Mert jelen pillanatban az uralkodik a Formula 1 világában. Ugye itt van nekünk az a drága jó diffúzor ügy, amiről (meg az első két verseny eredményéről) majd Április 14-én döntenek. Aztán itt van a McLaren ügy, amiért a csapatot már büntették, de sebaj, beidézték őket a Motorsport Világtanácsra, hogy lehántsanak róluk még egy bőrt, és lehúzzák a csapatot pár millióval, vagy akár eltiltsák őket pár futamról.
Mert volt rajtuk sapka, vagy nem…
De ígérem, most a versenyről fogok írni!
Igaz, hogy napjaink Forma 1-ét a felesleges, és a cirkusz hírnevét elég intenzíven tépkedő balhék uralják, de van még remény! Mert a verseny maga Malajziában is remek volt, legalábbis amíg volt, amíg a várva várt eső meg nem érkezett, és le nem fújták az egészet.
Pedig a hétvége, ragyogó napsütésben vette kezdetét, az eső persze (az éghajlat miatt) el – eleredt, de rendre az edzések után, így a gyakorlásokat még nem zavarta meg. Ahogy Nico Rosberget sem tudta megzavarni szinte senki, semmi. Három szabadedzésből kettőt megnyert, ezzel az idei hat gyakorlásból már ötöt a „kis Keke” húzott be, ennek ellenére az időmérőn ismét nem remekelt. A hivatalos edzést Jenson Button nyerte, aki mindössze kilencvenkét ezreddel futott gyorsabb időt, mint Jarno Trulli. Mögöttük Vettel és Barrichello végzett, őket azonban a sors, azaz FIA mindenhová elérő keze a mezőny középső részébe sorolta vissza. Így a harmadik pozíció Timo Glocké, a negyedik pedig a már említett Nico Rosbergé lett. Eközben a „nagyok ismét szenvedtek”, Massa a tizenhatodik, Hamilton a tizenkettedik, Alonso pedig a tízedik helyről indult, közülük a legjobban Kimi Räikkönen vizsgázott, aki a büntetgetések után a hetedik kockáról startolhatott. De nem startolt valami nagyot, ellenben Nico Rosberggel, aki körbeautózta az egész mezőnyt, és a negyedikről az első helyre ugrott, hasonlóan nagyot rajtolt Alonso, aki a mezőny közepéről furakodott be a harmadik pozícióba. És ott is tartotta magát hosszú – hosszú körökön át. Aztán persze a könnyebb, és gyorsabb autóval versenyző kollegák megelőzték. Először Rubens Barrichello, majd Räikkönen, hagyta le hősünket aztán Mark Webber próbálkozott meg ezzel, elsőre hiába, Alonso visszaelőzött, de egy gyönyörű csata után az ausztrálé lett a hatodik pozíció. Ilyen és ehhez hasonló csatákban nem volt hiány az egész verseny alatt, még Alonsót előzték, addig Vettel előzött, - a mezőny hátuljából jött fel - Timo Glock pedig többször is próbálta leküzdeni Mark Webbert, (ekkor még) sikertelenül. A csatákból csak az élboly maradt ki, Rosberg, Trulli és Button nyugodtan vonatozott az első helyeken, legalábbis a kötelező kiállásokig. Majd a depózások alkalmával Jenson először tapasztalhatta meg Ross Brawn zsenijét, aki a harmadikról az első helyre „taktikázta fel” Buttont az „üzemanyag felvétel” után.
Aztán eleredet az eső…
Először csak csepegett, de a pilóták már ekkor pánikszerűen a bokszba menekültek, és felrakatták az extrém esőgumikat. Először Kimi Räikkönen, gondolta úgy, hogy megvicceli a mezőnyt és még jóval a vihar érkezte előtt felvette a vizes papucsot, a gumija azonban hamar elhasználódott, és a nagy „trükkből” nem lett semmi. A nagy trükk azonban bejött Timo Glocknak, aki nem extrém esőgumit vett magához, hanem intermediat-et, így a szemerkélő esőben megelőzte a komplett mezőnyt, Hamiltonostól, Alonsóstól, Buttonsotól. A „szemetelő” eső a frászt hozta a pilótákra, és a legszebb pillanatokkal ajándékozta meg (no nem az aszfaltbetyárokat, hanem) a nézőket. Gondoljunk csak a „régi idők versenyeit idéző” kerék – a kerék elleni csatára Mark Webber és Lewis Hamilton elődadásában. A két versenyző az eső eleredtével vagy hatszor cserélt pozíciót, minden esetben szabályosan és látványosan. Tényleg beváltak az új szabályok? Úgy néz ki igen, mert Mark Webber ezután, a harc után még megelőzte Heidfeldet, Barrichellót és Trullit is. Apropó a két „öreg”! A Forma 1 két lassan elfeledett pilótája is megtalálta a másikat a pályán, vagy négyszer. Bokszkiállás előtt, után, közben, vagy akár a pályán, Barrichello minden helyzetben leelőzte Jarnót. Aztán a verseny leintésekor mégis az olasz került előnyösebb pozícióba.
…majd jött a káosz.
Az első bekezdésben idézett „káoszon” kívül a versenypályára is megérkezett a fejetlenség egy kiadós eső képében. A legnagyobbat ekkor is Timo Glock húzta, aki az elején az intermediate gumikkal hozott vagy tíz pozíciót, most (mikor a többiek levették az extrém vizes gumit, és intermediate papucsokra váltottak) vizes abroncsokra váltott, és ismét előrejött, most a második pozícióig. Jenson Button mögé, és a ravasz Nick Heidfeld elé, aki a nagy depózások alatt csupán egyszer ment be friss kaucsukért (gumiabroncs) és ezzel a dobogós helyezés közelében találta magát. Ekkor azonban már a biztonsági autó is a pályán volt, ugyanis megérkezett a monszun, majd egy kör SC után beintették a piros zászlót is. Mert lehetetlen volt versenyezni, a pályán állt a víz, az autók nem tudtak közlekedni, szinte mindenki megcsúszott. Így aztán a versenyzők elbotorkáltak a célegyenesig, elfoglalták a helyezésüknek megfelelő rajtkockát és vártak. A nagy várakozás közben egyesek szendvicset (Massa), mások jégkrémet (Kimi) és „még mások” egy vadonatúj plexit (Heidfeld) fogyasztottak el. Idejük volt, mert a drága FIA a piros zászló bemutatása után vagy negyven perccel jelentette be, hogy vége az egésznek, lefújták a versenyt. Így a győzelem az egész futamon tökéletesen vezető, és alkalmazkodó Jenson Buttoné lett, aki zsinórban második diadalát aratta a Brawn GP volánja mögött. „Jenson admirális” mellé, Nick Heidfeld (aki az új rajtrácson, a harmadik helyen állt, de a leintés előtti utolsó körben még a második volt, és félbeszított futamnál ez számít) és Timo Glock állt fel a pódiumra. Ponthoz jutott még Trulli, Barrichello, Webber, Hamilton és Rosberg (aki a legnagyobbat bukta a „káoszon”) is. Igen ám, de ezeket a pontokat felezték, mivel a versenyzők nem teljesítették a táv 75%-át. Így jutott „fél ponthoz” Trulli, Webber és Nico Rosberg.
Ilyen sem volt már vagy tizenkilenc éve!
Ezért bátran kijelenthetem, hogy ismét egy remek, izgalmas futamon vagyunk túl. A srácok végre előznek a pályán, az esős futamok is hozzák a formájukat, az eredmény azonban a zöld asztal mellet dől el…
Tényleg ez lenne a Forma 1 új arca???
Beszélő