Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Születésnapos bajnok, eladósorban lévő Honda

2009.01.08. 17:44 :: SilverMike

Hamilton 24 éves

Michael Schumacher után ismét születésnapját ünnepelte egy Formula 1-es világbajnok. Mégpedig az aktuális, vagyis most már a címvédő. Lewis Hamilton ugyanis január 7-én töltötte be huszonnegyedik életévét. Minden idők legfiatalabb Formula 1-es bajnokának karrierét nemrégiben ugyan már felelevenítettem ezen a fórumon, de most is „illendő” lenne írni egy két sort a születésnapos világbajnokról!
Lewis 1985 január 7-én (értelemszerűen 24 éve) született, egy kicsiny angliai városkában. A fiatal pilóta tehetségét már hamar felfedezték, és bizony nem csak a csapatvezetők és a menedzserek. Ugyanis egy brit úriember még 1998-ban (mikor Lewis még csak gokartozott) kötött egy fogadást arra, hogy védence huszonnégy éves kora előtt Formula 1-es világbajnok lesz! A rengeteg siker után (melyeket Lewis a kisebb kategóriákban ért el) a Formula 1-es bemutatkozó évad igen kétarcúra sikeredett. Hamilton veleszületett tehetségével rengeteg rajongót állított maga mellé, viszont - sokak szerint - arrogáns és beképzelt viselkedésével jó pár haragost is szerzett. És nem csak minket, a „pórnépet” osztott meg, a szakértők is eltérő véleményen voltak róla. Azt mindenki elismerte, hogy kivételes tehetség, de sokan buta hibáira fektették a hangsúlyt. Gyorsaságát már élete első futamán megmutatta, és a dobogóra állhatott az Albert Parkban. Ezt követően még kilencszer (!) állt zsinórban a pódiumon, s ezzel rekordok tömkelegét döntötte meg. Ezzel kétségtelenül a világbajnokságok történetének legsikeresebb kezdője lett. (Bocsánat Villeneuve!) De a világbajnokságot neki sem sikerült megnyernie az első évében (akárcsak az említett Jacques-nak). Ugyanis az év vége felé elkövetett hibákkal szabad utat nyitott Kimi Räikkönennek a korona megszerzéséhez. A 2008-as esztendőben azonban visszavágott, és elhódította a bajnoki címet. Nem is akárhogyan, olyan késhegyre menő csatában, hogy hősünk (emlékeztek még a fogadást kötő emberke) a 2008-as Brazil Nagydíj utolsó köriben minden bizonnyal éppen agyvérzést akart kapni, mikor Sebastian Vettel leelőzte Lewist. Pár körrel később Hamilton azonban befutott az ötödik helyen és ezzel elhódította a világbajnoki címet. Emberünk markát pedig több milliónyi magyar forintnak megfelelő angol font ütötte!
2009 Január 24-én pedig Lewis Hamilton betöltötte 24. életévét, és immáron Formula 1-es világbajnokként ünnepelhet!
Innen is nagyon boldog születésnapot kívánunk neki!

Igen, de mi lesz a Hondával?

Kérdezhetik teljes joggal a rajongók. Mivel mint az már ismeretes, a japán gyártó még 2008 Decemberében kivonult a világbajnokságból. És a két csapatvezető (Brawns és Fry) azóta is gőzerővel keresi az új tulajdonost. Ahogy azt már megtudtuk a japánok jelképes összegért, egy dollárért is hajlandóak lennének eladni a csapatot. Az új tulajdonosnak „csupán” (erősen idézőjel), az éves költségeket kellene állnia. A vevő pedig ezért az összegért egy tökéletesen felkészült csapatot kapna, szerelőkkel, mérnökökkel. Emellett a csapat a 2009-es autón is dolgozik, szóval a tervezést sem kellene a nulláról kezdeniük. Szintén a csapat értékét növeli Ross Brawn jelenléte, aki a jelenlegi mezőny legnagyobb koponyája. Egyetlen hiányosság csupán a motor lehet. Ugyanis a Honda nem szándékozik erőforrásokat biztosítani a csapat számára. A hírek szerint ezt a problémát is Brawn orvosolta, és tárgyalásokba kezdett a Ferrarival (a régi cimborával) egy esetleges motorszállítói szerződésről. Tehát valóban itt a lehető legjobb alkalom a beszállásra azoknak a számára, akik egy F1-es csapat indításán gondolkoztak. És bizony a hírek szerint elég sokan gondolkoznak rajta. Nemrég Nick Fry nyilatkozta, hogy több mint harminc (!!!) érdeklődő volt a csapat iránt, de ő és a Honda vezetői ezek közül „mindössze” tizenkettőt tartanak komolynak. Hatalmas meglepetésre ezzel a bejelentéssel szinte egy időben David Richards (akit eddig a legkomolyabb érdeklődőnek tartott a szakma) bejelentette, hogy nem tart igényt a csapatra. Ezzel a ProDrive Forma 1-es szereplés talán örökre kútba esett...
A tizenkét (no nem apostol, hanem) „potenciális” vásárló személyét még homály fedi (és valószínűleg csak a végső vevőt ismerjük majd meg), de egy ember neve mégis kiszivárogni látszik. Nem másról van szó mint magáról Nick Fry-ról. Arról a Brit szakemberről aki 2005-ben pont Richards-ot váltotta a Honda csapatvezetői székében. Ugyanis ha társával, Ross Brawn-al nem találnának igazán komoly befektetőt, akkor állítólag ők maguk vásárolnák meg az istállót. Ami elég kézenfekvő megoldásnak tűnne, sőt még a csapat távozása után Ők maguk is kijelentették, hogy vevő hiánya esetén bizony összedobják a pénzüket...
... ami biztosan nem egy forint.

5 komment

Címkék: vélemény hírek

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr85865806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.01.10. 18:38:31

No, megjöttem. Egy jó ideig amúgy is csak itt hallhatsz.

Először is pár figyelmetlenségre, elgépelésre mutatnék rá.
"1985 január 7-én" (még pár helyen)
Dennis, mint brit úriember. Ez kis kezdőbetű, mert nem tulajdonnév.
A Hondánál gondolom erősen idézőjelet akartál írni a zárójel helyett.;)

A cikk tartalmára térve:
Senki nem produkált annyira fényes pályafutást a F1-et megelőzve, mint Hamilton, a jelenlegi mezőnyt figyelembe véve. Ezért is kiemelkedő jelentősége. Sajnos, tavaly nem volt az igazi, bízom benne, hogy idén a vb-cím birtokában jóval stabilabb lesz, ami egy tavalyinál simább vb-címet eredményezhet. Persze örvendenék,ha idén Heikkivel a konstruktőri is meglenne végre-valahára...

A Honda kapcsán furcsának tartom, hogy eredetileg december közepéről, majd végéről volt szó, amire biztosan meglesz a vásárló. Nos, lassan január közepe, a csapatok zöme a következő két hétben bemutatózik, a Brawn-csapat meg mintha túl ráérősre vette volna a figurát. Pedig lassan ideje lenne sietni. A svájci bank talán egy jó megoldás lenne, ha már ez a Dave Richard-os történet megint elhaló félben is van...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.10. 21:32:14

Dave: Üdv!
Köszi újra, hogy szóltál a hibák miatt! Azt hiszem az összes javítva! :)
Abban én is reménykedem, hogy idén egy erős címvédés lesz, konstruktőrivel együtt persze! De azért remélem ez izgalmas futamok közepette fog eldőlni!

Igen a Honda egyre inkább csúszik ki az időből. Én személy szerint a Fry-Brawn közös megvásárlást tartom most legelképzelhetőbbnek. Miután Dave nem száll be. De egy bank, vagy cég sem elképzelhetetlen! majd meglátjuk!

tfefe 2009.01.11. 07:11:32

Hát előkerült a szülinapi cikk is... :) Gartula! Lewis sztem is idén nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lesz, majd meglátjuk mire lesz ez elég. Pár éve nem volt jelentősebb szabályváltozás az f1-ben, ezért kicsit tömörödött a mezőny (lásd pl. STR győzelem...) de idén jelentősek a változások... ha valamelyik csapat úgymond talál valamit, a tesztek hiánya miatt, szinte behozhatatlan lesz az előnye a többiekkel szemben. Az erejét, felkészültségét pedig mindenki titkolja ahogy csak tudja, ill. ködösítenek ahogy csak lehet... A motorok visszafogása is fontos technikai tényező, mert egyrészt várhatóan jól fogják bírni üzembiztonság terén a strapát, de nagyon fontos hogy a tervezőgárda, hogyan tudja a nyomatékot optimalizálni az új fordulatra.
Az aero és felfüggesztés elemek pedig szinte teljesen újak lesznek, ezen a téren alakulhatnak ki sztem a legnagyobb különbségek, amelyek meghatározhatják a 2009-es VB-t is. A KERS pedig egyenlőre ismeretlen tényező a csapatok részére is, főleg versenyképesség terén, az pedig hogy a többiekhez képest mennyire versenyképes végképp relytély egyenlőre.
Összefoglalva: Lewis jól mondta hogy nehéz dolga lesz a címvédéssel. Reálisan látja, azaz nem látja Ő sem hogy a McLaren mire lesz képes a többiekhez képest, ahogy a többiek sem látják a valós leendő erőviszonyokat. Vagyis minden f1-es csapat és pilóta számára egyenlőre csak remény a 2009-es versenyképesség.

Honda... ha valóban Fry kap az anyacégtől 70 millió segítséget (hitelt) az induláshoz, van esély, de akár a Super Aguri sorsára is juthatnak, mivel nincs biztosítva az egész éves szereplés, és szponzorok... pedig egyenlőre ez a legbiztosabb lehetőség, amiben sajnos nincs benne az hogy be is fejezik az évadot, csak az évad megkezdése. Én személy szerint szurkolok nekik a túlélésért, de nem látom biztosítottnak az egész éves szereplésüket ha ez a variáció valósul meg. Nem vagyok kishitű, de láttam én is hogy mire is képes Fry egy csapattal... sztem csak a távozása menthetné meg a csapatot, és ha Brawn venné át az Ő helyét is. Talán B. Senna és a szponzori pénzei is sokat segíthetnének, a motorköltségeket legalábbis fedezné...

tfefe 2009.01.11. 07:33:46

Bocs... javítok... relytély = rejtély

"A kéz gyorsabb mint a szem"... mondta sokszor gyermekkorom kedvenc bűvésze: Rodolfó. :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.01.11. 09:22:09

tfefe:
Talán kiegyensújozottab lesz! Sokakat megnyugatatott már a VB-cím, de voltak olyanok is akik nem "változtak" meg tőle. Maj meglátjuk.
Valóban rengeteg az ismeretlen tényező az idei évben. Szerintem senki nem tudja, hogy hol is állnak éppen a többiekhez képest. És a legtöbben csak nyilatkoznak egyet a levegőbe. Ezzel vagy altatnak (mert meggyőződésök, hogy milyen jól állnak) vagy elterelik a figyelmet arról mennyire le vannak maradva.

Én sajnos egyre jobban azt hiszem, hogy a Hondát nem sikerül eladni! Egyere jobban telik az idő... És még mindig nincs vevő! NAgyon nagy kár lenne értük. Ugye a 18 autós mezőny, miatt és Button hiánya miatt is. De remélem, hogy sikerül nekik találni egy új tulajt. Megérdemelnék!
süti beállítások módosítása