Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Autóverseny mindenkinek! – WSR 2009

2009.06.16. 20:30 :: SilverMike

A World Series by Renault, 2005-ben indult hódító útjára akkor, amikor a franciák megvették a korábbi World Series by Nissant (a kapcsolt továbbra is megmaradt, ugyanis a rossz nyelvek szerint a WSR-ben a Renault motor csak névileg Renault). A sorozat, azóta hihetetlenül nagy népszerűségre tett szert, sőt talán a legkedveltebb utánpótlás sorozattá vált. legalábbis a rajongók körében. Persze ennek a legfőbb oka (miért is tagadjuk) az, hogy a versenyek megtekintésért egy árva garast sem kell fizetni, csupán ki kell látogatni a Hungaroringre és élvezni a száguldást. A hétvégén tiszteletüket is tették vagy százhúszezren a magyar autósport rajongók „szentélyében”.
Őszintén bevallom, a mostani látogatásom előtt egyetlen
egyszer sem jártam WSR-en, de a hétvége történései után már kijelenthetem nem utoljára vettem részt ezen a „fesztiválon”. De tényleg, a rajongók egy fesztiválon, egy igazi „Renault fesztiválon” érezhették magukat, minden a francia márkáról szólt, a múltról, a jelenről és bizony a jövőről is. A múltat a „Renault Klasszikus Autóinak gyűjteményén” keresztül ismerhettük meg. Ha hinni lehet a kiírásoknak, akkor a „gallok” első autóját is láthatta a nagyérdemű 1898-ból, azt az autót, amit a legenda szerint egy fogadásból építettek meg a Renault testvérek. Történt ugyanis, hogy az idősebbik fivér jelentős mennyiségű frankot tett fel arra, hogy az autója feljut a városka legmagasabb utcájának tetejére (ó azok a régi szép idők). Amint eljött a nagy nap, a postakocsikra erősen hajazó kis autó feljutott a nagy dombra, és kezdetét vette a Renault sikertörténete. Ennek a sikertörténetnek a darabkáit is láthatta a kedves vendég, például a legendás A442B-t, amivel Jausseaud és Pironi megnyerte az 1978-as LeMansi huszonnégy órást. Az autó egyébkén hihetetlenül apró, nem sokkal nagyobb egy Forma 1-es autónál, annak ellenére, hogy ebben elvileg két embernek kellene helyet csinálni, és a maximum súly is jóval nagyobb (ebből következően a méret is), legalábbis ezt hihetné az ember. Erre tessék. És ha már a Formula 1-nél tartunk a kiállításra elhozták az 1982-es F1-es Renault-t is, az autón „éktelenkedő” turbó (amit egyébként a Renault hurcolt be a Forma 1-be) feliratról, no meg magáról a versenygépről mindenkinek eszébe jutottak azok a régi szép idők… amikor Prost ennek a szörnyetegnek a volánja mögött ülve éppen csak, hogy lemaradt a világbajnoki címről. Ezt a két autót sajnos nem vitték ki a Ring aszfaltjára, de a „történelmi gyűjtemény” többi darabját - köztük egy 1910-es Rally autót - megszellőztették, a nagy felvonuláson egyébként részt vett a legendás Jean Ragnotti is, aki bemutatta a védjegyének számító háromszáz hatvan fokos fordulatot a célegyenesben. A nagy mutatványt körülbelül kétszázas tempónál kezdte meg a betonfalak között, majd miután pörgött egyet egy „szerencsés” szerelő körül is leírt pár kört az autóval. Hatvankét évesen mi mást is tehetne az ember? Ez a rengeteg bemutató egyébként csak „tölteléknek”volt, ahogy a vidámpark a legkisebbeknek, a szimulátor a nagyobbaknak, és a szórólaposztó lányok a még nagyobbaknak. A hétvége igazi programja az öt idelátogató kategória versenyfutása, és a paddock megnyitása volt. Ami kétségtelenül az egész WSR legértékesebb adaléka. A Formula 1 beképzelt, és hét lakat mögött őrzött bokszaiba a bejutás lehetetlen, de itt a látogató elkóborolhatott a szerelők, a versenyzők, és az autók sűrűjében. A pilóták önfeledten adtak autógrammot, és még boldogabban álltak oda egy – egy közös fotó erejére. A legtöbben persze azonnal lehurrogják ezeket a fotókat, autógrammokat, mondván ezeket a srácokat senki sem ismeri, de ne feledjük, hogy közülük kerülnek ki a jövő F1-es sztárjai, sőt ők is ugyanolyan versenyzők, mint Alonso, Hamilton és Räikkönen, ők is hetente viszik vásárra a bőrüket, így ezek az ereklyék is érnek annyit, mint F1-es társaik. No, de térjünk vissza a bokszok színes világába, a WSR-re kilátogatók szinte mindent megnézhettek, a szerelők pár centire tőlünk tették fel és vették le a gumit, a légterelőt és társait. Saját fülünkkel halhattuk, ahogy az Epsilon csapat szerelői az elutasított F1-es nevezésről tárgyalnak, és azt is, ahogy a P1 Motorsport csapatfőnökének száját másodpercenként hagyják el a „fuck” szócskák. Sőt a fanatikusok számukra felbecsülhetetlen értékű tárgyakat is begyűjthettek a Formula Renault 2.0 egyik csapatának jóvoltából, akik a sérült légterelő elemeket osztották szét az éppen arra járók között. A nagy séta után az ember felmehetett a Super Gold-ra és megnézhette, hogyan versenyeznek azok a pilóták akikkel, percekkel korábban találkozott vagy azok az autók melyeket nemrég még darabokban látott a bokszokban. A futamok öt kategóriában zajlottak, ellátogatott hozzánk a Formula Renault 3.5, és 2.0 (három és fél, és két literes kategória), az utóbbi szakág olasz bajnoksága, ezen felül a Megane Trophy valamit a Clio Kupa mezőnye. A rajtrácson felfedezhettünk régi ismerősöket, és megismerkedhettünk új arcokkal is. A Megane-ok mezőnyében például tiszteletét tette az „ex-Jordan-es” Giorgio Pantano, aki egyébként a GP2 tavalyi bajnoka. Az olasz pilóta egy negyedik és egy nyolcadik helyezést zsebelt be élete első futamán. A Cliók között pedig fellelhettük azt a Marin Colakot, aki a WTCC mezőnyét erősíti, a horvát versenyző is tisztesen helyt állt, és kemény pontokat gyűjtött be. A forma autósok futamai is élvezetesre sikeredtek. A 3.5-ösök rajtjába beleremegett az egész tribün, a hanghatás felért egy F1-es rajttal, legalábbis egy távolból hallott F1-es rajttal, mert a Super Gold csak itt nyílik meg a „pórnép számára”. Az első futamon gyönyörködhettünk a hangban, míg a második zseniálisra sikeredett, a Biztonsági Autó percenként tette tiszteletét a pályán, a nézőket pedig kevés választotta el nyakizom sérvtől, (van ilyen???) annyiszor pillantottunk a kivetítőre, az SC jelenlétének okát keresve. A Formula Renault 2.0-ban a lelkes ifjak kápáztatták el a nézőket, sőt megmutatták, hogy igenis lehet előzni a jó öreg ringen! Ha nekik nem hiszünk, akkor nézzük csak meg Brendon Hartley ámokfutását, aki egy kicsúszás után próbálta leküzdeni a fél mezőnyt. A James Hunt-ra kísértetiesen hasonlító Red Bull ifjonc szemre a mezőny leggyorsabbja volt, azonban pontot nem szerzett. A remek futamok mellet a társaságra sem lehetett panasz, miután létrejött a Formula.hu (csevego.net-es szobájának) találkozója is.

Kell ennél több?

Már csak egy évet kell aludni a következő versenyig!

Szólj hozzá!

Címkék: vélemény hírek beszámoló érdekesség

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr481189563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása