő győzelmének örülnék, mivel idén ismét bebizonyította, hogy remek pilóta. Nem fél előzni, igaz néha hibázik, de legalább látványos, izgalmas amit művel. Hét pont tehát a különbség a két éllovas között. Három futam maradt. Ha az idei évet nézzük, a hét egység nem jelent semmit, mivel szinte biztos, hogy lesznek még csavarok, meglepetések az év végén is! Ami Lewis mellett szólhat az a remek versenyzői tehetsége, agressziója. Massát pedig a fantasztikus kvalifikációs képessége, és a gyorsabb autója segítheti.
Győzzön a jobbik!
Beszélő