Január 9-én a Toro Rosso immáron hivatalosan is bejelentette egyik pilótájának a nevét. A szerencsés kiválasztott nem más, mint Sebastien Buemi! A svájci fiatalember vélhetően a decemberi teszteken nyújtott teljesítményével (no és persze jelentős anyagi hátterével) győzte meg a csapat vezetőit. Azokat a vezetőket, akik között már nincs ott Gerhard Berger, a csapat sikereinek a kovácsa. Ugyanis nemrégiben a Red Bull visszavásárolta 50%-os részesedését a csapatból. Ezzel véleményem szerint a RBR elkezdte maga, illetve a Toro Rosso alatt vágni a fát. Mivel a csapat nagyban Bergernek köszönhette a 2008-as futamgyőzelmet, és a konstruktőri hatodik helyezést. Érdekes módon a „kis bikák” csak egy versenyzőt neveztek meg. A 11-es rajtszámú autó vezetőjének személyéről csak a későbbiekben döntenek.
De ki is ez a Sebastien Buemi?
Ez a kérdés joggal fogalmazódhat meg a rajongókban, mivel hősünk szinte a semmiből érkezett. A sajtó sosem volt tele GP2-es remekléseitől, és a kisebb kategóriákban sem alkotott maradandót. Viszonylag hamar bekerült a Red Bull fiatal pilótákat támogató programjába, és innentől az energiaitalgyártó cég, szárnyai alatt lépkedett fel a szamárlétrán.
Formula autós pályafutását 2004-ben kezdte, mégpedig a Német Formula BMW sorozatban, ahol két évet húzott le, bajnoki címet sajnos nem szerzett, viszont egy ezüst és egy bronzéremmel lett gazdagabb. Innen gyorsan a Formula 3-as Európa bajnokságba került. Itt eltöltött első éve után, karriere igazán a 2007-es évben indult be. Ekkor még az F3-ban is versenyzett, de belekóstolt a GP2 és az A1 GP bajnokságba is, ahol nyolcadikként végzett a svájci csapattal. (Aki nem tudná, ebben a sorozatban nem csapatok, hanem nemzetek versengenek). GP2-es bemutatkozó szezonja után, - mely elég gyengére sikerült – a GP2 Ázsia Sorozatban figyeltek fel rá először. Ő nyerte meg a botrányba fulladt Indonéz Nagydíjat, majd zsinórban négyszer végzett a második helyen, ezzel az összetettben is az ezüstös helyen zárt. A nemzetközi sorozatban tavaly a hatodik helyen végzett. Megnyerve többek között a Magyar futamot is. Ebben az idényben már a Red Bull hivatalos tesztpilótai posztját is Ő töltötte be. A „Bikások” pedig elég sok feladatot rá is bíztak, hol a RBR hol pedig a Toro Rosso versenygépével tesztelt, sőt a legtöbb bemutatón is ő kormányozta a versenygépeket. A szerződtetése először Sebastian Vettel távozása után merült fel. Ezután, a csapattól távozó Berger még a tavalyi évben nyilatkozta, hogy minden valószínűség szerint Ő lesz az egyik pilóta a csapatnál. Ezt erősített az a tény is, hogy Buemi teljesítette a legtöbb kört/kilómétert a 2008-as szezon utáni teszteken. Sőt nem is rossz „eredményeket” produkált, rendre elverte a szintén versenyző ülésért küzdő „veterán csapattársait” (Sato és Bourdais). Ennek ellenére, páran kikezdték a fiút, hogy valójában nem is érdemelné meg a lehetőséget. Mondván semmit sem teljesített a kisebb kategóriákban, és csak a pénze miatt került az istállóhoz. Azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy kiscsapat lévén a pénz mindig is fontos tényező lesz. Ahogy azt sem felejthetjük el, hogy „elődje” a szintén Sebastian (Vettel) is ismeretlenül került a Formula 1-be (vagy említhetném még Kimit is). És mára a jövő legnagyobb bajnokának tartja Őt szinte mindenki. Előzetesen tehát ne írjuk le a fiatalembert, a teszteredményei eléggé meggyőzőek voltak. De gyorsan kanyarodjunk vissza Buemi karrieréhez! A színfalak mögött már december 22-én aláírta a szerződését, majd ezt januárban hivatalosan is bejelentették. Ezzel Buemi elérte célját és Jean-Denis Deletraz után az első svájci pilótaként, a száguldó cirkusz mezőnyének tagjává vált.
Sok sikert!
És kis lesz a csapattárs?
Sebastien Buemi neve tehát biztossá vált a 2009-es nevezési listán! De vajon ki lesz a csapattársa? Valószínűleg a csapat két versenyző közül fog választani. Mr. Kamikaze (Takuma Sato), és Mr. Amerika (Sébastien Bourdais) között. A japán, francia rangadó első körére már Jerezben sor került, ahol a két pilóta egyaránt lehetőséget kapott. Ott a japán tűnt gyorsabbnak, tette mindezt úgy, hogy kevesebb kört teljesített, és „ellenfelénél” jóval kevesebbet ült abban a bizonyos autóban. Nem szabad elfelejtenünk, hogy Sato mellett is jelentős szponzori háttér áll, Japán legnépszerűbb autóversenyzője nagyban hozzájárulna az energiaital népszerűsítéséhez a szigetországban. Bourdais mellet viszont a tehetsége áll, a francia pilóta négyszer nyerte meg az amerikai ChamCar sorozatot, és egyszer a Formula 3000-et (GP2 elődje). Sőt valószínűleg sokkal nagyobb tapasztalata van a slick gumik terén is, mint „Kamikaze Satónak”. Szerény véleményem szerint Bourdais jobban érdemelné azt az ülést. Idén valóban nem teljesített makulátlanul, de nem szabad elfelejteni, hogy Ő volt a szezon legbalszerencsésebb pilótája. A technika ördögei, és az FIA stewardjai jó pár ponttól fosztották meg. Megérdemelne egy második lehetőséget (főleg, hogy kis Piquet is megkapta azt), több tapasztalattal, és talán szerencséjével minden bizonnyal jobban teljesítene. Mindezek ellenére úgy érzem, hogy a döntés végül Satóra fog esni…
Pénz beszél…
Üdvözlet a "fedélzeten" Buemi
2009.01.11. 11:41 :: SilverMike
1 komment
Címkék: vélemény hírek pilóták forma12009
A bejegyzés trackback címe:
https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr82885473
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.18. 16:10:01
ELNÉZÉST KÉREK MINDENKITŐL AKI IDE KOMMENTET ÍRT, ÉS A KOMMENTJE ELTŰNT!!!!!
Sajnálom, de a bejegyzés valamiért nem volt elérhető, és újra kellet rakni a blogra. A kommentek sajnos eltűntek... :(
Megértéseteket köszönöm...
Sajnálom, de a bejegyzés valamiért nem volt elérhető, és újra kellet rakni a blogra. A kommentek sajnos eltűntek... :(
Megértéseteket köszönöm...
Beszélő