Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

Elkezdődött - Ausztrál Nagydíj előzetes

2009.03.28. 21:44 :: SilverMike

„Olyan ez, mint amikor a srácok visszatérnek az iskolába a nyári szünet után. Mikor megérkezünk, általában kibeszéljük kivel mi történt az óta, remek a hangulat.” Mondta Mark Webber még jóval a "hazai" Ausztrál Nagydíj előtt, és ha jobban belegondolunk nem is tévedett sokat. Talán csak annyit, hogy amíg a Szeptember 1-ét mindenki a háta közepébe kívánja, addig az év első Nagydíjáig a legtöbben fejvesztve számolnak vissza, ami öthónapnyi szünet után már – már természetes.
Azt, hogy az Ausztrál Nagydíj egy új korszak, egy új Forma 1 kezdetét jelenti, már mindenki tudja, „az aggastyántól, az újszülöttig”. Az új szabályok  lassan már a könyökünkön jönnek ki, és ezeket jómagam is próbáltam bemutatni a tél folyamán, az időmérőről meg nemsokára hosszú sorokat lehet olvasni a futam összefoglalóban, az erőviszonyokat pedig még felesleges boncolgatni, az még a jövő zenéje. Ezért aztán ebben a bejegyzésben inkább a múlttal, az Ausztrál Nagydíjak történetével szeretnék foglakozni, és persze magával Melbourne-i versenypályával.

                                                         A Park

Azzal az 1996-ban megépített, 5.303 kilométer hosszú pályával, ami finoman szólva sem tartozik a versenyzők kedvencei közé. Talán „városi” jellege, talán a lassúcska, kanyarokkal (szám szerint 16) tarkított vonalvezetése miatt. Ennek ellenére a Melbourne szívében, az Albert Parkban található pálya rendre remek versenyekkel ajándékoz meg minket, a legtöbb vélemény szerint éppen az említett városi jellege miatt. Annak ellenére, hogy a pálya tartalmaz klasszikus városi jellemeket, az Albert Park még véletlenül sem hasonlít a monacói, vagy éppen a valenciai ringekhez, az ok egyszerű: az előbbiekkel szemben itt több épített rész is fellelhető. Például a célegyenes, és a célegyenes végén található (Alan Jones nevét viselő) kanyar, amit méltán tartanak az év egyik leggonoszabb kanyarjának, talán azért mert az említett sikán évről évre megtréfálja a versenyzőket, legtöbbször a rajt után. Hosszú évekig a gonosz kanyarok népes táborát erősítette még az utolsó forduló (a Prost kanyar) is, melyet a 2009-es évre egy kicsit megzaboláztak Timo Glock tavalyi balesete miatt. Az idei évben még egy újítás lép életbe a Melbourne-i pályán, a szervezők a hosszú távú jövő (2015-ig élő szerződés) érdekében hajlandóak voltak a verseny rajtját délután öt órára tenni, Bernie Ecclestone kérésére. A versenyzők közül többen aggodalmukat fejezték ki emiatt, mondván a lemenő nap, és a „furcsa” fényviszonyok veszélyessé tehetik a versenyt.
Ez az ára annak, hogy az európai nézőknek ne kelljen hajnalban ébredniük…

                               Lassan az Albert Park is klasszikus helyszínné válik

Az Ausztrál Nagydíjak története majdhogynem egyidős a Magyar Nagyíjakéval. Ugyanis az első versenyt 1985-ben rendezték itt, pontosabban nem itt (Melbourne), hanem egy másik nagyvárosban Adelaide-ben. Azon a pályán, mely rengeteg legendás versennyel ajándékozta meg az F1 világát.    Gondoljunk csak Nigel Mansell 1986-os defektjére, ami a világbajnoki címébe került, vagy Michael Schumacher és Damon Hill 1994-es, szintén a bajnoki cím sorsáról döntő ütközésére. A legemlékezetesebb futammá ennek ellenére, az a bizonyos 1991-es „monszun futam” vált, melyet tizenkét kör (huszonnégy perc) után intettek le. (A versenyt egyébként Ayrton Senna nyerte.) Az idők azonban változtak, és az Ausztrál GP Adelaide-ből Melbourne-be, a versenynaptár végéből, az év elejére vándorolt. A publikum az Albert Park-i helyszínre sem panaszkodhat, az elmúlt évek során nem egy „flúgos futamot” láthattak a versenyre kilátogatók. Elég csak az 1998-as versenyre gondolni, ahol David Coulthard az utolsó körben engedte el Mikka Hakkinenet, mondván ez volt megbeszélve. Vagy az 1996-os megmérettetésre, melyen az akkor még újonc Jacques Villeneuve szerezte meg a Pole Pozíciót, és a kaotikusra sikerült futamon a második helyre hozta be a Williams – Renaultot. A legemlékezetesebb mozzanat mégis Ralf Schumacher nevéhez fűződik, aki a 2002-es verseny rajtjánál szó szerint „átrepült” Rubens Barrichello Ferrarija felett. Tüzes pillanatokban sem volt hiány, elég csak Jenson Button 2006-os befutójára (illetve befutni akarására) gondolni, történt ugyanis, hogy a angol  Hondája az utolsó kör, utolsó kanyarjában gyulladt ki, de a „kékvérű” nem adta fel és a lángoló autóval akart eljutni a célig. Száz méter híján sikerült is. De elég mindössze egy évet  visszaugrani az időben ahhoz, hogy egy igazi roncs derbi emlékeit idézzük fel. A tavalyi futamon, az akkor még huszonkettő indulóból, csupán heten érek célba, a versenyen egyébként Lewis Hamilton diadalmaskodott, megelőzve Nick Heidfeld-et. Izgalmakban tehát nem volt, és nem is lesz hiány az Ausztrál Nagydíjon, mert a „cirkusz” bizony elkezdődött…

3 komment

Címkék: hírek előzetes forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr521032040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vick08 2009.03.29. 11:24:45

Hát igen... Elkezdődött, és az első futam már véget is ért, a szabadedzések eredményei közel hasonlóak lettek mint a futamé... De majd Mike megírja ... Jó, érdekes, fordulatos futam, hétvége volt :)

U.I. : Csak kár, hogy a kedvenc csapatom legjobb helye csak 11. :(

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.03.29. 20:03:31

@Vick08:

Naggyon jó verseny volt! Istenem, 10 év után előznek, ütköznek, akció van! :)
Igen holnap jön az összefoglaló :) Meg kell várni ennek a Trulli ügynek a végét :)
süti beállítások módosítása