Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Megmenekült a Formula 1?

2008.12.14. 14:49 :: SilverMike

Nagy kő esett le a Forma 1 rajongóinak szívéről December 12.-én. Történt ugyanis, hogy az FIA és a WMSC (Motorsport Világszövetség) megszavazta a költségcsökkentő szabályok bevezetését. És ezzel, nagy valószínűséggel a világbajnokságban tartották a válság sújtotta gyártókat, és az amúgy is „szerény” pénzügyi háttérrel rendelkező privát csapatokat. A költségcsökkentés tervét már évekkel ezelőtt felvetette az FIA elnöke, „Mad” Max Mosley, de a csapatok a világválság kirobbanása, és a Honda kilépése után kezdtek komolyabban foglakozni az ötlettel. Ezután indultak meg a tárgyalások, a csaptok szövetsége és az FIA között. A végső döntés December 12.-én született meg, ma már tudjuk, hogy a megbeszélés - talán először a Forma 1 története során – a csapatok és a szövetség teljes egyetértésével zajlott le.
A 2009-re tervezett változások közül a legfontosabbak a motorokat érintő szabályozások. A jövő évben, az eddig megszokott kettő helyett, már három versenyt kell kibírniuk az erőforrásoknak, és egy istálló mindösszesen húsz darabot használhat fel belőlük (évente). A csapatok azt is egyhangúan elfogadták, hogy a Renault elvégezhet néhány fejlesztést a 2009-re szánt motorjain. Mivel – a csapat állítása szerint – a franciák szó szerint értelmezték a fejlesztések befagyasztását, és 2006 óta szinte semmit nem változtattak a motorjaikon. Ellenben a többi csapattal, melyek Briattore álltása szerint éltek a szabályok adta kiskapukkal és módosítgatták motorjaikat.             
A jövőben, nagyban korlátozzák a tesztelési lehetőségeket is. A csapatok az év közbeni teszteket el is felejthetik, mondván van lehetőségük a szezonközti újdonságokat a versenyhétvégék péntekjén is pályára vinni. Ez a szabály valószínűleg az évet tökéletesen kezdő csaptoknak fog kedvezni, mivel az év közbeni újítások bevetése nagyban csökkenni fog a tesztek korlátozása miatt. A szélcsatornák használatát is korlátozzák, a „szélerőművekben” ugyanis Január elsejétől csupán egy 60%-os méretű autót tesztelhetnek az istállók. Sőt még a szélcsatornák által generált sebesség határát is meghúzták, 180 km/h-nál. Sajnálatos módon a csapatoknak a munkaerőt is csökkenteniük kell, ezen túl összesen 250 alkalmazott vehet részt egy versenyhétvégén, egy csapat alkalmazásában.
A versenyek izgalmasabbá tételéről is folyt a vita. Bernie Ecclestone elmebeteg érmerendszeréről, és a csapatok által javasolt új fajtájú időmérőedzésről először egy világméretű szavazást tartanak, majd azután tárgyalják meg ezeknek a javaslatoknak a sorsát.
Szerény véleményem szerint a költségek csökkentésére nagy szüksége volt a Formula 1 világának, de mégsem mindegyik szabály sikerült tökéletesre. A tesztelés betiltása, és a munkaerő csökkentése ugyan „felezi” a költségeket, viszont rengeteg ember marad munka nélkül, gondoljuk csak az elbocsájtott személyzetre, és a tesztcsapatokra. Az év közbeni tesztek eltörlése pedig nem fog elég lehetőséget biztosítani a kisebb csapatoknak a felzárkózásra, a nagyobbaknak a javításra. Az új motorszabály nem tűnik rossznak, a kevesebb felhasználható motor csökkenti a költségeket, és fordulatszám levételével a három hétvégés szabály sem lesz a világvége.
Szintén döntöttek a 2010 és 2012 közötti szabályokról is. Mindannyiunk legnagyobb megkönnyebbülésére, az egységes motorokat NEM VEZETIK BE, a királykategóriában! A szabály pontosan úgy hangzik, hogy a gyártók továbbra is építhetik saját erőforrásaikat, a privátok pedig vagy a Cosworth-tól, vagy egy már a szériában szereplő csapattól vásárolhatják az erőforrásokat, a megszabott öt millió euróért. Hatalmas meglepetésre a 2010-es esztendőtől tilos lesz a verseny közti tankolás, a gumimelegítők használata, és a „gumipapucsokat” ezen túl csak kézzel lehet majd tisztítani. 2010-től a csapatok egységes telmeteriát, és rádiórendszert kell, hogy alkalmazzanak. A távoli jövőre (2013-tól, mikorra a válság a tervek szerint enyhülni fog) pedig, egy teljesen új konstrukciójú motor bevezetését tervezik, KERS-el és több környezetkímélő megoldással.
Ezeket a változásokat is két csoportba tudnám sorolni. Azt ugye nem kell kommentálnom, hogy borzalmasan örülök annak, hogy az erőforrásokat nem egységesítik. Én magam borzalmasan örülök a tankolások betiltásnak! Igaz, hogy sokak szerint ez a versenyek „sava-borsa”. Viszont szerintem mostanában túlságosan sokat foglalkoztak vele, és a túlzott taktikázás is egyik tényezője lett az előzések csökkenésének. A versenyek így újra a pályán dőlhetnek el, a versenyzők jobban fognak hajtani, mert nem várhatják a plusz pozíciót a taktikától, azt maguknak kell majd megszerezniük. Viszont a gumimelegítők betiltása, borzalmasan buta ötlet. Ugye emlékszünk rá, hogy már 2009-ben be akarták vezetni? Csak a csapatok leszavazták azt, mondván túl veszélyes…
Összegezve a változhatásokat el kell ismernünk, hogy igaz az a felvetés miszerint a 2010 és 2012 közötti Formula 1 kissé „fapadossá” válik, és a csúcstechnikák egy időre kispadra kerülnek. De legalább a világbajnokság nem szűnik meg! Mindannyiunk kedvenc sportjának a történelme tovább íródhat, és a válság enyhültével minden visszatérhet a „régi” kerékvágásba…

Ui: Az érmerendszer bevezetésére, vagy az ötlet kukába dobására itt lehet szavazni:
http://www.formula1.com/news/interviews/2008/12/8775.html
Tessék NEM-el szavazni

18 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr81822342

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.15. 18:42:07

sziasztok! bocsánat, hogy ismét késem, de egy közeli hozzátartozóm korházba kerüélt, remélem megértetek, a cikk majd jön!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.16. 01:02:39

Természetesen, ez ráér. Jobbulást neki!

JP 2008.12.18. 11:05:40

Szia Miki!

Nem kell mentegetőznöd. Megvárunk. :-) Én is jobbulást kívánok!

jpm

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.18. 18:44:49

Dave&JP: köszönöm az együttérzést és a türelmet :-)! Hála istennek a testvérem is jól van már, és a cikk is elkészült :) köszi újra mindent :)

Semp 2008.12.19. 02:38:37

Miért olyan végtelenül szörnyű ez az éremrendszer? Persze elég eszement, és mindent kiszámíthatatlanná tenne, és igazságtalan - de izgalmas, és ez a lényeg. Az biztos, hogy a versenyzők a belüket is kihajtanák a győzelemért.

Mert szeretem én ezt a Lewis meg Kimi gyereket, sőt szerettem a Mikát meg a Heinz-Haraldot és a többieket is (a Michaelt mondjuk nem) - de az ő lelki nyugalmuknál meg a stabil pontelőnyüknél nekem többet ér, hogy előzéseket lássak, sőt néha ütközéseket és villámgyors utolsó köröket.

Egyébként elvileg nem is olyan nonszensz ez, csak a mostani rendszer megfordítása, igaz, a valóságban soha nem volt pontegyenlőség, hogy a győzelmek döntsék el a vb-címet. Oké, persze gyakorlatilag semmi köze nem lenne az eddigihez.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 07:18:14

Semp: Igen, biztosan jobban törekednének a győzelemre. Viszont ebben a témában én Eddie Jordannak adok igaza. Ha csak az első három kapna érmet (pontot) akkor a többieknek nem lenne semmi célja. Mert ugye a pontokért most is voltak ádáz csaták. azok is elég szórakoztatóak szerintem. A másik ok meg az igazságtalanság. Ha pl valaki nyer 4 versenyt, a többin nem áll dobogóra, még valaki nyert 3-at és rendszeresen a dobogón állt. Szerintem inkább az utóbbi érdemelné meg a címet. No, és legvégül a Formula 1 nem van ám történelme is, és a pontok osztogatása az egyik "legősibb" része a világbajnokságnak... nem lenne szép ha ezt eltörölnék. Az érem az Olimpiára való! :-)

Végül pedig köszönöm a kommentedet!!! Aki Mikát szereti rossz ember nem lehet ;)

Semp 2008.12.19. 11:14:38

Nekem annyira nem fájna ez az igazságtalanság. Ez eddig se volt egy igazságos sport. Valakinek eltalálják a szárnybeállításait, valakinek nem. Valaki 20 másodperccel vezet, erre eléugrik egy biztonsági autó. Valaki megkockáztatja az esőgumit, és lőn eső. Valakinek az orrára csukják a bokszutcaajtót, és fölugrat rá egy McLaren. Valaki elhúz egy rajtbaleset mellett, és röhögve ugrik öt helyet. Valaki zsinórban háromszor második, erre az a finn hülyegyerek, aki egyébként is az este berúgott, meg még piros pulóverben is jár, megnyer egy futamot, és átveszi a vezetést, na bumm. (A többit írd hozzá te :) Szóval szerintem ezen már nem múlna.

Egyébként meg a motiváció megmaradhat, a csapatok továbbra is a pontok arányában részesülnének a reklámpénzekből. Na jó, azért nem szeretnék olyan pilótát látni, akit ez jobban motivál, mint a dobogó. Hát, ezen még gondolkozni kell. De akkor is nagyon megnéznék egy ilyen szezont.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 13:04:08

Semp: Amit leírtál azt ennél jobban nem lehetne megfogalmazni :).
Valóban nem lenne világvége, sőt lehet hogy jól is sülne el! De valahogy nehezen szoknánk meg, de hozzá lehetne szoki idővel... én biztosan nézném úgy is :) meg még nagyon sokan

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 14:38:30

No,megérkezett a bejegyzés,megjöttem én is.

Utolsó, összegzésnek szánt bekezdéseddel elmondtál mindent. Itt a lét volt a tét, a F1 életben maradása. Már korábbi posztban kitárgyaltuk, hogy sok vívódás, filózás után végül én is amellett tettem le a voksomat, hogy inkább legyen az egész fapados, de legalább a miénk marad. Mint a magyar narancs az átkosban.:)
Természetesen minden újítással, tervvel nem értek egyet.

1. Motorkérdés:
Kezdem a Renault ügyével. Őszintén megmondva a gyomrom felfordult. Ismert, hogy az idén is tiltott motorfejlesztések ellenére egyes csapatok a szabályokat megkerülve (áthágva) bizonyos részleteket kicserélve javítottak az erőforrások menettulajdonságain, addig a Honda és a Renault lemaradt e téren.
"Összehasonlító tesztekre nem lesz szükség" - nyilatkozta a WMSC. Magáért beszél. Sajnálatosnak tartom, hogy egy agyonszabályozott rendszerben nem a kiskapukat kihasználókat kritizálják, hanem a másikat segítik ugyanabba az irányba. Márpedig jelen esetben ez történt.

Rengeteg pénzt öltek az aggregátokba, így jó ötletnek tartom a 3 hétvégés motorszabályt. Ugyanakkor szaporodni fognak a 10 helyes büntetések, amennyiben a helyzet úgy kívánja, talán érdemes lenne ezt 5-re csökkenteni.

Egyenmotorok elvetve, hála az Istennek! A kiscsapatoknak továbbra is adott az opció, hogy olcsóbban vehessék a motort, ami az egész problematika sarokköve és indítéka is volt egyben.

2. Tesztelés, fejlesztés:
Szintén szükséges lépés. Nagyon jól leírtad, miféle konzekvenciák várhatóak. Többek között a McLaren nem engedheti meg magának, hogy egy riválistól elmaradó konstrukciót nyáron hozzon fel. Nyilván át fog alakulni a pénteki-szombati szabadedzések jellege, bizonyára jóval többet fognak körözni. (Vagy mégsem, tekintve az arra szánt 4 motort?) A döntés hátulütője, hogy a teszteken dolgozó szakemberek utcára kerülnek, de nem félteném őket, biztosan fognak találni munkát az ágazatban. A tesztpályák (Jerez de la Frontera, Valencia, Silverstone) komoly gondban lesznek, Jerezből már olyan hangokat hallani, hogy a szerződés lejárta (2011) után bezárják a kapukat a F1-nek. A tesztpilóták szerepe csak a téli holtszezonra fog redukálódni.
A szélcsatorna korlátozása nehezen keresztülvihető, kíváncsi vagyok, mennyi csapatról fog kiderülni, hogy átjátszották a rendszert.

3. Éremrendszer:
Már írtam erről korábban. Komolytalan felvetésnek érzem. A probléma nem a pontozási szisztémában van elsősorban, sokkal inkább a versenyzők fejében. Ezek már nem a hőskor versenyzői, nagyon kevesen hajlamosak belemenni kritikus helyzetekbe. A pontozás hatékonyabban mutatja a teljesítményt, az nem járja, hogy egy 5. helyen autózó pilóta feladja kvázi a versenyt, míg mondjuk az nyerje vb-t, aki nyer 5 futamot, a többin pedig fasorban sincs, míg a másik pl. 4-5-3-as mutatóval rendelkezik.
A jövő évi változások sztem sokat nyomnak majd latba, segítik az előzéseket.
A jelenlegi rendszer megfelelő, talán még a Q2 legjobbjának (esetleg legjobb három pilótának 3-2-1 leosztásban) és a versenyen futott leggyorsabb kör tulajdonosának adnék pontot.

4. KERS:
Kimaradt, hogy a KERS most már hivatalosan opcionális szintre került, vagyis szabadon dönthetik el a csapatok,hogy anélkül, avagy azzal állnak rajthoz Melbourne-ben. A Ferrari deklaráltan szarul áll a témában, Kubica ugyanakkor hangsúlyozta, nem is annyira biztos, hogy előnyt ad a kinetikus energia-visszanyerő rendszer, sokkal inkább hátrányos lehet.

5. Távlati tervek:
Az egységes váltó nekem már túlzott.
Az egységes telemetriai- és rádiós rendszer remek ötlet, hiszen egyfelől hatékonyabban lehetne szűrni a szabálytalan beszélgetéseket, másrészről a Spahoz hasonló szitukat gyorsabban és egyértelműbben lehetne közölni a felekkel, harmadrészt a nézőket is hatékonyabban lehetne informálni a rádiós eszmecserékről, esetleg telemetriai finomságokkal lehetne ellátni a fanatikusokat.
A motorfejlesztések közúti közlekedéshez idomuló tendenciája nagyon fontos lépés lesz.
A tankolás betiltását én is jó ötletnek tartom, már túl sok a taktikázás a verseny helyett. (Bár idén nem emlékszek olyan esetre, amikor boxban előzött volna vki az élmezőnyben, talán kivéve Rosberg szingapúri rafinált elgondolását.)
A gumimelegítők betiltása viszont sztem balesetveszélyes. Gondoljunk bele! Amint a versenyző beáll a boxba, megkapja a hideg slicket, így a kivezető körében másodpercekkel lassan tempóban fog poroszkálni, míg üzemi hőfok közelébe nem emelkedik az abroncs. Közben mások pedig fullon nyomják.

Nagyjából ennyit most, hirtelen. Egy megjegyzés a végére. Első bekezdés alulról harmadik sor vége: "december 12-én".

ui.1. Jövő évre vonatkozólag komoly terveim vannak blogolás szempontjából, erről majd időben tájékoztatlak.

ui.2. Van a blog.hu-n egy blog, amiben a többi blogot értékelik. Ha gondolod, érdemes lenne megkérni őket,hogy a tiédet is vegyék górcső alá, így is tovább nőhet az olvasottságod. A blog.hu-n rajtad kívül még egy tematikus F1-es blog működik, Dániel szaguldocirkusz.blog.hu-ja, érdemes lenne konkurensként fellépni. Pláne majdani terveimmel összehangban.:)

(Előbbit töröld, ez csak egy próba volt.)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 15:00:17

Dave: igen amit ide leírál az korrekt, kb én is így értékelem a döntéseket. mint ahogy azt itt is láthattad :)
Várom az infókat a terveidről.
Annak a bizonyos oldalnak a címét le tudnád írni? Mármint ahol a blogokat boncolgatják.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 16:28:33

A próba annak szólt, hogy - mint látod - berakta nickem mellé a blogom URL-jét.
Gratula az olvasottságért, mert bizonyára észleled a flame-o-méteren, hogy a Silvermike F1 nevű blog csíkja a hangyaf***nyiról becsületes méreteket öltött. A cikkhez kapcsolódó csík gondolom én a bloghoz képest fejezi ki az arányt. Szóval, kezd alakulni.
A tervem lényege a költözés, a fanzone-on lassan csak én írok, ami óhatatlanul arra enged következtetni, hogy egyszercsak bezár a bazár, én viszont nem szeretném beadni a kulcsot.
Egy pörgős F1-blogot akarok, ám nem Dave985 blogját, több bloggerrel akarok közösködni. Ugyanis tudom, miben vagyok jó, és miben harmatgyenge, továbbá nem fogok ráérni minden nap (sőt héten) írni, márpedig ez alapkövetelmény vmirevaló blogon. Ebben a projektben neked is szánnék szerepet, de még alapjáraton van az ötlet, sokat kell még filóznom rajta. Nem meglepő, hogy az idénynyitóra ütemezem a rajtot!

Az említett blog linkje:
emberekesablog.blog.hu/

Ha gondolod, írjál a legfrissebb bejegyzés alá egy kommentet, kielemeznek, így tutira nő a látogatottság.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 16:29:52

Pardon, főszerepet szánok neked, így akartam írni.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 16:36:12

Dave:
Az ötleted remek!!! Én szívesen részt vennék ebben a közös blogban! És segítenék benne bármiben. Az idénnyitóig még van idő ezt megbeszélni. De ha neked van hozzá kedved (nekem van) rajtam ne múljon belevághatunk!

Végül köszi a linket :) írok oda nemsokára egy kommentet!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 17:05:04

Mondom, ezt jól meg kell tervezni, eleve bukásra ítélt projektbe nem akarok belevágni. Ne értsd úgy, mintha most az önálló blogod ellen áskálódnék, de talán így egzaktabb lehetne az egész.
Nem tudom, hogyan megy errefelé, úgy is lehetne, hogy a Te blogod alakul majd át, oszt jól van. Ha az URL-cím marad, akkor marad, ki nem tojja le? (Az eddigi munkásságod megmarad természetesen, ahogyan az én korábbi bejegyzéseimet is vhogy felrakom ide.)
Ketten még kevesek leszünk, ugyanis egy nagyon alapvető témában én hülye vagyok, de sztem Te sem élharcos. Nevezetesen a technikai rész. Szóval vkit majd (pl. fórumokról) ide kell ráncigálni.

Az elfogultságommal olyan óriási problémák nem voltak, bár volt rá példa, amikor bizony látszott, merre húz a szívem.
Magától értetődik ugyanis, hogy NEM McLaren-blogot szeretnék, hanem F1-blogot. Vagyis az esetleges elfogult tölteteket vagy úgy oldom meg, hogy a cikk elé írom 'Szubjektív', vagy pedig direkt kell mellénk egy Ferraris kollega.:)
De mondom, ez még a jövő zenéje. A blog akkor üt nagyot, ha szezonkezdetre lesz időzítve, mind tartalmi, mind élvezeti szempontból.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 17:18:55

Dave: persze nem veszem a blog elleni áskálódásnak! Az írásokat áthozhatod, de sajnos csak egy önálló blog.hu-s oldalra. Ha jól tudom ezt az "importálás" füllel tudod megoldani az admin/beállításoknál. Ott van egy kis infó is ehhez.

Igen a techinikai részben én abszolút khmmm mondjuk úgy nem vagyok a toppon :)

Az elfogultsággal szerintem még egyikünknél esm volt probléma. De egy harmadik ember nem ártana egy technikában jártal Ferraris kollega (nekem van is egy öteltem már) :)

Én úgy képzeltem el ezt, hogy mindkettőnk blogja futhatna tovább persze kevesebb bejegyzéssel. És ezt az új blogot a harmadik kollegával egy új URL-en inditanánk be az ausztrál Gp rajtjára. Addigra valóban lehetne ütős kis tartalmakat készíteni rá! Én mindenben támogatom ezt az ötletet.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2008.12.19. 17:33:32

Nem tudom, kire gondoltál, én erre a "tfefe" nevű kollegára. Technikai részhez is konyít, de a régi időkben is roppant otthonosan mozog. Nekem írt kommentjei alapján a magyar nyelvvel is jó viszonyban van.:)

Ezt az importálást majd megnézem. Az az igazság, hogy önálló blogot nem nagyon akarok. 1. Nem lesz arra időm, az pedig, hogy havonta írok vmiről, az itt édeskevés. 2. Ha majd egyszer belevágok vmibe, akkor az inkább közéleti lesz, esetleg egy kis sporttal. 3. Ha tegyük fel lenne rá időm, akkor az én F1-blogommal csinálnék a "nagy vállalkozásnak" riválist (merthogy kerékpár és téli sportok mellett nagyon mással nem tudnék írni)? Ellentmondás.:)
Ún. "halott blogot" csinálhatok, ami archiválná a korábbi bejegyzéseimet. Ez elképzelhető.

Tartalmakat persze addig is lehet csinálni, mert az aktualitások mellett visszatekintések, összefoglalások is kellenek.
Ajánlom neked még Kelta blogját (akelta.wordpress.com/), ez egy kiváló példa, ugyanakkor figyelni kell, hogy ne tűnjön másolásnak.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.12.19. 17:38:58

Dave: Én is rá gondoltam! Pont azokból az okokból amit ide leírtál. Majd meglátjuk... :)

A Kelta blogot ismerem nagyon ötletes, és jól megcsinált kis oldal :).

laudaf1 2008.12.19. 19:49:36

Én igennel szavaztam szerintem jó, lenne az érme rendszer.

A cikkhez, pedig én nem értek egyet, azzal hogy megmenekült volna a Formula-1.

süti beállítások módosítása