Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"

2009.05.29. 16:00 :: SilverMike

A hölgyek, főleg a szép hölgyek mindig is szerves részét képezték a Formula 1-nek, és a különböző versenysorozatoknak. Elég, ha csak a táblás lányokra, vagy a szponzorok fürdőruhás „szépségeire” gondolunk. De voltak, akik még ennél is többre, sokkal többre vitték. Mert valljuk be, ezek a lánykák „díszítésnek tökéletesek”, de nem sokkal vitték előre az autósport világát, nem írták át annak történetét. Azok a hölgyek „írták ezt a történetet” akik versenyautóba ültek, versenyeztek és bizony nyertek, nem is egyszer. Bebizonyítva, hogy az autósport nem csak az erősebbik nem "fennségterülete".
Az első jelentősebb (ezt a cikket most a teljesség igénye nélkül, de az összes női versenyző iránti legmagasabb tisztelettel írom) versenyzőlányka Maria Teresa de Filippis volt. A kacifántos nevű, olasz hölgy 1926-ban látta meg a napvilágot Nápolyban. Hősnőnk akkor még nem sejthette, hogy egy olyan rekordot fog felállítani a huszonnégy év múlva startoló világbajnokságban melyet soha senki nem vehet el tőle. Történetesen Ő lett a Forma 1 első női versenyzője. Először az 1958-as Monacói Nagydíjon próbált rajthoz állni, azonban a kvalifikáció nem jött össze neki, így a rekord az ’58-as Belga Nagydíjon állt fel. De Filippis kisasszony ugyanis kvalifikálta magát a spai versenyre, sőt a futam végén a tízedik pozíciót szerezte meg. Az igazsághoz persze az is hozzátartozik, hogy összesen csak tízen látták meg a kockás zászlót, de azt sem hallgathatjuk el, hogy Maria Teresa egy gyengébb Maseratival „mászta meg az Eau – Rouge-t”. Ezen kívül még két versenyen állt rajthoz az 1958-as és ’59-es szezonban, sajnos egyszer sem jutott el a célvonalig. Sem az olasz márkával, sem a Porsche „Flat-tal”. Pedig a nagy „Mestro” a legendás Fangio is így vélekedett róla: „Az a nő túl gyors, túl sokat kockáztat”…
Teresa kisasszony volt a példaképe a legismertebb, és legeredményesebb Formula 1-es pilótanőnek Lella Lombardinak. Míg elődjével nem egyszer közölték, hogy a női fejre fodrászolló és nem pilótasisak (sisak? az ötvenes években…) való, addig Lellát már tárt karokkal várták a Formula 1-be. Az olasz hölgyeménynek egész életében a királykategória volt a célja, ezért” jó munkásasszonyhoz” méltóan végigjárta a szamárlétrát. Erősen szerepelt a Forma 5000-ben, és a sportautókhoz is konyított. Mikor bekerült a Formula 1-be, a legendás „gorillát” Vittorio Brambillát kapta csapattársul, aki nem egyszer elismerte, hogy istállótársa gyorsabb nála. Először az 1975-ös Dél – Afrikai Nagydíjon állt fel a startvonalra. A történethez az is hozzátartozik, hogy az időmérőn mega mögé utasította a legendás Graham Hill-t, aki ekkor már a tizennyolcadik Formula 1-es szezonját taposta. A történelemkönyvekbe mégsem ezzel, hanem az 1975-ös Spanyol Nagydíjjal, és a megszerzett fél pontjával írta be magát. A versenyen Stommelen autója a szalagkorlátnak csapódott, és a törmelékek öt szurkoló halálát okozták, a futamot azonnal visszalőtték, Lella ekkor a hatodik helyen halad, majd a lefújás után megszerezte a „gyengébbik nem” máig egyetlen (fél) pontját. A következő idényekben már nem kapott annyi lehetőséget, mint az olasz Zanon gróftól, így pályafutása hamarosan véget ért. 1992-ben halt meg, súlyos rákbetegségben.
Az utolsó nő, aki Forma 1-es autó pilótafülkéjében csücsült, és versenyzett is azzal Giovanna Amati volt. A ’90-es évek Danica Patrick-jának tartott hölgy, is több feltűnést keltett a puszta megjelenésével, mint a versenypályán mutatott teljesítményével. Sokan csak „PR fogásnak” tartották a szemrevaló lány szerepeltetését. Még a Brabham istálló szerelői sem hittek benne… Pedig Amatinak a lehető legjobb mentora volt, hősnőnket Ayrton Senna „tanítgatta” az 1992-es Afrikai Nagydíj előtt, a hölgynek azonban nem sikerült a kvalifikáció.  Még kétszer kapott lehetőséget, de egyik alkalommal sem került fel egy Formula 1-es verseny rajtrácsára. Az „Európai szezontól” egy fiatal brit, egy bizonyos Damon Hill vette át a szerepét. Egy rózsaszín autóban…
A három olasz kiválóságon kívül még a dél – afrikai Desiré Wilson, és az angol Davina Garcia próbálkozott meg az F1-es szerepvállalással. De egyikük sem került fel a rajtrácsra.

A hozzáértők Michéle Mouton–t tartják, minden idők legeredményesebb és legjobb versenyzőhölgyének. Persze nem ok nélkül, ugyanis benne tisztelhetjük a világ egyetlen női „majdnem világbajnokát”. Ha ezek után nem lenne nyilvánvaló a francia lányka ezüstérmet szerzett a WRC-ben. Az időpont 1982, az autó pedig a legendás Audi. Mouton három futamgyőzelmet aratott, és összesen 97 pontot szerzett, de így is alulmaradt a kor zsenijével Walter Röhrl-el szemben. Az aranyérmet sosem sikerült megszereznie, a következő években „csupán” a középmezőnyben harcolhatott. Majd 1986-ban visszavonult a Rally-tól. Többek között az Ő nevéhez fűződik még a Bajnokok Versenyének az életre hívása. A versenyt először 1988-ban rendezték meg Michéle egykori barátja, és vetélytársa Henri Toivonen emlékére. Érdemei közé tartozik még az 1975-ös Le Mans-i huszonnégy óráson, és több Dakar Rally-n való aktív részvétel is.
És, ha már Dakar, ne feledkezzünk meg Jutta Kleinschmidt-ről sem, mert Ő volt az a hölgy, aki megnyerte a legendás Rally-t. A sivatag úrnője 1962-ben látta meg a napvilágot Németországban. Először 1988-ban vágott neki a homoktengernek, akkor még egy BMW motorral. A győzelmet a 2001-es viadalon szerezte, egy Mitsubishi volánjánál. A versenynek ugyan nem Ő, hanem a „Dakar király” Jean-Louis Schlesser volt a favoritja. A franciát azonban kizárták, legnagyobb ellenfele Masuoka pedig telibe talált egy farönköt, így született meg az első (és eddig egyetlen) női Dakar győzelem. Szintén egy „győztes név” a Danica Patrick is.
Az amerikai hölgy, neve már sokkal ismerősebben cseng az autóversenyzésért rajongók számára. Talán azért is, mert erről a szemrevaló teremtésről a kereső is több fürdőruhás képet dob ki, mint versenyoverallosat.  Ez sajnos hozzátartozik a hölgy személyiségéhez. A rengeteg „csajos” interjú és a "rendszeres bokszutcai pofozkodás" roppant népszerűvé tette Danicát az Egyesült Államokban, ahol jelenleg is versenyez (az IRL szériában). Azonban ez a viselkedés tette „kissé” népszerűtlenné az Óceán ezen oldalán. Azt viszont senki sem tagadhatja, hogy a hölgy ért a versenyzéshez! Tavaly megszerezete az első győzelmét a Japán versenyen Motegiben. Sőt az idei Indy 500-on felállhatott a dobogó legalsó fokára. Legtöbben benne látják a következő Formula 1-es pilótanőt.

Valljuk be, Bernie Ecclestone örülne neki. És ti?

18 komment

Címkék: érdekesség pilóták lemans forma1történelem

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr491147725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GentleSpecter 2009.05.29. 21:05:22

Szia, kicsit szégyellem bevallani, nem tudom, hogy ki mit fog szólni hozzá, de én nem örülnék nekik. Ez a Danica Patrick kifejezetten ellenszenves. Az okát nem tudom megmondani, nem vagyok egy hímsoviniszta-típus, nem nézem le a nőket, semmi bajom senkivel, szeretek mindenkit, :) de a Forma 1-be én nem szeretnék női versenyzőt.
Nem halnék bele, ha mégis megtörténne, ugyanúgy nézném továbbra is, de nem szeretném... Most lehet szidni. Üdv.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.05.30. 13:37:10

Most nézem, hogy megint változott a fejléced. Ezt értsem (értsük) úgy, hogy innentől kezdve szélesedik a repertoár, és egyéb autóversenyekről is lesznek alkalmanként cikkek? (Nem lenne hasztalan, bár nagyon nem követek más szériákat.)

De a témára térve:

Gondoltam már arra, hogy írok az autósport hölgyeiről egy külön bejegyzést, de szerencsére megelőztél. :)
De Filippisről két dolgot szoktak még megemlíteni, mindkettő férfi kollegáival van összefüggésben. 1. Olyan szinten lenézték, uram bocsá' megvetették, amiért nő létére versenyzik köztük, hogy ihajj! 2. Viszont más szerepkörben többek szerették. :)))

Lombardit a többiek meg sem tudták közelíteni.
Két hölgyet hiányolok, bár sok közük nem volt az F1-hez, az is igaz. Jodie Hemming a Jordannél volt egy bemutató erejéig még a kilencvenes évek végén, Kathrin Legge pedig a Minardinak tesztelt is 2002-ben. Rendesen leamortizálta versenygépét...

És, hát Danica! Két dolgot valóban külön kell választani nála. Képességei alapján az amerikai szériák bővebb élmezőnyét erősíti, igazi versenyállat, kár lenne tagadni. Más kérdés, hogy az F1 más kategória, pl. még életében nem versenyzett esőben...
A másik pedig a jelleme, ami valóban meglehetősen antipatikus. De pontosan ezért (is) szeretné őt Ecclestone az F1-be, felkavarná a közeget. Az USGPE is szemet vetett rá, még inkább jöjjön ő, mint valami no name amerikai férfiu...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.30. 19:58:46

Sziasztok, visszatértem. Mint látom működik ez az automata dolog. Szerdán "megparancsoltam" hogy ez az írás pénteken 4-kor jelenjen meg, és bejött :)

@Biro_Peti:
Szia. Ugyan, ezen nem kell semmit sem szégyelleni. Mindenkinek más az ízlése, más szimpatikus neki. És bevallom, hogy Patrick nekem sem a legszimpatikusabb pilóta. Nagyon csinos és tehetséges, de a természete...

@Dave985:
Szia. Ha minden igaz akkor lesznek más kategóriák is a blogon. Le Mans-ra, WTCC-re és F2-GP2-re gondoltam. A nyáron ha Isten is úgy akarja írok is róluk :)
Másik ok volt, a változatosság. Szerintem hangulatos lett, remélem neked is tetszik.

Danicáról írtam fentebb. És igaz hogy, nem kedvelem, de tisztelem és bírom a stílusát (szigorúan a pályán!!!). Úgyhogy, én nagyon szívesen látnám, de ez még a jövő zenéje. :)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.05.31. 01:14:09

Nem tudom, hogy a fejléced mit ábrázol, de a jobb oldalt látható, kék inges manus echte Mika.:)
Örülök, ha foglalkoznál GP2-vel, a frissen induló F2-vel. Én meg most belevágok gyorsan a nevezési kérdésről írt irományomba.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.31. 09:14:34

@Dave985:

A fejléc ennek a képnek lenne a "kicsinyített változata": http://www.artsfairies.com/cars/Cma_079_1983_le-mans-a--pitstop-for-mazda.jpg
Szerintem gyönyörű kép, ahogy a többi is ami itt van fent (www.artsfairies.com/cars).
Várom az írást. Én is terveztem egy firkálmányt a nevezőkről, és a leendő három újoncról (vagy nem újonc???). De várok vele Június 12-ig, akkor eldől kiket üdvözülhetünk :)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.05.31. 19:29:55

@SilverMike:


Magyarán nem Mika szerepel a képen.:)))
Alakul az irományom, csak nem a tervezett ütemben. Az USGPE- Lola- Aston Martin- Barwa Addax (Campos)- Epsilon Euskadi sorról már írtam korábban, most a Litespeed és a March kerül terítékre.
A magam részéről az amerikai csapat mellett a Lolára és a Prodrive-ra tippelnék, a többit komolytalannak gondolom.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.31. 22:04:52

@Dave985:

Én is őket várom. Ugye hárman lehetnek. A Lola és a March tuti esélyes, a történelme és a felszereltsége miatt. Az USAF1 kell a marketing miatt. A Prodrive - Aston Martin meg a márka név miatt kell...No várjunk csak ez 4!? :D Nagy menet lesz ez is, egyikük kiesik. A többiek tuti rostállódnak, mert valóban komolytalanok...
Várom a cikket :) Én is írok valamit ide holnap, de még nincs meg a téma. Vagyis van kettő is...:)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.01. 01:38:38

@SilverMike:

A Marchról sokat nem tudok, már ami mostani munkásságukat illeti, annak idején ugyanúgy szégyenteljesen vonultak ki a sportból, mint a Lola, pedig velük ellentétben voltak győzelmeik is... Majd holnap gyűjtök róluk is pár gondolatot. A Litespeedet megnéztem, bár ne tettem volna. Jól felhúzták az agyamat. Honnan volt pofájuk egyáltalán nevezni?

http://dave985.blogzona.hu/archives/2009/05/30/A_tizenhatok_versenyfutasa_az_F1-ert/

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.01. 17:38:35

@Dave985:

Elolvastam jó kis írás. :)

A March egykoron egy eléggé nívós istálló volt, csak a gazdag F1 őket is megölte a '90-es években. A Litespeed félék meg tényleg vicc kategória...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.01. 18:56:10

@SilverMike:

Végre befejeztem a mondókámat, a Marchot is kivégeztem.:)
Az iSport jöhetne még, de róluk sem sokat hallani, ahogyan a Ferraris lista további tagjairól sem, köztük a Super Aguri romjain építkező Formtechről. A Superfund pedig szóra sem érdemes...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.01. 19:01:21

@Dave985:
Az iSport (ha jól tudom) feladta 2010-et és 2011-ben vagy 2012-ben jönnének.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.06.01. 19:11:49

@SilverMike:

Mint jó pár GP2-es csapat, mint pl. a baszkok. Erre egy F3-as csapat, ami begyűjt 2 db 3. helyet (4 induló közül), annak neveznie kell. :DDDDDDDD

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.01. 19:53:43

@Dave985:

Igen a GP2-ből még ésszerű a feljebb lépés, de ez a Litespeed...

A szavazást kitettem, de sajnos nem működik. Várok lehet, hogy idő kell neki. Ha nem jön össze, akkor sajnos nem sikerült :(

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.04. 16:23:52

Holnap érkezik az előzetes a Török futamhoz, aztán majd jön valami a nevezés botrányról is. De ahhoz eddig, se kedvem, se hangulatom, se gusztusom nem volt. Majd remélem lesz valami, és pozitív bejegyzést írhatok :)

GentleSpecter 2009.06.04. 23:38:12

A Brabham-et akarom vissza, a Prodrive nem kell, a Litespeed meg....pfff, és légyszi szólj már az Indexeseknek, hogy az a "USF1" az USGPE, mert az "F1" jelzőt, szócskát, nem tudom minek nevezzem, hivatalosan nem használhatják, így a neve sem ez. :D És folyamatosan így írják...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.05. 20:09:20

@Biro_Peti:

Próbálok szólni nekik :) Ha tudok, és ha fogadják.

Este jön az előzetes, vagy holnap reggel, mert eddig nem a leggyorsabb a netem nem teszi fel a cikket :S

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.06.06. 15:02:19

Na végre beengedett a blog.hu :)

GP2 után (este 5-6 óra) fel is teszem a jól megkésett futamelőzetest :)

zsuszti 2010.03.20. 13:55:58

Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et.
süti beállítások módosítása