Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Búcsú a Boszporusztól? – Török Nagydíj előzetes

2009.06.06. 18:20 :: SilverMike

A Török Nagydíj egykoron a világ „nyolcadik csodája”, és Bernard Ecclestone (saját elmondása szerint) egyik legkedvesebb alkotása volt. A „cirkusz” hatalmas hírveréssel érkezett meg Törökföldre, ahol akkoriban még több tízezren nézték és csodálták ezt a számukra új és vonzó sportot. A rendezők pedig mindent megtettek azért, hogy jó vendéglátóivá váljanak az imént említett vándorcirkusznak. Az első években pályabírókat hívtak hazánkból, meg Olaszországból, hogy munkájukkal a helyi bírákat segítsék, és a futam a legnagyobb rendben érjen véget. Láss csodát minden a legnagyobb rendben zajlott, sőt még a futam is jóra sikeredett, már első nekifutásra 2005-ben. Talán ezért is szerette meg a pályát, a légkört a legendás porondmester (Bernie), és adott a törököknek egy 2011-ig szóló szerződést.  Még a pálya pénzügyeibe is belefolyt, kiűzte innen a „rivális” MotoGP-t, persze a lehető legdiplomatikusabb módon, mondván a ring nem alkalmas a motorversenyzésre. Pedig a motorosok is megkedvelték Hermann Tilke mestert talán egyetlen igazi remekművét. Ahogy mi nézők, és maguk a Formula 1-es pilóták is. A többi modern pályával ellentétben az „Istanbul Otodrom-ot” nem érték kritikák, nem panaszkodtak rá, nem mondták, hogy unalmas, és ami a legfontosabb még jó versenyeket is futottak rajta. A „nyolcas” kanyar legendássá vált, a legtöbb versenyző még az „álompályájába” is beleépítette a „cseles balost”. Az „idill” azonban itt is hamarosan véget ért, ahogy az idő haladt, a nézők úgy fogytak el a pálya mellől. Most 2009-ben csupán kilencezer (!!!) ember szédelgett a pénteki edzésen, sőt a futamra sem várnak többet harminc-ezer szurkolónál. És ha kevés a néző, kevés a pénz, ha pedig kevés a pénz az ember (illetve a pálya, a szervezők) hamar elfelejtheti Bernard Ecclestone kegyét. A művére annak idején oly büszke Bernie, már ott tart, hogy a Török Nagydíj volt élete legrosszabb üzlete, és ha lehet meg is szabadul tőle. Ezt Ő maga nyilatkozta. Az ok a kevés néző (a Törököket valóban nem köti le a Formula 1) és az ebből befolyó kevés pénz volt. A szervezők most azért kampányolnak, hogy legalább a szerződésben foglalt időpontig (2011) megtarthassák a Nagydíjat…

                                                     Az „Otodrom”

Ha az F1 elhagyná Törökországot, az valóban nagy veszteség lenne, mert tényleg remek kis pályát rittyentett ide a „tervezőzseni” Hermann Tilke. A vonalvezetés kifogástalan, az aszfaltcsík széles, azaz az előzés sem lehetetlen feladat, ellenben Tilke többi művével. Előzési pontnak nevezhető az első kanyar is, melyben a pilótáknak 300 kilométer per órás sebességről kell lelassítaniuk, hogy ugyanekkora sebességgel vegyék a következő jobbost. Az előzés elvben könnyű, de a gyakorlatban szinte lehetetlen, ezért a rajt után a legtöbbször a pályára lép a Biztonsági Autó. Így történt ez tavaly is, mikor Ficihella „ugrotta át” Nakajimát vagy 2006-ban, amikor egy klasszikus rajtbalesetnek lehettünk szemtanúi. Az első kanyarkombinációt egy kisebb egyenes, és egy újabb kanyargós rész követi, majd jön a hetes kanyar, amiben a pilótáknak szembe kell nézniük egy kisebb szintváltással is (a pályára egyébként jellemzőek a szintkülönbségek). Ezt követi a pálya legendás kanyarja, az a bizonyos „török nyolcas”, ami elvben egy, de a gyakorlatban négy balos kanyarból áll, melyben több mint négy G-s terhelés éri a pilótákat, hét másodpercen keresztül. Ezután egy rövidebb egyenes következik, ahol a versenyzők kipihenhetik a „nyolcas” fáradalmait. Majd jön a legjobbnak tartott előzési pont a kilences kanyar, melyet egy hosszú egyenes, és egy nyújtott kanyar valamit a pálya leggyorsabb szakasza, és a célegyenesre vezető jobb – bal kombináció követ, ahol szintén lehetséges az előzés. Az 5,338 kilométer hosszú aszfaltcsík „különlegességei” közé tartozik még az óramutató járásával ellentétes „menetirány”, és a Spa-t idéző hullámvasútszerű szintkülönbségek.
Talán ezeknek a „különlegességeknek” köszönhetően láthattunk itt általában izgalmas és érdekes futamokat. Az első derbi végén például Kimi Räikkönen örülhetett, míg csapattársa Juan – Pablo Montoya Tiago Monteiro miatt bosszankodhatott, aki egy lekörözés után kilökte őt a pályáról, így a második pozíciót Fernando Alonso örökölte meg.  Egy évre rá, a spanyol pilóta ismét második lett, (ekkor Massa nyert, pályafutása során először) most azonban kemény csatában szerezte meg az ezüstöt, miután több körön keresztül tartotta Michael Schumachert. 2007-ben ismét Massa diadalmaskodott, aki az évek során a pálya tudorává vált, harmadszor kettőezer – nyolcban nyert. Igaz, a verseny során legnagyobb ellenfele Lewis Hamilton még le is előzte, de kedvezőbb boksztaktikája okán a „török szultán, a kis brazil” örülhetett, miközben Rubens Barrichello megdöntötte a „legtöbb futamon való részvétel” rekordját.
Idén a Brawn GP, azon belül is Jenson Button a legnagyobb favorit. Talán igazzá válik a mondás? Miszerint: keveredhetnek, az erőviszonyok, bárki megfuthatja a leggyorsabb köröket, végül úgyis Button nyeri a versenyt.

Az utolsót Isztambulban?

 

6 komment

Címkék: hírek előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr721167770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.06. 18:51:54

2011-hez szerintem még kitöltik.
Amúgy egy jó tanács: az előzeteseket próbáld már péntekre megírni, mert így időmérő után már kevésbé aktuális. Bár olvasom, hogy netproblémák merültek fel... Majd nyáron.:)

Vick08 2009.06.06. 18:53:31

Sziasztok!!!

Szerintem ne hagyja el Törökországot az F1, én szeretem, mozgalmas versenyek szoktak lenni, nem értem igazából mi bajuk van vele.
De nagyon szeretném ha holnap izgalmas lenne a verseny és nem utolsó sorban azt, hogy a BMW team egy kicsit fentebb másszon a "létrán".

Jó a cikk, mint mindig Mike!!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.06. 18:56:14

@Dave985:
Remélem kitöltik, mert (ahogy azt olvashatja mindenki) nekem tetszik a pálya. Csak rossz helyre építették, ahol nem rajonganak annyira az F1-ért.
Próbáltam most is Péntekre tenni, de ahogy azt írtad is a nyáron tuti hamarabb lesz :)

@Vick08:

Köszi, reméljük, hogy marad a naptárban.
A rajtrács alapján jó kis futam lesz, de remélem nem kezdenek el vonatkozni, itt lehet előzni ki kellene használni :).

Vick08 2009.06.08. 20:08:29

Hát igen, ezen is túl vagyunk:) !
Ez egy eléggé unalmas verseny volt, olyan "altatós" , legalább is számomra. DE végre szerzett pontot a BMW :), szóval ezért már megérte megnézni. Más. Nem értem mit keres Barichello még az F1-ben. Egyszerűen xy éve már itt van, de nem tudott világbajnok lenni, többek között mert nem tud normálisan elrajtolni, és sokszor (most is) ez hozta a vesztét. Nem értem én ezt.

De erről, és még másról majd írsz Mike remélem szerdán:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.09. 19:15:30

@Vick08:

Így van, mindenre megpróbálok kitérni holnap az összefoglalóban :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.10. 18:39:33

Remélem senki sem haragszik meg, ha csak holnap teszem fel az összefoglalót, még nincs kész és nem akarok fél munkát végezni. Előreláthatóan ez lesz az utolsó késés, mert nemsokára itt a nyár :) Szóval holnap F1 összefoglaló Pénteken meg LeMans előzetes. A háttérben pedig íródik a "Háború és béke", a FIA - FOTA harc összefoglalója (eddigi leghosszabb bejegyzés talán) ami a jövő hét elején jön, egy WSR élménybeszámolóval :)
Bocsi a késéért alaposan be lesz pótolva :) ;)
süti beállítások módosítása