Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Derült égből BMW!

2009.08.05. 14:18 :: SilverMike

Mint derült égből a villámcsapás úgy érte a hír a Formula 1 világát, főleg azt követően, hogy a télen és a nyár elején lezajlott hatalmi, és „gazdasági” játszmák már el – elcsendesedni látszottak. Ennek ellenére a sajtó képviselői és az igazán bennfentesek tudni vélték azt, hogy egy gyártó még a 2010-es szezon startja előtt be fogja dobni a törölközőt. A legtöbben a Toyotát temették, nem telt el hét anélkül, hogy a japán istálló távozásáról újabb és újabb hírek láttak volna napvilágot. A japánokéval párhuzamosan a gallok (a Renault) koporsóját is ácsolták, ennek ellenére a fent említett két csapat – most legalábbis nagyon úgy néz ki – 2012-ig elkötelezte magát a Formula 1 iránt (tulajdonosváltás természetesen még szóba jöhet), miután a múlt hét végén ők is és a nagy ellenfél Max Mosley is aláírta a legújabb Concorde Egyezményt. Azt a papírost, ami az elkövetkező három évben a királykategóriában tartja a csapatokat, továbbá szabályozza a bevételek elosztását, valamint a technikai és sport szabályokról is említést tesz. A további részleteket majd maga az FIA hozza nyilvánosságra (egy – két tárgyalás, pontosítás után) még a nyár folyamán. No de vissza az istállókhoz! A történet ugyebár ismert, a FOTA (a csapatokat tömörítő szerv) saját bajnokság elindításával fenyegetett, a limitált költségvetés bevezetése esetén. Ezt követően született meg a „béke” alapja, a szóbeli, majd a Magyar Nagydíj hetében (született volna meg) a fent említett végleges „békepapír”. Erre a békekötésre mégsem került sor, sem a Magyar Nagydíjon sem azelőtt, a BMW vezetőjétől Mario Theissentől viszont megtudhattuk, hogy ennek ellenére minden a legnagyobb rendben halad, csupán egy – két apró részletet kell még tisztázni. Eztán jött az a bizonyos villámcsapás, az F1 egyre derültebbnek látszó egéről:
A BMW 2009 végén elhagyja a Formula 1-et! 
A bajorok a gazdasági világválsággal, és a gyár „stratégiaváltásával” magyarázták a bizonyítványt, később viszont megtudhattuk, hogy a sikertelenség is szerepet játszott a döntésükben. Ekkor a legtöbb szakértőnek már össze is állt a kép, a „kis részlet” amiről Mario beszélt a BMW Forma 1-es jövőjének a tisztázása volt. Később azt is megtudhattuk, hogy a papíros aláírását a BMW és a Toyota késleltette. A japánok azonban elkötelezték magukat a Formula 1 mellet, így két nappal a BMW kilépése után meg is született az oly sokat emlegetett egyezség. A Formula 1-es cirkusz halad tovább, a jelenlegi résztvevőkkel, a bajorok nélkül…
Akik valóban hatalmas űrt hagynak majd maguk után, egy afféle be nem váltott ígéretként. A gyár (a nyolcvanas évek sikerei után) 2000-ben tért vissza, a Williams motorszállítójaként. A következő években a Ferrari és a McLaren mellet a Williams – BMW lett a bajnokságok egyik legmeghatározóbb csapata, Juan – Pablo Montoya még a világbajnokság kapujába is eljutatta a kékeket. A következő években azonban megromlott a viszony az angolok és a németek között ezért az egykori szupercsapat kettészakadt. A BMW megvásárolta Peter Sauber csapatát, és egy négy éves terv keretében megcélozta a világbajnoki cím elhódítását. Mindenki legnagyobb meglepetésére a „terv” Peter Sauber svájci órájához hasonlóan működött, az első évben stabil pontszerzők lettek, majd a következőben a dobogón is egyre többször találkozhattunk velük. Kettőezer – nyolcban pedig a várva várt győzelmet is elhódították Robert Kubica közreműködésével! Ám a sikerek csúcsán a bajok is megkezdődtek. A gyárban makacsul (sőt néha túl makacsul) ragaszkodtak „a tervhez” és elégedetten nyugtázták az első győzelem megszerzését, Robert Kubica világbajnoki álmai/tervei azonban nem egyeztek a bajorok céljaival. A történelmi győzelem után Robert vezette a bajnokságot, és arra kérte istállóját, hogy hagyjon fel a szent eszmékkel és az elkövetkezendő 2009-es év helyett foglakozzon a 2008-assal melyben a végső győzelem is összejöhet, ám a gyár céljait ő sem tudta megváltoztatni. Ugyanis a győzelem megszerzése egy, a világbajnoki siker pedig egy másik évként szerepelt az „időrendben”, ezért a legtöbb erőforrást (a siker kapujában) a jövő évi gép fejlesztése felé fordították. A Kubica és az alakulat között dúló viták ellenére a 2008-as egy roppant sikeres fejezet volt a „kékfehérek” nagykönyvében, sőt a legtöbben már írni kezdték a 2009-es „aranyoldalakat” is. Csakhogy a sors oly sokszor furcsa fintora ismét közbeszólt…
Pedig az év nagyszerűen indult a BMW-sek számára, a majdnem fél évig fejlesztett autó a téli teszteken remekül teljesített, a legtöbb táblázaton „dobogós” helyen álltak. Ezért is tekintette őket (akkor) mindenki az év egyik legnagyobb favoritjának, no meg a „terv” miatt, amit eddig száz százalékosan teljesítettek, és már csak a pont hiányzott íz i-ről, azaz a világbajnoki korona. Többször hangoztatták, hogy ez a lépés lesz a legnehezebb, de örömmel nekivágnak a küzdelemnek. Ennek megfelelően a versenyévad is remekül kezdődött a csapat számára, Kubica Ausztráliában az első helyet is megcsíphette volna, ha nem ütközik Vettellel. Majd jött a hidegzuhany: az autó egyre gyengébben teljesített, (igaz Heidfeld szerzett egy második helyet a Malajziai káoszban) sőt a BMW által olya annyira támogatott KERS sem váltotta be a hozzáfűzött reményeket. Ezen felül a bajorok is áldozatául estek a dupla difúzoroknak, a vitatott elem engedélyezése után a nagyok közül ők szerelték be azt legkésőbb. Sőt a többi naggyal ellentétben a BMW-nek az év közbeni fejlesztések/frissítések sem jöttek be, a törökországi csomag kettő pontot hozott nekik, de hamarosan ismét lemaradtak a fejlesztési versenyben. A kékek szörnyű évkezdete ellenére a kiszállás mégsem volt téma, egyetlen egy vezető, egyetlen egy sajtóorgánum (ami azért nagy szó) sem tett róla említést, sőt a BMW a Német Nagydíj után azt is kijelentette, hogy 2010-ben szívesen szállítana motort több csapatnak is, és hogy a terveik között szerepel Sebastian Vettel visszaszerzése. Ennek ellenére a Magyar Nagydíj után robbant a bomba, a gyár vezetői és Mario Theissen egy közös sajtótájékoztató keretében bejelentették a visszavonulást. A hír mindenkit, köztük a csapat versenyzőit is váratlanul érte. A két immáron hivatalosan is csapatot kereső pilóta jövőjéről máris megindult a találgatás. A szóbeszédek szerint Kubica a Renault-nál, Heidfeld pedig az egyik újonc csapatnál fog kikötni.
De mi lesz a csapattal?
A BMW bejelentése után minden szem Peter Sauberre szegeződött, mivel a svájci üzletember a mai napig húsz százalékban birtokolja a hivatalosan BMW – Sauber névre hallgató istállót. Az egykori csapatvezető kijelentette, hogy mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy megfelelő utódot találjon a csapatnak, de azt sem zárta ki, hogy a Sauber csapat visszatér a Formula 1-be, ehhez azonban a svájci szponzorok segítségét kéri. Időközben a spanyol Epsilon Euskadi már jelezte, indulási szándékát, sőt a hírek szerint az idősebbik Piquet is szívesen felvásárolná az istállót (a hét elején állástalanná váló fia számára). A háromszoros világbajnok azonban a minap cáfolta azt, hogy csapatot vesz kisfiának, ezért a hinwi-i gyárnak minden eddiginél nagyobb szüksége van az alapítóra, Peter Sauberre.  

 

30 komment

Címkék: vélemény hírek csapatok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr791290501

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tfefe 2009.08.05. 18:10:31

Szia! :)

Jó lett, sikerült jól összefoglalnod.

Bevallom bár én is a Toyota és Renault páros távozására szavaztam volna, vagyis arra számítottam, nem igazán lepődtem meg a BMW bejelentésén. Már azt elhibázott lépésnek tarottam náluk hogy otthagyták a Williams csapatot mint motorszállítók, szerintem a saját csapat mellett is szállíthattak volna motort. De önmagában a csapatalapítást sem igazán értettem, hiszen semmi másra nem volt jó ahogy én láttam, látom, mint hogy Mario Theissen végre csapatot vezethessen, hiszen a Williamst pont ezért hagyták ott, Frank nem engedte őket beleszólni a csapat ügyeibe, versenystratégiába, pilótaválasztásba, és persze nem adtak el tulajdonrészt a BMW-nek... Utána megvettek egy jó középcsapatot, amit lényegében úgy hagytak, csak kiegészítették a BMW gyári fejlesztéseivel. Amit a Williamszel meg tudtak tenni, vagyis hogy erőből futamokat nyertek, azt önállóan soha nem voltak képesek megismételni (Kanadában nem erőből nyertek, ezt ők is bevallották).

A BMW már a V10-esek V8-asra való cseréjekor is ki akart vonulni, mert ők az utcai autóknál ezt reklámnak használták, V10-es motorokat fejlsztettek, az f1-ből reklámszlogennel ez jól ment. Utána Mario meggyőzte őket hogy a KERS lehet a következő ilyen reklámfogás, és mintegy 100 millióért saját KERS fejlesztő központot építettek, a 2008-as fejlesztéseket leállították és 2009-re koncentráltak. Decemberben ugye még a maradásukat a KERS-hez kötötték... kiderült hogy vakvágány volt számukra ez az egész, nem csak az utcai autókba nem tudják beépíteni a rendszert, de az f1-ben sem tudják hatékonyan alkalmazni. Az utolsó öngól pedig az idei autójuk továbbfejlsztése, vagyis hogy az első futamon még dobogóért küzdő autó aerodinamikáját (amit kb 1 évig fejlesztettek) az orrkúp és több fontos dolog kicserélésével megváltoztatták, és ez nem jött be rontott csak az autón, de az igazi öngól az, hogy nem képesek arra mint Brawn, hogy visszalépjenek a fejlsztések terén, hanem ezt akarják csak azért is versenyképessé tenni...

Összességében: ugyan azt a stretégiát kellett volna szerintem követniük amit elkezdtek és amit a Mercedes is alkalmaz, vagyis hogy egy élcsapatnak motort szállítank. Már VB címet nyerhettek volna a Williamszel, és Mario Theissennek nem kellett volna hinniük. De ha már az ő ötletei miatt van ott az egész ahol most épp, egyszerűbb lett volna megszabadulni tőle, és egy f1 szakemberre bízni a BMW f1 projektet. Még komoly sikerek lennének a BMW motorban, ezért sajnálom leginkább hogy távoznak. Ahogy Nick Fry anyagilag lehetetlenné tette a Honda működését és most is minden szponzort hagy más csapatokhoz menni, úgy Mario Theissen is csak lehetetlenné tette a BMW f1 sikerét a téves stratégiával, elhibázott, átgondolatlan projektekkel.

Én így látom ezt... :(

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 19:00:16

@tfefe:

Szia Fefe! Köszönöm szépen a kommentedet, abszolút egyetértek vele főleg a Mario-s résszel! Sosem kedveltem a fazont, ezt többször több helyre is leírtam. Ott elhibázta amikor szakított a Williams-el, ezzel rosszat téve maguknak és a Williams-nel is (amit tudod jól kedvelek...) :)
De azt, hogy most kilépnek nagyon sajnálom, kár a csapatért, pont beleszokta az F1-be és innen lett volna szép visszajönni, de úgy néz ki ez nem ment. És sajnálom, hogy pont most ebben a bizonytalan időszakban mennek el! Nagyon remélem, hogy mások nem követik őket...

Azon kívül hogy egyetértek vele, tényleg nagyon örülök a hozzászólásodnak mert nagyon régen beszéltünk már. Köszönöm az olvasást és a véleményt! :) Remélem megtartod jó szokásod! :)

tfefe 2009.08.05. 19:22:42

Igyekszem! :)

Én az időszaktól függetlenül egyáltalán nem örülök a távozásuknak, sem mint csapatnak, sem mint gyártónak. Csak leírtam szerintem mit rontottak el, minek volt köszönhető a sikertelenségük.

A Pro Drive is amikor először az f1-be jöttek a BAR-hoz, először azt hitték a tapasztalataik sokat segítenek majd. Hát segítettek is sokat, de Dave Richards több évig cserélgette, vette föl a mérnököket mire igazán jók lettek. Erre nem volt képes Mario, hogy bevallja, nincs az f1 vb-hez elég tapasztalat és tudás ebben a csapatban... személyi változások kellettek volna, és nem a Honda példájából azt hinni ha egyszer a dobogó közelébe kerültek, akkor már minden megy magától. A Honda ugye kirúgta a Pro Drive-osokat, és saját szakembereket tett oda, ahogy a BMW is saját emberekkel dolgozott... mert a Williams nem engedte őket oda (vajon miért?) a formaautó építés kemény fának bizonyult nekik is, bele is tört a bicskájuk.

Azért remélem a Sauber csapat megmenekül valahogy, de fura volt olvasni hogy a kivonulás bejelentése után 1 nappal a Mercedes már fel is ajánlotta a motorszállítást a csapatnak... hát hogy a BMW ezt a nyilvánvaló fricskát is lenyelje, és azt nyilatkozza utána hogy motorszállítóként sem tervez maradni, ez olyan mértékű megfutamodás a sportból, hogy a Bajorok sokáig szemlesütve nézhetnek majd csak egy Mercedesre még az utcán is... :(

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 19:32:25

@tfefe:

Persze nagyon sajnálom, hogy elmennek mindentől függetlenül de most még "veszélyesebb" nehogy ők legyenek a második dominó...
Richards nagyszerű szakember, igazi garázsmester ami kell is az F1-nek a magáncsapatok formájában. Mindig is szimpatikusabban voltak mint a gyárak az önálló ötleteikkel, satböbbi :)
De! Kellenek a "mamutok" is a "természetes" egyensúlyhoz. Ugye az sem jó ha a gyárak eszik meg az F1-et és az sem ha elűzik őket. Eddig az előző volt a reálisabb, most átbillent a mérleg nyelve!
No de ismét elkanyarodtam...
A BMW hiányozni fog, mint motorszálló, mint gyár. Ez biztos...
Azt pedig nagyon remélem hogy a csapat visszakerül Sauber kezében, a lehető legjobb kezekben lenne!

tfefe 2009.08.05. 19:45:55

@SilverMike:

Peter Sauber igen jó szakember, de szerintem a maximumot amit ő képes kihozni egy csapatból azt már elérte, és ráadásul már sajnos igen idős is. Mint tulaj el tudnám őt képzelni, de mint csapatfőnök... hát inkább egy Berger tipus tudna ebből szerintem többet kihozni, vagy Dave Richards és a Pro Drive.

A nagy gyártók sajnos olyasmit akartak az f1-ben, amire ők képtelenek. Saját erőből, és saját tudásból vb címet szerezni. A Ferrari és a Renault is fölismerte hogy ez lehetetlen, és persze a Honda is amikor Brawn teljesen újjá szervezte a tervezőgárdát (igaz csak idén látszott meg az eredmény, már a Brawn csapatnál). A Toyota tervezésben ugyan végre elkezdett valami újat, de még mindig sehol az eredmény, és ahogy most a Renault csapateladásról szólnak a hírek, addig azt mondják hogy a Toyota biztosan marad... mintha ők nem adhatnák el a csapatot úgy ahogy a Renaultról is írják... vagyis az a 2 csapat legalább biztosan marad, de a 2 gyártó távozása még sanszos sajnos szerintem.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 19:50:46

@tfefe:

Richards-ot el tudnám képzelni, de kijelentette, hogy nem akarja megvenni, mert imádja Angliát és nem akar Svájcba költözni.

A Renault és a Toyota még sanszos, de én el tudom képzelni azt is, hogy a két gyártó kiszáll, de mint motorszállító maradnak...
Nagyon remélem, hogy így vagy úgy itt lesznek. És nem kell elveszítenünk őket...

tfefe 2009.08.05. 20:11:01

Ez a költözés és utazás Richards részéről... hát ha csak ez miatt nem jön az f1-be, jobb ha nem is jön. ;) (Nem tartom komoly nyilatkozatnak amit említettél is. :))
Szerintem örülne ha ez lenne élete legnagyobb problémája... :D

Motorszállítóként mindenképp jó lenne ha maradnának, ahogy a BMW is... bár ha a Renault képes előrébb lépni még idén látványosan, látok esélyt a maradásukra, mert jövőre is lényegében az idei szabályoknak megfelelő autók fognak indulni, vagyis jogos lesz a remény a jövő évi jó szereplésre. A Toyotában viszont én nem látom hogy előre tudnának lépni. Ugyan azt teszik mint eddig minden évben szinte, akad egy-egy biztató eredmény, aztán alacsonyabbra esnek vissza mint előtte voltak... jelenlegi struktúrájával nem látom bennük még a vb dobogó esélyét sem.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 20:23:52

@tfefe:

Igen a Toyota szokásos erős kezdés után erős visszaesés...

Közben itt egy Breaking News:
www.autosport.com/news/report.php/id/77564

Tényleg aláírták és ezek a csapatok - jelen pillanatban - elkötelezettek!!! Ami jó hír, valamint a BMW-t is vissza akarják csalogatni! Na ez nem lesz egyszerű sőt...

tfefe 2009.08.05. 20:30:56

@SilverMike:

Ez nagyon jó hír! :)

De a BMW maradása... hát nem sok esélyt látok rá. Ha pedig marad is, Mariót el kellene onnan valahogy paterolniuk... vagy legalább motorszállítóként maradjanak, lehet jobb esélyeik lennének... Red Bull BMW mondjuk... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 20:32:51

@tfefe:

Na az én öreg összesküvés elméletem...
(RBR - BMW)

tfefe 2009.08.05. 20:35:22

@SilverMike:

A BMW fanok erre most nem is haragudnának mint ötletre, még örülnének is neki... bezzeg pár hónapja, vérig sértődtek volna...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 20:39:33

@tfefe:

Igen :)

Most szerintem mindenki örülne neki! De ennek ne a Renault távozása legyen az ára...

tfefe 2009.08.05. 20:45:17

Csak nem... a szerződésük idén év végéig szól, és ha a 3 új "Mosley-Cosworth GP" használhat nem Mosley-Cosworth motorokat is majd a bíróság döntése nyomán, akkor a Renault motor (mivel azt fejlesztették utoljára és közel Mercedes erejű), igen komoly érdeklődésre számíthat...

De ez csak feltételezés egyenlőre persze... amúgy pont ez miatt a bírósági dolog miatt lehetne az új csapatoknak történő motorszállítással a BMW f1 is sikeres pénzügyileg is. De ők nem akarnak motort adni valamiért senkinek... nem is akartak soha...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 20:49:51

@tfefe:

Még a kiszállás előtt olvastam róla, hogy most szívesen biztosítanának motorokat akár több csapatnak is. Ezért is lepett meg a maga a kiszállás...

A bírósági ügytől én tartok, igaz az FIA-t nehéz bárhogy is támadni jogilag, senkinek sem sikerült elgáncsolni őket, de azért a három nevezés érvénytelenítése nem tenne jót az F1-nek... A "cossi" is nagy név a maga területén. :)

tfefe 2009.08.05. 20:54:41

@SilverMike:

Én tudom a Cosworth mögött mi van, a Ford V8 is az ő motorjuk volt... :)

De abból lehet majd valami, mert most Mosley nagyon túllőtt a célon. Ekkora hatalma nem lehet, mert a BMW pont ezért nem tudott pl motort eladni senkinek, hiszen versenyez motoreladásban mindenki, és az FIA a FOTA-t kikerülve rájuk kényszerítette a Coshwort-öt, ezzel elütve a mostaniakat az üzlettől, és az f1 nyereségessé tételétől is egyben... :(

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 20:57:36

@tfefe:

Hát várom majd az ítéletet, abból még lehet vihar! Remélem egy pohár vízben és valamiféle ember megoldás lesz...

tfefe 2009.08.05. 21:03:44

Szerintem az (én legalább is azt várom) hogy máshonnan is vehetnek motort, mert így együttműködés és minden nélkül, ezek a csapatok a kapott köröket és a kieséseket számolhatják csak majd 2010-ben...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 21:08:19

@tfefe:
Sajnos nem elképzelhetetlen. Ez túl "szupermarketes" bemegyek megveszem a motort és használom...
Az együttműködés, mint a kisbolt az utca sarkán ismered az eladót stb... barátságosabb sikeresebb:)

tfefe 2009.08.05. 21:15:32

A Force India is jobb lett így (olcsóbban méghozzá...) és bizonyították hogy a váltó, hidraulika rendszer egyéb fontos dolog készen kapása egy együttműködésben csak segíthet. Ha mindezt saját maguk akarják majd fejleszteni, hát az is jó lesz ha be tudnak majd fejezni egy futamot... a futóművek még a mostani legjobbaknak is gondot okoz egy-egy pályán, mit okozna egy új csapatnak? A Toyota 1 évig az indulás előtt követte az f1-et, és minden pályán teszteltek (2 autóval ahol csak tudtak), ezért hagyták meg első évben a 2 tesztpilótát, és még így is szenvedtek. Pedig pénz is akadt, épp amennyi kellett ehhez... a mostani leendő újak esélye így nézve a 0 alatti mezőben van szerintem.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 21:18:36

@tfefe:

Persze az hogy a két csapat (a motor és a sasszé "csapat) összeszokik és van kötöttük kapcsolat az nagyon fontos. Kíváncsi leszek én erre a Cosworth dologra. (Nem hiszem, hogy így lesz) de remélem ránk cáfolnak! :)

tfefe 2009.08.05. 21:26:29

Nem fognak partner nélkül szerintem. Egyszerűen nem látom esélyét, legalább is 2010-ben nem. Több évre előre persze tehetnek komoly előrelépéseket, de az első évben...


Na én nyugovóra térek, köszi a jó beszélgetést! :)

Szia, jó éjt Mike!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.05. 21:28:35

@tfefe:

Én köszönöm a beszélgetést! :)
Remélem hamarosan folytatódhat valami új (de jobb) hírnél is :)

Jó éjszakát, szia Fefe!

2009.08.06. 14:57:56

Ismét kevesebb lett a sportvilág. Bár Ecclestone nyilatkozata meglepett: egy olyan csapat nem fog hiányozni amelyik csak egy versenyt nyert. Remélem Nick meg Kubica is talál magának elfogadható helyet.

Nem bánnám viszont, ha ismét lenne Sauber, nagyon szimpatikus csapat volt (bár ha jól emlékszem a Petronas mellett) éppen az a Red Bull volt a főszponzora, amelynek már 2 csapata is van.

Majd valamelyik F1-ről lemaradt f2-es csapattal kompromisszumot köt a svájci, vagy valami hasonlót várok.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.06. 15:20:34

@safranynorbert:

Üdv! :)

Bernie interjúját szerintem senki sem érti, a legkisebb csapat távozását "megérezné" az F1 nemhogy a BMW-ét...

Bízunk benne, hogy Saubernek sikerül csodát tennie, és megmarad az istálló!
Jól emlékszel a Red Bull vagy tíz éven keresztül támogatta őket.

2009.08.06. 15:26:31

Én személy szerint sajnálom, bármelyik csapat lép ki. Valamelyik nap gondolkodtam rajta, hogy melyik csapat miből lett, de lassan már fel sem tudom sosrolni. '95-96 óta nézem aktívan "rajongóként" a forma 1-t, de már vagy 10-15 megszűnést, újjászületést megéltem: pl tyrell, bar, honda, brawn

vagy a stewart,jaguar,red bull a jordan évesnte történő átnevezéséről nem is beszélve :(

2009.08.06. 15:28:34

affene, bocs a helyesírás miatt...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.06. 15:34:36

Ugyan semmibaj, előfordul mindenkivel az elgépelés :)

Ez az átalakulás dolog érdekes. Evolúció F1 módra? :)

Jordan -> Midland -> Spyker -> Force India
Tyrrell -> BAR -> BAR - Honda -> Honda -> Brawn
Stewart -> Jaguar -> Red Bull

2009.08.06. 15:42:43

@SilverMike: és így leírva tudod mi az érdekes? persze csak véletlen(?)

Tyrrell -> BAR -> BAR - Honda -> Honda -> Brawn (Jelenleg vezeti a VB-t)

Stewart -> Jaguar -> Red Bull (Jelenleg 2. a VB-n)

Persze ehhez sok minden kellett, de úgy tűnik megérte a sok adásvétel. :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.06. 15:46:11

@safranynorbert:

Igen! Erre nem is gondoltam de most hogy mondod. Érdekes...:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.06. 16:38:50

Egy kis jövőnéző :)

Holnap jön egy bejegyzés Schumacher visszatéréséről, és Piquet menesztéséről. Ami elvileg ezzel a témával lett volna összecsapva. (Lehet, hogy a Piquet és Schumi ügy is ketté lesz bontva)
süti beállítások módosítása