Nekem ez az „előrehozott” 2009-es Kínai Nagydíj kísértetiesen hasonlított két korábbi „derbire”. Például a 2008-as Olasz Nagydíjra, ahol Sebastian Vettel a szakadó esőben, a Saefty Car mögül rajtolva végig a háta mögött tartotta a vetélytársait, és a kissé unalmas versenyen (ebben is volt némi hasonlóság) megszerezte a saját és csapata első Formula 1-es diadalát. Ez történt vasárnap is, a biztonsági autó mögül rajtoló „Seb” végig az élen haladt, és ott is maradt egész addig még meg nem szerezte pályafutása második, és csapata első győzelmét. Mert hősünk idén már a „nagy” Red Bullban ül, és három verseny alatt felért a csúcsra, oda ahová a „bikások” már öt éve készülnek eljutni. És, hogy az örömük teljes legyen a második pozícióban is egy kék sárga autót intettek le, nevezetesen a nem túl boldog Mark Webber RB05-ösét. És helyben is vagyunk, a verseny ezen a ponton kezdett kísértetiesen hasonlítani a 2008-as Kanadai Nagydíjhoz, mikor szintén egy új nyertest ünnepelhettünk, aki akkor szerezte meg csapata első győzelmét. Történetesen Robert Kubica ért fel a csúcsra a BMW-vel, miközben csapattársa Nick Heidfeld, a sok – sok, BMW-s év után szomorúan vette tudomásul, hogy a csapat első kettős diadalában neki csupán a „vízhordó” szerep jutott. Így járt most Mark Webber is…
No, de térjünk vissza a nagy fal mögé (amiről a napokban derült ki, hogy kétezer méterrel hosszabb - volt - mint ahogy azt eddig gondoltuk):
A 2009-es Kínai versenyhétvége még ragyogó napsütésben vette kezdetét. Ami egy kicsit meg is lepte a szervezőket, az istállókat, és magukat a pilótákat is. Akik azért még így meglepve is nekiálltak a gyakorlásnak, sőt ők maguk is okoztak kisebb meglepetéseket. Elsősorban a „regnáló” világbajnok Lewis Hamilton, aki megnyerte a pénteki első gyakorlást, a lassúcska McLaren MP4/24-el. Aztán gyorsan visszaállt a „világ” 2009-es „rendje”, a második edzésen a világbajnokság éllovasa Jenson Button futatta meg a leggyorsabb kört, majd a szombat reggeli megmérettetésen az „edzéskirály” Nico Rosberg. Ennek ellenére ismét bebizonyosodott, hogy a szabadedzések eredménye szinte semmit sem ér, mert hiába gyorsult fel a McLaren, hiába volt egyeduralkodó a Brawn és hiába volt egyenletesen gyors a Toyota és a Williams, a Pole Pozíciót a Red Bull – Renault pilótája Sebastian Vettel szerezte meg. Nem is akárhogyan! Az második és a harmadik időmérőben csupán egyetlen gyors kört teljesített, de úgy látszik ez is elég volt neki, mert behúzta mind a kettő elsőséget. A második helyen Fernando „gyári Renault-os” Alonso, míg a harmadikon Vettel csapattársa Mark Webber végzett. Mögöttük foglaltak helyet a több benzinnel megáldott Brawn GP-k, Ferrarik és McLarenek, no meg a „diffúzor banda” a Williamsekkel, és a Toyotákkal. Tehát minden adott volt egy remek versenyhez…
…míg le nem szakadt az ég.
Aztán ez a remek verseny elmaradt, pontosabban elvitte a víz. Azaz leszakadt az ég, esős versenyt hirdettek, feltették a vizes gumikat, kivezényelték a biztonsági autót a pályára, futtatták vagy hat körön keresztül és elengedték a mezőnyt. A rajt izgalmainak már ekkor lőttek, de a futam sem sikerült valami körömlerágósra, mert annyi víz volt a pályán, hogy a srácok még előzni sem tudtak, illetve mertek. Tudni illik, aki ilyen viszonyok között letér a (kevésbé vizes) ideális ívről (ösvényről) annak lőttek, az mehet a kavicságyba, illetve az aszfaltozott bukótérbe, ahogy azt láthattuk is párszor. Ezért aztán a bátor (illetve kevésbé bátor) pilótáink bekapcsolták a vonatos üzemmódot, és kövesd a vezetőt (azaz Vettelt) játszottak. Sajnos ebből a buliból esett ki még ideje korán Fernando Alonso, akinek az a kevés benzinje még az SC fázis alatt kifogyott, és mire megtankolták a sor végére került. Helyette azonban beszállt a játszmába a „két tavalyi nagy”, azaz Hamilton és Massa. Lewis ismét megmutatta, hogy remekül tud vezetni esőben, bár most sokkal több hibát vétett, mint eddig, mégis remek előzéseket mutatott be. A „kis Massa” pedig a tizenharmadik helyről ugrott előre, egészen a harmadik pozícióba. Kubica is ugrott, ő azonban a folyamatosan hátracsúszó Jarno Trulli nyakába, történt ugyanis, hogy a harcias lengyel előtt egy jó nagy féktávot vett kedvenc borászunk, így Kubica szó szerint a nyakára érkezett. A baleset után a pályára lépett a biztonsági autó, ekkor Jenso Button vezetett, Vettel és Massa, akarom mondani az újonc Buemi előtt, mivel a brazil Ferrarija az SC fázis alatt megállt, így a tavalyi ezüstérmes három futam után még egyetlen pontot sem tudott gyűjteni, ahogy a Ferrari sem. Mert Kimi Räikkönen autója sem volt száz százalékos, Iceman csupán a tízedik pozíciót szerezte meg. Ezután, nem is meglepő, hogy a Scuderiánál egy rendkívüli gyűlést hívnak össze a héten, melyen állítólag fejek fognak hullani, valószínűleg elsőként Stefano Domenicalli feje, akit a tavalyi és az idei gyengélkedés első számú bűnbakjának tart a nemzetközi sajtó. Ugyanaz a sajtó, amely a verseny legérdekesebb részének az SC távozása utáni köröket tartotta, mikor először Sebastian Vettel majd csapattársa Mark Webbert is megelőzte az eddig verhetetlen Jenson Buttont, mégpedig esőben! Az élet a hátsóbb régiókban is zajlott, Rubens Barrichello nyugisan haladt a negyedik helyen, még az eddig halvány teljesítményt nyújtó Heikki Kovalainen felegerészte magát az ötödik pozícióba. Sikerének titka a stabil, nyugodt, és hibátlan vezetésben rejlett, ellenben csapattársával. Ugyanis a címvédő bajnok több hibát is vétett, (sok akarásnak nyögés…) ennek ellenére a hatodik pozícióban ért célba. Mögötte kisebbfajta csoda volt készülőben! A köztudottan esőmenő Adrian Sutil haladt stabilan a pontszerző zónában, míg öt körrel a vége előtt meg nem csúszott és csúnyán a gumifalhoz nem csapta a megtáltosodó Force India Mercedest. Amit én személy szerint nagyon sajnáltam, mert a sors keze ismét elvette a pontot a végig remekül taktikázó és versenyző „Zuttiltól”…
Aztán amit Isten az egyiktől elvesz, azt odaadja a másiknak. Azaz a pontot Sebastien Bueminek, aki ennek a balesetnek köszönhetően élete harmadik futamán másodszor szerzett egységet. Úgy néz ki ismét nagyot húzott a Toro Rosso: Kérem szépen itt van az új Sebastian Vettel!
A régi pedig a célvonalban, a kockászászló lendül, és bezsebeli második nagydíjgyőzelmét. A hétvége másik nyertese, a bajnokság éllovasa Jenson Button, aki taktikus, nyugodt vezetéssel megszerezte a „bronzérmet”, mellyel fontos pontokhoz jutatta Ross Brawn csapatát. És persze saját magát, mert ez a hat „pötty” (ami több mint a Maláj győzelemért járó öt egység) még nagyon fontos lehet az év végén, a nagy csatában…
A két nyertes mellé, egy „szomorú vesztes” is felállt a dobogóra. Mégpedig Mark Webber, aki ugyan próbált mosolyogni, és jó képet vágni az istálló első kettősgyőzelmének okán, mégis nagyon látszott rajta, hogy a kétévnyi „szenvedés” után ezt Ő akarta megszerezni a csapatnak. Ez azonban Sebastian Vettel nagy napja volt.
Egyszer, talán az Ő napja is eljön...
Mind emellett kisebbfajta csodát élhettünk át a Kínai Nagydíjon, pontosabban az után. Ugyanis hosszú – hosszú idő után senkit sem zártak ki, büntettek vagy óvtak meg.
Van még remény?
Kínai Nagydíj: Elvitte a víz
2009.04.22. 19:36 :: SilverMike
3 komment
Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok
A bejegyzés trackback címe:
https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr441080653
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Vick08 2009.04.24. 16:40:23
Igen , Igen... Ez a futam sem a hozzá fűzött reményekkel indult, - az én részemről. Bár aki a Red Bullnak szurkol az nagyon örülhetett. Az én szerény véleményem is azt tükrözi, hogy ez a futam nem feltétlen az élcsapatok futama volt. És borzasztóan unalmas is volt - az előző két futamhoz képest. Sok szerencsét a további futamokhoz Vettelnek, akit én személy szerint nagyon nem kedvelek.
De remélem, hogy a következő versenyek legtöbbjén a BMW dobogós lesz:)
Jó a cikk mint mindig!!! Grat Mike!!
De remélem, hogy a következő versenyek legtöbbjén a BMW dobogós lesz:)
Jó a cikk mint mindig!!! Grat Mike!!
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.25. 14:54:54
@Vick08:
Köszi, igyekeztem :)
Tényleg nem az élcsapatok versenye volt, de eddig egyik sem a "klasszikus" top istállóké volt. Ez eddig a "sötét lovak" éve. Ami nekem eddig eléggé tetszik.
A futamelőzetes most elmarad. Bocsi mindenkitől aki várta! Az összefoglaló a szokott időben érkezik majd!
Mindenkinek jó szurkolást, jó szórakozást a következő versenyhez!
Köszi, igyekeztem :)
Tényleg nem az élcsapatok versenye volt, de eddig egyik sem a "klasszikus" top istállóké volt. Ez eddig a "sötét lovak" éve. Ami nekem eddig eléggé tetszik.
A futamelőzetes most elmarad. Bocsi mindenkitől aki várta! Az összefoglaló a szokott időben érkezik majd!
Mindenkinek jó szurkolást, jó szórakozást a következő versenyhez!
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.28. 15:43:19
Szép napot!
"Ha szerda akkor futamösszefoglaló." Ez most se lesz másképp, holnap jön az értékelés :)
"Ha szerda akkor futamösszefoglaló." Ez most se lesz másképp, holnap jön az értékelés :)
Beszélő