Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Az egynapos trónfosztás – Le Mans 2009

2009.06.17. 18:19 :: SilverMike

Több mint ötven csapat, közel kétszázezer néző, és még ennél is több rajongó, aki a TV-n keresztül nézi végig – akár az egész – futamot. A pályán rengeteg előzés, baleset, biztonsági autós fázis, és ha ez még nem elég, az emberi tényező, a közel húszezer sebességváltás, az egy órányi munka a bokszokban, a három pilóta és a mérnökök folyamatos koncentrációja, ez lenne a Le Mansi huszonnégy órás, melynek a hetvenhetedik felvonását tekinthettük meg az úr kettőezer – kilencedik évében. Akkor, amikor megtört az Audi kilenc éves sikersorozata. Na, jó papíron öt, de senki se feledje, hogy a 2003-as Bentley is Audi volt, amit az angolok csak befestettek zöldre, tettek rá egy tetőt (azért ugyanolyan ne legyen már) és megnyerték vele a versenyt, mert meg kellet. Ugyanis akkor volt száz éves a gyár, azt pedig meg kellet ünnepelni, így „megépítették” ezt az autót, és az Audi sztárjaival (köztük Kristensennel) elhódították a nagy kupát.
Az idei vereséget azonban nem csak papíron szenvedték el, 2009-ben az évtized utolsó futamán „meghalt a király”, a Peugeot letaszította azt trónjáról. A Franciák a kilencvenes évek elején már nyertek két „megbízhatósági viadalt” de aztán ott is hagyták az egészet. 2007-ben jöttek vissza azzal a szándékkal, hogy megszakítják az Audi sikersorozatát, erre három évet adtak magunknak. A nagy ellenfélhez hasonlóan ők is kreáltak egy dízelt, és beszerelték azt a 908-as modellbe. A gyorsasággal sosem volt baj, a Pole-t mind a három évben megszerezték, sőt tavaly már a győzelem is elérhető lett volna, ha! Ha nem esik, és az Audi nem gyalázza be őket a bokszutcában, ugyanis a német precizitással működő csapat sokkal gyorsabban szerelt, mint az „oroszlánosok”. Idén azonban eljött a visszavágás ideje. Az Audi egy teljesen új autót tervezett, az R15-öst, a Peugeot meg az eddig is jól muzsikáló gépet fejlesztette tovább, és - kihasználva az új Audi gyermekbetegségeit - megnyerte  a versenyt. Pedig az elején még nem nekik állt a zászló, a címvédők jobban rajtoltak, sőt az első órákban a hetes számú Peugeot letarolta a bokszban a Pescarolo csapat egyik autóját. Az ütközés után az oroszlánosok egy teljes körön keresztül vánszorogtak a defektes autóval. Így az egyik kihívó már a verseny elején távol került a nagy céltól. De a másik két alakulat (Bourdais-ék vezetésével) teljes gőzzel haladt a győzelem felé. A feltámadó Peugeot-kat látván, az Audisok még az autó orrészét is lecserélték, de hiába, a technika ördöge az Ő bokszukba is bekopogtatott. A hármas számú Audi hosszú perceket állt a depóban. A kettes pedig falat fogott, miután Lucas Luhr a Porsche kanyarban elvesztette az autó feletti irányítást. Így a német alakulat egyedül a bajnokok csapatában, az egyes számú betontorpedóban bízhatott. A technika vetett véget Bruno Sennáék versenyének is, az ORECA Team egy ideig tisztesen helyt állt, de néhány óra után feladták a nagy futást. Mindenközben a Peugeot háza táján sem volt minden a legnagyobb rendben, az egyes számú csapat, a franciák kedvencei (Bourdais, Montagny, Sarrazin) is a depóba kormányozták a 908HDi-t. Hosszas szerelés után csak a harmadik helyre tudtak visszatérni, Kristensenék mögé. A vezetést ekkor a kilences számú Peugeot kaparintotta meg, a volánnál az „ex F1-es trióval” (Wurz, Brabham és Gene). Balesetekben sajnos idén sem volt hiányt, az első órákban az egyik Aston lökte ki a Radical Team autóját, majd következett Luhr esete. A legnagyobb estét azonban a Pescarolo csapat Peugeot-ját kormányzó Benoît Tréluyer-nak kellet elszenvednie. A francia pilóta az éjszaka kellős közepén robbant bele a gumifalba. Az autó szó szerint megsemmisült, míg Benoît-t korházba kellet szállítani. Hála Istennek a reggeli órákban jött a hír, a francia versenyző állapota stabil, sőt már a beszállítás után az orvosokkal beszélt. Magán a baleseten kívül a legszomorúbb az volt, hogy az „öreg” Henry Pescarolo autója akár a dobogóra is felérhetett volna. Az esést követően a Biztonsági Autó egy óráig vezette a mezőnyt, a távoztával Bourdais-ék, legyűrték az Audit, így az első két helyen az oroszlánosok autói foglaltak helyet. A reggeli órákban lenyugodtak a kedélyek, ekkor már csak McNish hitt az Audi győzelmében, a napfelkelte után hihetetlen köröket futott, de ezzel sem került közelebb az idők közben egy körrel meglógó franciákhoz. Az utolsó nagy baleset (és SC fázis) az LMP2-es RS Spyder Porsche nevéhez fűződik (a Porsche mégis kategóriagyőzelmet ünnepelt, a Poulsen vezette dán alakulattal). Nem sokkal a németek bukása előtt a 009-es Aston Martin is meglátogatta a Porsche kanyar kavicságyát. Ennek ellenére a csapat elérte a célját, a 007-es Aston (nem nem James Bond vezetésével) a legjobb nem dízeles autó lett. A győzelmet végül teljesen megérdemelten a 9-es számú Peugeot szerezte meg, Alexander Wurz, David Brabham és Marc Gene vezetésével, közülük az osztrák pilóta már másodszor nyerte meg a nagy futamot. Sebastian Bourdais az egyetlen nem „ex” királykategóriás 2007 után ismét csak második lett, persze csalódottságról szó sem volt, Seb a Cham Car-os múltjából merített, és gumiégetéssel ünnepelte meg a dobogós helyet. A szupercsapat idén csak a harmadik helyen ért célba, a nagy csalódás ellenére sportszerűen köszöntötték az új győztest, élükön a csapat vezérével Dr. Wolfgang Ulrich-al. A legendás kupa átadásánál a Peugeot vezér a könnyeivel küszködött, míg ő egy új korszak kezdetét, addig az Audisok egy korszak végét siratták el.  Ahogy a GT1-ben is lezárult egy korszak, idén utoljára álltak fel a rajtrácsra (és ha már felálltak nyertek is) a Corvette „sárga ördögei”. A GT2-ben a Ferrari nyert. Apropó Ferrari, a legtöbbek örömére eljutott a célig a színész – autóversenyző Patrick Dempsey.
Így tört hát meg a sikersorozat, mondhatnánk úgy is, hogy az oroszlán tizenhat év után visszafoglalta a trónt.

Vajon meddig ül rajta?

1 komment

Címkék: hírek érdekesség lemans

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr591191680

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.18. 12:48:07

Sziasztok. Holnap jön a Brit Nagydíj előzetese. Utána pedig az FIA FOTA vita összefoglalója, remélem akkor már végeredménnyel.
süti beállítások módosítása