Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Viva Espana - Spanyol Nagydíj előzetes

2009.05.09. 17:34 :: SilverMike

Az egy hónapos Ausztráliai és Ázsiai kiruccanás után, a Formula 1 vissza, illetve hazatért az „öreg kontinensre.” Az első európai futamot pedig már hosszú évek óta, a „második” évadnyitóként tartják számon. Talán azért mert az elmúlt években nem egyszer ezen a ponton változott meg gyökeresen a bajnokság képe. Hogy miért? Persze, hogy az új fejlesztéseknek az új autóknak köszönhetően. Amelyekből idén is lesz egy – kettő a rajtrácson. Gondoljunk csak az új BMW-re, vagy a Ferrari továbbfejlesztett, sőt szinte száz százalékban új betontorpedójára. Amelynek (ha gépre lehet ilyet mondani) hatalmas teher nehezedik a vállára (oldaldobozára?). Ugyanis, ha az F60B nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, azaz nem nyer versenyeket, nem szerez pontokat és dobogókat, akkor a Scuderia feladja a 2009-es évet, és a jövőre, azaz 2010-re fog összpontosítani. Mondjuk úgy, „húznak egy Brawn-t”. A képlet hasonló a BMW-nél, és a McLarennél is, ha a nagyok Európában sem tudnak fejlődni, akkor mehetnek és megkezdhetik a munkálatokat a jövő évi autókon. Mivel lassan behozhatatlan hátrányba kerülnek, a tavalyi kicsikkel szemben. Akik szintén hoztak néhány újdonságot Spanyolországba, a Brawn új karosszériaelemekkel, a Toyota a továbbfejlesztett háromfedelű (hol van már a kettő???) diffúzorral készült az Európai idénynyitányra. Magyarul mindenki feljebb lépett egy szinttel (azaz marad minden a régiben). Ellenben a Barcelonai pályával, ahol a szervezők átépítették a kilences kanyart, azt a fordulót ahol Heikki Kovalainen tavaly hatalmasat bukott, a finn pilóta McLarenje kétszáz kilométer per órás sebességgel fúródott a gumifalba. Ezért az idei évre megnövelték a bukóteret, hátrább vitték a gumifalat. Ugyanis jobb félni, mint…
Mert szomorú eseményeket sajnos már láthatott a publikum a Spanyol Nagydíjon. 1975-ben Stommelen Lolája irányíthatatlanná vált majd nekicsapódott a szalagkorlátnak, és a szétrepülő alkatrészek öt néző halálát okozták. A versenyt azonnal félbeszakították, ekkor aratta egyetlen futamgyőzelmét a McLarent kormányzó Jochen Mass. Egyben ez volt az utolsó verseny a Barcelona belvárosában kanyargó Montjuic pályán. Innen került a verseny Jaramába, majd a mindenki által jól ismert Jerezbe. Barcelonába 1991-ben tért vissza a világbajnoki sorozat, igaz ekkor már a vadonatúj Circuit de Catalunyán, azaz a ma is használatos pályán rendezték meg a „Katalán Nagydíjat”. Mely verseny, azonnal kiemelt helyre került az autóversenyzés nagykönyvében. A futamon Senna és Mansell vívott feledhetetlen csatát a győzelemért. „Senna mágus” a sok – sok előzési kísérlet után csak a bokszban tudta lehagyni a brit oroszlánt, aki azonban nem adta fel és visszavette a pozíciót. Ezután Senna húzott bele, de a túlzott akarásnak nyögés lett a vége. Ayrton megpördült, de visszatért a pályára és ötödikként ért célba, Nigel pedig megnyerte a versenyt. Az első derbi kivételével sajnos nem láthatott igazi csatákat a publikum, az évek során a Barcelonai pályáról elterjedt, hogy „nem lehet rajta előzni”, sőt a versenyzők akár becsukott szemmel is végig tudnának menni rajta, mivel szinte egész télen itt tesztelnek. Ezt, az a Mika Häkkinen mondta, aki a pálya legnagyobb tudora volt, zsinórban három versenyt nyert meg 1998 és 2000 között, majd a negyedikről is csak fél kör híján csúszott le 2001-ben, miután a McLaren - Mercedes motorja a legutolsó fordulóban füstölt el. Michael Schumacher szerint is unalmas volt a pálya, a német bajnok ugyan becsukott szemmel nem, de hátramenetben lazán végig tudott volna menni a pályán, legalábbis állítása szerint. A „császár” valóban ismerte és szerette a Ringet, ugyanis itt szerezte meg az első Ferraris győzelmét 1996-ban, mikor a szakadó esőben, úgy gázolt át a mezőnyön, hogy a benzin valami rejtélyes oknál fogva a pilótafülkébe folyt...

                                                      A „Mikiegérpálya”

Ezt a nem túl szimpatikus jelzőt (a Hungaroringre szintúgy) Nelson Piquet (idősebbik) ragasztotta a tizenhat kanyarból álló, 4, 655 km hosszú barcelonai pályára. Amely egy kilométernyi egyenessel indul, és egy trükkös „S kanyarral” folytatódik, melynek a kezdetekor közel háromszáz tíz kilométer per órás sebességről kell százharmincra lefékezni az autót. Ezután jön a „csücsök”, (Renault kanyar, egyenes Repsol kanyar egyenes, Seat kanyar egyenes) majd egy trükkösebb forduló után, következik a már említett nyolcas kanyar, a pálya legveszélyesebb szakasza. Amit egy egyenes, és egy újabb „csücsök” követ. A kör folyamán jön még egy gyors íves kanyar, és már végeztünk is a „mikiegérkörrel”. Az idők során a pálya jellegzetességévé váltak, a spanyol rajongók is, akik ezrével zarándokoknak el a versenyre, hogy kedvencüket Fernando Alonsót bíztassák, és hogy megteremtsék az év legjobb versenyhangulatát!

 

1 komment

Címkék: hírek előzetes

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr651111730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.05.12. 20:49:57

Sziasztok. Ahogy azt már csak lenni szokott az összefoglaló Szerdán érkezik! :)
süti beállítások módosítása