Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Monacoi Nagydíj: Button futása

2009.05.27. 16:16 :: SilverMike

Jenson Alexander Lyons Button, ha szabad így fogalmazni különleges, amolyan imádom – gyűlölöm „kapcsolatban” áll a hercegségi pályával. Az úr kettőezer – harmadik évében itt élte át karrierje legnagyobb bukását. Az alagút végén csúszott meg, és az autója belecsapódott a szalagkorlátot övező gumifalba. Az ütközés után vagy öt percig csak ült az autóban, míg pályaőrök tucatja vette körbe. Hála Istennek a fiatal brit versenyzőnek semmi baja sem esett, a futamot azonban ki kellet hagynia. Majd rá egy évre majdnem megnyerte a „legnagyobb nagydíjat”. Bár sosem volt a kedvence, sőt a vezetési stílusának sem fekszik a monacói aszfaltcsík, a 2004-es futamon addigi pályafutásának legnagyszerűbb teljesítményét nyújtotta. Az utolsó körökig űzte Jarno Trullit, de a győzelemről lemaradt. Aztán jött „öt szűk esztendő” volt, hogy a Hondát kizárták a versenyből, majd évekig esélytelenek voltak a győzelemre, így Jenson a legtöbbször csak „külsősként” szemlélhette azt a bizonyos díjátadást. Végül eljött a 2009-es esztendő, ami kétségtelenül Jenson diadalmenetéről szól. Öt futamot nyert, és az összes verseny után locsolhatta a pezsgőt, és majdnem maximális ponttal vezette a világbajnoki pontversenyt. Ez a győzelmi sorozat a hercegségben sem szakadt meg. Alexander Lyons magabiztosan jött el az első pozícióból, és ellentmondást nem tűrően nyerte meg a „futamok futamát”. Majd a levezető kör után elkövette azt a mára, már legendás „hibát”. A „tiszteletadás” után (véletlenül, vagy a show kedvéért, azt sosem tudjuk meg) bekormányozta a Brawn-t a bokszutcába és leparkolta ott ahol a „nem dobogósok szokták”. Kiszállt, végigrohant a célegyenesen, a hercegség klasszikus „lépcső pódiumához”, és átvette a díjat. Fáradság egy csepp sem látszott az arcán, egy jó ötszáz méteres futás és integetés után. A sárga sisakkal a fején meg egyenesen Valentino Rossira hajazott, a show megvolt. Ha már mindenképpen győzelemre van ítélve, hát nyerjen látványosan. Ez a futás pedig azzá tette az eredményhirdetést, biztosan megmarad az emberek, és a történelemkönyvek „emlékezetében”.

                                                          A tipikus Monacói Nagydíj

Nem úgy, mint maga a verseny, ami „klasszikusan unalmasra” sikeredett. Amin szinte senki sem lepődött meg, mert F1-es körökben ismeretes, hogy Monte Carlóban, csak nagyon jó és csak nagyon rossz (értsd unalmas) versenyek vannak.  Tavaly volt itt minden talán még „vásári forgatag” (nem tudom ez, hogy jön ide, de hangzatos) is, idén meg vonatoztunk egy kicsit. Azért voltak érdekes momentumok, és nem csak a futamon, hanem már az időmérőn is. Gondoljunk csak Lewis Hamilton hibájára, aki odacsapta az autót a falhoz. Hiába „imádja a pályát”, és hiába tud rajta valóban remekül menni, ezzel a géppel, és ebben a helyzetben neki sem jött ki a lépés. Tudta Ő, hogy a legnagyobb esélye neki is, és a csapatának is itt lesz, ez lenne a klasszikus McLarenes pálya, így beleadott vagy 110%-ot, de hiába. Erőltette, elrontotta, mehetett a tizenhatodik, vagyis a huszadik rajkockába, mert a váltóját is kicserélték. A huszadik hely meg tudjuk, hogy mit jelent Monacóban, egy gyenge autóval meg… Az edzést egyébként Jenson Button nyerte meg, huszonöt ezreddel megverve Räikkönent. Aki a Ferrari idei legjobb eredményét érte el, igaz a finn pilóta csalódott volt, de a csapat örült az eredménynek. Főleg annak a tükrében, hogy végre látszik a változás, beérett az F60B. Őket követte az örökmásodik Rubens, és az örökifjú Vettel. A legnagyobb csalódást a BMW meg a Toyota okozta, akik szépen egységesen megosztoztak a legutolsó helyeken. Talán Kubicának volt igaza? A tavalyi évre kellet volna autót építeni, és világbajnokságot nyerni? Nem erre a gépre figyelni fél éven át, amivel egyetlen egy pontot sem sikerül eddig szereznie, hat futam után. Heidfeldnek is csak hatot, annak a felét is csak istenadta szerencsével.
A rajt meglepően simára sikerült, Button eljött, Kimit azonban lerajtolta az elszánt Barrichello. Pedig, mindenki a világbajnoktól rettegett, meg a KERS-étől, erre faképnél hagyja egy „KERS –telen autó?” A futam elején még voltak események. Vettel belassult (a hivatalos magyarázat szerint a rossz gumiválasztás miatt), és feltorlódott mögötte a komplett középmezőny. Először Massa akarta levadászni a „baby Schumit”, de hiába, többszöri próbálkozás után sem sikerült átugrania. Aztán meg levágta a kanyart, lelassított, hogy a jogtalanul szerzett előnyét visszaadja. De csak Vettelnek! Ezt elfelejtette közölni Rosberggel, aki kihasználta Massa ácsorgását, és Ő is lehagyta a brazilt. Pár körön belül megelőzte Vettelt is, és sorra futotta a leggyorsabb köröket. Ekkor még a pódiumra is volt sansza, de az első kerékcsere után belassult, és a pontokért küzdött a derék Alonsoval, meg Heikkivel. Idén Vettel volt az első áldozat, az egész versenyen sótlanul vezető németnek, a falazás tette fel a koronát a versenyére. Nagy igyekezetében (hogy beérje a gumibajok miatt őt megelőzőket) megcsúszott és eldobta a Red Bull – Renault-t. Sebastian Buemi is hibázott, ő azonban nem a falat, hanem az előtte haladó Nelson Piquetet torpedózta meg. A harmadik „áldozat” Heikki volt, aki bőven a pontzónában autózott, de ő is eldobta, ezzel a McLaren ismételten pont nélkül maradt, ezúttal a pilóták hibájából. A kötelező „falazások” mellet a kötelező vonatozás sem maradt el, az első három a másfél órányi vezetés után változatlan (Button – Barrichello – Räikkönen) sorrendben haladt át a kockás zászló alatt. A negyedik a verseny mostani „hőse” Massa lett, aki jó pár helyet ugrott előre, őt követte Webber, aki a Bikák egyetlen pontszerzője lett, majd a kezdeti fellángolásból visszaeső Rosberg, és Alonso következett. Pontot, de milyen fontos pontot szerzett még a francia Sébastien Bourdais is. „Le Seb”-ről ugyanis elterjedt, hogy az utolsókat rúgja, és állítólag már az utódját is kiszemelték (Pantano), de ezzel az egységgel, amit ráadásul a „nagy versenyen” szerzett bebiztosította a helyét a junior bikások csapatában. Egy időre legalábbis…
Fisichella éppen csak, hogy lemaradt a pontról, Nakajima meg az utolsó körben hagyta ott, no, nem a fogát, hanem a vezetőszárnyát az egyik gumifalban. Ezután következett „Button futása”, bár az egész verseny az volt, egy óriási nagy versenyfutás, egy ellentmondást nem tűrő diadalmenet.
És, most hogyan tovább???

 

1 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr581147088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.27. 19:15:12

Ahogy azt már kismilliószor leírtam, holnaptól nem leszek itthon. De ha minden igaz, a modern technika segítségével pénteken kaptok egy meglepetés cikket. :) (Ha minden oké az időzítő beteszi azt pénteken délután 4-kor). Addig is viszlát, szép napokat! :) Jó olvasást.
süti beállítások módosítása