Üdvözlet

Szép napot! Köszönöm, hogy vetted a fáradságot és „rákattantál” erre az oldalra. Ami természetesen a Formula 1-ről szól, itt-ott magánvéleménnyel fűszerezve, de időt szentelve a „cirkusz történetére”, és az aktuális eseményekre is. Köszönettel tartozom Dave-nek, aki bátorított arra, hogy ezt a blogot elkövessem. Remélem tetszeni fog, és máskor is ellátogatsz ide, jó olvasást. Üdv: SilverMike (Vég Miklós)

Videók

ABU DHABI ALONSÓVAL: KAMUI KOBAYASHI: BRAZIL NAGYDÍJ 2009:

MINER

Beszélő

  • Retroka Sensei: "Hogyan emlékszünk vissza 10 év múlva a 2009 évre?" Én 11 évvel később megmondom, nem a legizgalmasabb, de el lehet nézni. :D Lehetett volna jobb is, mert megvolt rá a potenciál, de igazán kiemelkedőt csak pár futamnak sikerült. Kár hogy nem folytatódott a blog, pedig tetszik :) Régen mennyivel értelmesebbek voltak a szurkolók, nem kis majomságokba kötöttek bele. :D (2020.11.07. 16:10) "Tükör" - Adu Dhabi Nagydíj összefoglaló
  • Sceurpien: Remélem nem baj hogy ide írok. Az én honlapomnak van egy bannercsere jellegű ajánlata. Érdekel esetleg? F1-es jellegű játék. Maga a honlap: www.pegamesatnet.hu/Rage/ Az ajánlatról: www.pegamesatnet.hu/Rage/forspons.php Kicsit másabb, mint a szokásosok, de pont azért, mert így a játékosoknak érdekük, hogy megnézzék a "Szponzorokat". Ha érdekel, a honlapon megtalálod az e-mail címem, és írj. Köszi! (2010.03.23. 11:28) Személyes - A blog jövőjéről
  • zsuszti: Hát igen tény, hogy jellemző, hogy a nők rosszabbul vezetnek, mint a férfiak,de ettől még a versenyzők között lehet, hogy van olyan aki tud legalább olyan szinten csak éppen legyintenek rá a berögződöttség miatt,mert nő. Én pl:lovagolok és nem nagyképűsködésből csak hasonlatnak,de lány létemre sokszor felültem olyan vad lovakra amire rajtam kívűl csak egy 2 méteres pasi mert felülni és a fiúk akikkel egy csapatban voltam nem vagy max 2 percig mertek rajta ülni és inkább átadták nekem a lovat. Szóval ugyanígy nem mindig biztos, hogy csak a fiúk lehetnek a jobbak a vezetésben csak mert az általában úgy van. Én remélem, hogy egyszer lesz benn a jövőben egy női versenyző az F1-ben, aki tényleg tud is valamit mutatni és nem fogják rá, hogy na ezt csak az alakjáért alkalmazzák, hogy népszerűsítse az F1-et. (2010.03.20. 13:55) A világ leggyorsabb női – hölgyek az F1-ben és "azon túl"
  • SilverMike: @safranynorbert: Köszönöm szépen, holnap felteszem, a linket, ahol a blog "folytatódik" :) (2009.12.19. 08:58) Személyes - A blog jövőjéről
  • : Sok sikert! (2009.12.13. 00:32) Személyes - A blog jövőjéről
  • Utolsó 20

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Licenc

Creative Commons Licenc

RÁDIÓ

Összes

A természet ismét közbeszólt - Tesztek 2009

2009.02.15. 13:40 :: SilverMike

                                Bemutatkozott a Red Bull új autója!

Dietrich „Didi” Mateschitz ismertebb nevén Mr. Red Bull kétségtelenül korunk egyik, legnagyobb üzleti zsenije! Az osztrák úriember egy ázsiai utazása során rájött, hogy az energiaital gyártása, és árusítása az egyik legjövedelmezőbb üzlet a világon. Nem is habozott és megvásárolta a Red Bull gyártásának, és árusításának a jogát, egy bangkoki családtól. Igen ám, de minden kezdet nehéz! A nyolcvanas években majdnem bezáratták „Mr. Red Bull” gyárát, mondván, az ital káros az egészségre! Dietrich azonban nem adta fel, bebizonyította, hogy agyszüleménye nem tartalmaz káros anyagokat, és hosszú „harcok” árán elérte, hogy a Red Bull forgalomban maradjon. Mivel „Didi” világ életében nagy autósport rajongó volt vett magának egy pár (rögtön kettő!!!) Forma 1-es csapatot.  Majd a napokban a legújabb Red Bull versenygép bemutatása után lenyilatkozta, hogy a csapatok jövője, még ebben a válságos időszakban is biztosítva van. Elvégre az emberek a válság alatt is isszák azt a bizonyos löttyöt…
Ennek ellenére azok az idők mikor a Formula 1-es csapatok operaszínházban, műjégpályán, repülőtéren, vagy egy városi „karneválon” leplezték le új versenygépeiket, véget értek. Mostanság az istállók nagy része egy – egy teszt alkalmával mutatja be új versenyautóját, nem nagy meglepetésre a száguldó bikák is a szolidabb „prezentáció” mellet döntöttek. A Február 9-i bemutatót a legtöbb szakember, és rajongó fokozott izgalommal várta, ugyanis Mark Webber még a prezentáció előtt elhintette, hogy az új autó messze a legszebb lesz a mezőnyben, mely nagyban el fog térni a riválisok gépeitől. Erre a bemutató alatt, egy a többitől alig eltérő autó tárult a szemünk elé! Talán, csak a különösen magas, és vékony orrész, valamint az orrkúpon található két is „púp” teszi érdekessé a bikások új autóját, melytől a csapat jelentős előrelépéseket vár. Az autót ugyanis az F1 egyik sztártervezője Adrian Newey álmodta meg, és azt a mezőny egyik legtehetségesebb pilótája Sebastian Vettel fogja kormányozni. A karosszéria alatt pedig a Renault vadonatúj több lóerővel is megturbózott erőforrása fog „dorombolni”. Azonban amíg Vettel, és Christian Horner (a csapatvezető) nem titkoltan győzelmekről álmodozik, addig Newey a realitások talaján marad, és a stabil pontszerzést tűzi ki a csapat céljául. A győzelemről álmodozó alakulat még a bemutató napján megkezdte az autó tesztelését, Vettel tette meg az első köröket az RB05-el, azonban a váltó pár kör után megadta magát.
Mint már említettem, minden kezdet nehéz…

                               Bahrein: homokvihar a Forma 1-en!

A portugáliai teszt után a legtöbb csapat komolyan elgondolkodott azon, hogy a Ferrarit és a Toyotát követve Bahreinbe menjen-e tesztelni. A legtöbben azonban a súlyos szállítás költségek miatt maradtak a jó öreg Európában. A BMW viszont csatlakozott az előbb említett két istállóhoz, és a sivatagi pálya felé vette az irányt. Mario Theissenék még külön kihangsúlyozták, hogy nekik megéri a szállítási költség dupláját is kifizetni, ha cserébe száraz körülmények között tesztelhetnek. Valószínűleg így volt ezzel a Toyota és a Ferrari is. Azonban a természet ismét közbeszólt, Február 10-én köd fogadta a csapatokat. Az „égi áldás” azonban hamarosan szerteoszlott, és kezdetét vehette a tesztelés. Az első napon a Toyotát irányító Timo Glock volt a leggyorsabb megelőzve a Ferraris Massát, és a BMW-s Kubicát. Hihetetlen módon az első és a harmadik pilótát, csupán két tized másodperc választotta el egymástól!
A csapatok valószínűleg Február 11-12-én bánták meg, hogy Bahreinben mentek tesztelni. Ugyanis a ragyogó időjárásban reménykedő istállók a nyakukba kaptak, egy igazi sivatagi homokvihart! (Ilyet sem láthattunk még a Formula 1 hatvan éves története során.) Szerdán csupán 10-20 kört tettek meg a versenyzők, még a csütörtöki tesztet végleg törölték, mivel a mentőhelikopter nem bírt felszállni, a pályát pedig vastag homokréteg borította. Talán Jarno Trulli foglalta össze legjobban a helyzetet:
"Még sosem láttam homokvihart, szóval ez egy új élmény volt számomra, viszont egy tesztnapot elveszettük".
Ironikus módon péntek 13.-án ért véget a Bahreinben tesztelők balszerencséje. Ezen a napon végre ragyogó napsütés fogadta a csapatokat, és mindenki teljesíthette a tesztprogram hátralévő részét. Az utolsó napon Kimi Räikkönen volt a leggyorsabb, a Ferrari F60-es modelljével. Melyre már a 2009-es szabályoknak megfelelő kipufogó volt felszerelve…

                           Jerezben minden a legnagyobb rendben volt.

Az Európában maradt csapatok, egy már – már klasszikusnak mondható tesztpályán, a Jerezi aszfaltcsíkon bontogatták szárnyaikat. Közülük a Williams lehetett a legboldogabb, mivel a Sir Frankék a magas szállítási költségek miatt visszamondták a bahreini tesztet, és inkább Jerezbe látogattak. Mint utólag kiderült Ők döntöttek jól, Jerezben remek időjárás fogadta a csapatokat. Igaz, hogy az első napon érkezett némi égi áldás, de a felhők hamar elvonultak, és csapatok végre tökéletes körülmények között körözgethettek. A résztvevő alakulatok közül már, csak a Toro Rosso használta a 2008-as konstrukciót, ezért nem nagy meglepetésre, mind a négy napon a „kis bikások” pilótái (Buemi, és Bourdais) autózták a legjobb időket. Kettejük közül Sebastien Bourdais futotta a jobb időt, ne feledjük, hogy Bourdais december óta nem ült Forma 1-es autóban! A legtöbb csapat elégedetten hagyta el a Jerezi pályát. A McLarennél a KERS rendszerrel kísérleteztek, állítólag a rendszer tesztelése miatt erőltették még mindig a 2008-as hátsószárnyat. Az érthetetlen megoldás ellenére mind Hamilton, mind Kovalainen elégedetten nyilatkozott az autóról, volt is okuk, mivel a 2009-es autók közül ők érték el a legjobb időket.  A Williams-nél a kerékcserékre és a hosszabb időmérő etapokra fektették a hangsúlyt, még Nakajima a depózást addig Nico Rosberg a körözgetést gyakorolta. Sir Frank csapata nem remekelt az időeredmények tekintetében, azonban ők teljesítették a legtöbb kilométert a 2009-es autóval gyakorlók közül. A Red Bullnál pedig az új „bika betörése” volt az elsődleges cél Vettelnek, és a visszatérő Mark Webbernek. Aki végre – valahára felépült lábtöréséből, melyet még novemberben szedett össze egy saját szervezésű „túlélő” túrán. Majd hosszú rehabilitációs program után, a vártnál hamarabb Jerezben kipróbálhatta az RB05-öt. Egyedül a Renault vesztette el a fonalat, az R29-es többször is meghibásodott, Nelson Piquet pedig szinte minden nap a leggyengébb időt autózta. Ezután, a Gallok visszamondták a jövő heti barcelonai tesztprogramot is, helyette angliai főhadiszállásukon fogják az autót tökéletesíteni. Az elveszett tesztnapot pedig március elején pótolják be, ha hinni lehet a híreknek. A Renault ért aggódókat a hazai pályán tesztelő Fernando Alonso nyugtatta meg, aki a második leggyorsabb időt autózta az utolsó napon.
Akkor hát hol itt a baj?

A tesztelés Február 16 és 19 között Bahreinben, 18 és 21 között pedig Barcelónában folytatódik!

11 komment

Címkék: hírek tesztek forma12009

A bejegyzés trackback címe:

https://silvermike.blog.hu/api/trackback/id/tr69944377

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nadja*Nórííí 2009.02.15. 16:33:23

Helló. =P A cikkről inkább nem is mondok semmit, mivel nagyon jó! =P...Hm...sztem a Red Bull-ok semmit sem változtak, vagyis igen, de azok a kötelező változtatások. Más szembetűnő változás nincs is, de azért így is jók! =)
Tök jók, az új videók! =) Mindkettő nagyon tetszik! =) Ha lehet, maradjanak! =P
Bye! =)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.15. 17:03:22

@Nadja*Nórííí:

Szia! Köszönöm, hogy írtál! A Red Bull hasonlít legjobban a 2008-as autókhoz, valóban. Ezt több szaklap is megírta. De, hogy szebb lenne mint a több? Nem tudom Webbo mire gondolt. A videók egy darabig biztosan maradnak, és majd a következő teszt után cserélem őket. A szezon alatt meg futamösszefoglalókat szeretnék kitenni :)

Nadja*Nórííí 2009.02.15. 17:10:17

@SilverMike: Hát én se értem Webbot, bár lehet, hogy túl elfogult lett a végén. =D
A videókhoz visszatérve jó ötlet. Biztos jó lesz! =)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.15. 17:14:44

@Nadja*Nórííí:
Biztosan elfogult a saját csapatával szemben. Valahol minden pilóta az, no meg nyilatkozhatott egyet, hogy jobban oda figyeljenek a csapatra ebben az "unalmas" uborkaszezonban.
Én is remélem, hogy jó lesz és tetszeni fog Nektek!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.02.15. 17:58:01

Először is a színvonal konstansan jó, plusz érezhető a kiforrottság, amihez kellett ez a lassan 100 bejegyzés.;)

A Red Bull nálam ott van a Williams-McLaren-Ferrari hármas környékén, a legszebb konstrukciók között.

A Bahreinben történtek egalizálták az európai tesztek esősségét, így már kvittek vagyunk a Ferrarival.:)

Jerez: STR komolytalan, szinte ki is vehetjük a sorrendből. A Renault a portimaoi borzalmas napok után magára találni látszik,aminek örülök, mint szurkoló, elvégre így talán valóban összecsaphat Lewis Alonsoval, közel azonos feltételek között. A McLaren hátsó szárnya kapcsán idéznék.

"McLaren: The conclusion of a highly productive second test for MP4-24 at the Circuito de Jerez in Andalucia, southern Spain. Heikki Kovalainen and Lewis Hamilton shared driving duties, with Heikki heading up the test’s first two days and Lewis concluding the work on Thursday and Friday. While the opening day was briefly marred by a midday rainshower, the remainder of the programme was carried out under clear blue skies and warm sunshine, allowing the team to put some serious mileage on the new car. The majority of the four days was spent finessing the new car’s balance and set-up on slick tyres while also putting background miles on the KERS device – which proved largely trouble-free during all four days.
The team carried out the majority of its running using a hybrid-spec 2008 rear wing in order to more effectively simulate expected downforce loads and will bring a raft of new components to next month’s test, back in Jerez."

Vagyis azért használták az alacsony leszorítóerejű tavalyi szárnyat, hogy ezzel szimulálják az idei szabályokat, pl. a slicket.
Webber elejtett pár szót a McLarenre:"ha akarták volna röhögve lecsíptek volna 1 vagy akár 2 másodpercet a legjobb idejükből."
Kovalainen:
"Kovalainen: Elégedett vagyok a köridőimmel, de az igazság az, hogy több van a tarsolyunkban. Még nem törekedtünk a gyors köridőkre, a hosszú etapokon sem. Tudjuk, hogy gyorsabbak lehetnénk. A legfontosabb dolog ebben a szakaszban, a megbízhatóságra koncentrálni és kilómétereket tenni az összes alkatrészbe és rendszerbe."

Ennyit akartam.:)

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.15. 18:06:37

@Dave985:
Köszönöm, a szép szavakat! Igyekszem! :-)

Valóban szép lett az a Red Bull, de nálam a McLaren és a Willie magasan az élen van a "szépségversenyben".
Igen, a Bahreini lemaradással kapcsolatban velem is ezt mondatja a kisördög :P. Talán a sors rendezte így?

Az STR-t én is kivettem a számításokból, annak viszont örülök, hogy Bourdais (aki kedvelek, mint pilótát) ennyi kihagyás után elverte a sokkal több lehetőséget kapott Buemit!
Én is remélem, hogy 4-5 csapat is harcolhat majd a győzelemért, de a Renaultnak szerintem még van mit javítani. De tér és idő még bőven van.

Köszi az idézetet, ez egy kicsit érthetőbbé tesz, hogy miért használták a szárnyat. Ők tudják, a lényeg, hogy minden a legnagyobb rendben menjen.
Ezt a Webberes interjút még nem is halottam. Éééérdekes... :)

Köszi a kommentet!

Vick08 2009.02.15. 18:14:28

Hát igen... Megint egy tesztelős hét...
Kedvenc csapatom nem épp fényeskedett sajnálatomra, szerintem a rossz helyválasztás miatt... (BMW) De a Jezerben tesztelőknek jobban sikerült. Most nekik volt szerencséjük. A Red Bullról csak annyit hogy véleményem szerint ő a legcsúnyább a 2009-esek közül. Mark Webber valószínűleg a sajtó figyelmét akarta felhívni, vagy nem is tudom már...
Én már nagyon várom a szezon kezdetét, remélem jól fog sikerülni, és legalább lesz olyan mint a tavalyi. Még 39 nap van addig ami picivel több mint egy hónap, és szerintem megéri várni, kíváncsi vagyok mit hoznak az új gumik, és természetesen a KERS. Jó kis szezon elé nézünk, és remélem sokkal lassabban fog eltelni, mint a tavalyi. !!!

Mike gratulálok a bejegyzéshez!! Profi!!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.15. 18:20:55

@Vick08:

Bizony beindult a tesztelési nagyüzem! :) A jövő héten is folytatódnak a tesztek aztán Márciusban is lesz 2-3 sorozat. Akkor már lesz egy igazi nagy teszt is, amin mint a 10 csapat (a hírek szerint megmenekült a Honda) részt fog venni, na ott sok minden kiderül.
A BMW most valóban mellényúlt a helyszínválasztsnál, nem is tudom hogy a jövőhéten maradnak vagy jönnek vissza Barcelonába. Holnap meglátjuk!
Remélem, hogy 39 nap nem kell csalódnunk, és egy izgalmas szezont kapunk ezektől az új szabályoktól!
Neked is köszi! :)

tfefe 2009.02.15. 18:21:51

Hát nekem megmondom őszintén, nem 100% hogy mi is a helyzet a csapatoknál a mostani tesztek után... Sztem nagyon maszatolják az információkat, és ez a Toyota és a Renault esetében fokozottan igaz. Ugye ők tagadták azt is hogy KERS-sel foglalkoznának, miközben sajátot fejlesztettek... a Renault pedig csak szenved, de Hamilton is csak a tavalyi hátsó szárnnyal tudott gyorsabb lenni Alonso-nál, így lehet hogy Nelsinho mondta az igazat, hogy a beállításokat kell finomítani. Mert ugye Alonso ahogy egyre több kört tett meg, és egyre többet állítottak az autón, egyre csak gyorsult. Azért ez nem egyértelmű szenvedés számomra...
Bahrein... hát nem jött be, de nagyon pozitívan nyilatkoztak, főleg a Ferrari pilóták, de lehet hogy ez csak PR... nem lehet biztosra mondani, minden esetre a 3 autó (BMW, Toyota, Ferrari) nagyon közeli időket mentek, ami vagy a Toyota óriási fejlődése, vagy a BMW és a Ferrari nagy lemaradása, fejlesztéseinek a kiforratlansága. Ez nem fog egyhamar kiderülni, minden esetre legalább meleg aszfalton mehettek, amikor az idő engedte, ez sztem nagy előny, mert az európai teszten, a versenyeken nem jellemző aszfalthőmérséklet van, és az új slick gumik másképp viselkednek majd versenyeken mint most a teszteken. Aki Bahrein-be ment, kb a versenyeken is jellemző aszfalthőmérsékleten tesztelt, sz sztem előny, de nem tudom pontosan mekkora, majd a versenyeken talán kiderül hogy egyáltalán valóban előny volt e ez, vagy csak én hiszem.
A Red Bull a váltóval még mindig nincs teljesen jóban, igaz ha kell a Renault azt is adhat nekik, de a Renault-tól kapott KERS tesztje sem tudni hogy áll igazán. Számomra ez is nyitott kérdés még...

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.15. 18:31:39

@tfefe:
Persze, hogy még rengeteg kérdőjel van. De a reális erőviszonyt nem hiszem, hogy megismerjük az első 2-3 futam előtt. Talán majd a 10 csapatos teszten? De ott is mindenki mást fog próbálgatni...
A Renaultnál szerintem elsősorban Piquet a probléma... Érdekes módom Alonso ismét agyonverte, de sztem még az autó sem tökéletes, nem hiába viszik haza Barcelonából. A Toyota viszont tényleg sumákol, szerintem Ők érték be a többi csapatot. A Williams mellet a másik sötét lovak lehetnek. De a tavaliy év után nem is lenne akkora meglepetés egy Toyotás győzelem pl...
Hát, hogy a Bahreini tesztnek volt-e pozitívuma nem tudom. A gumikkal kapcsolatban igen, de akkor a többi csapatnak is pozitívum lehetett Portimaó után az a rengeted esős adat. Az se elhanyagolandó. A Red Bull is egy sötét folt, ahogy eddig minden! Izgalmas szezon kezd körvonalazódni. MÉG 39 NAP!!! :)
Neked is köszi a kommentet!

SilverMike · http://silvermike.blog.hu/ 2009.02.21. 18:28:30

Sziasztok! :)

Holnap délután/este érkezik egy cikk a Bahreini tesztről, és egy kis elemzés a "Honda"(utód) csapatról, még a hétfői bejelentés előtt!
süti beállítások módosítása