Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

"Hercegségi" emlékképek

2008.05.23. 19:35 :: SilverMike

Most írhatnék egy, előzetest Monaco-re, de nem teszem! Mert ezt már megtették helyettem ketten, sőt nagyon is jót írtak, jobbat mint amit én ide firkáltam volna:

http://fanzone.blogzona.hu/Dave985/archives/2008/05/22/Futamelozetes_-_Monaco/
http://fanzone.blogzona.hu/greeneyf1blog/archives/2008/05/18/Elozetes_Monte_Carlo/

Most leírnák ide egy két érdekes, néhol vidám, néhol szomorú kis emlékképet a "Hercegségből" amolyan kedvcsinálónak.
Azt beszélik a "nagy koponyák" és szakértők, pilóták és mérnökök, hogy ezen a pályán elválik a "Sz@r a májtól". Itt nem számít annyit az autó, a motorerő, mint máshol a világon, itt egyetlen hiba, egy percnyi mélázás és vége, mert a fal ott vár a pilótákra. Ezért nagyok azok akik itt nyerni tudnak, tudtak valaha is! Közülük volt a legnagyobb az a férfiú kiről mára, legendák terjengenek. Megvan már? Persze, hogy Sennáról van szó!!! Hatszor nyert itt, és ha megengeditek élek azzal ami nincs a sportban "HA". Mivel az a hat simán lehetne  nyolc, de hét mindenképp. Ugyanis  1984-ben az ömlő esőben, Senna a harmat gyenge, Toelman-Haarttal vitézül helytállt! Közel volt a győzelemhez is!!! Ám a versenyt, idő előtt leintették, és mivel a szabály az szabály, Prost nyert Senna a második. Aztán 1988-ban a McLarennel, ment a falnak egyetlen hibája, volt ez az "etalonnak". Később elmondta egyszerűen bealudt a nagy 30másodperces vezetésbe...
Másik Monaco menő volt a hatvanas évek brit csillaga Graham "Gentleman" Hill. A bajuszos úriember öt futamot nyert itt. Fia Damon nagy álma volt, hogy legalább egyszer nyerjen ám 1996-ban a vezető helyről esett ki, műszaki hiba miatt...
Szintén ötöt nyert Michael Schumacher, és négyet Alain Prost.

Monaco mindig is egy veszélyes helyszín volt, és maradt is az örökre. 1955-ben Alberto Ascari zuhant a tengerbe! Szerencséjére kimentették, haja szála sem görbült, két héttel később halt meg egy  Ferrari teszt alatt. Az egyetlen halálos baleset Forma 1-es futam alatt 1967-ben történt, Lorenzo Bandini szenvedte el. Második helyen autózva Ferrarija a szalagkorlátba csapódott, kigyullad, Bandini azonnal meghalt...

Monaco híres hírhedt, a flúgos futamokról. Főleg ha eső van. 1972-ben Jean-Pierre Beltoise aratta itt a BRM(British Racing Motors) csapat utolsó győzelmét. 1984-ről már írtam fentebb, ha emlékem nem csal. 1996-ban volt a legendás "három befutós futam". Itt szinte mindenki kiesett, hibázott. Csak Olivier Panis "látott át a káoszon", és megszerezte élete első és egyetlen futamgyőzelmét. Érdekes, flúgos futam volt az 1966-os verseny is ahol négyen értek célba, és a győztes Jackie Stewart volt. Szintén itt szerezte első győzelmét Jarno Trulli a Renaulttal 2004-ben, az sem volt egy egyszerű futam. Szintén eső nélkül!

ÉS végül néhány csemege, érdekesség az utóbbi időkből a csillogás fővárosából. A fényűzés, és csillogás kategóriában! Ugye mindenki emlékszik a McLaren gyémánt sisakokra, 2006 óta bevett szokás efféle ékkövekkel díszíteni a pilóták "fejét". A másik érdekesség a festések, mégpedig a Jaguar/Red Bull  féle filmfestések. Minden év Monaco Nagydíjára felfestették az épp akkor aktuális, sikerfilm plakátját. Egészen tavalyig amikor ugyanis a Red Bull csapat megkomolyodott! Kár... Igaz DC 2006-ban a dobogóra állhatott, a Superman köpenyben!!!
És végül a 2004-es csúf eset, mikor a gyémántot kombinálták a filmfestéssel. A Jaguar csapat ugyanis beszerelt egy gyémántot az autó orrába!!! Christian Klien pedig, ezekután olyan gyönyörűen orral beleállt a szalagkorlátba!!! Keresték, kutatták az elveszett gyémántot, és naná, hogy nem lett meg!!! Pedig ajánlottak mindent autót, millió pénzt a 
 
becsületes megtalálónak...

 
 

5 komment

Címkék: forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr78484537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dave985 2008.05.24. 17:42:45

Megint egy szép írás.
Honnan veszed az infóidat? Vmi évkönyvből?
A "szar a májtól", a Graham Hilles részt és az utolsó bekezdést külön kiemelném.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.05.24. 21:04:39

köszönöm Dave :)) jó olvasni a pozitív véleményeidet! Miért emelnéd ki ezeket a részeket??
Igen az infókat könyvekből vettem, részbe évkönyvből. Igazából Dávid Sándor könyvein nőttem fel, számomra ő a mester!!!

És szeretek olvasgatni F1ről aztán megjegyeztem ezeket az érdekes dolgokat, de az írás utánna kezdett érdekelni :) először volt egy kis füzetem abba írtam pár dolgot, aztán elkezdtem futamösszefoglalót írni, meg mindent, csak nem tudtam mit kezdjek vele:), és mondtad írjak egy blogot, és tessék, kész!!! :)

kuszozeller 2008.05.24. 22:39:48

Érdekes írás!
Gratula!
Csak egy pontosítás: 1996-ban 4-en mentek végig. Frentzen ütközött az egyik Ferrarival, ezért szárnycsere kellett és körhátrányba került, de attól még végigment, ő volt a 4.!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2008.05.24. 22:51:01

köszi a hozzászólást!!! igen van egy hiba benne, de csak "az nem hibázik aki nem dolgozik". Arra a momentumra emlékszem , hogy három autót intett le a kockás zászló, arra írtam a három befutót, pontot többen is kaptak, mert megvolt a 90% mint idén Seb-nek meg Kiminek Ausztráliában!!!

Nadja*Az egyik kicsi hippi 2008.05.26. 18:31:41

Hát igen, megint csak egy kitünő írás...Nem győzlek dícsérni Miki :$
Monaco mindenki számára emlékezetes hely...
Nekem is az, és ki lehet találni, hogy Senna miatt!!!
Nekem mindörökre ő marad Monaco "hercege" :)
süti beállítások módosítása