Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Made in China - Kínai Nagydíj előzetes

2009.04.18. 10:37 :: SilverMike

Félreértés ne essék, én a címben a „Shanghai International Circuit” egyik bejáratára (ha jól emlékszem, de nem tenném érte tűzbe a kezem) gondoltam. Mert mint a világban oly sok mindenen, azon is megtalálható, a származási hely Kína felirat. Mely feliratra elég sokat kellet várni, azaz a Kínai Nagydíjat hosszú – hosszú éveken  keresztül szervezték. Először az 1980-as évek közepén vetődött fel a futam megrendezésének ötlete, akkor amikor Bernie Ecclestone mindenképpen akart egy „vörös nagydíjat”, ezért aztán „kishazánk”, és a Szovjetunió mellet Kína neve is belekerült a „kalapba”. Akkor persze erre még nem nagyon volt lehetőség, a fal mögé zárkózott országban. Ellenben az 1990-es években lejátszódott „nyitás” után, ekkor már hivatalosan is nekiláttak az első kínai futam megszervezésének. A pálya tervezője, Herman Tilke mester, és a szervezők több helyszínt is szemügyre vettek, majd végül Kína egyik legnépesebb városa Shanghai mellett tették le a voksukat. Ezután az alkotók pénzt (dollár milliók), időt (pár hónap), és fáradságot nem sajnálva létrehozták, napjaink egyik legszebb versenyhelyszínét. Ami valóban monumentálisra sikeredett, gondoljunk csak az aszfaltcsík köré rittyentett bokszutcára, a rengeteg lelátóra és média komplexumokra. Vagy a célegyenes felett átívelő hídra, ami valóban egy építészeti remekmű, és az évek során a pálya egyik jellegzetességévé, ismertetőjegyévé vált. Ezt a hidat először 2004-ben vehették szemügyre a rajongók, mikor a hosszúra nyúlt szervezés, de az annál gyorsabb építkezés után lebonyolították az első Kínai Nagydíjat. Ami valljuk meg hasonló célt szolgált, mint a 2008-as Olimpia, azaz Kína nagyságát, és „a világ iránti nyitottságát” volt hivatott képviselni. Persze egy – két „újonc” hiba még belecsúszott a szervezésbe, 2005-ben egy vízelvezető csatorna töredezett fel, és tette tönkre Juan – Pablo Montoya futamát. Ennek ellenére nagyon úgy néz ki, hogy a Kínai Nagydíj, lassan, de biztosan a világbajnokság „alapállomásai” közé emelkedik, a pályára (2005-öt kivéve) nem volt panasz, sőt a pilóták többsége is kedveli ezt a hipermodern létesítményt. Ellenben a nézőkkel, akik már túl bonyolultnak, és unalmasnak tartják. Mert valljuk meg őszintén eddig csak az esőfutamok alkalmával láthattunk izgalmas versenyt Kínában, de reménykedjünk benne, hogy a 2009-es szabályok ezt a versenyt is feldobják. Mint 2004-ben, (igaz akkor nem az új szabályok, hanem az akkori világbajnok hibája, és a többiek feltámadása okán) láthattunk egy re- mek versenyt. Azon a futamon egyébként Rubens Barrichello diadalmaskodott, érdekes, hogy a brazil „veterán” azóta nem állt fel a dobogó tetejére. Talán majd most?
Az elmúlt évek Kínai Nagydíjain gyakran az eső, pontosabban a felszáradó aszfalt viccelte meg a pilótákat. 2006-ban Fernando Alonso guminyomását lőtték be rosszul a „felelőtlen” szerelők, és a spanyol bajnok emiatt vesztette el a futamgyőzelmet, és esett vissza a második helyre. Elsősorban ennek az incidensnek, no meg a remek versenyzésének köszönhetően a versenyt Michael Schumacher nyerte. Szám szerint ez volt a kilencvenegyedik, és egyben az utolsó (de rekordot jelentő) diadal a „Kaiser” számára. 2007-ben Lewis Hamilton vált a gumitaktika áldozatává, a felszáradó pályán a köztes viszonyokra való gumi elkopott, Hamilton (és a vb címe) pedig a kavicságyban landolt. Egy évre rá azonban Lewis visszavágott, és ellentmondást nem tűrően vezetve elhódította a 2008-as Kínai „kupát”.

                                                                    A "csigapálya"

Igaz, nem a legnagyobb izgalmak között tette ezt a Tilke által megálmodott 5,45km hosszú pályán. Amin egyébként tizenhat kanyar található hét bal és kilenc jobb leosztásban. A legnehezebb és egyben legismertebb ezek közül a célegyenes végén található „csigakanyar”, ez a majdnem 180 fokos visszafordító ami a legtöbbször a rajt után „szedi” áldozatait. A csiga után egy nyújtott egyenes jön, majd ismét egy (már sokkal barátságosabb) visszafordító, amit egy pár trükkös kanyar és egy körülbelül egy kilométeres padlógázas szakasz követ, majd egy kanyar, célegyenes és ismét a csiga. A legenda szerint a gyors egyenesekkel és trükkös kanyarokkal tarkított „csigapálya”, a legnagyobb kínai írásjelet formázza meg.
Az erőviszonyok terén is történt némi változás, az elmúlt két versenyen uralkodó Brawn GP-hez felnőtt a Red Bull, és a Renault. Az első rajtkocka Sebastian Vettelé lett, így a fiatal német várja a legkedvezőbb pozícióból az ötvenhat körös Kínai Nagydíjat.

Amihez mindenkinek jó szurkolást, és jó szórakozást kívánok!

 

5 komment

Címkék: hírek előzetes forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr531072354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GentleSpecter 2009.04.19. 00:51:01

Na közben megnéztem az időmérőt, meg utána szundítottam is egyet. :)

Tényleg nagyon szép ez a pálya, bár én nagyon nem szeretem a kínai dolgokat, mert ami onnan jön, az általában gagyi, ha maguktól kezdenek bele valamibe. Szerencsére ez a pályára nem igaz. Nagyon várom a futamot.

És a Red Bull-ról meg kell mondjam, hogy amikor megjelent a Forma 1-ben, én azt hittem, egy űbergagyi f@stalicska csapat lesz, és lám.... Ezek tényleg komolyan gondolják! És ha így folytatják, akkor bizony aktív résztvevői lesznek a világbajnoki címért folyó harcnak. Ennek örülök, szimpatikus csapat.

GentleSpecter 2009.04.19. 22:23:15

Na, hát ez a mai futam elég unalmasra sikeredett. Még a verseny legjobb részétől, a rajttól is megfosztott bennünket az eső.
Most már tökéletesen világos, hogy felborult a papírforma.
A Red Bull-nak viszont örülök nagyon. És a Force India... Sutil majdnem szerzett 3 pontot, kár érte.
Go Brawn! :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.20. 17:20:28

@Biro_Peti:
Ja, az eső tönkretette az izgalmakat. Vízbe fulladt a verseny...
Az viszont tényleg pozitívum, hogy az RBR is tudott nyerni, no de majd erről hosszabban az összefoglalóban holnap :)

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.04.21. 19:41:49

Szép munka, jó futam, de nagyon várom már az értékelést is. Vagy csak a bahreini előzetes keretében esik néhány szó Sanghajról?:)

Mondok egy jó hírt:
Lockebácsinak tetszik a blogod, kellemesen csalódott. Igaz, hogy ezt is csak azért mondta, hogy beszóljon nekem, de azért szerintem legyél büszke erre a véleményre is.:))

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.21. 20:50:38

@Dave985:
Szia!
Lesz összefoglaló a versenynek. Szerdán jön, már belefogtam de ma nem volt időm befejezni. Így holnap teszem majd fel. :)

Ez elég jó hír :)
Büszke is vagyok!
süti beállítások módosítása