Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Két verseny között: I. rész

2009.07.03. 19:17 :: SilverMike

                                             Még mindig Max és Monti…

A „béke” már régen kitört „Formula-országban” de a harcoló felek vezetőivel ezt elfelejtették közölni, Vagy egyszerűen csak nem tudnak békében élni. Nem tudnak címlapok nélkül létezni. Nem bírják elviselni, hogy a sport van a középpontban a politika helyett? Ha ezek után nem lenne nyilvánvaló Max Mosley-ról és Luca di Montezemolóról beszélek, akik a „sapkaügy” lezárása után is egymás torkának estek. A történetet mindenki ismeri, az FIA – FOTA egyezségében szerepel, hogy Mosley lemond, cserébe a FOTA nem veri nagydobra a látszólagos győzelmet. Ennek ellenére pár órával a „békekötés után” Luca közleményben adatta ki, hogy a mai napon a csapatok nyertek és megdöntötték a diktátort, azaz Max Mosley-t. Persze az „acélarcú angol” (elődjei a „fafejű sváb”, és a „betonfejű francia” után miért is ne lehetne Ő az acélarcú?) azonnal visszaszólt és bejelentette, ha Montezemolo nem kér bocsánatot, akkor Ő visszavonja az ígéretét és indul az elnökválasztáson, ugyanis állítása szerint Ő nem diktátor(!). Aki eddig nem tartotta annak, ezután a megnyilvánulás után annak fogja… De nem kell félteni Lucát sem, látszólag persze Ő a jófiú, de legalább ugyanannyi vaj van a füle mögött, mint Max-nek. Minek ünnepeltetni magát, ha tudja hogy ez lesz? A legszomorúbb az egészben az, hogy a Formula 1 újra a balhé miatt került a címlapra. Sőt a két félnek már rajongótábora is van, pedig az egyik tizenkilenc, a másik meg ugyanolyan hatalom és pénzéhes.

                                                           Kimi: Rally, Latvala: Baki

No, én ezennel be is fejeztem a politizálást, az elmúlt időkben írtam róla eleget (ha az nem lenne elég tessék visszaolvasni). A két „kisöreg” harca úgyis eltart még egy ideig de „győztese” nem lesz. Max írásba adta, hogy lemond, Montezemolo pedig nem bolond, azaz nem fogja veszi hagyni az FOTÁ-val elért „győzelmét”.
A napokban jelentették be, hogy Räikkönen végre valahára a WRC-ben is kipróbálja magát. A hír senkit sem lepett meg igazán, ugyanis a 2007-es világbajnok már többször indult a Finn Bajnokság futamain, sőt elég jó eredményeket ért el a Fiat (Ferrari) Grande Punto S2000-es volánja mögött. A Magyar Nagydíj után esedékes Finn Rally-n is ezt a gépet fogja hajtani a WRC (Rally Világbajnokság) keretein belül, persze nem a WRC-k (a csúcskategória) hanem az S2000-esek mezőnyében. Ahogy az autó, úgy a navigátor sem lesz ismeretlen a Jégember számára, ugyanis a Ferrari világbajnokát a négyszeres győztes Tommi Makinen egykori „utasa” navigálja majd. Azaz Kaj Lindström, aki a Finn Bajnokságban is irányította a Ferrari sztárját.
És ha már a WRC-nél tartunk, nem hunyhatunk szemet Jari - Matti Latvala „lengyel bakija” felett sem. Az eset felett, amit a Rally-s világa azóta is csak az ”évszázad hibájának” tart. Pedig a hétvége még csodálatosan indult a fiatal finn és csapata a Ford számára. A bajnokságot (ekkor még) vezető Loeb, az első napon kiesett (később ugyan visszaállt és hetedik lett), így az amerikai csapat versenyzői hamar megszerezték a vezető pozíciókat. Elöl ment Hirvonen, aki győzelmével (a pontversenyben) beelőzte a franciák géniuszát, míg csapata a szinte biztosra vehető kettős győzelemmel lőtávolba került volna a nagy ellenfél, a Citroen mögött. Volna, ha a másodikként autókázó Hirvonen nem csúszik ki az utolsó métereken (!). De megette, a rally utolsó szakaszán a szalagkorlátnak csapta az autót, és nem tudta befejezni a futamot. A pezsgősüveg, a csapatfőnök kezében maradt, felbontatlanul. Miközben a finn versenyző a könnyeivel küszködött elmondta, hogy megértené a Fordot, ha az soha többé nem kérne belőle ezután a hiba után. A csapat ennek ellenére számít Latvalára, aki pár hét múlva hazai földön bizonyíthat. Akár Kimi Räkkönennek is.

                                                             Startra készek az "újak"

Ha minden igaz jövőre gyarapszik a mi kis „családunk”, mégpedig három új alakulattal. Név szerint: az amerikai csoda a Team USF1, a spanyolok csapata a Campos – Dallara Meta 1, és a brit utánpótlás szériákban jeleskedő Manor Motorsport. Az FIA – FOTA béke után azonban a legtöbben aggódni kezdtek az új jövevények „épségéért”, mondván a költségvetési határ eltörlésével hátrányba kerülhetnek, vagy az indulásuk is lehetetlenné válhat. Elsőként az amerikaiak cáfolták ezt, a csapat vezetői (Ken Anderson és Peter Windsor) elmondták, hogy istállójuk jövője biztonságban van. Ők ugyanis nem húzták volna fel a sapkát mivel az USA-ban rengeteg támogatójuk van, és amúgy is már a költségháború előtt jelezték, hogy indulni akarnak, sőt be is neveztek. Nem sokkal később a spanyolok is megnyugtatták az aggódókat, a csapat első embere és a Dallara vezetője garantálta, hogy „házasságuk” gyümölcse ott lesz a 2010-es Ausztrál Nagydíj rajtrácsán. Sőt azt is elárulták, hogy az első Campos – Dallarán már hónapok óta dolgoznak, azaz már akkor nekiláttak a munkálatoknak amikor még azt sem tudták, hogy egyáltalán „felveszik-e” őket a királykategóriába. Az autó tehát készül, a motor adott (olcsó Cosworth), már csak a pilótákat kellene megnevezni. A Camposnál ezt a valenciai hétvégén teszik meg, az amerikaiak meg valamikor a télen. A versenyzők kilétéről konkrét információk még nem szivárogtak ki, de „lehetséges áldozatok” már vannak. Az USF1-ben próbálhat szerencsét Jacques Villeneuve, Danica Patrick, Michael Andretti vagy Kyle Busch. A spanyolokkal pedig szinte az összes az F1 és a GP2 körül legyeskedő hispánt szóba hozták, De la Rosától, Villán át, Genéig. Mellettük még Bruno Senna, és Giorgio Pantano neve szerepelhet Adrian Campos listáján. Eközben a Manor háza tájáról egyetlen egy kósza hír sem érkezett. Az istálló vezetője John Booth csupán annyit mondott, hogy a sapka eltörlése nagyban megnehezítette a dolgukat, de mindent megtesznek, hogy ott lehessenek a rajtrácson. No ekkor kezdte mindenki temetni a brittek legújabb garázscsapatát. Egészen a mai napig! Ma ugyanis napvilágot látott azaz e-mail amiben a Virgin cég vezetője főszponzori szerződést ajánl Booth csapatának. Ezzel párhuzamosan az angol úriember megtörte a csendet és elmondta, hogy istállója minden valószínűség szerint ott lesz a 2010-es mezőnyben. Ha sikerül huszonhat autó fog csatába indulni 2010 tavaszán.
Ilyenre sem volt példa 1995 óta.

 

1 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 forma12010

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr321225073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.07.06. 20:51:18

Sziasztok, holnap jön a II.rész :)
süti beállítások módosítása