Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A csapatok nyomában...

2009.02.28. 22:44 :: SilverMike

                                                  A Forma 1 csapatsport!

Tetszik, nem tetszik a Formula 1 csapatsport, mindig is az volt, és az is marad az idők végezetéig. Gondoljunk csak bele, mi lenne a pilótákkal, a mérnökök és a "névtelen hősök" a gyárban illetve a bokszutcában dolgozó szerelők nélkül. El kell ismerni, hogy bizony a versenyző is csak egy a csapat tagjai közül. És ahhoz, hogy a szerkezet, óraműpontossággal üzemeljen, vagyis egy Forma 1-es csapat sikereket érjen el, az istálló minden tagjának a maximumot kell nyújtania. Azért is írok most erről, mert ebben a "világválságos időszakban", az istállók előtérbe kerültek, megalakult az FOTA (csapatok szövetsége), és sajnos rá kellet döbbennünk arra is, hogy a Formula 1-ben szereplő alakulatok közül nem is egy komoly bajban van a válság miatt. Mostanában viszont egyre pozitívabb hírek látnak napvilágot, melyek szerint vevőre lelt a Honda, és 2010-től egy újabb alakulat az USF1 is csatlakozik a királykategóriához.
Azonban, ahhoz, hogy ezt a helyzetet jobban megértsük, vissza kell „ugranunk” a múltba. Azokba az időkben mikor a Formula 1-et még az autósportért rajongó, és azt szenvedélyesen szerető, „garázsmesterek” csinálták. Olyan nevek, mint Collin Chapman, Ken Tyrrel, és Guy Ligier, alapították meg mára már legendássá váló istállóikat, a Lotust, a Tyrrelt, a Ligiert (hogy csak az ismertebbeket említsem). Ezekben a „dicső években” a Formula 1-es versenyek rajtrácsai még tömve voltak autókkal, a kevés gyári csapat, és a már említett garázscsapatok (privátok) létszáma nem egyszer elérte a 28-30-at! Nem mellesleg ekkoriban még a "hatalom" is a csapatok kezében volt. Ezek az idők azonban véget értek. Az 1990-es évek elején Bernard Ecclestone kezei között, a Forma 1 egyre jövedelmezőbb üzletté kezdetett válni. És ezzel párhuzamosan a sport költségei az egekbe kezdtek szökni. És az addigra már szinte „csóró”, (de nagy múlttal rendelkező csapatok) nem bírták kifizetni a hatalmas pénzeket, és sorra zárták be kapuikat. A privát csapatok, kora véget ért, majd beköszöntött a gyárak ideje, ugyanis az autógyártók ekkor még lazán kipengették ezeket a pénzeket. Sorra szálltak be a világbajnokságba, költötték el a millióikat, az eredmények azonban mégsem jöttek egyik napról a másikra. Talán azért mert a gyártókat nem azok a bizonyos „garázsmesterek” vezették, hanem (uram bocsáss) az F1-hez szinte semmit sem értő „fehérruhás mérnökök”, (Clay Regazzoni szavaival élve), üzletemberek, akik a Forma 1-ben csak a pénzt és a reklámlehetőséget látták.
Így ment ez napjainkig!
Addig a pillanatig még ki nem tört a világválság, az a „pénzügyi svindli” ami bizony az autógyártókat érintette legérzékenyebben, és azok ahol csak tudnak, húznak egyet - kettőt a nadrágszíjon. Nincs ez másképp a Formula 1-ben sem. A Honda kiszállása után a „száguldó cirkuszon” úrrá lett a pánik, ahogy az utólag kiderült a legtöbb csapat elgondolkozott a kiszálláson. Ezért is sürgette, és sürgeti a mai napig a költségek csökkentését az FIA. Miután a csapatok megszavazták az első „költségcsökkentő programot” elmondhatjuk, hogy az sikeresen vizsgázott, és senki nem követte a japánokat, sőt ha minden igaz, újabb garázsmesterek érkezhetnek.

                                            Beszállnak az Amerikaiak?

Miután az FIA és a csapatok szövetsége, megszavazta a költségcsökkentő intézkedéseket, és az F1-ben megszűnt a „pazarlás” korszaka, a szakértők szerint az eddigi pénzek feléből fent lehet tartani egy csapatot, és hamarosan újabb alakulatok érkezhetnek. Ezeknek a csapatoknak a sorában lehet az első az USF1. Az amerikai csapat derült égből villámcsapásként érkezett, először Február elején lehetett hallani a terveikről, melyek a következők voltak: Ken Anderson (korábbi F1 főnök a Ligier és az Onyx csapatoknál) és Peter Windsor (újságíró és a Williams korábbi munkatársa) egy Amerikai csapat indítását tervezik, saját kasznival, de vásárolt motorral. (Mely motorokat 2010-től öt millió euróért kell a gyáraknak áruba bocsájtani a privátoknak.) A hivatalos bejelentésre Február 24-én került sor az Amerikai Speed tv élő adásában. Ekkor váltak hivatalossá a csapat tervei, melyek szerint az istálló az USA-ban építené meg a főhadiszállását, de egy „logisztikai” központot Spanyolországban is létrehoznának. A bejelentés alkalmával azt is megtudhattuk, hogy a csapat 2010-től szeretne részt venni a Forma 1-ben, ennek megfelelően még idén ősszel elkészítik az első autóikat, de a tesztelésre csak 2010 Januárjában kerül majd sor. Windsorék kihangsúlyozták, hogy csapatuk lesz az első az „új generációs F1-es csapatok közül”, ugyanis „csupán” 60 millió dollárból, és száz dolgozó segítségével szeretnék életre hívni az istállót. Pilóta fronton az első években egy rutinos, és egy fiatal amerikai pilóta szolgálatait vennék igénybe. Tapasztalt pilótának Rubens Barrichellót szemelték ki:
„Rubens két rossz évet töltött a Hondánál, így hasznos lehet a vállalkozásunkhoz. Igazból ő az egyetlen olyan versenyző, aki alkalmas a feladatra, és nála tapasztaltabbat sem lehet találni.” Míg a másik versenyzői ülés tulajdonosáról később döntenek, a sajtó persze jó szokásához híven, Danica Patricktól, Juan Pablo Montoyáig szinte mindenkit szóba hozott az istállóval. Bár sokan még szkeptikusak a csapattal szemben, Andersonék gőzerővel készülnek arra, hogy bebizonyítsák, igenis helyük van a királykategóriában, amolyan modern „garázsmesterekként”.
Ahogy egy másik istálló is ott lehet a 2010-es szezon startjánál, ugyanis a napokban az A1GP (nemzetek versenye) tulajdonosa Tony Teixeira is bejelentette, hogy egy Formula 1-es csapat felállítását tervezi. A csapatot a Portugál állam is támogatná, és a Ferrari erőforrásait használnák:
„Én építem a saját autóimat, és tervezem a saját kaszniijaimat. Saját gyáram van. Tehát nem vagyok ügyfélautós csapatfőnök. Most megépíthetem a saját sasszémat és versenyezhetek Ferrari-motorral. Most ugyanolyan vagyok, mint bárki más” mondta Teixeira.
Ez azonban még a jövő zenéje, mostanában egy teljesen más kérdés foglakoztatja az F1 rajongóit:
                                       Mi lesz a Honda csapatával?

Azzal a csapattal, amelyet már szóba hoztak Michael Schumacherrel, Dave Richardsszal, a Virgin csoporttal, valamint egy görög és egy mexikói milliárdossal is. Ennek ellenére a japánok a minap egy szűkszavú sajtótájékoztatón elmondták, hogy sajnos nincs komoly vevő a csapatra, de nem adják fel, és tovább keresik a potenciális tulajdonost.
Mindennek ellenére, úgy néz ki, hogy az istálló megmenekült! Ugyanis a legtöbb hírforrás szerint a csapatot Ross Brawn és a Honda volt menedzsmentje veszi meg. Igaz, hogy az alakulatot csak nagyobb elbocsájtások árán (700ból 350fő maradhat) menthetik meg, de Brawnék gőzerővel dolgoznak az istálló életben tartásán. Ami a hírek szerint a Honda, és egy eddig meg nem nevezett szponzor segítségével össze is fog jönni a Brackley Racingnek. (Ha minden igaz ezzel a névvel vágnak neki a szezonnak.) A tervek szerint az erőforrásokat a Mercedestől vásárolják, (de azt Illmor néven futtatatják), a pilóták terén Jenson Button helye biztos, a „kékvérű angol” csapattársnak vagy Bruno Sennát, vagy Rubens Barrichellót szerződtetik. Miközben az ügyvédek a papírokon, addig a szerelők az autón dolgoztak, és a csapat készen áll tesztelni is az új gépet, erre a hírek szerint a jövő héten, egy Brit pályán kerítenek sort, majd a szezon utolsó tesztprogramján Barcelonában is megjelennek. Onnan meg már csak egy „paraszthajszálnyira” van Melbourne…

5 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr63973380

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.03.01. 20:04:47

Hát igen... A világválság keze sajnos a legjobban eddig az államokon kívül az autóipart viselte meg, és így nem kevésbé az F1-et . Remélem a Hondát megveszik és végre napvilágot lát egy olyan hír, ami már biztos, és megkérdőjelezhetetlen. És reményeim szerint az ex Honda csapatot Ross Brawn és a management megveszi, nem csak kósza pletykaként hallunk róla. Az USF1-ről csak annyit, hogy szívből remélem, hogy a 2010-es idényben már ők is ellátogatnak hazánkba versenyző csapatként, érdekes lenne, jobb lenne a Forma 1.

Jó a cikk MIKE!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.01. 20:10:39

@Vick08:
Köszi a kommentet! :)
Szerintem most már napokon belül jön a bejelentés a Hondáról, a következő tesztekig mindenképpen! Én is azt remélem, hogy Ross-ék veszik meg, a többi vevő (a pénz zsákok) nem voltak nekem szimpatikusak, nem hinném, hogy elkötelezettek lettek volna a csapat iránt. Brawnék tuti azok lesznek.
Az USF1 jelen pillanatban 100% hogy jön, a hírek szerint a pénz is megvan. Szóval eddig minden ok náluk :) Azonban sajnos sosem tudni...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.03.02. 19:28:43

Szép, összeszedett, logikusan felépített munka, grat érte! Nem lesz gondod így az érettségin.:)
Csapatok: jöjjenek csak szép sorban!

US1: kezdetben PR-nak éreztem, aztán kiderült, komolyan gondolták. Nekem teljesen mindegy, mennyire lesznek sikeresek, jön-e Danica, vagy nem, a lényeg, hogy többen lesznek a rajtrácson. No, azért mély szakadék ne legyen köztük és a mezőny között, de szerintem ez a veszély nem fenyegeti őket.

Honda: Sokat hallottunk már velük kapcsolatban, de ez már tényleg racionálisnak tűnik, ott lesznek Melbourne-ben. Csak sajnos, mint írtad is, addig max. egy teszten vehetnek részt, magyarán megint a béka feneke alatt lesznek. S mivel a Force India garantáltan jobb lesz, vélhetően meg van már most a tökutolsó csapat...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.02. 20:56:33

@Dave985:
Köszönöm Dave, igyekeztem! :)

A Hondáról (tudom már nem ez lesz a neve, de míg nincs meg az új név ezt használom ) én is ezen a véleményen vagyok, sajnálom, hogy egy újabb évek kell majd a mezőny hátsó részeiben eltölteniük, de a lényeg most az lenne, hogy 20 autó induljon az Ausztrál GP-n. És nem mellesleg remélem, hogy Button még kap versenyzési lehetőséget.
Az USF1 indulásában bízok, szép is lenne, ha 2010-ben ismét növekedne az indulók száma (halkan mondom nem kiabálom el):)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.06. 19:59:15

Holnap jön egy cikk a Forma 1 legújabb csapatáról a Brawn GP ről :)
Azaz hivatalossá vált, hogy Ross Brawn vette meg az istállót!
süti beállítások módosítása