Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Furcsa?

2008.05.12. 09:55 :: SilverMike

Most a Forma 1 történetének három(szerintem) legfurcsább versenyautójáról szeretnék nektek írni:

 

  3. "A vasalódeszka" March 711

Évei: 1971-1972
Motor: Alfa Romeo és Ford
Eredmények: 1 Leggyorsabb kör.
Ez a mérnöki remek a '70-es évek elejéről származik! Akkoriban indultak rohamos fejlődésnek a "terelőszárnyak". A March csapat pedig ezzel az akkoriban vasalódeszkának csúfolt első légterelővel állt elő!  Eléggé bizarr megoldás volt, mind techinkai, mind  esztétikai szempontból. Sőt még az eredmények is el-el maradtak ezért a csapat 1972ben leállította ezt a fejlesztést. Ránk az utókorra viszont az utókorra maradt egy igazi "klasszikus rondaság". A felejthetetlen vasalódeszkás!

 

 2. "A porszívóautó" Brabham BT46B

Évei: 1978
Motor: Alfa Romeo
Eredmények: 1 győzelem
Igen, talán ez volt mindközül a legfurcsább. Ez a  csavaros  csoda a 1978-as Svéd GP-ről származik! Történt ugyanis, hogy a Brabhan csapat, egy hatalmas ventilátort helyezett el az autó hátuljában! Ez az ötlet is, a tervező zseni Gordon Murry egyik agyszüleménye volt! A lényege az lett volna, hogy hűtést és levegőáramlást biztosított az autónak. Niki Lauda egyből megnyerte vele a Svéd GP-t. Természetesen az ellenfeleknek nem tetszett ez a megoldás! A verseny után Lauda megtarthatta a győzelmet, de a porszívónak csúfolt eszközt örökre betiltották!

1. "A hatkerekű" Tyrrell P34

Évei: 1976-1977
Motor: Ford
Eredmények: 1 győzelem.
Meglepő? Nem! Melyik másik Forma 1-es furcsaság venné fel a versenyt ezzel! A Tyrrell mára mát legendává vált "hatkerekű" autójával!
Eredetileg a csapat a kanyarokban akart előnyhöz jutni vele! Ken Tyrrell gárdája viszont meglepetésre, nem vallott kudarcot az autóval, sőt be sem tiltották azt. Ráadásul Ronnie Peterson evvel a csodával megnyerte az 1976-os Olasz GP-t! Ám az 1977-es év végén nyugdíjazták a "hatkerekűeket". Mivel ezek a csodák nem igazán tudták felvenni a versenyt a többiekkel! 1982-ben a Williams és a Ferrari is készített egy hasonló autót de pályára sosem vitték...
 


Ezek lennének a Forma 1 lassan hatvan éves történetének legfurább autói! Érdekes megoldásokat láthatunk manapság is! És ki tudja mivel állnak elő a bátort mérnökök a következő hatvan évben???

Szólj hozzá!

Címkék: érdekesség forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr94459567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása