Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A "háború" árnyékéban – Brit Nagydíj előzetes

2009.06.20. 12:53 :: SilverMike

A Brit Nagydíj hétvégéjén sem a sportérték, vagy a szabadedzések okán került a Forma 1 az újságok címlapjaira. Most mindenki a botrányra, a nagy szaftos botrányra kíváncsi. Azaz a „válásra”, a Forma 1 kettészakadására. A dolog persze még messze nem hivatalos, csak tervek vannak, azok viszont bőségesen, ráadásul „mind a két oldalon”. Az igazi sakkjátszma csak most kezdődik, az a meccs, amiben legtöbbek szerint már csak egy vesztes lehet, a jó öreg Max Mosley. A háború alatt a pesszimistábbak már a Forma 1 sírját is megásták, a sors fintorként pont ott ahol annak idején a bölcsőjét ácsolták. Hát, ilyen és ehhez hasonló dolgokra figyel most a világ szeme.
Pedig a versenypályára is szegezhetné a tekintetét, arra az aszfaltcsíkra amelyen annakidején az első (hivatalos) Formula 1-es futam volt. A futam, amin még a királynő is tiszteletét tette, persze ott voltak az előkelőségek is, valamint az autós világ színe java. És ha már ott voltak, láthatták az Alfa Romeo mindent elsöprő sikerét, ugyanis az olasz márka versenyzői bezsebelték az első három pozíciót (akkor egy csapat még négy versenyzőt indíthatott). A nagy sikerre való tekintettel, a repülőtérből eszkábált versenypálya még hosszú – hosszú éveken keresztül megrendezhette a királyság futamát. Majd jöttek azok az idők (egészen pontosan huszonöt év) amikor az „ezüstkői” versenycsík a Brands Hatch-i betonkörrel osztozott meg Nagy – Britannia versenyén. Ezekben az időkben vált ez a futam legendává, afféle mítosszá a szigetországban. Ehhez persze kellett a helyi versenyzők sikere is, első ízben Stirling Moss nyerte meg a hazai nagydíját még Aintree-ben (az ötvenes években párszor ide is ellátogatott a száguldó cirkusz). A Liverpool melletti pálya, ha másról nem, akkor arról biztosan örökre emlékezetes marad, hogy itt született meg a Formula 1 történetének egyetlen „kettős győzelme”. No, nem egy istálló versenyzői végeztek „egy – kettőben” hanem két versenyző osztozhatott meg a dobogó legmagasabb fokán, ráadásul két brit pilóta, Moss és Tony Brooks a száguldó fogorvos. Ezt a győzelmet a kor szabályinak köszönhették, miszerint egy autóban két versenyző is válthatta egymást. Érdekesség még a versennyel kapcsolatban, hogy a győzelemért járó kilenc pontot elosztották a két pilóta között, Moss ötöt míg Brooks négyet kapott. Így fordulhatott elő az, hogy a második helyet megszerző Luigi Musso több egységet szerzett, mint a győztes(ek).  No de vissza Silverstone-ba, ahol olyan legendás nevek nyerték meg a „hazait”, mint Jim Clark, Jackie Stewart, James Hunt és John Watson. Azt Nigel Mansell is megtapasztalta, hogy a pezsgő otthon a legfinomabb, de azzal is szembesült, hogy a népszerűségnek vannak hátulütői is. 1992-ben, az egyik legszebb győzelme után a rajongók berohantak a pályára, melynek következtében a „brit oroszlán” a levezető körét sem tudta befejezni. De nem csak rajongók, hanem skót papok is rohantak itt, 2003-ban a verseny kellős közepén rohant be egy skót szoknyás „hittérítő”, aki a Bibliát „népszerűsítette”, jutalmul letartóztatták, azóta a hűvösön népszerűsítheti a könyvet. Azt a versenyt egyébként a pálya egyik tudora Rubens Barrichello nyerte, aki a tavalyi káosz futamon is a dobogóra vitte az igen csak gyengécske Hondát. A tavalyi „derbin” egyébként Coulthard után újra hazai versenyző diadalmaskodott, Lewis Hamilton személyében. Igaz a világbajnok idén szenved, de a Nagydíjnak ismét brit favoritja van, Jenson Button személyében.  

                              "Silverstone egyike az utolsó igazi versenypályáknak"

Mégpedig a versenynaptár második leggyorsabb betonkörén, az 5, 141 kilométer hosszú csíkot (gyorsaságban) csak Monza előzi meg. Már a célegyenes után sem kell levenni a lábunkat a pedálról, az első kanyarok a Copse, a Maggots, a Becketts szinte fékezés nélkül teljesíthetőek (elvben). Az ötös kanyarban a Chapel előtt azonban már ajánlatos rálépni a fékpedálra. Ezt köveit a pálya egyik leghosszabb egyenese majd egy nyújtott kanyar és egy újabb „majdnem padlógázas szakasz”. Majd a Club kanyar után ennek az ívnek a tükörképe, és a pálya utolsó kanyargós része. A legbecsapósabb forduló az utolsó majdnem 180 fokos görbe, ami a több mint nyolcszáz méteres célegyenesre vezet. Ezt az ívet kell hatvanszor lerajzolni a Nagydíj alatt, a hírek szerint utoljára. Ugyanis a futam Donningtonban költözik, ahol a papírok szerint tizenhét évig vendégeskedik majd. Ennek ellenére Max Mosley a napokban azt nyilatkozta, hogy a 2010-es versenyt még szeretné itt megrendezni.
Lehet még adni valamit az Ő szavára?

 

15 komment

Címkék: hírek előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr421196853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bambano 2009.06.20. 15:48:05

Se Mosleyre, se Ecclestone-ra nincs valójában szükség. Az idióta költségesdire meg pláne nem, a király kategória maradjon király akkor is, ha sokba kerül. Nem utcai autókat akarok ott látni. 2.4-es motor, rotfl, itthon nagyobb van a kocsiban.

Ben47 2009.06.20. 15:49:32

Hát Max szavára nem... De jó lenne ha itt maradna a verseny.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.20. 15:52:37

@Bambano:
Az F1-nek mindig is megvolt az ára, ahogy mondod is, ezt nem akarja megérteni Max.

@Ben47:
Egyre inkább úgy néz ki, hogy itt marad, 2010-ben legalábbis sanszos.
www.autosport.com/news/report.php/id/76367

Kopi3.14 2009.06.20. 15:58:38

Az egy dolog, hogy a költekezés része volt az F1-nek, csakhogy jelenleg úgy tűnik a halálát okozhatja, ha nem fogják vissza. Az autógyárak eléggé kifelé állnak, s ha nem maradnak, akkor ott leszünk, mint a mostani tervezet sokak által butítottnak tartott szériájával. Ami egyáltalán nem lenne az.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.20. 16:02:15

@Kopi3.14:

Persze kellene a költségcsökkentés, de nem ennyire radikálisan. 300 - 400 millióról 45-re. Ezek szerint C. Ronaldo két F1-es csapatot ér? :)
Lépcsőzetesen kellene csökkenteni, és nem adni előnyt az újaknak...

gunfight · http://topcomment.blog.hu 2009.06.20. 16:50:18

majd az új sorozat angol versenye lesz itt. a formula1 nem sokminden mást jelent, mint azt, hogy "non plus ultra", tehát ezen túl ne legyen semmi autóverseny. mosley egy perverz idióta, nem itt lenne a helye, ez asszem nyilvánvaló. montezemolo helyében meg szerződnék x számú nagyvárossal(tokyo/párizs/budapest/rio/stb.) és csak városi futamokkal rendeznék évadot...

C. R . M · http://siebel-crm.blog.hu 2009.06.20. 17:00:30

Vettel az első, remélemmeg is nyeri.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.21. 03:00:03

Megint címlapos lettél, vagy egyszerűen ennyivel megnőtt a látogatottság? Jó lenne az utóbbi.:)
Silverstone maradni fog jövőre is!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.21. 09:22:12

@Dave985:
Szia! Kint volt a címlapon, de az elmúlt pár napban meg is nőtt az olvasottság (no nem százakkal) talán pont azért mert kint volt.

Most már nagyon úgy néz ki, hogy marad.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.21. 12:57:53

@SilverMike:

Pontosítanék: az még jobb, ha mindkettő igaz.;)
Gondolom a Mosley-sat rakták ki. Legalábbis az nekem jobban tetszett, ezzel a szokásos bajom van: érkezhetett volna egy nappal korábban is. Mondjuk az elmúlt 10 napban rendesen belehúztál.:P
Szerintem a nyári hónapokban próbáljál hetente legalább 2 írással jelentkezni, lehetőleg érdekes (tehát nem csak szigorúan F1-es) témában. Meg kell tartani az új jövevényeket, nincs mese!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.21. 20:14:06

@Dave985:

Egy kicsit késett az igaz, de a következő (ha minden igaz) már időben Csütörtök, Péntek magasságában jön. No, de addig még sok víz folyik le a Dunán.
Én is kettőt (szívem szerint még többet) tervezek per hét. A jövőhétre be van tervezve egy futamösszefoglaló Hétfőre, és egy WTCC összefoglaló Keddre, Szerdára (a köztes idő csak az aktualitás miatt van) majd a hét végére (ha lesz valami új, szerdán elvileg lesz) egy jelentés a frontvonalról, az FIA-FOTA ügyről. És van még rengeteg ötletem, remélem tetszeni fog mindenkinek, újaknak és "törzstagoknak" egyaránt :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.22. 15:03:37

Sziasztok!
Holnap jön az összefoglaló, szerdán pedig a WTCC-s Alex Zanardi "különkiadás" :)

Vick08 2009.06.22. 20:01:50

Sziasztok!!

Hát igen...Szeretném már tudni ennek az ügynek a végét, engem már nagyon idegesít. Meg bejelentik, hogy szerdán kezdik az új sorozat szervezését? Most tényleg vagy ez is csak egy lépés a sakk játékukban? Remélem utóbbi, és nem engedik hogy szétszakadjon az F1. Remélem Silverstone jövőre is helyet ad az F1-nek, bár ez egyre valószínűbb :)

Mike jó a cikk, mint mindig, várjuk a következőket!!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.22. 20:08:52

Szia, köszi :)
Szerdán elvileg a Motorsport Világszervezetének nagygyűlése lesz, ahol ez az FIA - FOTA ügy lesz az első számú napirendi pont. Sokak szerint akár Mosley-t is eltüntethetik, sőt akár már ott megegyezhetnek. De én nem várok semmit, nem hiszek a csodákban...
Ez az ügy tovább fog tartani...
De a szakadás senkinek sem lenne jó.
süti beállítások módosítása