Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Kínai Nagydíj: Elvitte a víz

2009.04.22. 19:36 :: SilverMike

Nekem ez az „előrehozott” 2009-es Kínai Nagydíj kísértetiesen hasonlított két korábbi „derbire”. Például a 2008-as Olasz Nagydíjra, ahol Sebastian Vettel a szakadó esőben, a Saefty Car mögül rajtolva végig a háta mögött tartotta a vetélytársait, és a kissé unalmas versenyen (ebben is volt némi hasonlóság) megszerezte a saját és csapata első Formula 1-es diadalát. Ez történt vasárnap is, a biztonsági autó mögül rajtoló „Seb” végig az élen haladt, és ott is maradt egész addig még meg nem szerezte pályafutása második, és csapata első győzelmét. Mert hősünk idén már a „nagy” Red Bullban ül, és három verseny alatt felért a csúcsra, oda ahová a „bikások” már öt éve készülnek eljutni. És, hogy az örömük teljes legyen a második pozícióban is egy kék sárga autót intettek le, nevezetesen a nem túl boldog Mark Webber RB05-ösét. És helyben is vagyunk, a verseny ezen a ponton kezdett kísértetiesen hasonlítani a 2008-as Kanadai Nagydíjhoz, mikor szintén egy új nyertest ünnepelhettünk, aki akkor szerezte meg csapata első győzelmét. Történetesen Robert Kubica ért fel a csúcsra a BMW-vel, miközben csapattársa Nick Heidfeld, a sok – sok, BMW-s év után szomorúan vette tudomásul, hogy a csapat első kettős diadalában neki csupán a „vízhordó” szerep jutott. Így járt most Mark Webber is…
No, de térjünk vissza a nagy fal mögé (amiről a napokban derült ki, hogy kétezer méterrel hosszabb - volt - mint ahogy azt eddig gondoltuk):
A 2009-es Kínai versenyhétvége még ragyogó napsütésben vette kezdetét. Ami egy kicsit meg is lepte a szervezőket, az istállókat, és magukat a pilótákat is. Akik azért még így meglepve is nekiálltak a gyakorlásnak, sőt ők maguk is okoztak kisebb meglepetéseket. Elsősorban a „regnáló” világbajnok Lewis Hamilton, aki megnyerte a pénteki első gyakorlást, a lassúcska McLaren MP4/24-el. Aztán gyorsan visszaállt a „világ” 2009-es „rendje”, a második edzésen a világbajnokság éllovasa Jenson Button futatta meg a leggyorsabb kört, majd a szombat reggeli megmérettetésen az „edzéskirály” Nico Rosberg. Ennek ellenére ismét bebizonyosodott, hogy a szabadedzések eredménye szinte semmit sem ér, mert hiába gyorsult fel a McLaren, hiába volt egyeduralkodó a Brawn és hiába volt egyenletesen gyors a Toyota és a Williams, a Pole Pozíciót a Red Bull – Renault pilótája Sebastian Vettel szerezte meg. Nem is akárhogyan! Az második és a harmadik időmérőben csupán egyetlen gyors kört teljesített, de úgy látszik ez is elég volt neki, mert behúzta mind a kettő elsőséget.  A második helyen Fernando „gyári Renault-os” Alonso, míg a harmadikon Vettel csapattársa Mark Webber végzett. Mögöttük foglaltak helyet a több benzinnel megáldott Brawn GP-k, Ferrarik és McLarenek, no meg a „diffúzor banda” a Williamsekkel, és a Toyotákkal. Tehát minden adott volt egy remek versenyhez…

                                                …míg le nem szakadt az ég.

Aztán ez a remek verseny elmaradt, pontosabban elvitte a víz. Azaz leszakadt az ég, esős versenyt hirdettek, feltették a vizes gumikat, kivezényelték a biztonsági autót a pályára, futtatták vagy hat körön keresztül és elengedték a mezőnyt. A rajt izgalmainak már ekkor lőttek, de a futam sem sikerült valami körömlerágósra, mert annyi víz volt a pályán, hogy a srácok még előzni sem tudtak, illetve mertek. Tudni illik, aki ilyen viszonyok között letér a (kevésbé vizes) ideális ívről (ösvényről) annak lőttek, az mehet a kavicságyba, illetve az aszfaltozott bukótérbe, ahogy azt láthattuk is párszor. Ezért aztán a bátor (illetve kevésbé bátor) pilótáink bekapcsolták a vonatos üzemmódot, és kövesd a vezetőt (azaz Vettelt) játszottak. Sajnos ebből a buliból esett ki még ideje korán Fernando Alonso, akinek az a kevés benzinje még az SC fázis alatt kifogyott, és mire megtankolták a sor végére került. Helyette azonban beszállt a játszmába a „két tavalyi nagy”, azaz Hamilton és Massa. Lewis ismét megmutatta, hogy remekül tud vezetni esőben, bár most sokkal több hibát vétett, mint eddig, mégis remek előzéseket mutatott be. A „kis Massa” pedig a tizenharmadik helyről ugrott előre, egészen a harmadik pozícióba. Kubica is ugrott, ő azonban a folyamatosan hátracsúszó Jarno Trulli nyakába, történt ugyanis, hogy a harcias lengyel előtt egy jó nagy féktávot vett kedvenc borászunk, így Kubica szó szerint a nyakára érkezett. A baleset után a pályára lépett a biztonsági autó, ekkor Jenso Button vezetett, Vettel és Massa, akarom mondani az újonc Buemi előtt, mivel a brazil Ferrarija az SC fázis alatt megállt, így a tavalyi ezüstérmes három futam után még egyetlen pontot sem tudott gyűjteni, ahogy a Ferrari sem. Mert Kimi Räikkönen autója sem volt száz százalékos, Iceman csupán a tízedik pozíciót szerezte meg.  Ezután, nem is meglepő, hogy a Scuderiánál egy rendkívüli gyűlést hívnak össze a héten, melyen állítólag fejek fognak hullani, valószínűleg elsőként Stefano Domenicalli feje, akit a tavalyi és az idei gyengélkedés első számú bűnbakjának tart a nemzetközi sajtó. Ugyanaz a sajtó, amely a verseny legérdekesebb részének az SC távozása utáni köröket tartotta, mikor először Sebastian Vettel majd csapattársa Mark Webbert is megelőzte az eddig verhetetlen Jenson Buttont, mégpedig esőben! Az élet a hátsóbb régiókban is zajlott, Rubens Barrichello nyugisan haladt a negyedik helyen, még az eddig halvány teljesítményt nyújtó Heikki Kovalainen felegerészte magát az ötödik pozícióba. Sikerének titka a stabil, nyugodt, és hibátlan vezetésben rejlett, ellenben csapattársával. Ugyanis a címvédő bajnok több hibát is vétett, (sok akarásnak nyögés…) ennek ellenére a hatodik pozícióban ért célba. Mögötte kisebbfajta csoda volt készülőben! A köztudottan esőmenő Adrian Sutil haladt stabilan a pontszerző zónában, míg öt körrel a vége előtt meg nem csúszott és csúnyán a gumifalhoz nem csapta a megtáltosodó Force India Mercedest. Amit én személy szerint nagyon sajnáltam, mert a sors keze ismét elvette a pontot a végig remekül taktikázó és versenyző „Zuttiltól”…
Aztán amit Isten az egyiktől elvesz, azt odaadja a másiknak. Azaz a pontot Sebastien Bueminek, aki ennek a balesetnek köszönhetően élete harmadik futamán másodszor szerzett egységet. Úgy néz ki ismét nagyot húzott a Toro Rosso: Kérem szépen itt van az új Sebastian Vettel!
A régi pedig a célvonalban, a kockászászló lendül, és bezsebeli második nagydíjgyőzelmét. A hétvége másik nyertese, a bajnokság éllovasa Jenson Button, aki taktikus, nyugodt vezetéssel megszerezte a „bronzérmet”, mellyel fontos pontokhoz jutatta Ross Brawn csapatát. És persze saját magát, mert ez a hat „pötty” (ami több mint a Maláj győzelemért járó öt egység) még nagyon fontos lehet az év végén, a nagy csatában…
 A két nyertes mellé, egy „szomorú vesztes” is felállt a dobogóra. Mégpedig Mark Webber, aki ugyan próbált mosolyogni, és jó képet vágni az istálló első kettősgyőzelmének okán, mégis nagyon látszott rajta, hogy a kétévnyi „szenvedés” után ezt Ő akarta megszerezni a csapatnak. Ez azonban Sebastian Vettel nagy napja volt.

Egyszer, talán az Ő napja is eljön...

Mind emellett kisebbfajta csodát élhettünk át a Kínai Nagydíjon, pontosabban az után. Ugyanis hosszú – hosszú idő után senkit sem zártak ki, büntettek vagy óvtak meg.

Van még remény?

3 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr631080653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.04.24. 16:40:23

Igen , Igen... Ez a futam sem a hozzá fűzött reményekkel indult, - az én részemről. Bár aki a Red Bullnak szurkol az nagyon örülhetett. Az én szerény véleményem is azt tükrözi, hogy ez a futam nem feltétlen az élcsapatok futama volt. És borzasztóan unalmas is volt - az előző két futamhoz képest. Sok szerencsét a további futamokhoz Vettelnek, akit én személy szerint nagyon nem kedvelek.

De remélem, hogy a következő versenyek legtöbbjén a BMW dobogós lesz:)

Jó a cikk mint mindig!!! Grat Mike!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.25. 14:54:54

@Vick08:

Köszi, igyekeztem :)
Tényleg nem az élcsapatok versenye volt, de eddig egyik sem a "klasszikus" top istállóké volt. Ez eddig a "sötét lovak" éve. Ami nekem eddig eléggé tetszik.


A futamelőzetes most elmarad. Bocsi mindenkitől aki várta! Az összefoglaló a szokott időben érkezik majd!

Mindenkinek jó szurkolást, jó szórakozást a következő versenyhez!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.28. 15:43:19

Szép napot!

"Ha szerda akkor futamösszefoglaló." Ez most se lesz másképp, holnap jön az értékelés :)
süti beállítások módosítása