Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A "hibiszkusz országában" - Maláj Nagydíj előzetes

2009.04.04. 22:37 :: SilverMike

Bármi hihetetlen a balhék, az óvások, és az „ügyek” kellős közepén is rendeznek még versenyt a Formula 1-ben. Nem is akármilyet! Az előjelek legalábbis jók a hétvégi száguldáshoz. Mert, ha minden igaz, az új szabályok adta pörgős izgalmas versenyhez, hozzá kell adnunk a jó öreg „káosz faktort” az esőt is. Legalábbis a hírek szerint (időjárás jelentés) esni fog, sőt ha minden igaz vihar lesz a „tigrisek” földjén, azaz Malajziában. Pontosabban Sepangban, ahol a száguldó cirkusz (lassan tényleg az lesz) a hétvégén sátrat vert.

                                                                     A múlt...

Az eső és Malajzia hallatán a legtöbb rajongónak egyből a 2001-es futam, és persze Michael Schumacher ugrik be.  Természetesen nem ok nélkül, ugyanis a „Kaiser”, akkor futotta élete egyik legnagyszerűbb versenyét. Mikor a futam közben leszakadó eső (monszuneső) miatt visszaesett a mezőny közepére, majd nem kevesebb, mint tizenöt perc alatt feljött az első pozícióba, és természetesen megnyerte a versenyt is. Pályafutása során sokadszor. Ellenben Kimi Räikkönennel, aki itt aratta élete első diadalát még 2003-ban, igaz messze nem olyan izgalmak között, mint Ferraris „elődje”. Pár évvel később (2008-ban) szintén a jégember örülhetett, igaz ekkor már egy Ferrariban ülve szerezte meg a „hibiszkuszt”, azaz az ország jelképét (egy virágot) ábrázoló trófeát. Ezt a bizonyos serleget először 1999-ben adták át, értelemszerűen akkor, amikor a Forma 1 először látogatott „Sandokan hazájába”. Amely látogatás akár jelképes is lehet, ugyanis a Formula 1 ekkor nyílt meg, ekkor kezdte meg a „világ” (szó szerinti) meghódítását. Legalábbis az azóta oly felkapott Ázsiáét (eltekintve Japántól). Az 1999-es versenyt egyébéként Eddie Irvine nyerte, csapattársa Michael Schumacher előtt. Ám (lám – lám a kavarás nem új keletű) az FIA pár órával később kizárta őket, mondván a vörösök szabálytalanul rögzítették légterelőiket. És a győzelem (no meg a vb cím, mivel akkor még az utolsó előtti futam volt a Maláj) Mika Häkkinen ölébe hullott, legalábbis pár napra. Mert a szövetség (csináltak ilyen már akkoriban is) később megváltoztatta a véleményét, a Ferrari pilótái megtarthatták a győzelmet, így a „sorsdöntés” Japánra maradt.

                                                                 ... és a pálya.

Izgalmakban tehát sosem volt hiány az 5, 543 kilométer hosszú sepangi aszfaltcsíkon, melyet sokan a legmodernebbnek, és legszebbnek tartottak az ezredforduló táján, röviddel építése után. Azóta persze több ilyen „modern” és „gyönyörű” pálya épült, azonban a bokszépületeknél, és a célegyenest körülölelő lelátóknál valóban nehéz szebbet találni. Az említett célegyenes egyébként az egyik leghosszabb a maga nemében, a több mint nyolcszáz méteres hosszával. Az egyenest egy trükkös kanyar követi, melyben nem ritkán háromszáz körüli sebességről kell nyolcvanra lassítania, a pilótáknak. Az első kanyarok után a pályán gyors egyenesek, és technikás „görbék” (ebből összesen tizenöt található) váltogatják egymást. De nem elég a trükkös vonalvezetés, a kanyarokkal és az egyenesekkel a pilóták rendre megbirkóznak, Malajziában azonban a legtöbbször a hatalmas hőség is keresztbe tesz aszfaltbetyárjainknak (mértek már ötven fokot is a tűző napon, a pilótafülkében). A Brawn GP-k dolgát azonban eddig semmi sem nehezítette, Button fényes győzelmet aratott az időmérőn, egyedüli ellenfele Jarno Trulli lehet (erről bővebben a futam összefoglalóban), no meg az eső. Azonban hőseinket nem kell félteni, mindketten ott voltak azon a bizonyos 2001-es monszunfutamon.
Hamarosan kiderül tehát, hogy ki nyeri a Maláj GP-t!

Legkésőbb Április 14-én…

1 komment

Címkék: előzetes forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr311046669

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.04.08. 18:12:21

Sziasztok!

Megint kések, de holnap már jön a futamösszefoglaló. Még egyszer bocsi a kérésért...
süti beállítások módosítása