Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Török Nagydíj: Button és Vettel...

2009.06.11. 18:47 :: SilverMike

Jenson Button hosszú – hosszú éveken át a Forma 1 „be nem váltott nagy ígéretének” számított. Persze a tehetségét soha senki nem kérdőjelezte meg, ezt a kevésbé megtisztelő jelzőt inkább a „rosszkor rossz helyen” elvnek köszönhette, ugyanis a remek Williams – BMW-s bemutatkozás után, megindult a borzalmasabbnál borzalmasabb döntések (csapatváltások) sorozata. Frank Williams csapatából a Benettonba, azaz a későbbi Renault-ba igazolt. Ahonnan pont akkor igazolt el a Hondához, mikor a csapat megkezdte a felkapaszkodást a szamárlétrán. Míg a franciák szárnyaltak, Jenson hat keserves évet töltött a Hondánál, ahol üres ígéreteken kívül semmit sem kapott. És ha ez még nem lett volna elég, jött a világválság és a japánok elhagyták a száguldó cirkuszt. Button meg itt maradt csapat nélkül, „be nem váltott nagy ígéretként”. Egészen addig, amíg Ross Brawn meg nem vette a csapatot, és fel nem jutatta azt a csúcsra. Button pedig lemosta magáról azt az annyit emlegetett jelzőt, és egy beváltott ígéretté, egy született győztessé vált.
Sőt túl sokszoros győztessé?
Siker sztori ide – oda, a legtöbben már unják a brit pilóta egyeduralmát főleg az után, hogy Jenson admirális a Török Nagydíjon már az idei hatodik győzelmét zsebelte be. Miközben az ellenfelei egymással voltak elfoglalva, Ő ismét meglógott és szinte kvalifikációs köröket futva már a verseny közepén behúzta a tíz pontot, és a vele járó kupát. A „nagy ellenfélnek” beállított Sebastian Vettelnek már sokkal, de sokkal nehezebb versenye volt, a német ifjonc ugyan megszerezte a Pole-t, de a versenyen nem tudta felvenni a harcot Buttonnal. Ezt elsősorban magának, és az elrontott első körének, másodsorban a csapat szerinte hibás taktikájának köszönheti. Történt ugyanis, hogy az ifjú Vettelt három, míg csapattársát a mostanában sziporkázó Webbert két kiállásos taktikára állították, így az ausztrál megelőzte ifjú istállótársát. Aki eléggé feldúlt állapotban állt fel a dobogóra, igaz Buttonnal még nevetgélt a serlegosztás előtt, de csapattársára egyetlen egy pillantást sem vetett, ha mégis vetett az a szúrósabb fajtából származott. Pedig a fiatal Vettelt a legtöbben udvarias és szerény embernek ismerték meg, de a Török Nagydíj után erős kritikákat kapott a sajtótól. A kritikáknak némi alapjuk is van, elvégre nem az ausztrál pilóta szervezte a taktikát, sőt még csak nem is Ő szólt be a rádión keresztül Vettelnek. Ennek ellenére a német pilóta tehetségét (és eszességét) senki sem kérdőjelezheti meg. Az unalmas futam alatt a legtöbben már azt is megállapították, hogy „Baby Schumi” pont a Buttonéval ellentétes pályát futott be. Igaz Ő sem egy top csapatban kezdett, de tehetségét azonnal felismerték, és huszonegy éves korára (Button ekkor még csak ígéret volt, és valamelyik középcsapatban szenvedett) a legtöbb gyári csapat milliókat adna érte…

                                                         Autókázás Isztambulban


De ne szaladjunk ennyire előre, Sebastian Vettel nem csak a jövő, hanem a jelen embere is. A legjobb példa erre, hogy a németek kedvence szerezte meg a Pole pozíciót az év egyik legizgalmasabb időmérő edzésén. A legnagyobb (és ismét negatív) meglepetést a McLaren okozta, a klasszikus brit márka pilótái Törökországban sem jutottak el az utolsó szakaszig. A nagy rivális, a Ferrari viszont mindkét autóval bent volt, nyugtázható tehát, hogy a vörösök egy kis kitérő után ismét az „élbolyban” harcolhatnak. Persze csak akkor, ha a két Brawn és a két RBR valami csoda folytán kiesik. Isztambulban azonban nem estek ki, és ahogy azt már említettem Vettel vezetésével megszerezték az első négy kockát.
A rajtnál, kisebb meglepetésre semmi „extra” nem történt, egyedül Rubens Barrichello nem találta a „rajtoló cipőjét” (valahol olvastam és megtetszett) és a harmadikiról a tizenharmadik helyre esett vissza. Kimi Räikkönen is sokat bukott, a Finn pilóta a hatodik pozícióból zuhant az üldözők közé. A futam legizgalmasabb pillanatai pár másodperccel később következtek, mikor Vettel elrontott egy kanyart, és mire visszatért a pályára Button már messze járt. Az előzés után az angol ismét brutális tempót diktált, és körökön belül másodpercekkel a német előtt járt. Vettel győzelmi esélyei az első bokszkiállás után úsztak el véglegesen, mikor kiderült, hogy eggyel többször kell a depóba látogatnia, mint ellenfelének. Sőt, még a csapattársnak is eggyel kevesebb vizitet ütemeztek be, így a második hely is ugrott. A futamot ekkor Rubens Barrichello mentette meg a totális unalomtól, a brazil veterán az elrontott rajt után próbálta „megenni a mezőnyt”, de Heikki Kovalainenbe beletört a bicskája, sokszori próbálkozás után összekoccantak, és Rubinho ismét bukott vagy négy helyezést. A pontszerzéstől ekkor már fényévekre állt, de a harci kedve semmit sem csillapodott, először Lewis Hamiltonnak, majd később az egész középmezőnynek okozott boldog perceket. Rubens ámokfutása egy harcoshoz méltatlanul a bokszban ért véget, mivel a technika ördöge a depóba csalogatta a Brawn második számú autóját. Hihetetlen módon a csapat történetében ez volt az első kiesés! (Hét futamot kellet várni rá.) A huszonhármas számú betontorpedóval ellentétben a huszonkettes tökéletesen működött, és az admirális megszerezte a szezonbeli hatodik győzelmét! Őt követte a Red Bull armada, ahol a dupla dobogó ellenére nem volt felhőtlen az öröm. Vettel szomorúan vette tudomásul csapata utasítását, mely szerint nem előzheti meg Webbert, mondván az ausztrál gyorsabb nála. Der Seb láthatóan lenyelte a békát, annak ellenére, hogy szemmel láthatóan gyorsabb volt, mint csapattársa. Talán ennek az „incidensnek” köszönhetően egyedül Button locsolta önfeledten a pezsgőt a Brawn „kiküldöttjére” (legközelebb talán a nyalókás embernek kell tiszteletét tennie, mivel a többiek már kaptak egy – egy serleget). A negyedik helyet a feltámadó Toyotával küzdő Jarno Trulli szerezte meg, a száguldó borász gigászi csatát folytatott Nico Rosberggel, aki végül „csak” az ötödik lett. A hatodik az egykori „török szultán” Felipe Massa lett, a hetedik pedig Robert Kubica. Aki végre – valahára megszerezte első pontjait, hét futam elteltével. Pedig tavaly még a világbajnoki címért küzdött...

Ennyit változik a világ, egy év alatt!

Folytatás Silverstoneban.

Vagy a zöld asztal mellett…

1 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr371179451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.12. 16:10:51

Sziasztok! :)

Ma jön egy kis előzetes a 24 óráshoz!
süti beállítások módosítása