Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Magyar Nagydíj: Egy rugó...

2009.08.02. 21:11 :: SilverMike

A Hungaroringen 2009-ben is megdőlt egy világrekord, amikor a 19 éves és 125 napos Jaime Alguersuari a piros lámpák kialvása után minden idők legifjabb Formula 1-es versenyzőjeként rajtolt el a huszonnegyedik Magyar Nagydíjon. Majd jött az újabb csavar, feltámadtak és sikert sikerre halmoztak a régi nagyok, azaz nyilvánvalóvá vált az, amit Németországban még csak találgatni lehetett: a McLaren visszatalált az élbolyba, ahol már várt rá a régi nagy ellenfél a Ferrari, sőt a Renault is vissza – visszatért a helyes útra. Ahonnan letért az év „meglepetés csapata” a legyőzhetetlennek hitt Brawn GP, az angolok immáron a hőségben is szenvedtek, de a „másik nagy, a sógorok” Red Bull Racingje sem villogott a Hungaroringen. Ennek ellenére a hétvége főszereplője egy rugó volt, ami Rubens Barrichello autójából szakadt ki…
 …majd – a hivatalos indoklás szerint legalábbis – pattogni kezdett a pályán, és a Mansell kanyar előtti egyenesben eltalálta Felipe Massa sisakját. A brazil versenyző abban a pillanatban elvesztette az eszméletét és a következő kanyart övező gumifalba csapódott, fékezés és ellenkormányzás nélkül! Az időmérőt azonnal félbeszakították, a mentők másodperceken belül megérkeztek és az eszméletlen versenyzőt a Ring kórházába szállították. A pályára ült rémületet, és csendet aztán a mentőhelikopter hangja törte meg, amikor Massát a budapesti Honvéd Kórházba szállították. Az ember pedig nem hitt a szemének, Henry Surtees után hat nappal ismét egy autóról leszakadó tárgy talál el egy vétlen versenyzőt. Felipe azonban sokkal szerencsésebb volt, az állapotát az esti órákban stabilizálták, egy – később életmentőnek nyilvánított – műtét után. Az operáció során egy csontszilánkot távolítottak el a versenyző koponyájából, a súlyosabb agyödéma elkerülése érdekében. A beavatkozás után Massát altatógépen tartották, és csak pár percre (a család érkeztével) kapcsolták le arról. A következő napokban hála Istennek egyre pozitívabb hírek láttak napvilágot, Felipét először lekapcsolták a masináról, majd kommunikáltak is vele, később járt és az étvágya is megjött. A jó híreket a Ferrari ikonjai is megerősítették, először di Montezemolo majd maga Michael Schumacher is miután meglátogatták a „kis brazilt”. Ma már Massa nyilatkozott az esetről, elmondta, hogy semmire sem emlékszik, de hálát ad az égieknek, amiért élve megúszta a balesetet. A pár soros beszélgetésből azt is megtudhattuk, hogy Felipe hétfőn már hazatérhet Brazíliába, ahol gőzerővel fog készülni a visszatérésre. Azt azonban még senki sem tudja, hogy erre mikor fog sor kerülni, ahogy a legtöbben azt sem értik, hogyan történhetett meg ez a baleset 2009-ben? Akárcsak egy héttel ezelőtt, az FIA ismét vizsgálódni kezdett, miközben a különféle szövetségek a biztonság növeléséről papolnak, erősebb sisakokról, meg nagyobb „pilótafülkékről”, mi pedig köszönetet mondhatunk, hogy ezennel nem végződött tragédiával a hétvége. Azért még most is szörnyű belegondolni abba, hogy ez mindössze pár centiméteren múlott!

Az időmérő edzésen Massa baleste után az eredményjelző meghibásodása borzolta (az amúgy sem túl nyugodt) kedélyeket. A harmadik szakasz végén elmentek az eredmények, mind a tv képernyőkön, mind a kivetítőkön, majd a hivatalos „live timing” is bemondta az unalmast. A csúcstechnika halála után a versenyzők egymástól kérdezgették az időeredményeket, a kérdezz – felekben Alonso volt a legaktívabb, aki már ekkor érezte, hogy van keresni illetve kérdezni valója. A bizonytalanság percekkel később megszűnt, amikor is életet lehetlek a gépekbe, melyek kimutatták azt, hogy a Pole pozíció Alonsoé! El matador majdnem két éves szünet után került az időmérő élére, ezúttal a két Red Bullt megelőzve. A feltámadó Hamilton a negyedik, Button pedig csak a nyolcadik lett miután az autójában azt a bizonyos rugót igazgatták.
A verseny amolyan tipikus „Magyar Nagydíj” volt, a papírforma borult, láthattunk érdekes előzéseket, hatalmas bakikat, a várt izgalmak azonban mégis elmaradtak. A startnál Alonso maradt az élen, míg Vettel elbukta a második, sőt a harmadik és a hetedik helyet is miután a két „KERS betyár” Kimi, és Lewis faképnél hagyta, ráadásul a finn pilóta még meg is lökte a „kis németet”. Kivételesen az izgalmak a rajt utáni pillanatokban sem hagytak alább, Hamilton a második helyen poroszkáló Webbert is lenyomta, nem is akárhogyan! A pálya elején autózta körbe az ausztrált. Mint később kiderült a világbajnok ezzel az előzéssel nyerte meg a versenyt, Jenson Button pedig Nakajima lehagyásával szerezte meg a pontot! Ugyanis az egykoron világverő „admirális” a várakozásokkal ellentétben a meleg aszfalton is szenvedett, az egész verseny alatt a hetedik és a kilencedik pozíció között ingázott, és semmi, de semmi köze nem volt az élen haladókhoz. Történetesen Alonsóhoz, és Hamiltonhoz! Ki gondolta volna, még az év elején, hogy a két egykori „jó barát, mint a régi szép időkben” majd testhosszal fogja vezetni a Magyar Nagydíjat? Egészen addig a pillanatig amíg Alonsónak el nem rontották a kerékcseréjét, de annyira, hogy a rosszul rögzített kerék pár kanyarral később leszakadt az autóról, Alonso pedig a depóba vánszorgott. A győzelmet valószínűleg négy keréken sem vehette volna el a több benzinnel körözgető Hamiltontól, de annyi szent, hogy vastag pontokat sőt egy biztos (?) dobogós helyezést bukott el. A csapat hibája miatt! „Mint a régi szép időkben!” Így vezetett Hamilton is Fernando kiesése után, és lassan, de biztosan hat másodpercesre növelte az előnyét az időközben második helyre lépő Räikkönennel szemben. Magyarul a sokat kritizált világbajnok letette a mestervizsgát, egy olyan autóval villogva, mellyel eddig nem sok köze volt nemhogy a diadalhoz, de a pontszerzéshez sem. Hasonló hőstettet vitt véghez a Massáért versenyző Kimi is, aki a gyengécske Ferrarival szerezte meg az ezüstérmet. Velük ellentétben kalandos versenye volt a rajtnál „kiszorított” Vettelnek, a németek legújabb reménységének előbb a vezetőszárnya, majd az egész autója használhatatlanná vált. Webbernek viszont kijött a lépés, igaz egy balul sikerült kerékcsere után elbukta a második helyet, de a világbajnoki címért harcolók közül még így is ő végzett a legjobb helyen. A depózások után – sajnos – lenyugodtak a kedélyek, és – újfent – csak a pontszerzők között alakult ki éles csata. A két Toyota remek taktikával a mezőny közepéből robbant be a pontszerző „zónába”, de az egyre stabilabb Rosberggel ők sem bírtak. Az utolsó körökben Trulli, Nakajima és Barrichello vívott ádáz csatát az utolsó pöttyért, ami végül az olaszé lett.  A hátsóbb régiókban ez is öröm, de az igazi öröm ezúttal Lewis Hamiltoné volt, aki a  tavalyi Kínai Nagydíj után nyert ismét versenyt, ráadásul öt futamnyi „pontatlanság” után. Ki gondolta volna ezt három derbivel ezelőtt? Vagy azt, hogy Webber három futam alatt tizenöt pontot fog hozni Buttonon? Most akkor mi van?
Az ausztrál lesz a világbajnok?
Kérdésből persze ismét annyi, mint égen a csillag, de ne feledjük, a Formula 1-ben bármi megtörténhet. Például: Ki gondolta volna a Magyar Nagydíj előtt, hogy Michael Schumacher Valenciában versenyezni fog?

 

1 komment

Címkék: vélemény hírek magyarnagydíj forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr861283856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.03. 20:33:19

Sziasztok!

Holnap jön egy bejegyzés Sumi visszatéréséről, és a BMW meg Piquet eltűnéséről! Sőt a hétre még kettő másik irományt is tervezek! Remélem tetszeni fog!
süti beállítások módosítása