Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Brit Nagydíj: Vettel, a gép

2009.06.23. 20:04 :: SilverMike

Még mielőtt bárkinek is szemet szúrna, had szögezzem le, ezt a jelzőt nem én, hanem az osztrákok háromszoros világbajnoka, a sokak által csak „szuperpatkánynak” vagy mostanában „kapitánynak” (a légitársaság miatt) becézett Niki Lauda ragasztotta az ifjú Vettelre. Persze a Brit Nagydíj után (vagy éppen annak okán?) amit, a német pilóta valóban fölényesen nyert, úgy, hogy a hatvan kör alatt egyetlen egy hibát sem vétett. Ezért is nevezte „gépnek” az a Lauda, akinek a sapkája immáron egy millió eurót ér, pontosabban az azon található „hirdetési felület” (cégtulajdonosok figyelem!) Ha jobban belegondolunk, az öreg Niki nem sokat tévedett, Vettel óramű pontossággal „üzemelt” az egész hétvégén. A szabadedzéseken csak gondolt egyet és megfutotta a leggyorsabb időt, majd ezzel az „elvvel” nyert a kvalifikáción is. A futamon remekül rajtolt, és nem követett el hibákat sem az első sem az utolsó métereken. Ennek ellenére Lauda azt is elmondta, hogy az ifjú trónkövetelőnek még fejlődnie kell, de ha így folytatja pár éven belül nem lesz ellenfele. Miközben Vettelt orrba – szájba dicsérték csapattársa Mark Webber sorra kapta a kritikákat, elsősorban a Räikkönen rajongóktól. A világbajnok szurkolóinak haragját az időmérő utáni nyilatkozatával váltotta ki (miután Kimi feltartotta) melyben azt feltételezte a Ferrari pilótájáról, hogy vodkázik, vagy netán szunyókál az ideális íven. Valóban nem a legszimpatikusabb megnyilvánulás, de a világ még áll. Sőt, a „nagy öregeknek” hirtelen az is eszükbe jutott, hogy: mi lett volna ha, a Senna – Prost vagy a Mansell – Piquet időkben is létezik ez a csodálatos találmány, az internet. Az ausztrál versenyző az interjúszoba után a versenypályán sem remekelt, ismét balszerencsés volt, sőt egy cseppet lassabb is, mint csapattársa. Újra az a régi nóta, az egyik pilótának megy a másiknak meg nem. Ugyanez zajlik a Brawn csapatnál, és ez játszódott le annak idején Schumacher és Barrichello, Häkkinen és Coulthard között. Talán igaz a mondás: „Csak a jó kapusnak van szerencséje.

                                                  „Megfagyott a Brawn!”

A Brit Nagydíj legizgalmasabb perceit nem a futamon, hanem az időmérőn, pontosabban az első kvalifikációs szakasz utolsó percében élhettük át, mikor Adrian Sutil egy fékhibának „köszönhetően” a gumifalba csapódott. A gép ripityára tört, de hála Istennek az embernek egy haja szála sem görbült, a német pilóta sértetlenül kászálódott ki a Force Indiából. A piros zászló lendülésénél az első időmérőből még hátravolt huszonnégy másodperc, magyarul a legtöbben még a gyorskörük kellős közepén jártak, de a jelzés után mehettek a depóba, ezek a körök meg a kukába. Ezért is búcsúzott már az első szakaszban a hazaiak egyik kedvence Lewis Hamilton, és a feljavuló Force Indiát hajtó Fisichella is. Legalábbis ők ezt állították. A következő két szakaszon már nem történt semmi különös, bejött a papírforma, azaz a Pole Vettelé lett. Nem nagy meglepetés, főleg az után, hogy a Red Bull továbbfejlesztett „kacsaorrú” autói az egész silverstone-i hétvégén domináltak. A második rajtkockát Barrcihello szerezte meg, a duzzogó Webber a harmadikat. A hazai pályán futó Jenson Button, csak a hatodik lett, még az élete legjobbját tejesítő Nakajima is befogta.  A futam sem úgy sikerült, ahogy azt „Jenson admirális” eltervezte. Az előjelek pedig nagyszerűek voltak, több mint százezer szurkoló jött ki, hogy megnézze a nagy diadalmenetet. Ehelyett kaptak egy középszerű Button-t, akinek még a pontokért is küzdenie kellet. Küzdött is becsületesen, legalábbis amennyire az autója engedte, az azonban megmakacsolta magát, és nem hozta azt a teljesítményt, amit az év korábbi futamain. Mert fázott! És a pilóták az Istenért sem tudták felmelegíteni a gumikat. Talán ennek köszönhetően Jenson még a rajtot is elszúrta, és a kilencedik helyre zuhant vissza, majd felszállt a „Trulli vonatra”, és olvashatta a „Toyota” vagy a „Panasonic” feliratot vagy harminc körön keresztül. A verseny végén aztán megtáltosodott! A boksztaktikájának köszönhetően átlépett pár kollégán, sőt az utolsó körökön több másodpercet hozott Nico Rosbergen, de előzni nem tudott. Ahogy a többiek sem tudnak, pedig az év elején még minden csodálatos volt, az első három versenyen remekül működtek a „csúnya autók”, de amióta a szemünk megszokta őket, és amióta engedélyezték a dupla difúzort az előzés ismét nehéz feladattá vált. Mivel az említett elem növeli a leszorító erőt (ezért nem lehet közelebb kerülni az elöl autózóhoz stb, stb…), a 2009-es szabályok pedig pont annak a csökkentésére születtek. Erre a látványos öngólra Felipe Massa hívta fel az emberek figyelmét. Az a Felipe Massa, aki Brit GP egyik hősévé vált, miután a kockás zászlót negyedikként látta meg, pedig a startlámpák kialvását még a tizennegyedik rajtkockából figyelte.  A rajt egyébként rendben lezajlott, Vettel vezetett Barrichello és Webber előtt. Az utóbbi vagy tizennyolc másodpercet vesztegetett el a rutinos brazil mögött, így Vettel már az első bokszkiállás előtt megnyerte a derbit. A depózások után Webber és Rubens cseréltek helyet, míg a negyedik helyről kikopott az addig remekül versenyző Nakajima, a kis japán sajnos pontot sem szerzett. Aki előzéseket és visszaelőzéseket akart látni, annak ismét nem az él, hanem az üldöző bolyra kellet figyelnie. A hátsóbb régiókban ugyanis egymásra találtak a világbajnokok (legalábbis kettő) Lewis Hamilton és Fernando Alonso. A két egykori csapattárs az egész futam alatt nagyszerű csatát vívott! A tizenötödik pozícióért…
Ennyit változott a világ egy év alatt! A két bajnok a mezőny végén vív öldöklő csatát, míg a versenyt egy Red Bull nyeri, és ha ez még nem lenne elég a második helyen is egy bikás ér célba, az „öregecske” Barrichello meg megszerzi a „bronzot.” Massa mérhetetlenül boldog a negyedik hely megszerzése után, míg a bajnokságot vezető Button bosszankodik a három megszerzett pont miatt (tavaly összesen szerzett ennyit).
Ki gondolta volt ezt, a 2008-as futamok után???
A pocsék szereplés ellenére Hamilton (saját elmondása szerint) élvezte a versenyt, sőt a futam végén még (hogy az amerikai szakkifejezéssel éljek) fánkokat (Zanardi után szabadon) kezdett rajzolni (gumit égetett) az egyik bukótérben. Nagyszerű látvány volt, de csak az FIA „nagylelkű” bírájának köszönheti, hogy nem kapott érte megrovást, mert az F1-ben még ez is ellenkezik a szabályokkal…

De tényleg!

6 komment

Címkék: hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr521204092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kimi&Schumi 2009.06.23. 20:10:29

Szia Miki!:)
Nagyon jó lett a cikk! Gratulálok!:)
A futamról pedig annyi,hogy nagyon örülök Vettel győzelmének,de ugyanakkor kicsit csalódott is vagyok,hogy Kiminek nem jött össze! Nem volt valami húh,de izgalmas futam,de mint ahogy Te is kiemelted a világbajnokok csodája(sajnos hátulról) nagyszerű volt:) Újra egymásra leltek rendesen:D

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.23. 20:25:36

@Kimi&Schumi:

Köszi Vivi :)

Valóban nem minden idők legizgalmasabb futam, de még csak a második sem ez volt, de annyira szörnyű sem volt, pont Hamiltonnak és Fernando-nak köszönhetően :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.24. 07:15:39

Ha van egy kis időtök kukkantsatok be ide is:
dave985.blogzona.hu/archives/2009/06/23/Vettel-gala_a_viharos_hetvegen/

Nagyon jó kis összegzés a hétvégi futamról :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.24. 17:46:28

Sziasztok!

Majd írok Zanardiról holnap vagy holnapután, de most annyira boldog vagyok, hogy egy értelmes mondatot se tudok megfogalmazni :)
Nem szakad ketté az F1 :)

Vick08 2009.06.24. 20:09:50

Sziasztok!!!

Végre nem húzzák tovább az agyunkat!!! tudtam én:) Már megérte ma felkelni:)

süti beállítások módosítása