Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A csodálatos vizes nyolcas - Japán Nagydíj előzetes

2009.10.02. 23:40 :: SilverMike

Nincs is annál jobb, mint amikor az ember fia/lánya hajnalban kelhet csak azért, hogy megnézze az éppen aktuális szabadedzést, időmérőt vagy versenyt. Bizony ennek is megvan a maga feeling-je, gondoljunk csak az időmérő közben elfogyasztott forró teára (vagy akármi másra…), vagy egy előzésre, ami garantáltan felébreszt bennünket. Ehhez persze szükség van olyan csodálatos helyszínekre, mint Suzuka, vagy az Albert Park (természetesen kell egy kis időeltolódás is) melyekhez az élményeinket csatolni tudjuk. Igaz, hogy a „felkelő nap pályája” nem tekint vissza fél, vagy annál több évszázados múltra (körülbelül azóta látogat ide a Formula 1, amióta a mi Hungaroringünkre). Sőt a másik végletnek sem felel meg, nincsen körülötte város, no meg nem Herman Tilke tervezte. Ennek a pályának mégis „lelke van”, sokak szerint olyan, mint Spa, mások egyik betonkörhöz sem hasonlítják, mondván Suzuka csak egy van. Mert csak itt tudott (de itt kétszer is) összeütközni Prost és Senna a világbajnoki cím űzése közben. Csak itt verték el (de nagyon) Schumachert esőben, csak itt lett a szívek bajnoka Mika Häkkinen (de repetázott Ő is). Ezen a földön nyert a Ferrari huszonegy keserves év után világbajnokságot, és csak ezért engedett ki az amúgy túlságosan is komoly Schumacher. De akkor annyira, hogy vörös parókában ugrabugrált a dobogón. Minden oka megvolt rá, mert előtte itt bukott el egy bajnoki címet, sőt évekkel később ismét itt csúszott ki a kezéből a gyeplő. Bizony itt füstölt el az a Ferrari (négy év tökéletes működés után) utat nyitva ezzel Alonsónak. Majd elfelejtem, hogy itt írta be magát a történelembe Kimi Räikkönen, amikor mindenféle teher nélkül (már nem volt esélye világbajnokságot nyerni) a tizenhetedik helyről jött előre és nyert. Biztosan emlékszünk még rá, az utolsó körben előzte meg jelenlegi csapattársát Giancarlo Fisichellát. Ide zarándokolt el annak idején háromszázezer japán csak azért, hogy megnézzék a világverő McLaren – Hondát és annak „varázslatos” kormányosát Ayrton Sennát. És pont ő engedte előre hű fegyverhordozóját, Gerhard Bergert, akkor, amikor már világbajnok volt, és úgy gondolta, hogy csapattárásnak sem árt a siker. De nyert itt pályafutása alkonyán Nelson Piquet, és hozzá hasonlóan sikerre vitte a Benettont az 1980-as évek végének (egyik) közönség kedvence Alessandro Nanini. Ezen kívül Suzukában rendeztek (és rendeznek a mai napig) nyolcórás motorversenyeket is, melyekről Valentino Rossi írt hosszasan életrajzi könyvében. Elmondása szerint az összes versenyző tisztelte a pályát, de egyúttal iszonyodott is tőle, annyira koszos és trükkös volt. De mind nagyon szívesen jártak ide, mert minden verseny után „hullarészegre itták magukat” a japán versenyzőkkel. És ha már itt tartunk, nem feledkezhetünk meg Daijiro Katóról sem, aki 2003-ban itt lelte halálát egy gyorsasági motoros futamon. Sokak szerint az „új évezred” egyik legcsillogóbb tehetsége volt. Szóval, ha aranyat nem is, de ilyen és ehhez hasonló dolgokat talál/lát az, aki korán kel. Nekem pedig nézzék/nézzétek el, hogy (kivéve Kato halálát) csak csupa – csupa szépet és jót írok erről a pályáról, és hogy a szokásosnál „lazábbra” személyesebbre veszem a „figurát”. Ennek az oka pofonegyszerű: ez az egyik kedvenc versenypályám. 1999-et írtunk, amikor „megboldogult gyermekkoromban” (ha szabad így fogalmazni) gyerekorri hősöm megdicsőüléséért szorítottam. Persze, hogy Mika Häkkinenről és az ő megnyert világbajnoki címéről van szó, Knézy Jenő tolmácsolásában.
Éppen tíz éve volt, de sajnos már soha többé nem ismétlődik meg…

A  jelen

Az már csak a soros furcsa fintora, hogy a Formula 1 úgy térhet vissza Suzukába, ahogy két évvel ezelőtt faképnél hagyta azt. Azaz itt dőlhet el a világbajnoki cím sorsa. Pedig 2009-ben kettő verseny is a Japán „mögé szorult”. Jenson Button azonban alaposan megszedte magát (már ami a pontokat illeti) és ha az égiek is úgy akarják, vasárnap már világbajnokként szállhat ki a hófehér autóból. Ha: a, nyer, és Barrichello legfeljebb negyedik b, második, és Barrichello legfeljebb hatodik c, harmadik, és Barrichello legfeljebb nyolcadik; d, negyedik, Barrichello nem szerez pontot.
Hogy mit írtak meg ott fönn azt most még nem tudhatjuk, de ha az idei év második felét vesszük alapul, akkor kijelenthetjük, hogy Button pezsgője (két hétig legalábbis) a hűtőben marad. Ugyanis az elmúlt versenyek alatt Jenson csak elvétve tudta megelőzni csapattárást, sőt a Brawnosok mostanában rendre egymás mögött futottak be (így nem sok esélyt adok arra, hogy kettejük között négy autó is célba érjen). Sőt maga Button jelentette ki, hogy nem fogja kockáztatni a biztos pontokat csak azért, hogy már a hétvégén világbajnok legyen.  Gondoljunk csak bele,  eddig nyolc évet várt a világbajnoki címre, és (ha minden a legnagyobb rendben megy) azt a két hetet már fejen állva is kibírja. Barrichello is várja már azt a kupát egy ideje (tizenöt – tizenhat éve) és a mostani helyzetben neki van kevesebb veszítenivalója, így feltehetően Ő lesz az, aki támadni fog. Ezt támasztja alá az „öreg” nyilatkozata is: „Egyetlen egy taktikám van. Támadok!”

„Vizes nyolcas”

Az 5,807 kilométer hosszú suzukai aszfaltcsík eredetileg a Honda tesztpályája volt, azonban 1987-ben a száguldó cirkusz (és vele együtt Bernard Ecclestone) is betette oda (mindenható) lábát. Kisebb nagyobb változtatásokkal azóta is a „klasszikus nyolcas alakú pályán” versenyeznek az arra hivatottak. A hatalmas leszorító erőt igénylő pálya egyik legizgalmasabb pontja rögtön az indulás után, az első kanyarkombinációban fogad minket: az egyszerűen csak „első kanyar” névre hallgató görbe (itt előzte Kimi Fisichellát) és annak társa. Utánuk jön egy gyorsabb szakasz nem egy S kanyarral bonyolítva. Ezután érkezünk a Dunlop-ba majd egy kis gyorsítás és a kilences forduló (itt szállt el Schumi motorja 2006-ban) után átmegyünk a „mini alagúton”.  Utána a hajtűkanyarnak nevezett hajtűkanyarban találjuk magunkat, ezután érkezünk el a Spoon-hoz, majd a pálya leghosszabb egyenes szakaszára ahol 320 kilométer per órás sebességgel hajtunk át a „mini felüljárón” (innen a nyolcas elnevezés) és körülbelül ekkora sebességgel „abszolváljuk” az utolsó előtti fordulót. Egy kiadós fékezés után (kilencvenre lassítunk, háromszázról) következik a pálya leggonoszabb része a 16-os 17-es kanyarkombináció. Ha ezen is túlvagyunk már csak ötvenkétszer kell körbemenni. De ne feledkezzünk meg a bokszkiállásokról sem! Mert Suzukában (ebben is hasonlít Spára) bármikor eleredhet az eső. Akárcsak a mai szabadedzéseken, ahol a Force India szerelői unalmukban még egy papírcsókot is eleresztettek a bokszutcában. Az sem volt mindennapos látvány!

 

3 komment

Címkék: vélemény előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr21424112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.10.03. 02:25:18

A Hairpin hajtűkanyart jelent? Nem hiába, eddig sem az angol tudásomért szerettek! :DD

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.10.03. 05:07:17

@Dave985:

Aha, azt jelenti. Nem sokat fáradoztak a névadással, első kanyar, hairpin...:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.10.07. 20:34:24

Sziasztok, holnap jön az összefoglaló! :)
(Bocsi a késésért)
süti beállítások módosítása