Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

"Azért a víz az úr!" - tesztek 2009

2009.01.23. 18:07 :: SilverMike

Szépen lassan, (nagyon lassan) kezdetét veszi a 2009-es Formula 1-es szezon. Igaz még versenyről Március 29-ig nem beszélhetünk, de a „tesztszezon” már elkezdődött! Az első hivatalos gyakorlás helyszínéül a portugáliai Portimao versenypályája szolgált. Az a pálya, amely a legtöbb szakértő szerint a legmodernebb az összes mai versenyhelyszín közül. Az aszfaltcsíkon több vonalvezetés kialakítható, és esős körülmények is szimulálhatóak. Erre azonban most nem került sor! Az égiek ugyanis „szimuláltak” elég vizet a pályára, de annyit, hogy az utolsó napot le is fújták a szervezők. Sőt a csapatok munkáját még jégeső (!) is nehezítette a négy nap során. De kezdjünk mindent az elején!
A gyakorlást a McLaren kezdte, jó öreg tesztpilótájuk Pedro de la Rosa segítségével. A veterán versenyző még ragyogó napsütésben teljesített az első métereket az MP4-24-el. Első körei pedig (a legjobb 1:28:719) már majdnem súrolták a tavalyi autókkal futott legjobb idő határát. Miután befejezte a körözgetést Pedro elismerően nyilatkozott az új versenyautóról. Elmondása szerint az ellenfelek felköthetik a nadrágot, mert a wokingiak egy a tavalyihoz hasonló, gyors masinával rukkoltak elő. A McLaren után a Toyota is teljesített egy „zártkörű tesztet”, a japánok versenygépét a nagyreményű Kamui Kobayashi (tesztpilóta) vehette kezelésbe, igaz csupán hét kör ereéig. A magánszámok után pedig következhetett a hivatalos tesztelés, melyen öt csapat vett részt, közülük kettő istálló itt mutatta be vadonatúj autóját, és négy itt tesztelte azt először. Egyetlen kivétel csupán a Toro Rosso volt, az olaszok még mindig a 2008-as vasat nyüstölték, a nemrégiben leszerződtetett Buemi segítségével. Ezért talán nem is olyan meglepő, hogy az ifjú svájci autózta leggyorsabb köröket esőben, és napsütésben egyaránt. Őt az első napon Pedro de la Rosa követte, aki az előzetes hírekkel ellentétben nem a vadonatúj McLarennel állt csatasorba. A csapat nem szerelte fel a 2009-es hátsószárnyát, a rossz időre hivatkozva. Érthetetlen döntés volt ez, mivel a többi csapat már az új légterelőkkel kísérletezetett, és az eső nekik is ugyanúgy esett! Ami (ez eső) a legtöbb istállónak megnehezítette a dolgát, mivel valljuk be ez nem a legideálisabb pályaviszony egy új gép bejáratásához, sőt a teszteken a legfontosabb feladat a vadonatúj simafelületű (slick) gumik megismerése lenne. Ami ebben az időben, lehetetlen feladatnak bizonyult. Az egyetlen ember aki örült az égi áldásnak az a már említett Sebastien Buemi volt, aki megjegyezte:
„Nagyon fontos volt nekem, hogy vezessek ilyen körülmények között is, mivel korábban csak egy fél napot vezettem esős időben.”
Nyilvánvalóan igaza volt. Ugyanezzel a felfogással róhatta a köröket a Williams legújabb felfedezettje Nico Hülkenberg is. A fiatal német versenyző személyében ismét egy üde színfolt került az F1 palettájára. Az ifjú teszter igen meggyőző eredményeket ért el a „Willie” vadiúj gépével. Igaz egyszer kissé összetörte az autót, ennek ellenére a csapat elismerően nyilatkozott róla. Majd fogta magát és elutazott Bahreinbe, ahol megnyerte az időmérő edzést élete első GP2-es versenyén! A srácnak hatalmas jövőt jósolnak, főleg annak tudatában, hogy Willi Weber a menedzsere, aki Schumacher sikereinek a kovácsa is volt. A második napon jégeső nehezített a pilóták dolgát, igaz csak egy gyors zápor képében. A nap legcsalódottabb embere minden bizonnyal Jarno Trulli volt. Mivel kedvenc borászunkat még az ág is húzta, a rossz időjárás közepette Toyotája többször is meghibásodott. A technika ördöge nem csak Trullival, hanem Nelson Piquet jr.-al is kibabrált, az ifjú pilóta alatt kilenc kör megtétele után megállt a Renault, és Nelson aznapi munkája véget is ért. A hibák másnap is folytatódtak, pár kör után Timo Glock motorja adta be a kulcsot, óriási füstoszlopot okádva magából. Lewis Hamiltont pedig elektronikai hibák hátráltatták. A legtöbb tesztelési lehetőség mégis a harmadik napon adatott meg a pilóták számára. A pálya felszáradóban volt, és végre valahára bevetésre kerültek a slick gumik is. A teszt során a legtöbb csapat próbára tette a vadonatúj KERS elnevezésű rendszerét is. A „fékenergia visszaalakító” rendszerről azonban eltérő vélemények láttak napvilágot. A Renault technikai guruja túl veszélyesnek nevezte az elektromos rendszert, mondván a magas feszültség veszélyes lehet a szerelőkre és a pilótákra egyaránt. Vele ellenben a pilóták biztonságát védő szervezet elnöke (bizony), a már említett Pedro de la Rosa megnyugtatott minket, hogy minden a legnagyobb rendben van, a rendszer maximálisan biztonságos.

                           Jerez és Mugello: A BMW és a Ferrari magánszáma

És, ha már KERS akkor meg kell említeni a BMW csapatot is. A rendszer bajor hívei ugyanis szintén tesztelésre vetemedtek. A gyakorlást kedden kezdték meg Robert Kubica segítségével, aki a rögtönzött autóbemutató után autóba pattant, és kis sem szállt abból estéig. A BMW becsületére legyen mondva, a lengyel egész nap műszaki hiba nélkül körözgethetett. Sőt! A teszt még ezekben az órákban is zajlik, (egészen szombatig) és a BMW eddig a pillanatig nem számolt be motor, vagy egyéb műszaki meghibásodásról! Nem mellesleg a bajorok ragyogó napsütésben próbálgathatták a slick gumikat, és KERS rendszerüket. Jelen pillanatban tehát úgy néz ki, hogy a BMW lépéselőnybe került, a riválisokkal szemben! Több napon át zökkenőmentesen rótták a köröket, még a többiek füstölögtek, és áztak fáztak…
Ahogy tette azt a Ferrari is. Bár a Scuderia a rossz időjárásra hivatkozva nem Portugáliában, hanem otthon Mugellóban tesztelt, az égi áldás itt is utolérte őket. Az olaszok négy napon keresztül teszteltek, hol Kimi Räikkönennel, hol Felpe Massával a volánnál. A teszt végeztével a pilóták elégedetten nyilatkoztak, még Kimi a slcik gumikat, addig Felipe a KERS-t dicsérte, volt is rá alapja, hiszen az autó száz kört tett meg hiba nélkül. Ennek ellenére a Ferrarinak lesz mit javítani az autón. A napokban lábra kelt a hír, hogy: az autó szabálytalan, mivel a kipufogó csonk a 2009-es szabályok értelmében nem lehet szabadon, azt el kell takarni valamivel. (A Ferrarinál még nem "takarták el", ez volt a vita tárgya) A félreértést nem sokkal később tisztázták, a csapat vezetői mindenki előtt világossá tették, hogy még a tavalyi kipufogót használják, de az Ausztrál Nagydíjra már Ők is elkészülnek az új alkatrésszel…

                                          Vissza Portimaóba!

Arra a pályára ahol a teszt negyedik napját törölték. Mert a rengeteg eső, és a rossz látóviszonyok miatt a mentőhelikopter nem tudott volna felszállni, és segítséget nyújtani egy lehetséges baleset után. A pilóták tehát hoppon maradtak. Kétségtelenül Kazuki Nakajima, és Heikki Kovalainen járt a legrosszabbul, mivel nekik le kellet mondaniuk az autóval megtett első körökről… Heikki azonban nem unatkozott, fogta magát és egy utcai Mercedessel rótta a köröket, Fernando Alonso pedig biciklire pattant. Nekünk rajongóknak pedig csak három nap jutott arra, hogy megcsodáljuk a legújabb autókat, egy nem is akármilyen helyszínen. A portimaói pálya lenyűgöző volt,a helyszínt körülölelő erdő (amolyan Spa utánérzés), gyönyörű hátteret biztosít a versenyzéshez, valamint a lélegzetelállító képek születésének. Gondolok itt azokra a teszt kései óráiban készült képekre, melyeken, egy nedves pályán száguldó versenyutón, és a felvert vízen megcsillan a lemenő nap fénye, és aranysárga festi azt. Egyszerűen nagyszerű, „a Formula 1 elveszett szelleme”, mely látvány sokkal szebb, mint a valenciai kikötő, vagy a szingapúri Marina Bay. De ez legyen csak az én személyes véleményem…
Az azonban biztos, hogy sok idő után végre sikerült egy remek versenypályát varázsolni, már csak egy futamot kellene idehozni, és megrendezni hasonló időjárási viszonyok mellet!

Csak, az izgalmak miatt…

16 komment

Címkék: vélemény hírek tesztek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr85898186

Trackbackek, pingbackek:

Pingback: Turulcsirip - orszagosmedia 2009.01.23. 20:31:01

[...]a víz az úr!” - tesztek 2009: Szépen lassan, (nagyon lassan) kezdetét veszi..[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.01.23. 22:18:21

Hát igen... Sikerült a kedvenc csapatomnak (BMW) összehoznia a legsikeresebb teszteket!! Jegyezzük meg ezt!!! Hátha majd a szezon végén őket ünnepeljük. De sajnálom azokat a csapatokat akik nem tudtak rendesen tesztelni, az időjárás miatt. Kíváncsi lennék mit szólnak az új gumikhoz, vagy a KERS-hez némi teszt után.

Vick08 2009.01.23. 22:20:14

És igen nagyon jó lenne ha Portimaóban is lenne verseny, érdekes lenne ilyen időjárási viszonyok mellett.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.24. 00:02:54

@Vick08:
Bizony, ebben a pillanatban a BMW tűnik a legstabilabbnak, de lesz még egy pár tesztelés Márciusig, és bőven van tér a többieknek is a javításra.
Na igen, a Portugál Nagydíj nekem is tetszenek, egyszerűen lenyűgözött ez a pálya... :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.24. 11:12:12

Sziasztok!
Mint látjátok kitettem, egy videót a tesztről. Szerintetek maradjon a videó az oldalon? Nem vonja el a figyelmet az írásoktól?

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.24. 13:18:30

Azért remélem, hogy a továbbiakban a McLaren is tud érdemben tesztmunkát végezni, mert az első alkalom több mint biztatónak tűnt...

A videót miért ne lehetne berakni? Minél több anyag, audiovizuális segédanyag, annál tartalmasabb a blog. Én a helyedben be is raktam volna a cikkbe. Persze ha tudnám, hogyan kell.:P

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.24. 14:44:20

@Dave985:
Azt remélem Én is, mert ez a teszt nem sikerült valami fényesen! Nem is értem miért nem tették fel az új szárnyat!

Oké, a videó marad, én is gondoltam rá, hogy beteszem a cikkbe, de nekem sem ment, ezért került ki a főoldalra! :)

Niki Lauda 2009.01.24. 15:10:18

Az eddigi tesztek és több Formula-1-es oldal szakértői véleménye alapján azt lehet mondani két csapat, van, amely nagyon erősnek és stabilnak mondható.
Az említett két csapat, pedig a Williams valamint a Ferrari.
A címvédő McLaren eddig a megbízhatóság terén kimagaslik és az előbb említett két csapat szintjét meg is, üti de, vannak apróbb műszaki hibáik pl: hidraulikus problémák. Minden bizonnyal a problémák az évadnyitó futamra valószínűleg ki lesznek küszöbölve.

Előrelépések látszódnak továbbá a BMW, Toyota, Renault csapatnál is.

Na és persze a két kakukktojás. Igen, igen a Force India és a Honda csaptra gondolok.
Eme két csapatról nem sok információ látott napvilágot. Én azonban úgy vélem a Force India a McLarennel kötött motorszállítási szerződésnek köszönhetően ütőképes csapat lesz az idei szezonban, és még lehet, hogy dobogóra is érhetnek akár. Nézzük csak meg ki a két pilótájuk.
Giancarlo Fisichella mellette szól a rutin meg az évek. Adrian Sutil a feltörekvő. Egy időzített bomba, ami bármikor robbanhat csak egy kicsit jobb autóra, van szüksége, mint az eddigiek voltak. Az idén úgy néz, ki meglesz az a jobb autó.

A Hondáról meg csak annyit, ha Dave Richards venné meg valami csodának köszönhetően és ő is McLaren motorokat, kapna akkor ott is bármi lehetséges, mert a Honda a kasztnit már az előző évad felétől tervezte, építette, tesztelte. Ismerjük a nótát, végy egy jó kasztnit, adj hozzá egy jó motort + egy jó sofőrt és láss csodát VB cím az eredménye.

Röviden úgy tudnám összefoglalni az eddigi teszteket, hogy a dolgok jelenlegi alakulása szerint az elmúlt 30 év legizgalmasabb, legnehezebb évada vár a versenyzőkre a rajongók nagy örömére.

tfefe 2009.01.24. 17:39:31

Hát szerintem sem volt könnyű a dolga egyetlen csapatnak sem, messzinek tűnik még a versenyképes állapot. Óriási problémának tartom, hogy száraz pályán nem mehettek eleget a beállításokhoz, ill a telemetriai eredmények megszerzéséhez a fejlesztésekhez. talán a BMW-nek sikerült, de sztem ők is kevesebb adathoz jutottak mint szerették volna.
Minden esetre az első futamra már versenyképes beállításokkal kell rendelkezni, mivel év közben teszttilalom lesz... nagy feladat előtt állnak a csapatok, nehéz évad előtt állnak mindannyian. Remélem nem lesz senkinek behozhatatlan előnye, mert az elronthatná az izgalmasnak ígérkező szezont.

Nadja*Nórííí 2009.01.24. 17:57:53

@SilverMike:
Háát a cikk nagyon jó, és ami a videót illeti véleményem szerint miért ne lehetne? Nem rontja el a blogot, sőőőt sztem felkelti mindenki érdeklődését! Hiszen feldobja a blogot! Nem rossz, ha ilyenek is vannak a blogba. :) Én örülök neki! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.24. 19:14:50

Köszönöm mindenkinek, hogy írtatok! És a visszajelzést is köszönöm! Ezekszerint a videó bejön nektek, szóval fent fogom hagyni, és majd mindig cserélegetm valami aktuális eseményre. Futamösszefoglaló stb...

@Niki Lauda:
Korrekt kis összefoglaló, nem nagyon lehet belekötni. Jól összefoglaltad, hogy hol is tartunk msot. Én talán a Force Indiától nem várok annyit, de a McLaren támogatással bármi megtörténhet.
Nagyon reméljük, hogy egy izgalams évad előtt állunk!!!

@tfefe: neked is köszi a válasszt! A slick gumi tesztelése tényleg jelenthet némi hátrányt, de lesz még lehetőség próbára tenni azokat! Attól nem tartok, hogy jelenállás szerint valaki nagyon elhúzna...
de bármi megtörténhet...

@Nadja*Nórííí: Köszi a dicséretet! igyekszem!

tfefe 2009.01.24. 20:51:30

@SilverMike:

Én csak azért tartom komoly hiánynak a slick-telemetriai adatok hiányát, ill hiányosságait, mert a következő tesztekre, már ezen adatok alapján kellett volna módosítani az autókat. De adatok hiányában, sajnos nem csak 2-3 nap a lemaradás, mert most sincsenek meg a szükséges adatok, amik alapján az autók véglegesítése felé haladnának. Gyakorlatilag száraz pályára csak részleges adatok alapján tervezhetnek, vagy tovább szimulálnak. vagyis a lemaradás annyi, mint amennyi idő eltelik az eredményes slick tesztek végéig. Ha nem lenne új dolog a slick, ez nem lenne probléma, de új... (Hogy örülök neki! Remélem kanyarokban sokat segít, ha nem ideális íven akar valaki menni valamiért... mondjuk mert előz épp valakit... :) )

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.24. 21:25:01

@tfefe:
Ezt a véleményt, csak osztani tudom... Akárhogyan is nézzük elment három értékes tesztnap, és mindez a tesztkorlátozások korában... De legalább most gyűjtöttek adatokat az esősgumikról, és az esős beállíátsokról! Azért ez sem elhanyagolandó...
Annak én is roppant örülök, hogy visszatérnek a sima felülető papucsok! azért egy versenyautóra valljuk be AZ VALÓ!:)

GentleSpecter 2009.01.25. 19:20:39

Hú jó kis írás...
A slick gumik tényleg mindent vernek, a végén csak visszatérünk a gyökerekhez!

A videó is király, jó ötlet volt, és az is jó, hogy oda oldalra tetted olyan kicsiben.
Lehet nem fontos, de nekem így tetszett amolyan kis kiegészítésként.

Ja, és sajnálnám, ha bármelyik csapat is kiesne a válság miatt.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.25. 19:39:26

@Biro_Peti:
Köszi neked is a visszajelzést! :)
Örülök, hogy tetszik a videó! Egy darabig biztosan ott lesznek kint az oldalsávban. Majd próbálom frissíteni, az aktuális cikkhez illően!
Úgy néz ki a slick mindenkinek bejön! Meg is tudom érteni! ;)
Sajnos úgy néz ki a Honda nem talál vevőre... :( de messze van még Március...

GentleSpecter 2009.01.25. 19:46:55

@SilverMike: Dobjunk össze rá! Van kis spórolt pénzem, meg egész jó ösztöndíjat kapok majd, és úgyis régen vágytam már egy F1-es csapatra! :D:D

És sörözhetünk egyet Berni Eclestone-nal is! :D

Egyébként sajnálom a Hondát, mert már tavaly nagyon készültek az idei szezonra, és építgették folyamatosan az autót...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.25. 19:55:09

@Biro_Peti:
Hmmm... megfontolandó!!! :) Tudod Nick Fry telefonszámát? :)

Érdekes kis sörözgetés lenne az Bernie-vel, de nagyon nagy élmény egyben! :)

A Hondánál valóban rengeteget gyúrtak a 09-es évre, én pl ezért nem is értettem miért léptek le... (igen a válság)
süti beállítások módosítása