Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Megérkezett Romain Grosjean!

2009.08.18. 21:13 :: SilverMike

Augusztus 17-én, az ígéreteknek megfelelően az FIA bírósága (ICA) megtárgyalta az elhagyott kerék esetét, és estefelé nyilvánosságra is hozták a várva – várt eredményt: A Renault ott lesz Valenciában, miután a fellebbviteli bíróság eltörölte a csapatra kirótt egyfutamos eltiltást! A büntetést azonban így sem úszták meg a sárgák, a kényszerpihenő helyett egy szóbeli figyelmeztetést (!), és egy 50.000 dolláros pénzbírságot kaptak (amit a mai napon már be is fizettek). Magyarul a kecseke is jóllakott és a káposzta is megmaradt! Alonso rajthoz állhat a hazai versenyén, és a csapatot is megbírságolták. Egyesek szerint túl enyhén, (ebben van is valami) azt azonban ne feledjük, hogy az ügy vége (mindenképpen) pénzbüntetés lett volna, azt pedig így is, úgy is befizette volna a csapat, az összeg nagyságától függetlenül. Afelől meg senkinek se legyenek kétségei, hogy a vétkes szerelő többé nem fog csavarozni, és a versenyzők legalább rajthoz állhatnak. Akik közül az egyik életében először fog Formula 1-es versenyen indulni, ugyanis a Piquet ügy végére is pont került, miután a csapat hivatalosan is menesztette az ifjabbik Nelsont, és a helyére az eddigi teszt és tartalékversenyzőt ültette: "Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a Renault lehetőséget biztosít nekem arra, hogy a Formula-1-ben versenyezzek. Nagyon várom már, hogy vezethessem az R29-es autót és hogy segítsek a csapatnak a lehető legjobbat kihozni belőle. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy Fernando Alonso csapattársa lehetek, és nagy motivációt jelent, hogy egy kétszeres bajnok mellett debütálhatok." Romain Grosjean

De kis is az a Romain Grosjean?

Ennek a torzonborz svájci (akarom mondani francia) fiatalembernek, - akit a legtöbbek szerint (pont fizimiskája miatt) a hetvenes évekből szalajtottak - a neve biztosan ismerősen cseng az autósportért (főleg a GP2-ért) rajongók számára. Azt a bizonyos „svájciasan francia” nevet a tavalyi (2008-as) GP2 Ázsia bajnoki címmel írta be véglegesen a versenyzés nagykönyvébe, amikor a tízfordulós bajnokság négy állomásán (mondhatni) könnyűszerrel diadalmaskodni tudott. Innen a Renault támogatását élvező versenyzőnek egyenes út vezetett a nemzetközi szériába, ahol (szintén tavalyi) bemutatkozó évében ugyan nyert versenyeket, de messze nem a tőle megszokott mennyiségben. Ugyanis az 1986-ban született pilóta hibátlanul vette az első formulaautós akadályt, amikor 2003-ban (100%-os mérleggel) megnyerte a hazai (Svájci) Formula Renault bajnokságot. Ma már furcsa kimondani, hogy „hazai”, mivel napjainkban (Flavio Briatore kérésére) francia licence-el száguldozik, és a „bagett országában” tengeti napait.  Azonban mielőtt „hazaárulással” vádolnánk meg kell jegyezzük, hogy rendelkezik gall gyökerekkel, sőt az iskoláit és a versenyzés alapjait is itt sajátította el, miután szintén sportoló szülei (síelők) a négykerekűek világába terelték. Azzal az egyszerű indokkal, hogy a síelés világában túl sokan doppingolnak, és a kis Romain jobban jár az autóversenyzéssel, ha már mindenképpen megfertőzte a „versenybacilus”. A következő években kapta meg az első gokartot (érdekes, hogy gyerekkorában a síelés mellet a biciklizés vonzotta), innen pedig egyenes út vezetett az igazi versenyautók világába. Ahol, (mint már említettem az elkalandozás előtt) a Svájci Formula Renault után a Francia Bajnokságba igazolt. Ezekben az időkben figyelt fel rá Flavio Briatore, kinek a támogatásával 2005-ben meg is nyerte az említett kupát, tíz győzelmet szerezve. 2006-ban lépett fel a nemzetközi, a Formula 3-as Európa bajnokság „porondjára”. Ebben az évben egyébként szerencsét próbált, (persze csak a szigorú édesapának tett ígéret, a természettudományi gimnázium elvégzése után) Brit F3-ban is. Azt a bizonyos nevet a következő esztendőben ismerhette meg a világ, amikor a „kis francia” (szintén az F3-ban) elverte a „kis svájcit” Sébastien Buemit, és sorozatban aratott kilenc győzelmével megszerezte a bajnoki címet. Ekkor igazolt a GP2-be, ahol az éles bevetés előtt (tapasztalatszerzés céljából) az Ázsia szériába száműzte istállója (az ART). Az első versenyére a dubai szuperpályán került sor (ahol több mint harminc vonalvezetést lehet kialakítani, meg mesterséges esőt és hasonló modern vackokat), és emlékeim szerint a bemutatkozó futamon egyből megszerezte a Pole-t, megfutotta a leggyorsabb kört, és megnyerte a versenyt is, a szintén szépreményű Bruno Sennát megelőzve. Aztán duplázott, (a GP2 szabályainak megfelelően) a nyolcadik helyről indulva megnyerte a második versenyt. A következő napokban a közvélemény a sorozatból távozó Lewis Hamilton utódját látta a franciában, sőt a legtöbben már a jövő Formula 1-es bajnokaként emlegették. A nagy elvárások ellenére azonban a nemzetközi szériában nem alkotott maradandót, az első évében több amatőr hibát is vétett, viszont két győzelmet is szerezett (ebből egyet a „rettegett” Spa-ban). A csillaga az idei évben kezdett ismét fényesen ragyogni, mikor (ezúttal a Camposszal – Brawa Addax-szal, - ahogy tetszik - versenyezve) sikert sikerre halmozott az év első részében. A sikerek után azonban jöttek az ínségesebb idők, amiket hősünk sikeresen „túlélt” sőt, sokaknak a szívébe is (nekem legalábbis biztosan) belopta magát, miután mind a Nürburgringen, mind a Hungaroringen a mezőny végéből verekedte be magát a pontszerzők „zónájába”. És nem valami mérnök tökéletes taktikájának, hanem a pályán bemutatott előzéseknek köszönhetően! A Renault behívója után azonban el kell, hogy hagyja a bajnokságot, és a címért folytatott küzdelmet (a szintén borzasztóan szimpatikus) Nicolas Hülkenberge, Lucas di Grassira és Vitaly Petrovra, hagyni. A nagy bejelentés után sokakban felvetődött, hogy mire is lesz képes Romain, ér-e majd annyit, mint Piquet, és megközelíti-e Alonsót? Ha a GP2-es (vagy F3-as) bemutatkozásából indulunk ki, mindenképpen sikeresnek kell lennie, azt azonban senki se felejtse el, hogy ez a Formula 1, amibe már oly sok „nagyszerű tehetségnek” beletört az egója. Romain azonban (véleményem szerint) más lesz, két éve teszteli a Renault-t, elvileg az idei géppel is körözgetett már, és a soron következő pályákat úgy ismeri, mint a tenyerét! A lehetőség tehát adott, a feladat viszont nagy. Rá kell érezni az autóra, pontokat kell szerezni, hogy statisztából főszereplővé avanzsáljon!
Üdv a cirkuszban „Gros”.
Sok szerencsét!

 

13 komment

Címkék: hírek pilóták forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr21320521

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2009.08.18. 22:34:50

Kíváncsi leszek nagyon...

Egyrészt arra, hogy teljesít Piquet - hez képest

Másrészt hogy teljesít Alonsohoz képest

Harmadrészt nagyon kölyök arcú...

Csak úgy ömlenek a fiatalok

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.18. 22:37:51

Én benne bízom, tehetséges srác. Remélem többre viszi mint az elődje! :)

2009.08.18. 23:31:05

@SilverMike: alguersuari - remélem jól írtam, majd csak megszokom a nevét -sem okozott csalódást. Olyan ez a generáció, mintha nem is tudom klónok vagy mutánsok lennének. Mind mind tizenévesen olyan tudással rendelkeznek, mint egy 10-12 évet az f1-ben töltött pilóta. Persze vannnak kivételek...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.18. 23:43:04

@safranynorbert:

Romain-től többet várok, mint a kis spanyoltól vártam. Több okból is, sokkal tapasztaltabb (lévén négy évvel idősebb) és több az F1-es tapasztalata is (két évig tesztelt), és nem (csak) a szponzorpénzek miatt került be, hanem egy két fáradságos év után, úgy hogy meg is dolgozott a lehetőségért. Anno köze és Piquet között is (a rossz nyelvek szerint) a pénz döntötte el, hogy ki lesz a pilóta 2009-ben...

2009.08.19. 13:52:51

@SilverMike: erre emlékszem én is. ezért is vagyok annyira kíváncsi meekkora lesz a különbség az Alonso-Píquet és az Alonso-Grosjean páros között

tfefe 2009.08.19. 17:55:00

Csak azon csodálkozom hogy eddig tűrték a francia tulajdonosok, hogy ne üljön a Renaultban egy francia. Nelsinho egyszerűen nem találta önmagát ennél a csapatnál. Bár más szériákban igen jól ment, itt nem jött össze neki. Lehet hogy nem tehetségtelenség volt az oka, nem tudhatom ezt biztosan, de a Renaultnál biztos hogy hiába próbálkozott volna tovább... a csapatot pedig francia pénz mozgatja, tartja életben, a francia pénzt pedig francia vélemények, vagyis egyértelmű volt hogy az önmagát nem találó Nelsinho helyére akár egy kezdő francia is ülhetne.
Sok sikert kívánok Grosnak, remélem mielőbb beleedződik az F1 forgatagába, és megmutatja mire képes. Reméljük ő képes lesz ráérezni a ritmusra a Renault csapatnál.
2010-re érdeklődve várom hogy kvalifikálja-e magát, vagyis lesz-e olyan jó hogy megmaradjon az F1-ben, és persze hogy Nelsinho kap-e szerződést. Egy másik csapatnál lehet hogy képes lesz bizonyítani, Flavio keze alól jöttek már el kutyaütőnek kikiáltott pilóták, akikről kiderült hogy "nem is olyan rosszak..." :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.19. 20:54:03

@tfefe:

Anno 2002-ben Bourdais-t akarták a Renault-ba az F 3000-es "bajnoki" címe után, de ebből nem lett semmi. Azóta ha jól emlékszem Romain-t kivéve senki (Francia)sem került F1-es (Renault)ülés közelébe.
Én bízom benne, hogy 2010-ben is láthatjuk, akár a Renault-nál, akár egy másik csapatban!
Köszönöm a kommentet és az olvasást! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.20. 20:12:09

Sziasztok, holnap jön a futamelőzetes! :)

Addig is mindenkinek kellemes ünnepeket!

2009.08.21. 12:41:16

hali, ha nem gond az új cikkemeben a te bejegyzésedre hivatkoztam roman grosjeannál.

íme: sportzona.blog.hu/2009/08/21/pihentagyu_pilotak

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.21. 12:44:48

@safranynorbert:

Szia!
Egyáltalán nem baj, sőt köszönöm a reklámot :)


***

Este jön az előzetes, addig is mindeninek jó szórakozást a II. edzéshez, elvileg itt megy majd: www.p2pstation.net/

2009.08.21. 15:02:56

@SilverMike: ha már itt esz a fene folyton nálad, akkor ennyivel jöttem :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.08.21. 19:20:43

@safranynorbert:

Azért én örülök, hogy itt esz a fene :)
süti beállítások módosítása