Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Maláj Nagydíj: Káosz

2009.04.09. 21:48 :: SilverMike

Mert jelen pillanatban az uralkodik a Formula 1 világában. Ugye itt van nekünk az a drága jó diffúzor ügy, amiről (meg az első két verseny eredményéről) majd Április 14-én döntenek. Aztán itt van a McLaren ügy, amiért a csapatot már büntették, de sebaj, beidézték őket a Motorsport Világtanácsra, hogy lehántsanak róluk még egy bőrt, és lehúzzák a csapatot pár millióval, vagy akár eltiltsák őket pár futamról.
Mert volt rajtuk sapka, vagy nem…

                                    De ígérem, most a versenyről fogok írni!

Igaz, hogy napjaink Forma 1-ét a felesleges, és a cirkusz hírnevét elég intenzíven tépkedő balhék uralják, de van még remény! Mert a verseny maga Malajziában is remek volt, legalábbis amíg volt, amíg a várva várt eső meg nem érkezett, és le nem fújták az egészet.
Pedig a hétvége, ragyogó napsütésben vette kezdetét, az eső persze (az éghajlat miatt) el – eleredt, de rendre az edzések után, így a gyakorlásokat még nem zavarta meg. Ahogy Nico Rosberget sem tudta megzavarni szinte senki, semmi. Három szabadedzésből kettőt megnyert, ezzel az idei hat gyakorlásból már ötöt a „kis Keke” húzott be, ennek ellenére az időmérőn ismét nem remekelt. A hivatalos edzést Jenson Button nyerte, aki mindössze kilencvenkét ezreddel futott gyorsabb időt, mint Jarno Trulli. Mögöttük Vettel és Barrichello végzett, őket azonban a sors, azaz FIA mindenhová elérő keze a mezőny középső részébe sorolta vissza. Így a harmadik pozíció Timo Glocké, a negyedik pedig a már említett Nico Rosbergé lett. Eközben a „nagyok ismét szenvedtek”, Massa a tizenhatodik, Hamilton a tizenkettedik, Alonso pedig a tízedik helyről indult, közülük a legjobban Kimi Räikkönen vizsgázott, aki a büntetgetések után a hetedik kockáról startolhatott. De nem startolt valami nagyot, ellenben Nico Rosberggel, aki körbeautózta az egész mezőnyt, és a negyedikről az első helyre ugrott, hasonlóan nagyot rajtolt Alonso, aki a mezőny közepéről furakodott be a harmadik pozícióba. És ott is tartotta magát hosszú – hosszú körökön át. Aztán persze a könnyebb, és gyorsabb autóval versenyző kollegák megelőzték. Először Rubens Barrichello, majd Räikkönen, hagyta le hősünket aztán Mark Webber próbálkozott meg ezzel, elsőre hiába, Alonso visszaelőzött, de egy gyönyörű csata után az ausztrálé lett a hatodik pozíció. Ilyen és ehhez hasonló csatákban nem volt hiány az egész verseny alatt, még Alonsót előzték, addig Vettel előzött, - a mezőny hátuljából jött fel - Timo Glock pedig többször is próbálta leküzdeni Mark Webbert, (ekkor még) sikertelenül. A csatákból csak az élboly maradt ki, Rosberg, Trulli és Button nyugodtan vonatozott az első helyeken, legalábbis a kötelező kiállásokig. Majd a depózások alkalmával Jenson először tapasztalhatta meg Ross Brawn zsenijét, aki a harmadikról az első helyre „taktikázta fel” Buttont az „üzemanyag felvétel” után.

                                                   Aztán eleredet az eső…

Először csak csepegett, de a pilóták már ekkor pánikszerűen a bokszba menekültek, és felrakatták az extrém esőgumikat. Először Kimi Räikkönen, gondolta úgy, hogy megvicceli a mezőnyt és még jóval a vihar érkezte előtt felvette a vizes papucsot, a gumija azonban hamar elhasználódott, és a nagy „trükkből” nem lett semmi.  A nagy trükk azonban bejött Timo Glocknak, aki nem extrém esőgumit vett magához, hanem intermediat-et, így a szemerkélő esőben megelőzte a komplett mezőnyt, Hamiltonostól, Alonsóstól, Buttonsotól. A „szemetelő” eső a frászt hozta a pilótákra, és a legszebb pillanatokkal ajándékozta meg (no nem az aszfaltbetyárokat, hanem) a nézőket. Gondoljunk csak a „régi idők versenyeit idéző” kerék – a kerék elleni csatára Mark Webber és Lewis Hamilton elődadásában. A két versenyző az eső eleredtével vagy hatszor cserélt pozíciót, minden esetben szabályosan és látványosan. Tényleg beváltak az új szabályok? Úgy néz ki igen, mert Mark Webber ezután, a harc után még megelőzte Heidfeldet, Barrichellót és Trullit is. Apropó a két „öreg”! A Forma 1 két lassan elfeledett pilótája is megtalálta a másikat a pályán, vagy négyszer. Bokszkiállás előtt, után, közben, vagy akár a pályán, Barrichello minden helyzetben leelőzte Jarnót. Aztán a verseny leintésekor mégis az olasz került előnyösebb pozícióba.

                                                                   …majd jött a káosz.

Az első bekezdésben idézett „káoszon” kívül a versenypályára is megérkezett a fejetlenség egy kiadós eső képében. A legnagyobbat ekkor is Timo Glock húzta, aki az elején az intermediate gumikkal hozott vagy tíz pozíciót, most (mikor a többiek levették az extrém vizes gumit, és intermediate papucsokra váltottak) vizes abroncsokra váltott, és ismét előrejött, most a második pozícióig. Jenson Button mögé, és a ravasz Nick Heidfeld elé, aki a nagy depózások alatt csupán egyszer ment be friss kaucsukért (gumiabroncs) és ezzel a dobogós helyezés közelében találta magát. Ekkor azonban már a biztonsági autó is a pályán volt, ugyanis megérkezett a monszun, majd egy kör SC után beintették a piros zászlót is. Mert lehetetlen volt versenyezni, a pályán állt a víz, az autók nem tudtak közlekedni, szinte mindenki megcsúszott. Így aztán a versenyzők elbotorkáltak a célegyenesig, elfoglalták a helyezésüknek megfelelő rajtkockát és vártak.  A nagy várakozás közben egyesek szendvicset (Massa), mások jégkrémet (Kimi) és „még mások” egy vadonatúj plexit (Heidfeld) fogyasztottak el. Idejük volt, mert a drága FIA a piros zászló bemutatása után vagy negyven perccel jelentette be, hogy vége az egésznek, lefújták a versenyt. Így a győzelem az egész futamon tökéletesen vezető, és alkalmazkodó Jenson Buttoné lett, aki zsinórban második diadalát aratta a Brawn GP volánja mögött.  „Jenson admirális” mellé, Nick Heidfeld (aki az új rajtrácson, a harmadik helyen állt, de a leintés előtti utolsó körben még a második volt, és félbeszított futamnál ez számít) és Timo Glock állt fel a pódiumra. Ponthoz jutott még Trulli, Barrichello, Webber, Hamilton és Rosberg (aki a legnagyobbat bukta a „káoszon”) is.  Igen ám, de ezeket a pontokat felezték, mivel a versenyzők nem teljesítették a táv 75%-át. Így jutott „fél ponthoz” Trulli, Webber és Nico Rosberg.
Ilyen sem volt már vagy tizenkilenc éve!
Ezért bátran kijelenthetem, hogy ismét egy remek, izgalmas futamon vagyunk túl. A srácok végre előznek a pályán, az esős futamok is hozzák a formájukat, az eredmény azonban a zöld asztal mellet dől el…

Tényleg ez lenne a Forma 1 új arca???

14 komment

Címkék: vélemény hírek forma12009 futamok

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr731056649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GentleSpecter 2009.04.10. 23:14:29

Hali, én ma néztem meg felvételről... hát elég érdekes egy verseny volt! :D Viszont ennyi előzést tavaly 5 futamon sem láthattunk, mint most ezen a fél versenyen.
Nekem nagyon tetszett, csak hát rövid volt... :)

A kommentár meg hát megint... ÁÁÁ Én elmegyek a következő futamon a Camponába, (ha még onnan nyomják egyáltalán) fogok egy húsklopfolót, és úgy fejbe b@szom ezt a k&csög nagyképű Palikot, hogy kiszáll abból az üvegkalitkából.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.10. 23:18:29

@Biro_Peti:

Hali, szép estét! :)
Bizony, nagy verseny volt. Legalábbis előzésileg, nem körszámban :)

Ennyire ne idegesítsd fel magad. Mondanak néha zöldségeket, de nem ér annyit a Camponáig tartó út benzinköltsége... :D

GentleSpecter 2009.04.10. 23:48:22

Egyébként én félek kicsit attól-most így az utóbbi hetek "botrányait nézve-, hogy "elfutballosodik" a forma 1. A műesésekre, ujjal mutogatásra, doppingra, csalásokra gondolok(futball)! Az F1-nek nem kéne ilyennek lennie, az F1 nem ilyen!!! Legalábbis az én szememben nem.

Nekem csak a Palikkal van bajom, nagyon idegesít, ahogy a Gyulát szopatja 1.5 millió ember füle hallatára élő adásban. Egy intelligens ember nem csinál ilyet, nem alázza meg a kollégáját mások előtt.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.10. 23:51:26

@Biro_Peti:

Pontosan, ez az össze vissza óvunk fellebezünk dolog kezd nagyon unalmas lenni, és kezd rossz fényt vetni a cirkuszra. Kár, főleg annak a tudatába, hogy a versenyeken tényleg több lett az izgalom, van előzés. Erre mindenki a botrányról beszél, és az eredményekről is itt döntenek sajnos. Remélem ez az állapot sem tart örökké...

GentleSpecter 2009.04.11. 00:00:36

Hát én is remélem, hogy ha döntenek a diffúzorokról, akkor végre helyreáll a rend, és észbe kapnak egy kicsit, hogy lehet inkább pontokat kéne szerezni, nem pedig "sárdobálni"!

A fenéklemez ügyre nagyon kíváncsi leszek, mert azért szemmel láthatóan gyorsabb az a három csapat, mint a többiek. Ennek ellenére nekem megvan az új favorit csapatom, mert ahogy felállt hamvaiból a Brawn.... IMÁDOM azt a meztelen rakéta-autót.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.11. 00:03:43

@Biro_Peti:

Valóban gyorsabbak de nem biztos, hogy csak a diffúzor miatt. Nehéz ügy ez, de itt a szabály a ludas... Nem jól van megfogalmazva, így félreérthető, minden mérnök másképpen értelmezi és kész a baj...
Én egy valamit remélek (függetlenül attól, hogyan döntenek), azt, hogy az eredményt nem módosítják, mert az az F1 szégyene lenne. Hogy lehet valami szabálytalan ami kétszer már megfelelő volt???

GentleSpecter 2009.04.11. 00:14:05

Hát igen... :D

De ha úgy értelmezem a szabályt, ahogy kedvem tartja, akkor viszont kóklerek hozzák a szabályokat, ami most pont arra nem jó, amiért meghozták. mondjuk három csapat egymástól függetlenül sztem nem szándékosan csinálták ezt. Valószínű jóhiszeműen jártak el, hiszen hülyék lettek volna (mint a többi csapat) hátrányosan értelmezni a szabályt.

De az már biztos, hogy mint az élet sok részében, itt sem működik a kommunikáció, hiszen lehet kérdezni, ha valaki valamit nem ért! Csak komolyan annyira hülyék...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.11. 00:19:28

@Biro_Peti:

Sajnos ez a "legégőbb" az F1 számára, hogy nem bírták rendesen megalkotni a szabályokat, ahogy írtad: "kóklerek hozzák a szabályokat"...
És sajnos ebből adódott az egész balhé. Mert, biztos, hogy nem szándékosan csináltak ilyen fenéklemezeket. Az a baj, hogy ha egy szabály félreértelmezhető, akkor az félre is fogják érteni, és kész a "balhé"...

GentleSpecter 2009.04.15. 00:53:53

Na vajon mit kapunk holnap? (illetve ma :D) Nincs valami híred?

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.15. 06:40:53

Sajnos még semmi hír...
Ma délután lesz az "ítélethirdetés"

GentleSpecter 2009.04.15. 12:02:05

Na zsír, maradhat a diffúzor, szabályos! Jó döntést hoztak szerintem. Azért mert a 10 csapatból 7 tunya, nem a maradék hármat kell büntetni. :)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.15. 16:03:35

Igen, szerintem is nagyon helyes döntés volt. Nem esett kútba az F1 hírneve (még).

Majd holnap, de inkább pénteken (mert csütörtökön nagyon gép előtt sem leszek) írok erről valamicskét :)

GentleSpecter 2009.04.17. 20:07:57

Csáó, mikor jön az új poszt?

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.17. 21:31:39

Egy tíz perc és itt van :)
Holnap meg egy futamelőzetest is tervezek feltenni :)
süti beállítások módosítása